PDA

Näytä koko versio : Uusi Galleria

Shadown
20.07.2005, 03:02
Asensin uuden Gallerian.

Toistaiseksi ainoa keino on mennä tälläiseen linkkiin päästäksesi Galleriaan:
http://www.consoleforums.net/gallery

Ultor
20.07.2005, 10:45
Dodiin, nyt on sitten galleria sitä tasoa, mitä sen pitäisi olla. Vanhalla boardilla ollut ainakin käyttäjän näkökulmasta paljon paskempi. Vielä, kun joskus saisi linkin esim. tuonne yläpalkkiin (missä nuo faq: ja search:t on jne.), niin sitten olisi 10+ suoritus. Onkos tuonne mitään rajoitusta kuvien määrän/koon suhteen. Itse ainakin katsoin, että olis unlimited, mutta onko se vaan "natsojen ansiota"?

Pitäisiköhän mun nyt tänään laitella kuvia tosta iPod:sta tonne. No eka ainakin nukkuun, tuli nukuttua viimeyönä varmaan 3 tuntia, kun piti mennä 4 töihin. No päivät onkin sitten vapaita.

Hyvät yöt vaan muillekin ;)

Shadown
20.07.2005, 12:12
En tiedä johtuuko oikeuksia tuo Unlimited. En ole viellä ehtinyt suuremmin tutkimaan, kun eilen ton hommasin ja meni koko päivä selvittelyssä miten sen saa ylipäätään asenneltua.

Mutta josko tänään illemmalla saan selville tuosta enempi.
Myöskin se linkki olisi tärkeä saada tuonne ylärimaan.

Ultor
20.07.2005, 22:05
Hmm.. Mites tuon kuvissa olevan Consoleforums.net-logon/tekstin kanssa on. Olisiko parempi ilman, sillä itse henk. koht. en oikein piittaa tuollaisista.

Shadown
20.07.2005, 22:15
Tämä vesileima on vähän kaksi piippuinen homma.

Asetuksista saa tuon päälle, jolloin merkataan lähteen tiedolla.

Tietysti henkilökohtaisissa kuvissa meitin mainos ei ole hyvä. Ainakaan kaikkien mielestä. Mutta esim. jos teen asennuskuvia, niin haluan leiman näkyvän.

Toisaalta pystyn laittamaan niin, ettei kaikkiin kategorioihin laitetuihin kuviin tule logoa. Mutta siitä seuraa, ettei mihinkään kyseisen kategorian kuviin tule, jolloin jos haluan leiman omiin kuviini tulevan, en niitä saakkaan.

Ultor
20.07.2005, 22:24
Tämä vesileima on vähän kaksi piippuinen homma.

Asetuksista saa tuon päälle, jolloin merkataan lähteen tiedolla.

Tietysti henkilökohtaisissa kuvissa meitin mainos ei ole hyvä. Ainakaan kaikkien mielestä. Mutta esim. jos teen asennuskuvia, niin haluan leiman näkyvän.

Toisaalta pystyn laittamaan niin, ettei kaikkiin kategorioihin laitetuihin kuviin tule logoa. Mutta siitä seuraa, ettei mihinkään kyseisen kategorian kuviin tule, jolloin jos haluan leiman omiin kuviini tulevan, en niitä saakkaan.
Niinhän se vähän tietysti on. Itse en kyllä henk. koht. tykkää tuosta, että _omat_ kuvani leimataan Consoleforums.net:n leimalla. Otinkin nyt nuo kuvat pois ja heitin MBNettiin, kaippa ne sielläkin menestyy.

Tietysti yksi mahdollisuus olisi, että kategoriaan "käyttäjien kuvat" ei tulisi tuota leimaa ja sitten Consoletech:lle olisi vaikka oma kategoria esim. noita asennuskuvia varten, joihin sitten leimat iskettäisiin.

Shadown
20.07.2005, 22:25
Juu, voisin laittaa silleen että leima tule vain tuonne foorumin kuviin.

