Näytä koko versio : Modatun XBOX-kovalevyn siirto uuteen XBOX:iin ?
Vanha modattu XBOX:ini sanoi työsopimuksensa irti ja haluaisin pelastaa siihen asennetun 120GB:n kovalevyn sisältöineen.
Pläänini on hankkia uusi XBOX, modata se ja vaihtaa tilalle tuo vanhan XBOX:in sisuksissa oleva kovalevy.
Eli onnistuuko tämä kovalevyn vaihtotemppu bootti-cd:n + ethernet-linkatun PC:n avulla ? Käsittääkseni tuolla vanhalla kovalevyllä on jotain tarkistustiedostoja, jotka täytynee uusia, jotta kovalevy lähtee toimimaan myös uudessa konsolissa.
Sinun täytyy saada siitä kiintolevystäsi lukitus auki. (jos lukittu)
Keinoja on oikeastaan kaksi.
Jos kone toimii jollain tavalla, esim. buuttaa lvyltä sillon tällöin, voit ConfigMagic:lla buutata koneen ja avata lukitus.
Toinen vaihtoehto on oikeastaan tavalla tai toisella saada EEPROM-tiedot ROM:lta itsellesi ja avata lukitus PC:llä.
Yks vaihtoehto on käyttää modia hyväkseen.
Mutta vaihtoehdot vähän riippuu siitä mikä modi on alkuperäisessä koneessasi ja miten kone nyt tällä hetkellä toimii, jos toimii mitenkään?
Jaha, tämä näyttää hieman visaiselta ongelmalta, mutta tässä lisätietoja:
- Vanha XBOX jumittaa jo boottausvaiheessa eikä suostu menemään tästä eteenpäin ilman että saan kuvaruudulle mitään virheilmoituskoodia => Eli en pääse millään ilveellä suoraan käsiksi ko. XBOX:in sisältöön edes bootti-CD:n avulla.
- Mod-piiri on X.B.I.T, jonka olen tuon jumitilanteen jälkeen juottanut kiinni ko. XBOX:iin, ei auttanut ongelmaan.
- Käyttis on EvolutionX.
- Vanhan XBOX:in alkuperäinen kovalevy on tallessa ja sille ei ole tehty muuutoksia. => jos toi lukituskoodi on XBOX-kohtainen, tarvittava koodiyhdistelmä saattaa löytyä täältä.
- Se 120Gb:n kovalevy on lukittu
Täytynee vielä ennen uuden XBOX:in hankkimista kokeilla, lähtisikö toi pelittämään alkuperäisellä kovalevyllä, mikä tarkoittaisi sitä, että toi 120GB:n kovalevy on mennyt pas-2.. :(
Onneksi mulla on tallessa PC:llä suurin osa tuon 120GB:n kovalevyn sisällöstä, mutta asennusurakka on aika työläs ja pyrin sitä välttämään, jos mahdollista.
Lukituskoodi on "yhdistelmä" EEPROM:sta saadusta koodista sekä kiintolevystä saadusta koodista. Joten sinulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin avata kiintolevysi kyseisessä boxissa tai saada EEPRO:n tiedot erikseen piiriltä ja sillä tiedolla avata levy PC:llä.
Koska omistat X-B.I.T:n, niin sinulla ei ole edes mahdollisuuttaa modilla olevilla ominaisuuksilla avata levyä. (esim. Xenium, Smartxx jne)
Kokeile ihmeessä alkuperäistä levyä ensin alkuun. Meinaan luulen, että vain kiintolevy on hajonnut.
Jep, kokeilin kovalevyn vaihtamista, ei auttanut, joten ostin uuden konsolin ja ja modatutin siihen SmartXX-piirin ja asensin sopivan biossin Xecuter2 5035:n
Sain tsydeemit toimimaan hyvin tuolla kokoonpanolla, samaten tämä uusi konsoli ei lukittunut tuolla 120GB:n kovalevylläkään samaan tapaan kuin aiemmin, sain sen virhekoodin 6 nyt ruudulle, eli kovalevy lukittu ja koodin avaus ei onnistu "lennossa".
