Näytä koko versio : Amatööri haluaa asentaa SmartXX LT OPX
Eli olen nyt kohta 3h yrittänyt opiskella piirin asennusta ja olen vain mennyt enemmän sekaisin asiasta :D Itse piirin asennus on aika selvää kauraa mutta ensinnäkin mikä tuo LPC jekku on :o Toiseksi kuinkas jos ostan piirin ja asennan sen itse niin mites sen BIOSin kanssa? Joudunko itse sen sinne jotenkin kikkaileen ja jos joudun niin miten...? :rolleyes: Tässä nyt kaikki ainakin tähän hätään ja jään odottelemaan innolla vastauksia (toivottavasti yksinkertaisia) ;) Ja pyydän anteeksi jos asiaa on jo aikaisemmin foorumilla käyty, mutta tosiaan olen jo niin ulkona että en nähnyt muutakaan keinoa selventää mieltäni :D
Ensimmäiseksi.. osaatko kolvata ? :)
LPC on ne emolevyllä olevat reiät. olikos siinä nyt yhteensä 16 reikää kahdessa rivissä.
Biossin joudut itse laittamaan sinne, xbinssistä saa biossit. Joko dvd:ltä tai verkon kautta.
http://www.tdubel.com/artikkelit/xbins.html
Juu kyllähän tuo elektroniikkapuolen koulutus on :) Eli poltetaanko se BIOS sit vaan DVD:lle siihen muotoon kun se on ja Boxi asentaa sen automaattisesti?
Juuri niinkun sanoin, tää äijä on kyl ny ulapalla :D En tarkottanutkaan LPC:tä vaan PCB:tä :D Menee pieni pää ihan sekasin vähemmästäkin :D Niin elikäs mikä tuo PCB joka pitää irrottaa piiristä on? Ja mihinkä se sitten tulee vai tuleeko :eek:
Hei nythän mä sen hokasin että sehän liittyy vaan siihen juotoksettomaan settiin :D Eikö totta? :) Kyllä tämä onnistumisen tunne on sitten ihana :D
Jos koneesi on v1.6 ja olet asentamassa sitä piiriä koneen alle niin sen mustan mötikän(piikkiriman vastakappale) voi ottaa piiristä pois :)
Jos koneesi on v1.0-1.5 niin älä katkase sitä vaan asenna silloin piiri piikkirimaan :)
Juu khyyl se boxi 1.6 on...
http://www.smartxx.com/manuals/pics/smartxx_quickinstall_16_ltopx.jpg
eli sinne emolevyn alapulelle kuvanmukaan
Juu tuota kuvaa katselinkin. Se Bios juttu mua ny ehkä eniten mietityttää mut kaippa senkin jotenki hoidan. :) Tänään läks piiri tilaukseen... Tulis jo :o
Elikkä tota mitähän mä niiku tarvisin sit softa puolelta että saan piirin pelittään ja kaiken ilon irti? :cool: Jotain Dashboard jekkua tms? :D
Tdubelin sivuilta löytyy vaikka mitä ohjeita.
Tbudelin sivuilta katso ainakin xbins ohje, sieltä saat biossin ja dashboardin.
Tdubelin sivuilta löytyy myös dashboardin asennus.
Biossin voi asentaa levyltä tai verkon kautta. Itse asensin verkon kautta.
Vedetääs ulkomuistista, jotkut kohat voi olla eritavalla mutta periaate tulee selville.. eli:
Piuhat kiinni koneeseen ja boxiin. käynnistä boxi. boxin pitäisi hakea valmiiksi asetukset (dhcp) ja näyttää smartxx OS alkuruudussa boxin ip:n.
Sitten avaat internet explorerin ja kirjotat http://boxin.ip (esim http://10.0.0.5).
Pitäisi aueta sivu josta valitset flash bios, seuraava sivu aukeaa josta valitset mihin bankkiin haluat biossin. Valitse vaikkapa nro 1 ja sitten valitset biossin ja painat flash.