Shadown
20.07.2005, 22:32
Nyt ei pitäs leimaa tulla. Leimat tulee vain tuonne foorumin kuviin, jonne ei pääsekkään kuin minä.

Kätevä kyl tuo. Kun toi leimaa automaattisesti, sekä muokkaa kuvat tietyn kokoisiksi itse.

Ultor
20.07.2005, 22:56
Vielä tuntuisi tulevan nuo leimat.

Shadown
20.07.2005, 23:00
Juu tuli. Huomasin sen itsekkin testissä. Mutta nyt ei enään tule.

Ongelmana oli, että laitoin tahallani väärän polun kategoria kohtaisesti. Mutta tuo softa tajusin sen ja laittoi oletuksen.

Mutta nyt tein läpinäkyvän valkoisen kirjaimen oletus "leimaksi".
Se kikka tuntuu toimivan.

Jos vain pistät sieltä, että vaihda kuva ja lähetät samankuvan niin leima jää pois.

Shadown
20.07.2005, 23:18
Näkyy toi valkoinen F:ä kyl. Mutta musta toi ei ole paha.
Joku "trade mark" täytyy aina olla. :p

Ultor
20.07.2005, 23:31
No niin, nyt ei tule kuin pieni f, mutta se ei sitten haittaa enää.

Ja kyllähän nuo leimat ovat ihan perusteltuja silloin, kun oikeasti on nähnyt vaivaa sen kuvan eteen. Esim. ottanut itse jonkin hienon luontokuvan, jonka laittaa nettiin katseltavaksi, niin sellaiseen tietysti copyrightit on ihan asiallista laittaa vesileimalla. Kuitenkin tuolla galleriassa tulee luultavasti olemaan sellaisia kuvia, ettei niitä kenenkään tarvitse leimailla ja jos vaikka haluaakin, voi sen tehdä ennen kuin kuvan tuonne uppii.

Kuitenkin itse en voi sietää, että jotkut ottavat ("varastavat") toisten tekemiä kuvia/kaavioita/mitä tahansa ja leimaa ne omalla tunnuksella, tai vaihtoehtoisesti leikkaavat toisen leiman pois. Tässä tapauksessa nyt kuitenkaan tällaisesta ei *toivottavasti* ollut kyse, mutta kuitenkin.

Ja tuli tuohon leimaan vielä yksi vaihtoehto mieleen, tosin en sitten tiedä taipuuku tuo galleria softa tähän, mutta kuitenkin, eli [nick]@consoleforums.net. Vaikka tällöin tuossa vesileimassa onkin cf:n osoite, on siinä myös kuvan uppija. Tällöin on tosin ongelmana, että jos joku käyttäjä lataa jonkin toisen henkilön kuvan netistä ja uppii sen tuonne galleriaan, tulee siihen kuvaan tämän käyttäjän nick, mikä on sitten tuota "varastamista". Paras kuitenkin varmaan ihan ilman (tai sillain, kun nyt on) ja jokainen saa sitten itse laittaa omat vesileimansa jos haluaa ennen uppimista.

Shadown
20.07.2005, 23:43
Toi galleria ei pysty itse vesileimaa muokkamaan mitenkään.
Eli leima on valmis kuva palvelimella, jonka toi lykkii kuviin.
Muuten idea olisi loistava.
Jospa tekijät kehittelisi jonkun tekstipohjaisen merkin, jolle annetaan juuri tuon tapaisia ominaisuuksia muokata sisältöä lähettäjän mukaan.

Mitä tulee leiman käyttöön, niin kyse ei ollut ottaa omiin nimiin kuvan tekijää.
Periaatteessa, jos tarkkoja ollaan, on palvelu kuitenkin ilmainen, jonka takia palvelua itseään mainostamaan tuon vesileiman mieluusti laittaisin.

