PDA

Näytä koko versio : Softmodauksen aloitus

Simppa88
07.09.2005, 14:01
Ostin X-boxini sen julkaisupäivänä ja tähän asti olen ostanut/lainaillut pelejä.. nyt alkaa riittää noi 70e maksavat pelit !! Oen lukenut miten paljon tosta vehkeestä voi saada irti (leffojen sää ennusteiden ja ircin merkeissä) joten haluan softamodata tämän vehkeen. Tilanne on se että x boxini meni takuuseen noin vuosi sitten ja sain takuusta uuden vehkeen jossa on samsungin DVD asemat ja varmaan isompi kovo jne ?

Kun katson softamodaus ohjeita ja luen niitä läpi niin alan pikkuhlijaa ymmärtää että ensin pitää tietokoneelle kasata tarvittavat tiedostot ja sitten siirtää ne xboxin kiintolevylle tavalla tai toisella.

No niin asiasta kolmanteen:

- Tehäänkö Xboxin orginal filuista varmuuskopioita?
- Minulla ei ole muistikorttia (mutta usb tikku on ja verkko kortti ja DSL-boxi :eek: ) joten miten siirrän helponten kamat boxille?
- Mitä noista monesta ohjeesta pitäs rueta noudattamaan? (eka pitää selvittää kaikkee boxin versioon liittyviä juttuja ja sen perusteella valita?)

Jos joku jaksas vaivaa nähdä ja rueta minun henk.koht opastajaks kun ei kehtais kaikille tyhmyyttään kertoo. Vastatkaa tähän ja mailiin. ( Joku voisi opastaa minua henk.koht pikaviestintä ohjelman avulla) :o :o

Ultor
07.09.2005, 14:42
Suosittelisin kyllä ihan "kunnon" modin hankkimista. Esim. Smart XX LT OPX maksaa 26e. Tosin sen asennus maksaa myös ellei itse sitä sitten asenna.

Softamodaus on tietysti halvempi (ilmainen?) ja kenties helpompi tehdä itse ohjeilla, mutta voisin veikata, että mod-piiri on pitkässä juoksussa parempi.

Simppa88
07.09.2005, 20:02
...mutta voisin veikata, että mod-piiri on pitkässä juoksussa parempi.

No mitenniin? Softamodihan on ihan saman veronen ! vähintään. Ja sen voi poistaa tarpeen tullen ilman laitteisto muutoksia jne..miksi maksaa jos voi saman asian saada ilmaseksi?

Shadown
07.09.2005, 20:24
Noh softamodi ei ole samanvertainen.
Se tuo tullessaan pienehköjä rajoituksia/hankaluuksia kuten Liven kanssa.

Enkä näe mitään syytä miksi rautamodattu modaus pitäisi purkaa.
Softamodauksia monesti vaihdetaankin rautamodiin.

Softa modauksen voi teoriassa saada sellasen jamaan, ettei kone toimi enään ollenkaan ilman rautamodausta. Tokihan rautamodatessakin, jos emon tärvelee itse. Mutta itse modi ei sitä tee.

Mitä tulee näihin sinun kyssäreihin, niin varmuuskopiota ei oteta. Tosin sen voi ottaa. Mitään hyötyä siitä ei ole.

Ilman koneen avausta softamodatessa joudut USB-muistilla esim. bondin safeilla tekemään modauksen.

Se sitten mitä tapaa käytät, on ihan sinun oma kohtainen asia. Kunhan softamodaus vain toimii sinun konemallissa.

Itse en paljoa softamodauksesta tiedä. Mutta varmana joku tulee sinua neuvomaan ajan kanssa. Jollei muu niin Tdubel, joka on nyt lomalla.

thorwald0
07.09.2005, 21:37
Tdubel, joka on nyt lomalla.

Sori tämä ei tähä threadiin kuulu, mutta itse olen käynyt kesäkuusta lähtien TDubelin sivulla kattelemassa onlisko sinne tullut jotain päivitystä. Olen jopa tullut siihen tulokseen ettei tdubel sivustoa enää ylläpidetä, koska sinne ei ole tullut mitään uutta juttua.
Tuo, että hän on lomalla(ei lopettanut) varmasti piristää monien meidän forumilaisten mieltä! :)
tdubel roks! :D

Simppa88
07.09.2005, 21:44
Enpä mie mitään Livee ikinä käytä. Mulle riittää että voi kattoo leffoi ja pelata varmuuskopioita :D ... no mutta pitää rueta pikkuhiljaa jotain tekemään tän modaamisen eteen.

Shadown
07.09.2005, 22:11
Tuo, että hän on lomalla(ei lopettanut) varmasti piristää monien meidän forumilaisten mieltä! :)
tdubel roks! :D

Hänellä on ollut työasioita nyt loppukesästä ja nyt hän on lomalla.
Luvassa on siten ihan uudet kujeet kunhan hän tulee takas taas.

Kertokoot hän itse sitten mitä on luvassa.

Ja mitä tulee nykyiseen sivustoon, niin ohjelma puolella ei paljoa mitään ihan oikeasti hyödyllistä Xboxiin enään paljoa voi kehittääkään.

Simppa88
07.09.2005, 23:05
Pitää nyt ottaa ilo irti tästä vanhasta boxista ja ostaa toi uus sitten ku se on ihan läpeensä modattu :p

Joo mut tässä parin päivän sisään saan tiedon jos yks äijä sofmodais ton mutta jos ei ni sit ite räveltää...

Toimiiko se muistikortti juttu silleen että laitetaan modatusta boxista tiedostot siihen muisti kortille ja sitten jonkun vaikka akentti 007 pelin kautta ne omalle boxille? olisko toi helppoa ja kivaa :)?

