Näytä koko versio : Sonerasta Saunalahteen, ongelmia?
Minulla vaihtuu tämä nykyinen Soneran kaista Saunalahteen huomenna, joten jos tulee ongelmia, en sitten kirjoittele vähän aikaan tänne mitään.
Mutta laitetaan samalla äänestys, jolla pientä vetoa voi lyödä, että meneekö homma käteen vaiko ei?
Itse en ota äänestykseen osaa kuin kommentoimalla, että menee.
Itselläni ainakin elisasta saunikseen vaihdossa oli 3pv katkos, eli saunis ei saanu ajallaan kytkettyä.
eli varaudu odotukseen ;)
Toistaiseksi kumpainenkaa ei ole tehnyt mitään.
Eli Sonera on ylhäällä ja Saunalahti alhaalla.
Sonerasta mulla on HomePNA tällä hetkellä, josta kummatkin operaattorit ilmoittaa ettei kumpainenkaan häiritse toisiaan.
Joten Sonera voi olla purkamati koko liittymänsä.
Mutta saas nähdä miten käy.
Ajattelin tiedottaa ettei ainakaan viellä mitään ole tapahtunut.
Eli Sonera on edelleenkin pystyssä ja Saunalahti alhaalla.
Sentään ees jokin netti toimii :)
Kävipäs sitten niin, että Shadown ei pääse nettiin ennen maanantaita, koska saunalahden nettiliittymä, ei kerennytkään kytkeytyä päälle ja Sonera kun lyötiin poikki niin on mies ilman nettiä :D
-Pete
Eipä kannata vielä olla varma että maanantaina aukeaa ;)
joskus noissa on ollu pirun pitkiä odotuksia vaikka asennus on luvattu päivälle x :)
Juu niinhän nuo oliva Shadownille veikkailleet maanantai päivää,
mutta mistä nuitakaan koskaan tietää, oman soneran kytkemisessä meni aikonaan 6vk
-Pete
Netti toimii.
Ainoa vika oli, että Sonera ei ollut noita paskoja HomePNA kilkkeitään riisunut pois.
Tosiasiassa vika olikin Elisassa.
Saunalahti ostaa/vuokraa Elisalta täältä Riihimäeltä kaapelin käyttöä, joten Elisa myöskin käytännössä kytkee noi narut.
Joten tulimme mielenkiintoiseen tilanteeseen.
Pari päivän ristiin rastiin soittelun aikana Elisa syytii Saunalahtea ja ohjasi minua ottamaan sinne yhteyttä. Minä vaan kysyn miksi? Eihän Saunalahti pysty asialle mitään. Tosin vikailmoituksen sinne kyllä tein. Mutta sehän vain potki Elisan hommiin.
Stten Elisalle selvisi, että minulla on ollut Soneran HomePNA, josta seurasi syyttelyt sinne. Eli asennuksista vastaava henkilö alkoi selvittämään toimimattomuuden syyksi HomePNA laitteita talojakamossa. Tosin he eivät tienneet onko ne enään siellä vaiko ei.
Noh, sitten päätin soittaa Soneralle, joka ei asiasta tiennyt mitään, eikä Soneran asioita hoitava Hämeen puhelin. Vaikka Hämeen puhelinhan olisi pitänyy purkaa roippeet. Sieltä sitten päätettiin asia selvittää ja soittaa myöhemmin. Hetki meni ja he soittivat. He taasen syytteli Elisaa, että heidän pitää riisua vanha HomePNA pois talojakamosta. Minä taas kysyn, että miksi?
Eihän Elisalla ole osaa eikä arpaa vanhaan liittymään ja sen irtisanomiseen.
Taas soitin Elisan asennuksista vastaavalle henkilölle, jolle sanoin, että menkää tarkistaman ne poksit nyt talojakamosta vaikka maksua vastaan (hinta olisi ollut 67€/H).
Hän lupasi hoitaa asian ja meni noin 5-10 minsaa ja ADSL nousi pystyyn.
Mutta hän soitti myöhemmin ja tunnusti vian olleen heidän keskuksessa, jossa olikin loppujen lopuksi Saunalahden töppeli huonosti kytketty kiini...
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.