Näytä koko versio : FTP-yhteysnopeus 35kb/s hidas vai nopea?
Moro, vinkkejä kaivattaisiin millä saisin tiedonsiirtonopeutta kasvatettua PC:n ja XBOX:in välillä.
Tällä hetkellä nopeus on maksimissaan 35kb/s, mikä kuulostaa hitaalta, onkin sitä.
Käytössäni on seuraavat vermeet:
PC: WinXP, FlashFXP, LAN-asetuksien kautta pakotettu 10Mbs (full), full duplex, palomuurin portti 21 auki. Kokeiltu myös Auto-asetuksilla, ei vaikutusta.
XBOX: SmartXX, Xecuter2 5035, Avalaunch Alpha v.0.49.3
hubi: 10 Mbs Edimax 5-porttinen Ethernet
Eli saako tiedonsiirtonopeutta tuosta vielä huomattavasti kasvatettua jollain ilveellä ?
En löytänyt XBOX:in asetuksista kohtaa, josta olis päässyt tarkistamaan XBOX-pään ftp-asetukset..
Siis tuohan on aivan älyttömän hidas.
Onko virusohjelmia?
Onko tuo hubi yksinäinen laite, jossa ei muita laitteita kiini kuin PC ja XBOX ja miten internetti on kytketty verkkoon?
Moro, hubissa ompi kiinni liittimissä 2 ja 3 vain PC ja XBOX, uplinkki menee Welhon kaapelimodeemiin, oiskos vauhtia tossa verkossa 2M/3XX.. PC imuttaa hyvällä vauhdilla tavaraa verkosta ja XBOX:kin tuntuu hakevan musastreemeja verkosta ihan kiltisti ja vikkelään ja IP-osoitteiden automaagiset hakusysteemitkin tuntuvat pelittävän hyvin. Tyyppasin tuossa just ottaa pois XP palomuurin kokonaan päältä, ei vaikutusta siirtonopeuteen..
Joten konstit alkaa olla vähän lopussa.. paitsi tietty voin kokeilla suoraa yhteyttä PC:n ja XBOX:in välillä, parikaapeli nääs löytyy.. Mutta jotenkin musta tuntuu että tää juttu on nyt vaan kiinni jostain pikku yksityiskohdasta, jota en ole ottanut huomioon..
Eli käytät kaikissa hubissa olevissa laitteissa DHCP:tä hyväksesi?
Tässä tapauksessa toi kuulostaisi, että xboxisi menee netin kautta.
Hieman PC-XBox vertailunopeuksia (Omia kokemuksia)
Koneiden välissä Linksys:in WRT54G
-kaapeli, n. 8.5Mb/s
-Wlan, n. 1.3Mb/s (Xbox:in päässä WAP54G)
Kuulostaa kyllä noikin aika alhaisilta.
Tosin en tiedä mihin nuo pitäisi maksimissaan yltää.
Minun käsittääkseni Xboxissa on 10Mb verkkokortti, eli siinä mahtaa olla yläraja..
Minun käsittääkseni Xboxissa on 10Mb verkkokortti, eli siinä mahtaa olla yläraja..
Siä on 100Mb kortti.
Mikänkäs moiset IP-osoitteet PC:llä ja XBoxilla on? Sillä on mahdollista, että molemmilla on ISP:n (palveluntarjoaja) antama IP-osoite, jolloin tuo liikenne kulkee "ulkomaailman" kautta, jolloin nettiyhteyden nopeus on pullonkaulana.
Myöskin nuo yhteyden asetukset kannattaa laittaa automaattisiksi/defaulteiksi. Ainakin kokeilla näin.
EDIT: Itellä yleensä kulkee PC:n ja boxin välillä tollanen ~10Mt/s
Joo, itellänikin toi yhteys on noin 10 megaa.
Tosin tuo 8,5 yhteys voi mennä huonojen kaapeleiden ja halpojen verkkosovittimien piikkiin.