Shadown
07.09.2005, 23:27
Siis se menee jokseenkin niin, että esim. PC:llä laitat ne Tdubelinin sivuilla olevat savet muistille ja sillä 007 pelillä avaat ihan normaalisti ne savet muistilta. Mutta koska savet onkin mulkattuja, avautuu Evoxi, jolla sitten mulkkaat kiintarin tietoja.

Jotenkin näin ainakin yksi tapa pelaa. Mutta www.tdubel.com lisää asiasta.

Simppa88
08.09.2005, 08:34
Tuossahan noi ohjeet seisoo mutta jotain jää kyllä hämärään ku ne tajuu tota :D

http://www.tdubel.com/artikkelit/tallennusxbox.html

Shadown
08.09.2005, 09:53
Tuossa ei kaippa edes puhuta USB-muistille tallentamisesta. Lähinnä vain PC:ltä aidolle Xboxin muistipalikalle.

Simppa88
08.09.2005, 12:42
:confused: siis nii nii.. vaan voihan sen tehä silleenki että vetää XBOXIN OMALLE muistikortille ne tiedostot modatusta xboxista ja sitten siirtää minun MODAAMATTOMALLE xboxille sen muistikortin kautta? niin mie ainaki ton käsitin :confused:

Shadown
08.09.2005, 12:45
http://www.tdubel.com/artikkelit/kvxboxsoftamod.html#actionreplay

Tossa kaippa on ihan tuosta muistikortille laittamisesta.

Tdubel
09.09.2005, 10:25
Tehäänkö Xboxin orginal filuista varmuuskopioita?Voit halutessasi ottaa varmuuskopiot alkuperäisistä tiedostoista. Tärkeämpää kuitenkin on, että varmuuskopioit Xboxin EEPROMin (softamodauksen jälkeen).
http://www.tdubel.com/artikkelit/kvxboxsoftamod.html#ensim

Mitä noista monesta ohjeesta pitäs rueta noudattamaan? (eka pitää selvittää kaikkee boxin versioon liittyviä juttuja ja sen perusteella valita?)Suosittelen Über Xbe Exploitia (UXE), joka toimii kaikissa Xboxeissa aluekoodista ja kernelin versiosta riippumatta.
http://www.tdubel.com/artikkelit/softamodaus.html#uxe

Suosittu yhdistelmä on esimerkiksi UXE + Nkpatcher + Shadow C drive + Dashboard:
http://www.tdubel.com/artikkelit/softamuxenkp.html

Nkpatcherin etuna on, että sen kanssa voidaan käyttää mm. virtuaalista C-asemaa ja EEPROMia. Nkpatcher patchaa muistiin ladatun alkuperäisen BIOSin, jolloin erillistä BIOS-tiedostoa ei tarvita. Se sisältää samoja ominaisuuksia kuin modifioidut BIOSit: käynnistää allekirjoittamattomat pelit ja ohjelmat, voidaan käyttää yli 137 Gt:n kiintolevyä (LBA48), Xbox ei käynnisty eject-napista uudelleen (EjectFix), Xbox Live -yhteys on estetty, IGR-ominaisuus... jne.

Simppa88
09.09.2005, 13:54
Kiitos !. Tuon kyllä voisin koittaa tehä kunhan ensin osaisin tehä edes verkon xboxin ja tietokoneen välille! onneks nyt on viikonloppu aikaa ! en kyllä tajua vaan noita tiedostojen siirtämisiä että miten saan ne :) lueskelen ja yritn ymmärtää.

EDIT:

Niin no heti tulikysymyksiä:

- Xboxissa ei oo USB väylää niin miten tähän saa hiiren puhumattakaan näppäimistöstä?.. tartteeko softa modauksessa muutaku padii??...no ei tarvita.. se vaan lennossa heitetään tietokoneelle .. joo tää koko modaus kuullostaa helpolta mutta mitä riskejä tässä on ? ainaki tohon asti ennekun ruetaan muuttelemaan jotenki härösti tiedostojen nimiä jne :S eihän se olis ku rueta tekemään jos uskaltais.. kertokaa niitä riskejä että meneekö koko xbox läjään mahollisesti :) vai mitä tälle käy pahimmassa tapauksessa ja mitä luultavasti ja onko ite korjattavissa vai ei :)

- Voiko näistä päätellä xboxin versioo? tai mitään muutakaan?
K: 5101
D: 5960

sori tästä häsläämisestä jne mut pitäähän se kysellä ku ei tiiä prkl

EDIT,EDIT:

eli jos pelin kautta siirtäis tiedostot niin se olis sinänsä parempi ettei xboxii tarttee avata (ei kai se iso homma oo? kovo on samalla tavalla boxissa ku tietokoneessaki?) mutta sitten joutus ostaa muistikortin ja 007 tai splinter cellin tjsp:S

Edit...edit...edit::

Nyt oon siinä tilanteessa että.. oon ostamassa sitä johtoo että saan usb väylän boxiin ja sitten latian usb muistille kamat ja vedän sitä kautta? ja splinter cell pelii käyttäen.. ei tartteis boxii avata..

sarjanumerosta ilmennen tää boxi on tehty kiinassa ja versioo 1.3..
Eli ostos listaan xbox->usp väylä juttu ja sitten ristiin kytketty se verkkojohto

