Näytä koko versio : Nyt tarvittaisiin apua!
Matias13
23.06.2008, 09:17
Minun uudessa koneessani on siis windows vista ja 2 kiintolevyä ynnä muuta semmoista loput näätte tuolta kumpi kone aiheesta mutta nyt tuli semmoinen ongelma vastaan että ekasta kiintolevystä meinasi loppua tila joten aattelin siirtää 3 peliä eri kiintolevylle sitten 1 joka oli call of duty demo se toimi ihan normaalisti mutta sitten 2 muuta peli ei toiminut kuten ennen kun minulla on 22 tuumainen näyttö niin niitä pelejä ei saanutkaan koko näytölle kuten ennen sitten siirsin ne takaisin missä ne oli eivätkä ne vielläkään tulleet normaaliksi joten mikäköhän auttaisi?
Ei se pelien siirto aina ihan niin onnistu. Asenna uudelleen eri kovolle.
Onko se peli erillisessä ikkunassa? Eli siinä on se ruksi, neliö ja jne?
Mene pelin asetuksiin, valitse sieltä fullscreen. Jos tehot riittää, niin pistä näytön natiiviresoluutio pelin resoluutioksi. 22 tuumasessa näytössä todennäköisesti 1680x1050.
Ja kun tiedostaa että kirjoittaa sekavasti, voi kirjoittaa niitä äidinkielentunnilla opeteltuja pisteitä, pilkkuja ja isoja alkukirjaimia.
Kuvaavampi otsikko kertoisi myös enemmän. Eli ei mitään Apua!, Hei!
Jep, eli Windowsissa se ei vaan ole noin helppoa, kun on sellainen vittumainen asia kun Windowsin rekisteri. Eli sun pitäis asennella ne uudestaan sille kovolle, minne ne nyt sitten haluat. Miten sait btw ne kovot jo täyteen? D:
Eihän se nyt niin kamalan hankalaa ole. Paketissa yksi 500GB kiekko, jonka liike osioniut jotenkin hassustu tyyliin jokunen kymppi vistalle ja loput muulle. Oletuksena asentaa kaikki sille samalle osiolle jossa vista, pianhan se on täynä :). En kovinkaan montaa liikettä tiedä joka konetta kasatessaan kysyy miten asiakas haluaa levyn osioitavan, ennen taisi olla yleisempää kysyä asiakkaan tarpeita levyn osioiden suhteen.
Matias13
23.06.2008, 14:15
Saisiko toisen kiintolevyn vaihdettua oletukseksi? Täytyy testata tuota uudelleen asentamista sillä asensin jo aamulla uudestaan pelin mutta huomasin että aina kun siirsin sen eri kiintolevylle se kopioitui. Ja aika helposti sai 50gt täyteen kun vista vei melkein 20gt ja pelit vie suunnilleen 5gt kipale.Asensin sen uudestaan ja varmistin ettei mitään jäänyt mutta siltikin jää mustat reunukset kun pelaa =(
Niin siis pelin siirtäminen toiselle levylle / osiolle.
1. Poistat pelin asennuksen ( lisää / poista sovellutus)
2. Asennat sen uudelleen, eri osiolle kun C:\ ( luultavimmin sinulla C ja D, jotka ovat kiintolevyä, loput sitten CD/DVD aseman tai muistikortinlukijan asematunnuksia.
Siinä sinun koneessa on ainakin osaluettelon perusteella 1 kiintolevy jonka koko on 500GB joka osioitu sitten kahteen osaan 50GB ja loput. Osion koon muuttaminen onnistuu ainakin asentamalla windows kokonaan uudelleen, tosin sinun tapauksessa menee sitten kaikki tiedostot mitä koneelle olet jo kerennyt keräämään.
En nyt muista antaako tuo Vistan levynhallinta (Diskmgmt.msc) suurentaa tuota osiota jolle vista asennettu lennossa vai ei, kutistaa se sitä ainakin antaa. Jos antaa, niin ensin sinun pitää lohkaista siintä toisesta osiosta palanen (pienennetään D osiota, sen jälkeen laajennetaan C osiota. XP:llä tuon saman kykenee tekeen esim partition magic ohjelmalla ( maksullinen softa, eikä toimi Vistan kanssa)
Matias13
23.06.2008, 17:14
No nyt sain säädettyä kiintolevyn yhdeksi kokonaiseksi.
Varmin keino jatkossa on saada se kiintari ja Vista sekaisin on pitää se levy yhdessä osiossa ja asennella ja poistella sille sitten kaikkea.
On myös varmin tapa saada tiedostot pirstoutumaan, ja myös siinä samalla paras tapa saada eheyttäminen kestämään tunteja.
Ihan vaan kokemuksen syvällä rintaäänellä neuvoisin että kannattaa asennella ne pelit ja muut sinne D-osiolle ja antaa Wintoosan olla itsekseen siellä C:llä.
Leinonen
23.06.2008, 23:46
Btw. Mull on Yhessä osiossa Ubuntu, ja toisessa XP. Totesin että enhän minä tuolla Ubuntulla on paskaakaan, eli miten saan poistettua sen ubuntun osion, kun se vie puolet tost mun läppärin 60gb kovosta :/
Ja siis se ubuntu saa mennä. ei haittaa ollenkaan :P
Otat XP:n asennuslevyn, ja poistat sen osion. Sitten formatoit sen NTFS:ksi. Sitten tosin XP ei enää käynnisty, koska se osio sisältää buuttisoftan, jolla valitaan käyttis buutissa. Tällöin vedät samalla levyllä repairia XP-asennukselle. Ensiksi fixmbr ja sitten fixboot. Voilah.
Jos et ymmärtänyt, niin parasta asentaa kaikki uusiksi. :3
Matias13
24.06.2008, 09:12
Nyt minulla on kaikki muut jutut kunnossa paitsi tuo yksi peli joka on star wars knights of the old republic ei mene koko ruudulle vaikka olen yrittänyt kaikkea =(
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.