Mutta Wlanin hitautta en käsitä. Itselläni täydet 54 megaa. Tosin Xboxiin en ole kokeillut yhteyttä. Mutta eipä se pitäs asiaan vaikuttaa.
mulla on suoraan pc-xbox kaapelilla kiinni ja nopeus on siinä 3MB/s että miten teillä nuin nopea on tuo yhteys?? (ohjelmana ws ftp pro)
Käytännössähän 100m/s verkkokortin pitäisi siirtää 12800 kt/s eli 12,5mb/s, ja 10m/s tietenkin 10 kertaa hitaampi, mutta todella harvoin se on totuus muista rajoituksista johtuen. Tässä tilanteessa kannattaisi kokeilla suoraa kaapelia koska tuo boksi voi tuossa välissä hyvinkin olla hidasteena. Joskus kun minulla oli toinen boksi tuossa välissä niin itsekin sain aika hitaita siirtonopeuksia (100-200kb/s) enkä tiedä mistä johtui ja heti kun laitoin yhteyden ristiinkytketyllä parikaapelilla nopeus pomppasi johonkin 8-10mb/s nopeuteen, nykyään zyxelin boksilla saan jopa ihan kohtalaiset siirtonopeudet (n.3mb/s) ja tuon olen antanut riittää koska en ole hetkeen muuta siirrellyt kuin elokuvia. Joten kokeile sillä ristiinkytketyllä parikaapelilla ja anna ip osoitteiksi nuo 192.168.0.1(pc) ja 192.168.0.2(xbox) Gatewayksi xboxiin 192.168.0.1 Subnet mask molempiin 255.255.255.0. Voit myös katsoa boksin asetuksista että tuo lähiverkko on käytössä ettei kaikki tieto kulje internetin kautta (muistaakseni joissain bokseissa tuota sai säädettyä. Yksi mitä kanssa voit kokeilla on se että laitat xboxiisi evoxin ja kokeilet saatko sillä suuremmat nopeudet. Oletko muuten kokeillut kahden tietokoneen välistä tiedonsiirtoa? Muutama pieni vinkki jos noista jotain apua yleensäkän on (sanokaa vain jos kirjoittelen vain itsestäänselvyyksiä, johon minulla on tapana sortua :)).
edit: ja käytän ftp ohjelmana ihan windows exploreria ja isojen siirtämiseen xisoa
mulla 5 gigan paketti siirtyi about vartissa, joka tekee siirtonopeudeksi crossover-kaapelilla tuon 5,56megaa. hidasta puuhaa...
selaimen FTP:llä, ja asetukset about kuten killullakin.
___a__
Nyt kokeilin itsekkin wlanin kautta.
Eli minulla on Wlan yhteys tukiasemaan ja tukiasemasta kaapelilla boxiin yhteys.
Siirtonopeudeksi tuli 20-30 megaa.
Voit kokeilla 30 päivää ilmaiseksi Flashfxp (http://www.inicom.net/pages/en.ffxp-download.php) ohjelmaa jos vaik auttais.
Eli todella myöhään tulee, mutta jospa olis sitten jatkossa apua jollekin.
Kun tod. näk. samanmoisia ongelmia jossain vaiheessa jollakin on.
Vika on siis siinä että boksi hakee ip:n sieltä welhon dhcp:ltä ja
yhteys tällöin kiertää ulkomaailman kautta, jolloin siirtonopeudeksi
pc -> xbox muodostuu se isp:n asettama upload-kaista.
Korjaantuu siis sillä että joko irroittaa sen kaapelimotun sieltä uplinkistä,
tai sitten suora ristiinkytketty kaapeli.
Tai sitten edelleenkin laittaa NAT:in päälle.
Erittäin tyhmä kysymys, mutta koska olen maallikko en näitä oikein tajua. Eli itellä toi yhteys nyt kiertää ilmeisesti netin kautta, niin mites toi NAT homma sitten pelaa, että saisin yhteyttä nopeammaksi?
Erittäin tyhmä kysymys, mutta koska olen maallikko en näitä oikein tajua. Eli itellä toi yhteys nyt kiertää ilmeisesti netin kautta, niin mites toi NAT homma sitten pelaa, että saisin yhteyttä nopeammaksi?
Sain selvitettyä tuon ongelman. Olin laittanu väärään purkkiin boxin kiinni, heti ku laitoin sen wlanin purkkiin niin johan alkoi toimimaan. :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.