Tdubel
09.09.2005, 16:14
Xboxissa ei oo USB väylää niin miten tähän saa hiiren puhumattakaan näppäimistöstä?Sovittimen avulla:
http://www.tdubel.com/artikkelit/usb.html
http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=28

joo tää koko modaus kuullostaa helpolta mutta mitä riskejä tässä on ? ainaki tohon asti ennekun ruetaan muuttelemaan jotenki härösti tiedostojen nimiä jne :S eihän se olis ku rueta tekemään jos uskaltais.. kertokaa niitä riskejä että meneekö koko xbox läjään mahollisesti :) vai mitä tälle käy pahimmassa tapauksessa ja mitä luultavasti ja onko ite korjattavissa vai ei :)Suurin riski on kiintolevyn hotswappays PC:hen. Monet ovat siinä onnistuneet rikkomaan kiintolevynsä, jolloin korjaamiseen tarvitaan uusi kiintolevy ja mod-piiri. Itse tosin olen tehnyt sen useita kymmeniä kertoja ilman mitään ongelmia. Onnistuneessa softamodauksessa kiintolevy joudutaan hotswappaamaan vain kerran. Kun EEPROMista on varmuuskopio ja/tai kiintolevyn lukituskoodi on selvitetty (softamodauksen jälkeen), kiintolevyn lukituksen voi (tarvittaessa) avata PC:ssä ilman hotswappaysta.

Jos hotswappaat kiintolevyn, käytä seuraavaa tapaa:

- Irroita IDE-kaapeli Xboxin DVD-asemasta.
- Käynnistä Xbox ja odota, että saat virheruudun (virhekoodi 12).
- Irroita IDE-kaapeli rauhassa Xboxin kiintolevystä ja kiinnitä tilalle PC:n IDE-kaapeli.

Jos käytät hotswappayksen sijaan peliä, muistikorttia/USB-muistia ja tallennustiedostoa, em. riskiä ei ole.

UXE:a käytettäessä ei ole riskiä, että Xbox jäisi looppiin käynnistyksessä (vain tavallisten fonttien ongelma):
http://www.tdubel.com/artikkelit/kvxboxsoftamod.html#ongelmia

Virtuaalista C-asemaa käytettäessä ei ole riskiä, että exploitit ym. tärkeät tiedostot korvautuisivat jonkin toiminnan seurauksena C-asemalta.

Muista varmuuskopioida Xboxin EEPROM softamodauksen jälkeen. Sen avulla osa ongelmatilanteista on helpompi / mahdollista korjata.

eli jos pelin kautta siirtäis tiedostot niin se olis sinänsä parempi ettei xboxii tarttee avata (ei kai se iso homma oo? kovo on samalla tavalla boxissa ku tietokoneessaki?) mutta sitten joutus ostaa muistikortin ja 007 tai splinter cellin tjsp:SJos sinulla ei ole valmiina tarvittavaa peliä ja muistikorttia / yhteensopivaa USB-muistia, niin niiden hinnalla saisit saman tien mod-piirin.

Nyt oon siinä tilanteessa että.. oon ostamassa sitä johtoo että saan usb väylän boxiin ja sitten latian usb muistille kamat ja vedän sitä kautta? ja splinter cell pelii käyttäen.. ei tartteis boxii avata..Tämä on kiintolevyn hotswappaysta turvallisempi tapa.

Simppa88
09.09.2005, 16:22
SplinterCellin saan kaverilta ja johto maksaa 7euroa. Nytten on pakko lähteä naisiin :mad: ,mutta huomenna pitää perehtyy siihen että mitäs sitten kun tarvittavat tiedostot on usb muistilla ja ja tökköön usb muistin xboxiin ja laitan tiedot splinter cellin kautta kovolle.. sen jälkeen en tiedä mitä pitää tehdä.. huomiseen :p

Shadown
09.09.2005, 16:23
Kunnon "sen" pölyissä homma taas luistaakin varmana paremmin.

Tdubel
09.09.2005, 22:54
mitäs sitten kun tarvittavat tiedostot on usb muistilla ja ja tökköön usb muistin xboxiin ja laitan tiedot splinter cellin kautta kovolle.. sen jälkeen en tiedä mitä pitää tehdä..Kun muokattu tallennustiedosto on USB-muistissa, kopioi se Xboxin kiintolevylle (MS Dashboardissa). Irroita USB-muisti ja lataa kiintolevylle kopioitu tallennus pelistä. Riippuen käyttämästäsi tallennustiedostosta, ruudulle latautuu esimerkiksi EvolutionX-dashboard. Ota FTP-yhteys Xboxiin ja siirrä muut tiedostot (UXE, Nkpatcher... jne.) verkon yli PC:ltä.

Helpompi tapa on käyttää jotain valmista Installeria, joka asentaa tarvittavat tiedostot puolestasi. Esimerkiksi Krayzie UXE Installer (Krayzie_SC-PAL_UXE_Installer_Dutch-English_v2.8.rar, Xbins: /XBOX/exploits/_Packages/Krayzie Uxe Installer) sisältää/asentaa UXE:n, Nkpatcherin ja EvolutionX- tai UnleashX-dashboardin (+ virtuaalinen C-asema ja EEPROM).

Ohjeet USB-muistin käyttämisestä tallennustiedostojen siirtämiseen:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=262740

Simppa88
12.09.2005, 09:14
Krayzie_007_UXE_Installer_Dutch-English_v2.8.rar (For 007 AUF)
Krayzie_MA_UXE_Installer_Dutch-English_v2.8.rar (For Mechassualt)

Siis onko tollaki merkitystä et käyttääkö 007 vai mechassaulttia!?

vai etinkö

Krayzie_SC-PAL_UXE_Installer_Dutch-English_v2.8.rar

tuon :)

Tdubel
12.09.2005, 10:59
Splinter Cell -peliä käytettäessä etsi tiedosto Krayzie_SC-PAL_UXE_Installer_Dutch-English_v2.8.rar.

