PDA

Näytä koko versio : Paras dvd r levy ps2 konsoliin ?

zette
22.06.2005, 23:30
Mikä dvd r levy olisi paras ps2 pelejen varmuuskopioimiseen ?

Ultor
23.06.2005, 00:13
No ainakin -R eikä +R. Itse olen viimeaikoina huomannut, että halvat mediat on sieltä ja syvältä. Onneksi olenkin alusta alkaen käyttänyt PS2:lle Verbatimin kiekkoja. Kai ne muutkin mediat toimii, mutta jos niillä on paljon PIE:ta, niin kone joutuu lukemaan samoja kohtia uudestaan, jolloin laser saattaa kulua enemmän.

Peteju
23.06.2005, 13:58
Verbatim DVD-R
Taiyo Yuden DVD-R
Ritek,Ridisc G04,G05 DVD-R
TDK TTG02 DVD-R
Maxel DVD-R

yleensä kalliimmat dvd-r kiekot toimii..

DeCr
25.06.2005, 14:05
Memorex DVD-R 8x (Ritek G05) näyttää myös toimivan ongelmitta.

Gby
24.07.2005, 23:37
Myöskin Samsung dvd -r toimii moitteitta, polttonopeus alhaisin mitä poltin sallii. Näköjään toimii tämä levy myös Gamecubella, viper kotelo.
http://www.nierle3.com/s01.php?sid=PG001009659519464413081464413081&shopid=s01&cur=eur&sp=fi&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2343

keizzah
12.12.2006, 15:25
Miksi toiset DVD R:t ovat parempia kuin toiset? Ilmeisesti DVD RW:t ovat right out? Eikö PS2 vain lue jotain DVD:tä vai hajoavatko ne käytössä vai mitä?

gerbiili71
12.12.2006, 22:25
No ainakin -R eikä +R. Itse olen viimeaikoina huomannut, että halvat mediat on sieltä ja syvältä.

Mulla on varmaan jotenkin mutantti PS2, se kyllä toimii ihan hyvin ainakin RITEK R03 DVD+R-aihioilla. Ritekin mediakoodeilla varustetut DVD-mediat ovat toimineet hyvin kaikilla konsoleillani (PS2, XBOX, GC) :). Versiot joita olen käyttänyt ovat olleet mediakoodeiltaan

- DVD+R: R03(002)
- DVD-R: RITEKG05

Ennemmin kannattaa kiinnittää huomiota siihen mediakoodiin kuin myyntinimeen. Itse olen tilannut aihiot Nierlestä ja CDRohlingesta - molemmat tarjoavat verkkosivuillaan tiedot myös myytävien aihioiden mediakoodeista. Ja aivan oikein Ultor, kaikkein halvimpia ja unlabeled-bulk-medioita ei kannata ostaa.

Polttoaihioiden suhteen nirson GC:n kanssa toimivista ja toimimattomista aihioista on koottu listaa ainakin tänne (http://gamecube.nqtnews.com/media.php).

EDIT: ei se mun PS2 niin mutantti olekaan (V5/V6) , löysin cdfreaks-foorumilta tämmöisen listan:

PS2 DVDR/RW support revisions:
Version 1-3 DVD-R/RW only
Version 4 DVD-R/RW & DVD+R
Version 5-10 DVD-R/RW & DVD+R/RW

TheOner
15.12.2006, 11:19
Hmm. Onkoha tämä täysin konsolikohtainen juttu? Itse nimittäin olen _aina_ käyttänyt DVD+R (Verbatim 16x DVD+R) levyjä PS2 kanssa. Olen nyt käyttänyt V10, V12, V15 kanssa DVD+R levyjä. Ilmeisesti se on sitten nuo vanhemmat konsolit jotak eivät plussia lue hyvin? Kokeilin juuri SCPH-75004 mallin kanssa Traxdatan DVD-R levyjä ja niiden kanssa videot / pelit "pätkivät" todella rajusti. Plussien kanssa sitten taas toimi aivan normaalisti. En kyllä tiedä että onko traxdata merkkinä sieltä laadukkaimmasta päästä.