Vastaavia gallerioita ei kuitenkana paljoa ole ja kaikilla ei ole omia kotisivuja.
Vaikka olisikin, niin niitä ei kovin moni tajua mennä katsomaan sieltä.
Yksityisiä sivuja on vaikea löytää edes googlella tai vastaavalla.
Mutta suosittu sivusto löytyy helposti ja kuvia pääsee näyttämän helposti.

Kuitenkin osoitteesen mennessä huomaa äkkiä, että kuvan on yksittäinen sivuston käyttäjä laittanut.

Ultor
21.07.2005, 00:06
Mitä tulee leiman käyttöön, niin kyse ei ollut ottaa omiin nimiin kuvan tekijää.
Periaatteessa, jos tarkkoja ollaan, on palvelu kuitenkin ilmainen, jonka takia palvelua itseään mainostamaan tuon vesileiman mieluusti laittaisin.
En tuolla maininnallani tarkoittanut tätä tapausta, vaan yleisesti monien tapaa tuolla netissä liikkuessa.

Vastaavia gallerioita ei kuitenkana paljoa ole ja kaikilla ei ole omia kotisivuja.
Vaikka olisikin, niin niitä ei kovin moni tajua mennä katsomaan sieltä.
Yksityisiä sivuja on vaikea löytää edes googlella tai vastaavalla.
Mutta suosittu sivusto löytyy helposti ja kuvia pääsee näyttämän helposti.

Kuitenkin osoitteesen mennessä huomaa äkkiä, että kuvan on yksittäinen sivuston käyttäjä laittanut.
Kyllähän tuo tietysti hivenen (0 vs. 100 :)) lisää katselijoita, kun se on pultattu foorumiin kiinni. Eikä tuo vesileimakaan niin paha olisi, jos kuvia ei saisi linkitettyä suoraan, mutta nyt kun se on mahdollista, ei olekaan aina niin selvää kenen se kuva alunperin on. Jos esim. joku puolalainen sattuu löytämään tuolta galleriasta kuvan ja laittaa linkin siitä suoraan kuvaan johonkin Indokiinassa sijaitsevalle sivustolle, ei tuo enää olekaan niin selvää, että kenen se kuva oikeastaan onkaan. Ja jos joku tulisikin tänne foorumille kuvassa olevan vesileiman perusteella, ei hän (etenkin jos kyseinen henkilö ei osaa suomea) varmaan jaksa selata galleriaan ja katsoa, kenen se kuva oikeasti on. Tuossa nyt ihan vain esimerkkinä yksi kuva
http://www.consoleforums.net/gallery/files/1/1/5/PICT2734.JPG

Shadown
21.07.2005, 00:23
Noh, eihän tänne varmaan mitään taideteoksia olla laittamassakaan.
Eli jos joku laittaa kännykkänsä kuvan tänne, ei sillä varmaan nyt niin hirveen väliä ole, jos joku makarooni käsittää kuvan tekijän väärin? :rolleyes:

Kun taas ne, jotka ovat foorumin potentiaaliset käyttäjät osaa Suomea lukea. Tai ainakin tilastot kertoo 100% lukutaidosta Suomessa.

Myöskin on toinenkinkin pointti. Kun kuvan katsoja näkee linkin, tuo se taas lisää mahdollisia katsojia, eikös niin?

Joka tapauksessa asia olisi aivan toisin, jos mä linttaisin kuviin oikean nimeni. Nyt puhutaan kuitenkin kokonais valtaisesta sivustosta ja sen vesileimasta, jonne kaikilla on mahis laittaa kuvia.

Että siinä mielessä on perusteetonta alkaa suojelemaan omaa imagoa kuvissa.
Alkuperäisen lähettäjän kyllä löytää foorumilta, jos tarkoiksi mennään.

