Näytä koko versio : Xbox nettiin
HazuKazu
22.06.2008, 15:48
Mulla on tommonen adsl-routteri joka on yhistetty wlan-tukiasemaan ja mun läppärissä on wlan. Niin jos yhdistäisin sen xboxin mun läppäriin ethernet-kaapelilla, niin saisko sen xboxin nettiin?
original
22.06.2008, 15:55
Kokeilemallahan se onnistuu :D
Mutta suosittelen ostaa rj45 kaapelin (n. 2-5 £) ja sillä boksi reitittimeen.
Ois muuten kiva tietää toimiiko sun viritelmä.
Pelkäämpähän että ei :(
Miksi ei toimisi. Tosin tuossa ei loppupeleissä ole järkeä.. :) Langallinen -> langattomaksi -> langaton takasin taas langalliseksi, välissä 1 tai 2 kertaa osoitteen muutos.
ADSL-modeemi <-> Wlan-boxi -> Tietokone jossa Wlan (nettiyhteyden jako päälle) <-> ristiinkytketty parikaapeli kannettavan ja xboxin välille ja xboxiin automaattinen osoitteen haku.
Helpommin vaan asian saat toimimaan kytkemällä sen boxin suotaan kaapelilla joho siihen wlan laatikkoon ( jos siinä useampi lan portti, wlanin lisäksi), tai sitten suoraan siihen adsl boxiin jos siinä useampi kuin 1 lan portti.
HazuKazu
22.06.2008, 16:43
Miksi ei toimisi. Tosin tuossa ei loppupeleissä ole järkeä.. :) Langallinen -> langattomaksi -> langaton takasin taas langalliseksi, välissä 1 tai 2 kertaa osoitteen muutos.
ADSL-modeemi <-> Wlan-boxi -> Tietokone jossa Wlan (nettiyhteyden jako päälle) <-> ristiinkytketty parikaapeli kannettavan ja xboxin välille ja xboxiin automaattinen osoitteen haku.
Helpommin vaan asian saat toimimaan kytkemällä sen boxin suotaan kaapelilla joho siihen wlan laatikkoon ( jos siinä useampi lan portti, wlanin lisäksi), tai sitten suoraan siihen adsl boxiin jos siinä useampi kuin 1 lan portti.
WLAN-tukiasemasta ja ADSL-reitittimestä on n.10 metriä huoneeseen jossa xbox on ja noi mun ethernet kaapelit on 1-2 metriä pitkiä.
EDIT: Tarttenko ristiinkytketyn parikaapelin, jos liitän xboxin läppäriin? Ethernet-kaapeli ei kelpaa?
Tarvitset sen ristiinkytketyn jos olet kytkemässä tietokonetta ja xboxia yhteen ilman verkon aktiivilaitetta. Jos välissä olisi kytkin, niin kaapelilla ei olisi merkitystä, mutta kahden "tietokoneen" välille tarvitaan ristiinkytketty, koska verkkokortissa signaalin lähetys(Tx) ja vastaanotto(Rx) tapahtuu eri nastoissa. Tx+ -> Rx+ , Tx+ -> Rx- jne. Suoralla ne menisi Tx+ -> Tx+ ja homma ei näin toimi.
HazuKazu
22.06.2008, 17:09
Minkä näköinen ristiinkytketty kaapeli on? Voisin kattoa jos löytyisi semmoinen.
Ulkoisesti ei eroa normaalista ethernetistä mitenkään, samallaiset liittimet jne.
Yleensä Ethernet-kaapelin liitin on päästä sen verran läpinäkyvä, että näkee minkä värinen johdin menee mihinkin. Jos johtimien järjestys on kummassakin päässä samallainen, johdin 1 on kummassakin päässä samassa kohtaa niin kyseessä ethernet kaapeli, jos johtimien järjestys eroaa niin kyseessä ristiinkytketty.
Liitin1 / Liitin2
1.TX+ --> 3.
2.TX- --> 6.
3.RX+ --> 1.
4. 10/100 ei merkitystä
5. 10/100 ei merkitystä
6.RX- --> 2.
7. 10/100 ei merkitystä
8. 10/100 ei merkitystä
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.