Vähän offtopiccia mutta tein oman cubeni kanssa niin, että ostin kasan eri merkkisiä levyjä + / - malleja ja kokeilin millä pelitti parhaiten. Tämän jälkeen lähti verkkokaupasta Verbatimin tilaukseen ja ne on kiltisti toimineet konsolin kuin konsolin kanssa.

SoXy
21.01.2007, 10:59
Kaikki merkki dvd:t varmaan toimii... Niitä surkeita levyjä mitä tulee isoissa pakkauksissa ei kanata ostaa. :(

tobi
03.03.2007, 11:22
Kaikki merkki dvd:t varmaan toimii... Niitä surkeita levyjä mitä tulee isoissa pakkauksissa ei kanata ostaa. :(

Pakkauksen koolla ei ole mitään merkitystä! Itse ostan nykyään vain Verbatim-levyjä, ja 100kpl spindle paketissa, ja ihan kaikkiin käyttötarkoituksiin. Vanha DVD soitin joka ei ikinä ennen ole lukenut poltettuja levyjä lukee näitä. Verkkokaupassa nämä levyt ovat yleensä tarjouksessa, jolloin saa ilman rahtia.

Media koodiin halvoissa levyissä ei voi luottaa, varsinkin Taiyo Yudenia (levyjen rolls royce) ja MCC:tä feikataan paljon.

Archie
08.03.2007, 18:22
Noissa on jonkun verran eroja, riippuen mikä laseri on pleikkarissa ja mikä malli.
Eli kannattaa testata kunnolla omassa konsolissa toimivat levyt, ennenku tilaa isompaa läjää.

Aki
18.03.2007, 21:39
Tuli mieleen kun tuolla mun serkulla toimii nuo varmuuskopiot aika huonosti litteässä pleikkarissa nuiden swap magic levyjen kanssa.. (pätkii, tilttaa ja jotkut ei pelaa ollenkaan) Niin voisikohan vika olla kenties levyvalinnassa? Ollaan käytetty jotain aivan sairaan halpoja levyjä. :D

Itsekkin muuten tulin siihen tulokseen että hommaan nuo swap levyt. (älkää kysykö) :p Saas nähdä miten mulla sitten pelittää...

Shadown
18.03.2007, 23:20
Kuulostaa, että käytätte plussia?

Aki
19.03.2007, 17:59
Joo plussiahan nuo on. Toimisivatko sitten ''miinukset'' paremmin vai?

Shadown
19.03.2007, 18:22
Ehdottomasti kyllä.

dobe
19.03.2007, 19:35
Joo plussiahan nuo on. Toimisivatko sitten ''miinukset'' paremmin vai?

Ainakin noissa PS2 konsoleissa mitä on tullut itse testattua. Saman valmistajan DVD+ ja DVD- levyistä nuo miinus levyt toimineet paremmin, + levyjä käyttäessä ilmeni nykimistä, ja pahimmillaan tunnistamattomuutta ja DRE virheitä.

Aki
19.03.2007, 22:16
Oolrait.. Pitääpä alkaa sitten nuita dvd- levyjä käyttämään. Ottaa vaan päähän kun tuli yli vuosi sitten tilattua saksasta paketti jossa tuli 100 dvd+ levyä. :D Ihmettelen kyllä että miksi silloin ei mitään suurempaa nykimistä esiintynyt kun nuita käytin siinä edesmenneessä V9 koneessa?

Shadown
19.03.2007, 22:31
Joissakin tosiaan pelaa ja joissakin ei. Joissakin pelaa plussat jopa paremmin kuin miinukset.

Aki
21.03.2007, 21:08
Jeps, sain vihdoinkin nuo swappi levyt pelaamaan pienen taistelun jälkeen. :D Ilokseni huomasin että nuo mun dvd+r levyt toimii täysin ongelmitta tässä koneessa! (v15)
Pitää vielä tuohon serkun koneeseen nuita miinus levyjä testata.