En nyt tarkalleen muista mitä niissä sivuilla lukee mutta suunnilleen noin :)
Saitpas sen kuulostamaan helpolta :) No kokeillaanpa kun saadaan tosiaan se piiri :)
Tuota kyselisin vielä että mikähän BIOS tuohon piirin kannattaa hankkia ja mikä Dashboard on niiku PARAS ;)
No piiri tulikin jo tänään :) Ihmettelin vaan että mihin tarkoitukseen se irrallinen johto ja piikkirima on? :confused: Ilmeisesti vain v1.0-1.5 Boxeihin???
Ne on tosiaankin 1.0-1.5 koneille.
Toisaalta voit 1.6 koneellekkin asentaa käsitykseni mukaan piikkirimalla tuon modin.
Ne on tosiaankin 1.0-1.5 koneille.
Toisaalta voit 1.6 koneellekkin asentaa käsitykseni mukaan piikkirimalla tuon modin.
Voi tosiaan asentaa niillä myös 1.6 koneelle, mutta tällöin tarvitsee tehdä se "rebuild".
Näytti helpommalta ilman sitä :D Niin mites mitä BIOSia ja Dashboardia suosittelette? ;)
Biossiksi X2 (5035) ja Dashiksi Avalaunchia.
Ikävä kyllä ei sano mulle mitään tollanen pelkkä X2 :o Tuolta Xbinssistäkö se pitäis hakea? :)
Xbinssistä juu.
X2 = xecuter2 biossi
Kerkesin jo ottaa M8plussan... Ei kai sekään nyt ihan susi voi olla :D
Ei se susi ole, mutta kehnompi.
Mitäs parempaa X2:ssa on muka ?
No mulla nyt taitaa riittää se että se toimii ja sen löysin helpommalla :)
Tulihan tuota asiaa tässä viikko pari sitten puitua enempikin.
Mutta lähtökohtaisesti X2-biossissa (puhuttaesssa nimenomaan 5035 versiosta) on alunperin LBA48 ja IGR tuki suoraan, joita ei ole M8-biossissa, vaan ne joutuu siihen jälkeenpäin laittamaan. Ellei sitten lataa suoraan versiota, jossa nämä on. Mutta nämä pari asiaa on jo tälläkin foorumilla muutamaan otteeseen huomattu, että aloitelijoille käytännölliset asiat olla suoraan biossilla.
Toinen asia on se Live-config. Eli biossin suurinta osaa asetuksista pystyy muuttamaan E:lle taikka F:lle laitettavasta ini-tiedostosta suoraan muokkaamalla esim. FTP:n kautta.
Nämä tietenkin kuulostaa turhamaisilta, mutta ihan hyviä ominaisuuksia joissakin tilanteissa...
Oolrait, kiitosta. kuulostaa ihan kätevältä. Oon vaa ollut laiska enkä oo jaksanu seurata biossien kehittymistä kun ollut käytössä evox m8 missä IGR ja LBA48 :)
Hmm... Tarvitsenkohan noita ominaisuuksia missään :o Eli mitähän nuo herkut tekee ;)
IGR = In Game Reset
LBA48 = Mahdollisuus käyttää yli 137(?)gigan kovalevyjä käyttäen pelkästään F asemaa (ei luo G asemaa yli menevälle tilalle)
Eli siis mitä tuo IGR tekee käytännössä? :confused: Toivottavasti ei ala ihmisillä hermo menemään mun tyhmiäkin tyhmempiin kyselyihin :o Oon vaan siinä iässä että asiat alkaa kiinnostamaan liikaakin ;)
"In Game Reset: allows to easily reset your xbox using a gamepad trigger" -Xbox-Scene
Eli suora suomennos: Mahdollistaa helpon uudelleenkäynnistyksen käyttäen peliohjainta :).
LBA48 = Mahdollisuus käyttää yli 137(?)gigan kovalevyjä käyttäen pelkästään F asemaa (ei luo G asemaa yli menevälle tilalle)
Tuohon vielä haluisin sen verta puuttua, ettei LBA48 tuki tarkoita nimenomaan kaiken 137 gigan ylimenevän tilan menoa F:lle.
Se tarkoittaa, että ylipäätään on mahdollista ottaa käyttöön yli 137 gigan levy. Meni tila sitten kaikki F:lle taikka osa G:lle.
Toimiihan otsikon modipiiri myös 1.6b-versiolla? Kun joka paikassa lukee et tukee 1.0-1.6 versioita..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.