Simppa88
12.09.2005, 19:20
ahaa joo... anteeks tyhmyyteni :rolleyes:

keisari88
13.09.2005, 21:06
Muutaman softamodauksen olen tehnyt ja kaikki hotswappaamalla kiintolevy. Yhtään kiintolevyä en ole hajoittanut ja en ole havainnut syytä miksi olisin tarvinut mod-piiriä (Ehkä joskus clock loop söi miestä reissu hommissa). Kiintolevy kannattaa Simppa heti miten vaihtaa pari sataa gigaseen, ja virittää yhteys PC:n ja boxin välille kuntoon.

Simppa88
14.09.2005, 16:57
Odotan sitä usp johtoa xboxiin (ostin ku halvalla sain) ja sitten vaan softa modaamaan :) FTP yhteyttä en oo vielä katellu miten se luonnistuu mut pitää kattoo kunhan saan ton perkeleen johon.. eiköhän toi tälläviikolla tule :o sitten alkaa kauhee whinetys taas. Kuhan oon ite modannu niin teen tollasen softamodaamisen amatööri artikkelin :)

Simppa88
15.09.2005, 13:10
En löydä noita paketteja mistään (on niitä torrentteina mutta eipä oo seediä ei) :confused: :(

Edit:

Eli esim tota en löydä.. enkä kyllä 007 enkä MA
Krayzie_SC-PAL_UXE_Installer_Dutch-English_v2.8.rar

Ultor
15.09.2005, 13:21
Joko katsoit XBinsin?
http://www.consoleforums.net/showthread.php?t=570

Simppa88
15.09.2005, 15:52
Joo, katoin. Ja en kyllä ite ainakaan löytänyt et sitten sie haluis tarkastaa viel ;).

Tuolla näytti olevan sitä suun tätä, emulaattoreita ja jotain ihmeen media soittimia... selaimia ja jotain.. kyselen noista sitten kun oon saanut modattua boxin. Tänään tuli se USB väylä palikkaki ja huomenna koulussa kaverilta lainaan joku noista 3 pelistä :p ja eiku potta pörisee jos löydän jonkun autoinstaller paketin :).

http://www.geocities.com/wons111/IMG_5780.JPG

:rolleyes:

Tdubel
15.09.2005, 17:32
Kyllä ne on siellä. Hakemiston kerroin jo aiemmin: /XBOX/exploits/_Packages/Krayzie Uxe Installer

Simppa88
15.09.2005, 23:34
[R] 550- Guess what? YOU'RE BANNED. Perhaps if you followed the rules you would not be.
[R] 226 Aborted successfully.

Jaah... no nyt sitä sitten odotellaanki että bannit lähtee jos ne lähtee... vittuuuu :D

Ultor
16.09.2005, 09:48
[R] 550- Guess what? YOU'RE BANNED. Perhaps if you followed the rules you would not be.
[R] 226 Aborted successfully.

Jaah... no nyt sitä sitten odotellaanki että bannit lähtee jos ne lähtee... vittuuuu :D
Hait liikaa tiedostoja kerralla? Rajahan on 30kpl/80Mt.

Simppa88
16.09.2005, 13:28
Ai se raja on 80 megaa :cool: ... ihmettelinki että miks sain bännii ku latasin 80 megaa ja luulin rajan olevan 100 megaa / 30 filuu. Oppia ikä kaikki ja kaikki opitaan kantapään kautta.

Simppa88
16.09.2005, 17:16
Noin nytten ne laski miut taas sinne.

Kaikki USB muistithan toimii ..
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=262740
tuossa tarkotuksessa? Tuli vaan epäilyjä ku tuolla aijemmin joku selittäny jotain että "pitää olla yhteen sopiva usb muisti" tai jotain.

Nyt oon siinä pisteessä että... usb muistista (ohjeitten mukaan tiedä sitten miten sen voi testata/todeta) on tehty "xboxin muistikortti", mutta "vähän" epä selvää mitä tuossa pitää tehä seuraavaks mun ei oikeen äly ja englannin kielen taito riitä selvittää.

"Now, you have just made the USB stick work as a regualr AR memory card with no (known) data curruption. In order to get ANYTHING on the card now, we must make the saves compatible."

Tuosta alas päin kaikki on pimeää :cool:

Tdubel
16.09.2005, 21:08
En ole kokeillut kys. tallennutiedostoa ("Installeria") AR:n ohjelman kanssa, mutta readme.txt-tiedoston mukaan pitäisi olla suoraan yhteensopiva. Lainaus: "Installation: The saves now come zipped up for direct use on Action Replay devices. If you don't use Action replay you need to unzip first."

Pura Krayzie_SC-PAL_UXE_Installer_Dutch-English_v2.8.rar-tiedosto. Voit lisätä tallennustiedostot vetämällä ja pudotamalla ne AR:n ohjelmaan.

Simppa88
17.09.2005, 12:01
Miun ongelma on tällä hetkellä tämän näköinen:

http://www.geocities.com/wons111/Eitunnista.JPG

Tunnistaa ton usb muistin "muistikortiks" mutta sanoo että 0 blocks avible jne jne... :confused: :confused: perseestä tälläset ongelmat ku nää on henkimaailman juttuja.

Tdubel
17.09.2005, 17:34
Kun alustit USB-muistin Xboxissa, saithan sen jälkeen ilmoituksen: "The memory unit you inserted isn't working correctly. It has been erased."? Tunnistaako Xbox sen muuten normaalisti? Kokeile tarvittaessa tyhjentää muisti DLGDIAG-ohjelmalla (windlg10.exe (http://www.tdubel.com/artikkelit/tiedostot/windlg10.exe)) ja sen jälkeen alustaa uudestaan Xboxissa. Tuplaklikkaa ohjelmasta USB-muistia ja valitse Write Zeros -> Full Erase.