Koodikola
21.03.2007, 23:25
mullakin on tuossa tollanen 100xDVD+r kakku saksasta :P
toivottavasti toimii

dobe
21.03.2007, 23:41
Loppu peleissä, eniten siihen toimivuuteen taitaa vaikuttaa se onko kyseiset levyt kuinka laadukkaita oli ne + tai sitten -, suurimmassa osassa kuitenkin valintana on tuo miinus-mediat. Noissa konsoleissa joita minulla ollut ja on edelleen niin miinukset toimineet paremmin, tosin poikkeuksiakin on ollut joidenkin levymerkkien suhteen, löytynyt jokunen sellainen dvd+ media joille tallennettu materiaali toimii kanssa. Kokeileminen on kuitenkin se helpoin tapa selvittää, millä levyillä juuri sinun konsolisi toimii parhaiten. Ikävimpiä on nuo, että esimerkiksi hyväksi havaitun valmistajan levyissäkin on eroja dvd-r 4x kiekko saattaa toimia paremmin kuin saman valmistajan saman näköinen dvd-r 8x kiekko, tai sitten tilanne on toisinpäin.

Aki
23.03.2007, 07:40
Juuh.. Poltin tuon kolmannen naruto pelin tuollaiselle halvalle levylle ja äänet pätki aika ärsyttävästi. Sitten kokeilin jollekkin kotelolla varustetulle levylle ja eipä enään paljoa pätkitty. :) (dvd+r molemmat)

makkis
04.12.2007, 11:25
Mulla ei enää lue uusia varmuuskopioita, kun aikaisemmin samoille levyille olen saanut poltettua 1x-2x nopeudella ja nyt hyväksyy minimissään 4x nopeuden ja veikkaisin että sen vuoksi ei toimi?

Täytyy käydä ostamassa vielä jotain muun merkkisiä levyjä ja koittaa. Ootteko millä nopeuksilla poltellut noita levyjä?

dobe
04.12.2007, 12:23
Onko kyseessä saman näköinen levy, mutta eri levyerästä ( pinosta / paketista, mediakoodi mahdollisesti muuttunut ja tästä seuraa levyn ominaisuuksien ja minimi polttonopeuden muutos, jolla asema siihen suostuu kirjoittamaan.

Yleensä ollut tapana poltella puolella siintä nopeudesta noi kiekot mitä levyn päällä lukee, tosin ei koskaan alemmalla kuin 4x nopeudella.

Tässä viimeviikolla ajelin tolla omalla LG:llä testiä noiden Verbatimin ja Prodyen Silver DVD-R 16x kiekkojen osalta, tulin siihen tulokseen et aika sama poltanko 8 vai 16x, polttoajassa ero tasan 2min, josta seurasi et 8x-poltolla ka nopeus noin 7x, ja 16x nopeudella taasen 10x. Ei tuntunut olevan vaikutusta pelien pätkyttelyyn ainakaan noilla parilla xboxilla, yhdellä ps2 v6 koneella, eikä tolla yhdellä Wiillä.

makkis
04.12.2007, 22:34
Juu on toisesta levyerästä.

Taisi olla vaan susi toi image, kokeilin toista niin johan pelitti.

wiltsu
28.12.2007, 10:22
Tartteeko mun modata PS2, vai toimivatko noi DVD+R levyt ilman modausta? Jos modaan konsolin, voiko siihen tulla/ tuleeko yleensä jotain ongelmia? esim. konsolin ääni kovenee tai käyttöikä lyhenee. Eikö DVD pal levyt toimi ilman modausta, kun alkuperäisetkin ovat niitä, voisiko niitä käyttään polttaessa?

dobe
28.12.2007, 11:38
Yleisesti ottaen DVD-R levyt ovat toimineet ainakin henkilökohtaisesti paremmin kuin DVD+R.

Modaamattomassa ps2 konsolissa toimivat dvd-elokuvista tehdyt backupit, mutta pelien backup tai import pelaaminen ei onnistu ilman modpiiriä, tai noita niin sanottuja swap levyjä. Yleisin ongelma mitä saattaa konsolin kanssa tulla niin lukupään kanssa, tosin tuotakaan ei esiinny kuin halpojen ja heikkolaatuisten levyjen suhteen.