Jos mennään vieläkin tarkemmiksi, niin nimimerkki Ultor ei kerro kenelekkään mitään. Ei ainakaan suurimmalle osalle maailman väestöstä. Paitsi foorumin käyttäjille. ;)

Ultor
21.07.2005, 03:13
No en ainakaan itse tänne ajatellut mitään taideteoksia laittaa, tai no mikä on taideteos ja mikä ei. Toisaalta en myöskään ajatellut laittaa tänne kuvaa vain sen takia, että mahdollisimman moni sitä katselisi. Netistä kuitenkin löytyy paikkoja joihin kuvia voi laittaa monien ihmisten nähtäville, joten itse en näe mitään mieltä siinä, että Consoleforums:n gallerialle pitäisi saada kauhea katselijamäärä. Itse näen tuon gallerian pääasiallisen tarkoituksen foorumien käyttäjien mahdollisuutena laittaa toisille foorumin lukijoille kuvia kenties modauksistaan tai muista härpäkkeistä, etenkin jos käyttäjällä ei ole muuta paikkaa kuvilleen.

Enkä myöskään halua mitään "mainetta" siitä, että kuva on minun ottamani, mutta en myöskään halua, että joku toinen väittää tekee sen minun ottamalla kuvallani. Consoleforums nyt ei kuitenkaan ole mikään "yksittäinen taho" (jossain on sanottu, että foorumin muodostavat sen käyttäjät), enkä nyt pidä "maineen riisto mielessä" pahana sitä, että kuvaani tulisi CF:n vesileima, sillä moni kuitenkin tajuaa, että Consoleforums.net tuskin itse niitä kuvia ottelee. Vaikka tietysti se on parempi ilman myös tässäkin mielessä, niin ei tule mitään väärinkäsityksiä. Korostetuksi esimerkiksi voisi antaa Modpiiri.com:ssa olevan Cuben purkuohjeen (linkki (http://www.modpiiri.com/asennusohjeet/gamecuben_purku/index.htm)). Jokaisessa kuvassa on moneen kertaan Modpiiri.com sekä sivun ylä- ja alaosassa Modpiiri.com copyrightit. Ohjehan on kuitenkin kopioitu suoraan (suomennettu tosin) qoob:n sivuilta (linkki (http://www.qoobchip.com/gcdisassembly.php)). Tämäkään nyt ei mielestäni ole ihan oikein. Tuossa voisi olla maininta, että alkuperäinen ohje ja kuvat (C) qoob, suomennokset (C) Modpiiri.com ja kuvista Modpiiri.com:t pois.

Ja koska en ole maineen perään kuvillani (eipä niiden laatukaan varmaan siihen riittäisi), en ole ikinä vielä leimaillut kuviani. Mielestäni leimat "sotkevat" kuvan ja jos joskus jotain copyrightejä tai muita vesileimoja laitan kuviin, pyrin laittamaan ne mahdollisimman reinaan, jottei se "häiritse" kuvaa. Toinen vaihtoehto on (etenkin "taidekuvilla") lisätä kuvan ympärille esim. musta tai valkoinen reunus (kuten seinillä olevissa tauluissa), johon sen copyrightin voi sitten tunkea.

Miltäs esim seuraava kuva näyttäisi, jos tuossa alalaidassa olisi punaisella Consoleforums.net tai jokin muu vesileima? (Kuvan copyrightit kuuluu Lauri Sippu:lle linkki (http://homepage.mac.com/lsippu/Menu3.html))
http://homepage.mac.com/lsippu/.Pictures/Photo%20Album%20Pictures/2004-01-24%2009.03.52%20-0800/_2158902.jpg

Tähän voisi heittää, että mitä Consoleforums.net siitä hyötyy, että joku makarooni näkee siinä kuvassa CF:n vesileiman? Nykyään kuitenkin vesileimat on niin yleisiä noissa kuvissa, ettei kovinkaan moni (tai itse en ainakaan) jaksa pahemmin vierailla sivustolla, jonka linkki siinä kuvassa töllöttää.

Eikä se Ultor kovin monelle mitään sano, mutta jos sen tilalla olisi Matti Meikeläinen, ei sekään varmaan kovin monelle mitään kertoisi. Itse en näe mitään eroa siinä onko kuvissa nick vai oikea nimi.