Tyhmyydestä sakotetaan, eli en säilyttänyt tallessa vanhan XBOX:ini varmuuskopiota.. Minulta tosin näytti löytyvän vanhaa XBOX:ia varten polttamani XBOX-bootti-cd, jolta (ehkä) saattaa tuon vanhan XBOX:in EEPROM-tiedot löytyä. Tietty tätä XISO-muotoista CD-levyä ei toi mun tietsikka tunnu ymmärtävän, eli milläs ohjelmalla PC pystyy lukemaan XISO-formaatilla poltettuja CD-RW-levyjä ?
Koska homma meni näin hankalaksi, mulle riittää, että saan tuon kovalevyni jollain ilveellä käyttöön, ei siis haittaa, vaikka kaikki siellä nyt olevat tiedot tuhoutuisivat. Joten mikäs olisi järkevin temppu ? Onnistuuko lukitun kovalevyn formatointi ja avaus ilman lukitustietoja ?
Tässä on vielä multa löytyvät XBOX-romppeet:
- Vanhan XBOX:in alkuperäinen kovalevy
- Vanhan XBOX:in EEPROM, joka on ehjä tai sitten ei..
- Vanhassa XBOX:issa ollut EvolutionX:n avulla lukittu 120 Gb:n kovalevy
- XBOX-bootti-CD, jolta saattaa ehkä löytyä jossain muodossa tuo vanhan CD:n EEPROM-data.
Dubelin sivuilla oli ohjeet, kuinka kovalevyn lukitus puretaan PC:llä, vaikka EEPROM-lukitusdataa ei olisikaan tiedossa. Tuon lukitun 120 Gb-kovalevyn asennus väliaikaisesti mun PC:hen on hankalaa, koska mulla on käytössä Barebone-kotelo, jossa ei ole paljoakaan tilaa.. Tämä temppu on kait sitten tehtävä, ellei muuta keksi.
Mitenkä hankala ja riskialtis temppu olisi esim. napata tuosta vanhasta konsolista irti tuo EEPROM ja vaihtaa se tähän uuteen tilalle niin, että toi
120GB:n kovis on siinä samaan aikaan kiinni ?? Tunnistaako uusi XBOX:ini tällöin tuon 120Gb:n kovalevyn oikein ? Tämä tuntuu näin nopeasti pähkittynä järkevimmältä tempulta, jos EEPROM:it voi helposti vaihtaa keskenään.
Toimiiko tuo EEPROM kun mun vanha XBOX oli versiota 1.5 tai 1.6 ja tämä uudempi varmaan näitä versioita uudempi ??
Tämä kaikki hurja kikkailu vain siksi että olin lukinnut kovalevyn, mistä tulikin mieleen vielä yksi kysymys: Löytyykö jostain biosseja/käyttiksiä, joissa originaalia biossia käytettäessä kovis olisi automaattisesti lukitus-tilassa lukittuna ja muuten avoinna ?
Käytän valtaosan ajasta XBOX:ia modatussa tilassa, jolloin tällä ominaisuudella varustettu XBOX-kovalevy on hajoamis/vaihtotilanteessa tod. näk. lukitsematta..
Ei oo aina helppoa modaajan elämä ei...;)
Itse itseäni neuvoen onnistuin Craxtionin ja Neron avulla onkimaan esille backup-tiedostot vanhasta XBOX-bootti-CD:stä, joten nyt tuon 120Gb kovalevyn avaaminen PC:llä IDE-väylään kytkettynä pitäisi onnistua..
Mutta onko mulla olemassa helpompia vaihtoehtoja, kun nyt tiedossa on:
Disk Serial Number,Disk Model Number,HDD Key,HDDLockDisablePassword ja XboxHDKey ??
.. Arvatkaa kuka EI PIDÄ tästä lähtien kovalevyä defaultisti lukittuna ja kuka tallentaa nuo uudet lukituskoodit johonkin muuallekin kuin PC:n kovalevylle... ;)
EEPROM:in siirto kolvaten on yksi keino, jos sakissa ei ole mukana 1.6 konetta.
Muuten sinun on vain PC:llä se avattava.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.