PS2 v9, 10 ja 12 mallien kanssa on ongelma lukupään ja la-piirin palaminen jos modauksen yhteydessä ei lukupäätä suojata oikein (tosin kyseiset osat tuppaavat palamaan myös modittomassa konsolissa, kunhan konsolille tarjoaa tarpeeksi naarmuista pelilevyä, joka saa aikaan lukuvirheitä). Muissa Ps2 malleissa lukupään suojaamista mekaanisesti ei tarvitse toteuttaa.

baabo
28.12.2007, 12:50
Siis poltetut elokuvat toimivat vain slim- konsoleissa ilman modausta. Ei paksuissa.

Shadown
28.12.2007, 13:46
Siis poltetut elokuvat toimivat vain slim- konsoleissa ilman modausta. Ei paksuissa.

Paska puhetta. Voin väittää ihan omakohtaisella kokemuksella, että poltetut leffat toimii slimmeissä sekä vanhoissa paksuissa. Miksei ne toimisi?

Ainoa ero on, että RW ja plus levyt taitaa toimia paremmin noissa V9/V10 (viimeiset paksut mallit) sekä kaikissa slimmeissä.

dobe
28.12.2007, 20:09
Hyvin ne noissa Ps2 v3 - 10 koneissakin toimii, tossa noita jokunen hetki sitten kohdistelin / vaihdoin noita lukupäivä pariin vermeeseen ja piti hieman kulmia ja korkeuksia säätää, samalla tavalla ne elokuvat pyöri siel oli koneessa piiri sisässä vai ei. NTSC formaatissa olevien elokuvien suhteen saattaa ilmetä väreissä jotain jekkuja kun ei ole modia korjaamassa, tosin jos televisio ottaa vastaan ntsc:tä niin tuskin toikaan oli ongelma.

DVD elokuvissahan kun ei ole oikeastaan muuta suojausta kun region ja mahdolliset noi muut.. mitä noissa uudemmissa elokuvissakaan on, ja jos niistä nyt joku raapasee kopion niin niillä ohjelmilla on tapana puottaa region 0 asetus päälle, ja noi kyseiset muut suojaukset yleensä poistuvat, eli ps2 näkee kyseisen levyn täysin suojaamattomana ja region vapaana.

Shadown
28.12.2007, 20:12
Juu kun DVD-leffojen suojauksen tarkoitus ei ole estää toistamista millään lailla (jollei nyt aluekoodeja lasketa), vaan estää itse kopiointi.

Itse pleikkarin peleillä tilanne on taas erilainen. Niissä on sekä kopion tuottamiseen samat estot kuin leffoissa, mutta myöskin estot toistaa kopio.

wiltsu
29.12.2007, 23:04
Haluan pelata poltettuja pelejä, mutta en halua hommata mod-piiriä. Ajaako Swap Magic 3.6 Plus+ Magic Keys V3 -paketti saman asian, entä onko mun ostettava molemmat sekä Swap Magic 3.6 Plus, että Maic Keys V3 ???

dobe
29.12.2007, 23:49
Kyllähän toi Swap magic mahdollistaa varmuuskopioiden pelaamisen, tosin käytettävyys ihan toista luokkaa jos suoraan asentaa sen modpiirin, ei tarvitse vaihdella niitä levyjä joka pelin vaihdon yhteydessä. Magic Keyssien tarpeellisuus taasen riippuu ihan konsolisi versiosta, ohuiden kanssa tarvit, paksuihin niitä et pysty edes laittamaan vaan tarvitset paksun ps2:sen kaveriksi Slide cardin.

Kun hankit Swap Magic levyt, joudut sen kaveriksi hankkimaan joko Slide Cardin tai Magic Keyt, kyseiset kilkkeet mahdollistavat sen, että kykenet vaihtamaan konsoliin cd:n / dvd:n lennossa.