Niin ja Ultor voi jollekin kertoa jotain, sillä käsittääkseni sillä on jotain tekemistä Mars:n (Rooman uskonnossa/mytologiassa sodan jumala) kanssa (http://sights.seindal.dk/sight/313_Mars.html). No menipäs taas vaihteesta ohi aiheen.

Joka tapauksessa itse en pidä vesileimoista, sillä mielestäni ne sekoittavat kuvan, enkä nää niissä yleisesti ottaen mitään hyötyäkään. Mutta päätös on kuitenkin sinun, eikä se vesileima mua sinänsä haittaa, sillä itselläni on paikka johon voin laittaa kuvat ilman leimoja. Kunhan nyt ajattelin kokeilla tuota uutta galleriaa.

Shadown
21.07.2005, 03:31
Niin, edelleenkin palvelu on ilmainen.
Melkein kaikki vastaavat ilmaista palvelua toteuttavat paikat lisää joko suoraan kuviin leiman. Tai vaihtoehtoisesti ympärillä on helvetinmoiset mainos-bannerit heilumassa.

Vesileiman saa erittäin huomaamattomaksi ja siistiksi. Melkeinpä koristeeksi.
Tosin tuo kokeilemani leima ei sitä ole. Mutta tarkoitus onkin kehitellä parempi.

Tokihan kuvat voi laittaa vaikka omille kotisivuilleen. Mutta se ei ole sinulle ilmaista. Joudut joko tilaamaan lehteä, jonka kylkiäisenä tulee levytilaa taikka ostamaan/maksamaan laajakaista liittymän, jonka kylkiäisenä tulee levytilaa.

Kaikki on kovin suhteellista.

Toisekseen kyllä mulla on tavoitteena saada foorumista ja galleriasta käytetty mesta, jossa pesii monia kuvia mahdollisesti. Siinä vaiheessa leiman käyttö on erittäin varteenotettava vaihtoehto.

Ei tuo levytilakaan ilmaista ole kummiskaan. Vaikka nyt viellä saa aika monta sataa (ehkä tuhatta) kuvaa tulla lisää, että levytila loppuu.
Huomioitavaa on myöskin, että foorumi ja tuo galleria olivat maksullisia kumpainenkin.

Että aika hyvää lahjoitusta on. :rolleyes:

Myöskin muistettavaa on, että jos kuvaa ei ole varustettu millään leimalla tms, niin sillon kuvaa voidaan hyvin käyttää omien tarkoitusperien käyttöön. Sensijaan, jos kuva sisältää edes jonkin osoitteen, joka näyttää edes mistä paikasta kuva on haettu. On mahdollista saada yhä edelleenkin "mainetta".

Ei kaikilla ole taitoa/viitteliäisyyttä lisäillä leimoja kuviinsa. Vaikka haluaisikin.

Ultor
21.07.2005, 12:40
Juu kyllähän tämä on hyvä palvelu, ei sitä ole kieltäminen, eikä sekään ilmainen ole (tuo galleriahan taisi kustantaa vajaat 60dollaria), joten sillä tuo leimaus on tietysti perusteltua. Tuo aikaisempi postaus oli ehkä jo hivenen yleistystä, eikä koskenut pelkästään tätä tapausta. Ja parempi tuo leima on kuin bannerit, vaikkakin esim. Firefox:iin saa pluginin, jolla nuo bannerit voi plokata.

Ja tosiaan tuo ensimmäinen (tai siis se punainen) oli kyllä aika huono, sillä se korostui niin kuvista. Esimerkiksi noissa PS2 kuvissa ja muissa oleva musta cf:n urli on jo parempi, mutta sekin sitten tosin paistaa taas ikävästi valkoisesta. Tosin ikinä ei saa sellaista, joka toimisi kaikkien kuvien kanssa, eikä se nyt välttämättä ole tarkoituskaan, kunhan saa kehiteltyä pienehkön joka ei "sotke" kuvaa olemalla esim. kohtuu keskellä. Myöskin tuon punaisen leiman kanssa oli mielestäni sellainen ongelma, että sen reunat meni ikävän rösöisiksi pakkauksen takia, jolloin se näytti todella epämiellyttävältä.

