PDA

Näytä koko versio : Pelien koko?

skoll
16.06.2008, 22:33
Luin tossa yhtä thrediä että pelien koko pitäisi olla tavulleen oikean kokoinen? - onkohan asiaan tullut mitään muutosta, kun aikaakin on kulunut kun tuo oli ilmoitettu.
"Wiin pelien imaget ovat aina tavulleen samankokoisia 4.37 GB (4,699,979,776 bytes)"
by afterdawn.

Vaikea tuohon on uskoa esim. wii sport ei voi olla yhtä iso, kun joku Residen evil 4 (ei mitään kokemusta kummastakaan pelistä vain olettamus)

Ongelmani on se kun etin imagei niin löydän monia eri kokoja ja tuota oikeaa kokoa on vaikea löytää. Joten varmistan asiaa nyt kysymällä miten asianlaita on oikeasti. Onko koolla väliä :D

dobe
16.06.2008, 22:51
Kaupasta kun niitä ostelee niin yleensä ne tulee samankokoisissa paketeissa, jotain speciaali pakattuja tosin on jossa jotain ylimäärästä huttua mukana, jolloin paketin koko vaihtelee.

Itse jos alkuperäisestä pelistä teet backupin niin muodostuva image on jotain tota kokoluokkaa.

Usemmiten ainakin ennen pelejä jos jostain latasi niin se oli pakattu jollain yleisesti tiedossa olevalla ohjelmalla, winzip, winrar, winace tms, joten koko saattaa heitellä. Netistä lataaminen taasen on aikapitkälti laitonta, joten ei siintä sen enempää.

Diaz\
16.06.2008, 23:53
Kyllä se image on aina samankokoinen pelistä riippumatta. Itse peli voi olla pienempikin. Jos DVD:lle jää vapaata tilaa, se täytetään dummy-datalla, jottai pelin latausajat lyhenisivät. Itse peli kirjoitetaan mahdollisimman ulkoreunaan levyä.

baabo
17.06.2008, 16:02
Ja katsos dummy data sitten pakkaantuu melkein olemattomaksi, niin pelit ovat sitten erikokoisia.

skoll
17.06.2008, 16:21
en ihan saanut kiinni tosta baabo..
Itse nyt ymmärsin että peli voi olla vaikka 1giganen ja backupeissa se sitten on kuitenkin roska datan mukaanlukien se 4,37 gigaa.

esim. voiko 2 giganen olla peli jossa ei ole roskaa? - vai pitäisikö itse osata lisätä sinne sitä dummyä??

baabo
17.06.2008, 16:39
Siis jos teen vaikka 100mb:n dummy tiedoston, saan pakattua sen 9kb:ksi winrarilla, koska ne eivät sisällä mitään. Kun hankit niitä pelejä "sieltä", niin ne ovat pakattuja. Eli ei tarvitse huolia siitä koosta.

Diaz\
17.06.2008, 17:18
baabo: Dummydata kyllä sisältää ihan oikeaa dataa. Se on kuitenkin tyyliin esimerkiksi tekstitiedosto, jossa lukee "tttttt..." jne. Teeppä gigan kokoinen tekstitiedosto tuolla tavalla, ja pakkaa Winrarilla. Se pakkautuu johonkin muutamaan tavuun. :p

skoll
17.06.2008, 18:08
aivan. noniin nyt syttyi valot tälläkin päässä.