Simppa88
17.09.2005, 18:11
"Kun alustit USB-muistin Xboxissa,"

Mitäääh?? en mie mitään tuollasta oo tehny.

"Tunnistaako Xbox sen muuten normaalisti?"

Ei kai se tunnista koko muistii tällä hetkellä? Tai en mie ees tiiä mitä xbox sanoo kun muistikortti on sisässä :(.

Mie illalla kokeilen tota alustamis juttua ja sitä että tunnistaako se boxi koko musitii. Kerro mulle miten tiedän tunnistaako boxi muistikorttia :)

Se mitä mie tein ni .. tein vaan siihen usb muistiin ton ihme ohjeen mukaisesti jotain. (http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=262740).. en oo mutua tehny

Tdubel
17.09.2005, 19:47
Ensimmäiseksi tuossa ohjeessa alustettiin USB-muisti (vaihe 1.1). Jos Memory-valikossa näkyy muistikortin kuva ja pystyt valitsemaan sen, niin Xbox tunnistaa USB-muistin.

Tdubel
17.09.2005, 20:28
Olen tekemässä suomenkielistä ohjetta kys. aiheesta. Se on vielä keskeneräinen, mutta ehkä siitä on jotain apua?
http://www.tdubel.com/artikkelit/usbar.html

Simppa88
17.09.2005, 22:37
Voi kuule tätä onnistumisen iloa ! :) Kun käytin tota muistia xboxissa niin sen jälkeen pystyin siirtämään ne filut tohon ja nyt ne on xboxin kiintolevyllä.. seuraavaksi olisi tallennus tiedostojen lataaminen pelin kautta jne... lähenki tästä lukemaan inffoa :P.. tuo siun suomenkielinen ohje on parempi kun sen englannin kielinen. Tästä topicista pitäs tehä yhteen veto :D toisillekki nubuille olis apua.

Simppa88
17.09.2005, 22:55
Helpompi tapa on käyttää jotain valmista Installeria, joka asentaa tarvittavat tiedostot puolestasi. Esimerkiksi Krayzie UXE Installer (Krayzie_SC-PAL_UXE_Installer_Dutch-English_v2.8.rar, Xbins: /XBOX/exploits/_Packages/Krayzie Uxe Installer) sisältää/asentaa UXE:n, Nkpatcherin ja EvolutionX- tai UnleashX-dashboardin (+ virtuaalinen C-asema ja EEPROM)

Mulle kun noi EEPROM jne jne ei kerro mitään niin mitä tää homma nyt sitten mulle asentaa ? :D kuinteki ku burnin ööh VARMUUSKOPIOIDUN pelin ja laitan sisään ni se toimii ja kovolle voin vetää tavaraa ja... en mie tiiä mittee sanokkee työ viissat poijjat.

EDIT:

Juu no ... toi jatko tossa on sitten aina erillainen ? eli nyt kun lataan tallennus tiedostot ni tää varmaan itestään jotenki tunkee kaikki filut oikeisiin paikkoihin ja sit boottaan xboxin ja se on siinä :confused: sen näkee maanantaina kun saan kaverilta 007. onkohan Kellään sit henk.koht kokemusta tästä paketista

Tdubel
18.09.2005, 14:04
En ole aivan varma mitä kysyt. Ymmärsin, että siirsit SC-pelin tallennuksen Xboxiin, latasit sen pelistä ja suoritit asennusohjelman (jonka jälkeen Xboxisi on softamodattu: käynnistyy toiseen dashboardiin, kopioidut pelit toimivat, jne.)? Ymmärsin kuitenkin ilmeisesti jotain väärin, koska puhuit 007-pelistä ja toisesta paketista?

Simppa88
18.09.2005, 14:42
Wups.. siis.. :D

Kaveri tuo maanantaina 007 mulle joten laitoin 007 asennus tiedosto paketin boxiin.

ja nyt kysymys on että tietääkö kukaan mitä tuleman pitää kunhan lataan tallennus tiedostot?

ja mitä kaikkea toi valmis paketti laittaa boxiin=mitä voin sitten tehdä boxillani.

Tdubel
18.09.2005, 16:00
nyt kysymys on että tietääkö kukaan mitä tuleman pitää kunhan lataan tallennus tiedostot?Kun lataat tallennuksen pelistä, ruudulle latautuu UnleashX:n päälle kasattu asennusohjelma. Varmuuskopioi ensimmäiseksi EEPROM:

1. Valitse kieli (English / Nederlands).
2. Valitse vaihtoehto "Backup eeprom" (vastaa varmistuksiin "Yes").
3. Ruudulle latautuu EvolutionX.
4. Valitse EvolutionX:n valikosta "Backup eeprom".
5. Valitse lopuksi "Return to main menu" palataksesi asennusohjelmaan.

Suorita seuraavaksi asennusohjelma:

2. Valitse vaihtoehto "Install softmod".
3. Vastaa seuraavaan kysymykseen "Yes" ja ruudulle latautuu EvolutionX.
4. Valitse ensimmäiseksi vaihtoehto "Virtual EEPROM" ja sen jälkeen "Virtual C".
5. Palataan takaisin asennusohjelmaan.
6. Valitse "nkpatcher.06" tai "nkpatcher.67" (ei ole väliä kumpi, koska kiintolevysi on kooltaan alle 137 Gt).
7. Valitse kumpaa dashboardia haluat käyttää: EvolutionX tai UnleashX.
8. Vastaa kaikkiin varmistuksiin "Yes".

