PDA

Näytä koko versio : Xbox Linux -> web surffailu?

tjbin
25.10.2005, 14:54
Millainen kuvan/tekstin laatu on web-surffailussa, jos on modattu ja Linukka?
Onko jotain screenshottia jossain nähtävissä tai muuta arvostelua aiheesta?

Shadown
25.10.2005, 15:26
Telkkarista katsottuna kuva on erittäin sumeaa.

Mutta tosiaankin vika ei ole itse xboxissa taikka Linuxissa, vaan telkkarissa ja sen rajoitteisesta kuvanlaadusta.

Tdubel
25.10.2005, 15:58
Lisään vielä, että asiaa parantaa hieman, kun käytetään RGB-kaapelia ja pientä resoluutiota (640x480). Ottamani kuvakaappaus Firefox-selaimesta X-DSL:ssä (kuva ei ole yhtä terävä television ruudulla):
http://www.tdubel.com/artikkelit/tiedostot/XDSL_Firefox.png

tjbin
26.10.2005, 10:45
no millä ruudulla ton olet ottanut Tdubel?

Jos vain massi riittää, niin pitää hommata joku iso TFT telkku, niin eikös siinä ole jo ihan hyvät resot? Mutta mihin Xbox -mod Linux pystyy? Pystyykö se esim. tohon 1366x768 (LCD töllö).

Nm. teinkö tyhmästi kun ostin Xboxin, enkä Xbox360:stä?

Shadown
26.10.2005, 10:54
Xboxin maximi on 1920x1080, joten ainakin sen töllöttimen resoon pitäs kyetä.

Vanhoissa kuvaputkeen perustuvissa telkkareissa jäädää kauas taakse.

Itse asensin tuossa hiljan Linuxin ja mä en kauheasti selvää tosta saa. Tosin en ole tuota Tdubelinin kikkaa kokeillut. Voisi auttaa asiaan.

Toisaalta olen asennuksen jälkeen käyttänyt vain Shell -yhteyden kautta tuota, joten X windowsia en ole tarvinnut käyttää sitten asennuksen jälkeen pätkääkään. Enkä telkkaria ylipäätäänkään.

Se sitten oliko nykyisen lootan hankinta viisaampaa vaiko ei, niin mieletäni näin ens'hätään sanottuna tuo kandee ostaa.
Tuosta uudesta boxista ei tiedä mitä se tuo tullessaaa, vai tuoko mitään.

tjbin
26.10.2005, 11:16
kerrotko jos testaat tolla resolla.
Olisi vain niin hienoa surffata netissä 32" perus 100hz tölsyllä + tehdä kaikkee muutakin.
Xbox360 on vielä suht kallis ja arvaamaton. Että varmaan parin vuoden päästä voi olla ajankohtainen ostos.

Shadown
26.10.2005, 11:23
Noh, kaippa mä uskoisin Tdubelinin puheisiin, että siitä saa selvän.

Ja koska sulla on kerta TFT -telkkari, niin kuvan pitäs näkyä ihan kuin katselisit tietokoneelta tulevaa kuvaa perus TFT -näytöltä.

Tdubel
26.10.2005, 15:01
RGB-kaapelilla ja pienellä resoluutiolla kuva on ainakin itselläni riittävän tarkka. Kuvakaappaus on otettu X Window Snapshot -ohjelmalla suoraan Linuxista.