Tuo aiemmin postaamani juttu oli sitten tietysti ihan oma mielipiteeni, enkä sano, ettenkö itsekin tuollaista leimaa saattaisi laittaa tapauksissa joissa tarjoaisin ilmaista palvelua muille. Tai sitten estäisi kuvien suoran linkittämisen, jolloin kuva olisi "pakko" katsoa sivuston kautta, jolloin kävisi luultavasti selväksi kuka sitä kuvaa houstaa. Tämä olisi tietysti ehkä yksi mahdollisuus tässä tapauksessakin, sillä jos kuva tulee suoraan tuohon sivulle missä näkyy kommentitkin, ei kenellekään varmaan jää epäselväksi että se on CF:n galleriassa. Tosin tälläisessäkin tavassa saattaa olla enemmän huonoja, kuin hyviä puolia. Aika kaksipiippuinen juttu joka tapauksessa.

Joka tapauksessa hyvä palvelu tuo on, kiitokset siitä. Kuitenkin itse kun en ole ikinä pitänyt noista leimoista, niin se sitten tietysti näkyy myös kommenteissanikin. Eikä nuo leimat sitten ylitsepääsemätön asia ole, kunhan ei ihan kuvan keskellä ole :) Tietysti jos ei rajaisi kuvia niin "tiukoiksi" alhaalta, jolloin sinne "jäisi tilaa" tuota leimaa varten.

Shadown
21.07.2005, 13:22
Olen laittanut tilaukseen sellaisen vaalean sinisen taikka harmaan läpikuultavan version.

Kattoo millanen siitä sitten tulee.

Ultor
21.07.2005, 15:40
Onkos tuo tarkoituksella, ettei noihin XBox ja PS kategorioihin pääse "suoraan" tuosta gallerian etusivulta? Itse ainooksi tavaksi keksin päästäkseni niihin, kuvan esikatselussa olevasta kategoria kohdasta. Tämäkään nyt ei kuitenkaan kauhean hyvältä tavalta tunnu, sillä silloinhan tuonne ei pääse, jos uusimmissa kuvissa ei ole yhtään noihin kategorioihin laitettuja kuvia, aikä satunnaisesti valituissakaan kuvissa ole mitään niihin kuuluvia.

Shadown
21.07.2005, 15:56
Mulla oli alkuun password protectin päällä. Unohdin poistaa vain pää kategoriasta myöskin passut.

Eli nyt sinne pitäs päästä suoraan.

Ultor
21.07.2005, 16:29
Jotain häikää vielä tuntuu olevan tuossa. Kuvaa editoidessa kategoria vaihtoehdoista löytyy "Foorumien kuvat" kohdan alta "Kuvat", josta sitten löytyy nuo PS2, XBox jne., kuin myös "Konsolit" kohdan alta löytyy kotelot ja modit. Kuitenkaan mitkään näistä ei sitten taas näy tuossa gallerian etusivulla. Eli eikö tuo sitten tajua noiden "alakategorioiden" päälle.

Shadown
21.07.2005, 16:49
Jospa painat siitä etusivulta "Kuvat" vain. myöskin ylhäällä on se "Konsolit". Paina siitäkin, niin saat ali-foorumit näkyviin.

Ultor
21.07.2005, 19:48
No niinpä olikin :)

Shadown
22.07.2005, 07:40
Lisäsin napin Gallerialle yläpalkkiin.

Hyvä kun tässä foorumissa on loistava editori itsensä muokkaamiseen.
Ei tarvitse hankalia FTP-yhteyksiä. Sen kuin menee Admin CP:en ja pistää editorin päälle.