Kun kaikki on valmista, Xboxista sammuu virrat. Käynnistä laite uudelleen ja poista peli asemasta. Ruudulle pitäisi latautua valitsemasi dashboard. Kun saat verkkoyhteyden toimimaan, kopioi Xboxin E-asemalta \dashboard\backup-hakemisto varmaan talteen PC:lle (sisältää mm. eeprom.bin-tiedoston).

mitä kaikkea toi valmis paketti laittaa boxiin=mitä voin sitten tehdä boxillani.Tämän kerroin jo aiemmin (UXE + Nkpatcher + Dashboard).

Nkpatcherin ominaisuuksia:
http://www.tdubel.com/artikkelit/nkpatcher.html#ominaisuudet

Tietoja EvolutionX:stä ja UnleashX:stä:
http://www.tdubel.com/artikkelit/evolutionx.html
http://www.tdubel.com/artikkelit/unleashx.html

Lisätietoja muista enemmän tai vähemmän tarpeellisista ohjelmista löytyy sivuiltani.

Simppa88
18.09.2005, 18:03
Suuret kiitokset erityisesti Tdubel:ille ja muille osan ottajille ;).

Luulen että näillä ohjeilla selviän loppuun. Whinen vielä jos jää jotain epäselvää.

Kiitos

Simppa88
19.09.2005, 18:39
Noniin. Xbox on softamodattu onnistuneesti. Ongelmia oli sen verran että 007 kaatoi xboxin mutta mechassaultinkautta kaikki sujui mainiosti! Seuraavaksi olisi kaikkien ihme emulaattoreiden ja joittenkin tilpehöörien laitto muuta niistä whinetän eri topicissa:) Tällä topicille R.I.P

Simppa88
04.10.2005, 13:54
Kaikki informaatio mitä kirjotin on peräisin http://www.tdubel.com/index.html artikkeleista ja täältä foorumilta

UXE, Nkpatcher (http://www.tdubel.com/artikkelit/nkpatcher.html#yleista) ja EvolutionX (http://www.tdubel.com/artikkelit/dashboard/kuvia/evolutionx.html)- tai UnleashX-dashboard + virtuaalinen C-asema ja EEPROM.
Automaattinen asennus tiedosto aloittelioitten helpotukseksi.

1. X-boxin softamodaus (http://www.tdubel.com/artikkelit/softamodaus.html) pitäisi saada alulleen…
2. Mitä siihen boxiin pitää laittaa?...
3. Miten saan ne tiedostot siihen boxiin?...
4. Voi perse tää on hankalaa…

1. Joo no laitetaan softamodaus alulleen! Kukaan ei ota vastuuta siitä mitä x-boxillesi tapahtuu. Tuskin projektin tekoa kuitenkaan kannattaa jättää siksi, että pelkäät saavasi xboxin sekaisin. Seuraa vaan ohjeita järjestelmällisesti and be cool ;)

2. Tässä pikku rohkasu-opuksessa asennetaan Krayzie:n valmis paketti joka asentaa kaiken tarvittavan puolestasi joten älä vaivaa päätäsi. Itsekkin olin ihan pihalla, mutta sitten asensin tämän valmis paketin ja sitä oon säädelly ja käytelly niin nytten osaa/ymmärtää jo paljon!

3. Boxiin saat tiedostot parilla eri tavalla.
Lataamalla muokattu tallennustiedosto (http://www.tdubel.com/artikkelit/softamodaus.html#tallennustiedostot) Xbox-pelistä. (Tässä opuksessa käytän tätä. Tätäki voi soveltaa, mutta tässä tapauksessa käytän usb muistia tallennus tiedostojen siirtämiseen xboxiin)
tai
Hotswappaamalla (http://www.tdubel.com/artikkelit/klhotswap.html) Xboxin kiintolevy PC:hen. (Koska tämä on aloittelioille niin tätä emme käytä. toki jos tiedät että osaat ni saat tehä tälläki, mutta tuskin sie tätä opusta luet)

4. Ei tää oo hankalaa todellakaan, koska viisaammat ovat tehneet tämän meille amatööreille jo liian helpoksi! Sinun ei tarvitse tehdä itse sitä tallennus tiedostoa koska käytämme sitä Krayzien valmista pakettia.

Haluat tietää mikä on paras Dashboard. No luultavasti paras/suosituis? on Avalaunch, mutta suurimmaks osaks tämäkin on mielipide kysymys. Toiset tykkää isoista naisita ja toiset pienistä, joten se siitä. Jos et vielä ole ymmärtäny niin tässä asennamme EvolutionX (http://www.tdubel.com/artikkelit/dashboard/kuvia/evolutionx.html):n tai UnleashX (http://www.tdubel.com/artikkelit/uxkuv.html):n ihan miten herra/rouva haluaa.

Elä välitä päässä vilisevistä kysymyksistä, nimittäin kaikki solmut aukee kunhan rupeet tekemään tätä ja edetään eteenpäin.

Kun olemme asentaneet tässä opuksessa kerrotun softamodin niin boxsissasi on:
UXE, Nkpatcher ja EvolutionX- tai UnleashX-dashboard(sen voi valita asennuksessa. Itselläni on EvolutionX ja olen ollut tyytyväinen) + virtuaalinen C-asema ja EEPROM. Luulis että asia on nyt ymmärretty.

Nämä tarvitset:
1. Jonkun näistä legendaarisista 3 pelistä:

Mech Assault
Splinter Cell
007: Agent under fire
Classic sarjan pelit eivät toimi tässä tarkoituksessa.

2. Sitten tarvitset:

USB- blockin (http://www.geocities.com/wons111/IMG_5780.JPG) (Tämä tulee X-boxin ohjain porttiin ja mahdollistaa usb laitteitten käyttämisen xboxissa. Usb blockin voit tehdä xboxiin jos kolvi pysyy kädessä tai sitten ostat sen valmiina. Itse ostin ja hintaa kertyi 7e)

USB-muistin (http://blog.andthensome.nl/wp-content/images/tiscalipckingston200x200.gif) (Tähän laitamme joko MA,SC tai 007 tallennus tiedostot ja siirämme ne X-boxiin. Kyseiset tallennus tiedostot voi siirtää parilla muullakin keinolla X-boxiin, mutta minä tein näin ja kerron miten se tehdään. Mp3-soitinhan käy usb muistina pikku vinkki.)

Hommaa nuo tavarat ja laita ne pöydälle odottamaan ihan vain selkeyden vuoksi. Sen jälkeen tee tietokoneen työpöydälle kansio ”xbox-projekti-softmod” johon keräämme kaikki tarpeelliset tiedostot.

1. Tarvitset sen pelin tallennus tiedoston jota päätit käyttää. Sen saat noudattamalla seuraavia ohjeita: http://www.consoleforums.net/showthread.php?t=570

Kun olet saanut itsesi sisälle tuonne FTP:lle mene hakemistoon:
/XBOX/exploits/_Packages/Krayzie Uxe Installer.

Kun olet hommannut asennus tiedoston niin laita se xbox-projekti-softmod kansioon.

2. Seuraavaksi tarvitset USB view ohjelman jonka saat osoitteesta:
http://www.tdubel.com/artikkelit/tiedostot/USBview.zip
http://www.srigc.com/download/usbview.exe

(Jos linkit lakkaavat toimintansa niin www.google.fi auttaa varmasti hakusanalla usbview.exe)

Tällä katsotaan usb muististasi pari numeroa, joita tarvitaan siihen, että usb muististasi saadaan sellainen jota ActionReplay/xbox? tukee.

Seuraava ohjelma on Action Replay jonka saat:
http://www.codejunkies.com/

Sieltä paina eka Eurosite. Sitten ylhäältä oikelata support -> Action Replay – XBOX.
Tällä laitetaan ne FTP:tä hankkimasi tiedosto usb muistiin.

No sitten hengitä syvään ja sammuta kaikki muu paitsi tämä ohje.

Nyt ruetaan räveltämään sitä tallennus tiedostoa usb muistiin.
Asenna eka Action Replay ( Muissa ohjeissa suositellaan asentamaan sinne minne se pyytää, joten asenna sinäkin)

Sitten aukaise usbview ja tee seuraavan ohjeen mukaisesti:
http://www.tdubel.com/artikkelit/tiedostot/USBview.zip
Tee kuten kyseisessa ohjeessa neuvotaan, mutta laita Krayzie paketissa ollut udata.zip tallennus tiedosto ”muistikortille”.

Loppu onkin liian helppoa.
Kun sinulla on tallennus tiedosto siirretty xboxin kovalevylle ja usb muisti otettu irti niin laitat pelin sisään ja menet load game kohtaan ja lataat tallennus tiedoston.

Seuraava ohje tähän asennuspakettiin liittyen. WriteBy: Tdubel http://www.consoleforums.net
Ylläpitäjä

Kun lataat tallennuksen pelistä, ruudulle latautuu UnleashX:n päälle kasattu asennusohjelma. Varmuuskopioi ensimmäiseksi EEPROM:

2. Valitse vaihtoehto "Backup eeprom" (vastaa varmistuksiin "Yes").
3. Ruudulle latautuu EvolutionX.
4. Valitse EvolutionX:n valikosta "Backup eeprom".
5. Valitse lopuksi "Return to main menu" palataksesi asennusohjelmaan.

Suorita seuraavaksi asennusohjelma:

2. Valitse vaihtoehto "Install softmod".
3. Vastaa seuraavaan kysymykseen "Yes" ja ruudulle latautuu EvolutionX.
4. Valitse ensimmäiseksi vaihtoehto "Virtual EEPROM" ja sen jälkeen "Virtual C".
5. Palataan takaisin asennusohjelmaan.
6. Valitse "nkpatcher.06" tai "nkpatcher.67" (ei ole väliä kumpi, koska kiintolevysi on kooltaan alle 137 Gt).
7. Valitse kumpaa dashboardia haluat käyttää: EvolutionX tai UnleashX.
8. Vastaa kaikkiin varmistuksiin "Yes".

Kun kaikki on valmista, Xboxista sammuu virrat. Käynnistä laite uudelleen ja poista peli asemasta. Ruudulle pitäisi latautua valitsemasi dashboard. Kun saat verkkoyhteyden toimimaan, kopioi Xboxin E-asemalta \dashboard\backup-hakemisto varmaan talteen PC:lle (sisältää mm. eeprom.bin-tiedoston).

ONNEA!

Nyt vaan kavereille lesoomaan minkälainen h4x0r olet.

Tämä on tiivistelmä omasta ekasta räpellyksestä ja omista kysymyksistä ja tuntemuksista.

Raaka versio.
Simppa88

buuble
13.11.2005, 22:25
eli tarvitaanko tähän usb-palikka modaukseen pc:n ja xboxin välistä verkkoyhteyttä? käsitin et ei Mut sit tämä. "Kun kaikki on valmista, Xboxista sammuu virrat. Käynnistä laite uudelleen ja poista peli asemasta. Ruudulle pitäisi latautua valitsemasi dashboard. Kun saat verkkoyhteyden toimimaan, kopioi Xboxin E-asemalta \dashboard\backup-hakemisto varmaan talteen PC:lle (sisältää mm. eeprom.bin-tiedoston)."