Ultor
22.07.2005, 09:29
Lisäsin napin Gallerialle yläpalkkiin.

Hyvä kun tässä foorumissa on loistava editori itsensä muokkaamiseen.
Ei tarvitse hankalia FTP-yhteyksiä. Sen kuin menee Admin CP:en ja pistää editorin päälle.
Kyllähän nuo ominaisuudet tosiaan on käteviä, vaikka kyllä sen ainakin FlasFXP:ssä saa "suoraan" serveriltä editoitavaksi (FlashFXP hakee sen eka koneella, aukaisee default editorissa ja kun hommat on valmiita, se uppii takaisin muunnellun), mutta tämä on kuitenkin jokseenkin epämukava tapa.

Shadown
22.07.2005, 09:39
Juu, FlashFXP on kyllä tuossa mielessä hyvä. Moni muu FTP-ohjelma ei osaa moisia.

Toisekseen FlashFXP osaa tulostaa koodin oikealla tavalla ruutuun.
Esim. AtomFTP osaa myöskin osin homman, mutta tulostaa koodin ruudulle niin, ettei siitä saa mitään selvää.

Täytys nyt seuraavaksi muokata noi osiot tonne galleriaan järkevästi.

Ultor
22.07.2005, 11:14
Täytys nyt seuraavaksi muokata noi osiot tonne galleriaan järkevästi.
Kannattaisi varmaan samalla laittaa nuo niin, että kaikki kategoriat näkyy heti etusivulla (taikka sitten linkki tuosta "pääkategorian" kuvauksesta, esim. HO:n (http://www.hopeinenomena.net/) laitteisto-kohdan alifoorumit), ettei niitä tarvitse etsiä koirien ja kissojen kanssa.

EDIT: Lisätään nyt vielä toinen esimerkki noista "alikategorioista", joka on vielä vBulletin softalla. http://club.cdfreaks.com/

Shadown
22.07.2005, 11:17
Juu, täytyy tota suunnitella tässä.

Toi ali-foorumeiden käyttö tollain olisi ihan OK. Mutta noi "linkit" niille on väritykseltään vähän outoja ja tulee helposti samankaltaisi hankaluuksia kuin sinulla oli.

Ultor
23.07.2005, 20:59
Hmm... Mitenkäs tuon käyttäjän itse luomien kategorioiden kanssa on? Kokeilin luoda yhden kategorian, jonka pystyi luomaan "Jäsenten tietokoneiden modauksia"-kategorian alaisuuteen. Tämä voisi nimittäin olla ihan hyvä ominaisuus tuonne käyttäjien omiin kategorioihin/gallerioihin. Tosin yhden ongelman tuossa ainakin vielä näen. Sillä en pysty nyt poistamaan tuota testi galleriaa tuolta :) Joten niiden poistokin kannattaisi ainakin antaa käyttäjille, jos ne nyt ottaa käyttöön.

Mutta joka tapauksessa voisit käydä poistamassa tuon jos viitsit, niin ei kukaan sitten ihmettele sen olemassa oloa.

Shadown
23.07.2005, 21:03
Juu, noi kategorioiden ominaisudet ovat viellä vähän hakoteilla. Mutta itsekkin mietin tuota että käyttäjät saisivat luoda omia kategorioita omiin kuviin.

Mut täytyy vilkasta mitä olet saanut aikaan.

Shadown
23.07.2005, 21:08
Otin pois sen sun turhan kategorian.

Tein nyt mahdolliseksi käyttäjien omiinkuviin ali-kategorioiden teon, sekä poistin muista samaisen mahdollisuuden.

Ultor
24.07.2005, 01:30
Nyt tuntuu tuo käyttäjien omien aligallerioiden luonti toimivan paremmin.

Shadown
24.07.2005, 01:40
Juu. Ainahan tuossa menee aikaa, että saa muokattua jonkun toimimaan haluamallaan tavalla.