Tdubel
14.11.2005, 12:48
Mainitsemasi vaihe ("kopioi Xboxin E-asemalta \dashboard\backup-hakemisto varmaan talteen PC:lle") tehdään softamodauksen jälkeen. EEPROMin varmuuskopion (eeprom.bin-tiedosto) kopioiminen PC:lle ei ole pakollista, mutta on todella suositeltavaa.

buuble
14.11.2005, 17:57
juu ja tutkiskelin et toi xboxin ja pc:n verkottaminen on parempi tapa toteuttaa ku toi usbin kans pelaaminen. Kiitos Tdubel hyvistä ohjeista. Oon itse vasta ostamassa xboxia ja ajattelin softamodata sen heti. Jos teen nämä softamodauksen niin tarvitseeko kikkailla millään boot-levyillä tai millään vai onko vaan dvd koneeseen ja eiku pelaamaan. Mitä noista Tdubelin ohjeista olisi suositeltavaa käyttää jos mulla on se 007 peli, parikaapeli.

buuble
14.11.2005, 19:08
saako muuten nuo modaukset pois xboxista jos backuppaa ton eepromm.bin jos laite menee esim. takuuseen. Vai miten se homma sit hoidetaan?

Tdubel
14.11.2005, 19:21
Käytä exploittina UXE:a tai Ndurea:
http://www.tdubel.com/artikkelit/uxe.html
http://www.tdubel.com/artikkelit/ndure.html

Sen lisäksi tarvitset BIOSin lataajan ja BIOSin, tai Nkpatcherin. Tavalliselle käyttäjälle tällä ei suurta merkitystä, koska molemmat osaavat lähes samat asiat: käynnistävät kaikki pelit ja ohjelmat, voidaan käyttää yli 137 gigatavun kiintolevyä, Xbox ei käynnisty eject-napista uudelleen, IGR-ominaisuus, jne.
http://www.tdubel.com/artikkelit/nkpatcher.html

Itse olen käyttänyt viime aikoina Nkpatcheria, koska sen kanssa voi käyttää virtuaalista C-asemaa (Shadow C drive). Jos käytät BIOSin lataajaa, huomaa että sen kanssa käytettävästä BIOSista on oltava BFM-versio (lyhenne sanoista Bootable From Media).

Lopuksi tarvitset dashboardin. Suosittuja ovat esimerkiksi Avalaunch ja XBMC:
http://www.tdubel.com/artikkelit/avalaunch.html
http://www.tdubel.com/artikkelit/xbmc.html

--

Käytä esimerkiksi ohjetta:
http://www.tdubel.com/artikkelit/aloitsoftam.html

Siinä Xbox softamodataan yhdistelmällä UXE + Nkpatcher + Shadow C drive + Avalaunch. Modaus tehdään sopivan Xbox-pelin - kuten 007:AUF - avulla. Kun Xbox on softamodattu, niin käynnistyksessä ruudulle latautuu MS Dashboardin sijaan Avalaunch-dashboard. Et joudu käyttämään ns. boot-levyjä.

--

Xboxin valmistajan antama takuu raukeaa, jos laitteen kotelo avataan. Jos lähetät Xboxin takuuseen, niin kiintolevyllä olevat tiedostot on muutettava ensin alkuperäisiksi (en tosin tiedä miten niihin suhtaudutaan). Tämä on helppo juttu, jos Xboxiin saa esimerkiksi vielä FTP-yhteyden. Myöskään Xboxin koteloa ei saa olla avattu eli sinettitarroja ei ole rikottu. Esimerkiksi kiintolevyn vaihdon yhteydessä Xboxin takuu raukeaa.

buuble
15.11.2005, 21:02
vieläkin vaan kyselen... jos käytän tota tiedoston siirtoa xboxin omalla muistikortilla. niin voiko muistikortti olla esim. thrustmasterin valmistama vai pitääkö olla micin oma?

buuble
15.11.2005, 22:31
kiitos tdubel. ehkä saan jotain väsättyä. Kertokaas vielä tarvitseeko olla modattu
xbox jotta saan sen verkkoon? ja onko noissa ohjelmissa mahdollisuus vaihtaa ntsc->pal?

ajattelin tehdä näin:
koota tarvittavat tiedostot pc:lle käyttäen ohjetta: http://www.tdubel.com/artikkelit/aloitsoftam1.html

tallennustiedoston siirto xboxille käyttäen muistikorttia(ei microsoftin oma)+usb sovitin

eihän ton jälkeen tarvi enää tiedostoja siirrellä? sit vaan conffataan asetukset kuntoon.

noinko edetään? ja sit muistaa tehdä varmuuskopion....

Tdubel
16.11.2005, 13:37
Tee ohjeen mukaan. Eli kun olet siirtänyt tallennustiedoston Xboxiin (käyttämälläsi tavalla) ja ladannut sen pelistä, ota FTP-yhteys Xboxiin ja tee tarvittavat muutokset/lisäykset Xboxin kiintolevyllä oleviin tiedostoihin.

Kaikki muut muistikortit käyvät paitsi Action Replayn mukana tuleva:
http://www.tdubel.com/artikkelit/kvxboxsoftamod.html#actionreplay21

PAL:n ja NTSC:n välillä voi vaihtaa esimerkiksi Enigmah Video Mode Selectorilla:
http://www.tdubel.com/artikkelit/enigmahvms.html

Edit: Jos haluat päästä todella helpolla, voit vaihtoehtoisesti käyttää tässä viestiketjussa aiemmin mainittua Installeria (Krayzie UXE Installer). Löydät siitä kaikki tarvittavat tiedot, kun katsot muutaman viestin taaksepäin.