PDA

Näytä koko versio : backupit eivät toimi wasabin kanssa??

JussiPik
17.05.2008, 19:30
Heippa kaikki!

olen tällainen aloittelija-modari joten kyselen nyt vähän neuvoja ongelmaani mikä on seuraavanlainen:

Asensin wiihini Wasabi-modpiirin ja se toimii nyt (muutaman kämmin kautta) moitteettomasti.ongelmani on se että backupit eivät toimi ollenkaan,tavalliset pelit toimivat mutta ei poltetut.

Olen kokeillut polttaa Sony dvd-r 16x ja dvd-rw 4x levylle Nerolla ja Imgburnilla hitailla nopeuksilla (1x-4x).poltot ovat onnistuneet hienosti,Wii tunnistaa levyn ja rupeaa lukemaan sitä(ainakin äänestä päätellen) mutta ilmoittaa vain tekstin "unable to read the disc" ison kysymysmerkin kera.:confused:

Eli johtuuko tämä teksti juuri siitä että wii on niin tarkka siitä dvd-levyn merkistä?
en usko että vika on ainakaan imagetiedostoissani,koska ne ovat oikean kokoisia tavulleen.

Olen myös lukenut,että Verbatimin levyt ovat vissiin parhaita tähän polttamiseen,mutta onko polttavalla asemalla merkitystä?
poltan avovaimon kannettavalla(3v. vanha HP).

Siis neuvoja ja kokemuksia toivoisin saavani :rolleyes:

Ja jos on jotain yksityiskohtia mitä olen unohtanut mainita niin rohkeasti voi kysyä.

dobe
17.05.2008, 20:30
No tunnetusti nuo DVD-RW tai +RW kiekoille kirjoitellut backupit eivät ole oiken toimineet juuri minkään konsolin kanssa, ja Wii ei tee tämän suhteen poikkeuksia. Herää kysymys mistä tiedät, että Wasabi toimii ja on asennettu oikein jos backupit eivät toimi :)

Sonyn -R kiekot ovat ainakin minulla toimineet täällä minulla vierailleiden Wii konsolien kanssa, eli vikaa alkaisin paikallistamaan polttavan aseman, tahi poltettavan datan suunnalta. Millähän yhdistelmällä nuo backup imaget sitten on tehty tahi onko niitä käpistelty jollain ohjelmalla ennen polttoa.

JussiPik
17.05.2008, 20:45
No tunnetusti nuo DVD-RW tai +RW kiekoille kirjoitellut backupit eivät ole oiken toimineet juuri minkään konsolin kanssa, ja Wii ei tee tämän suhteen poikkeuksia. Herää kysymys mistä tiedät, että Wasabi toimii ja on asennettu oikein jos backupit eivät toimi :)

Sonyn -R kiekot ovat ainakin minulla toimineet täällä minulla vierailleiden Wii konsolien kanssa, eli vikaa alkaisin paikallistamaan polttavan aseman, tahi poltettavan datan suunnalta. Millähän yhdistelmällä nuo backup imaget sitten on tehty tahi onko niitä käpistelty jollain ohjelmalla ennen polttoa.

Siinä toimi aikaisemmin sonyn dvd-rw levylle polttama pelini,mutta tyhjensin levyn vahingossa...ja sitten toinen peli mikä toimi muutaman satunnaisen kerran.
sitten rupesin räpläämään piiriä koska se heitti välillä punaista valoa ja huomasin että kaksi piuhaa oli heikosti kiinni wiin asemassa joiden uudelleenkolvaamisen jälkeen piirikin rupesi toimimaan hyvin.

ja wiitä testasin monta kertaa käynnistämällä ja sammuttamalla,ja joka kerta tuli vihreä valo.siihen perustan sen että piirin pitäisi ainakin toimia teoriassa koska alkuperäisetkin pelit toimii täydellisesti:)

imagetiedostojen alkuperästä ei sen enempää ole tietoa muuta kuin se että ne ovat unscramblattu ja ne ovat juuri sen kokoisia mitä pitääkin ja että ne (köhöm) toimii muilla ihmisillä hyvin....niitä ei ole käpistetty millään ohjelmalla eli uskon että ne ovat alkuperäisistä peleistä tehtyjä iso-tiedostoja.

dobe
17.05.2008, 21:37
Poikkeus jossain tilanteissa sitten kai vahvistaa säännöt, jos DVD-RW:llä peli joskus toiminut, yleisimmin ei toimi tai toimii heikosti tai satunnaisesti. Itse noita Sonyn kiekkoja kun viimeeksi polttelin niin nopeudeksi ihan suruutta 8x tai 16x, hitaammalla nopeudella ei ainakaan omalla kohdallani ollut parantavaa vaikutusta backupin toimivuuteen päin vastoin, polttimena LG, Samsung, Gigabyte, Liteon.

Ettei satu olemaan kyseessä D2C ohjaimella oleva Wii ja jotain häikkää esim sen kellopiuhan kanssa. Eipä tossa oikeestaan tule muuta mieleen kun, että poltossa tai piirin asennuksessa edelleen hieman häikkää.

JussiPik
17.05.2008, 21:46
Ettei satu olemaan kyseessä D2C ohjaimella oleva Wii ja jotain häikkää esim sen kellopiuhan kanssa. Eipä tossa oikeestaan tule muuta mieleen kun, että poltossa tai piirin asennuksessa edelleen hieman häikkää.

Juu konsoli on d2c ja siinä on pitkä clk piuha,pitäisikö se kenties lyhentää "normaalin" pituiseksi?

mä kokeilen tässä parin päivän sisällä siskon koneella polttaa levyjä jos sillä vaikka olisi parempi polttava.omassa polttavassa se bufferi hyppii edes takas niin voiko se vaikuttaa polttotulokseen?

dobe
17.05.2008, 21:59
Itse vetäisisin sen johdon normi mittaiseksi ja jos iskee punasta, niin toi vaihtoehtoinen kellopiste emolla käyttöön, josta oli tuossa aikaisemmassa wasabi toimivuus ketjussa juttua.

Voihan se vaikuttaa jos bufferit sahaa, tai sitten siun polttava vaan ei tykkää noista käytössä olevista levyistä, jollain toisella levyllä tai samoilla levyillä ja toisella polttimella saattaa toimia ok. Halvin keino ennenkuin uutta polttavaa menee hankkimaan niin levymerkin vaihtaminenkin. Fuji, Verbatim, Sony, Prodyen white 8x, Philips, Maxell, ovat itselläni toimineet oman LG:n ja Gigabyten asemilla poltettuna ja Wiin lukutaidolla testattuna.

kun taasen esim
Platinum, imation, Q-daQ, budget,TDK taasen eivät ole toimineet, jotkut Wiit ovat levyn jopa tunnistaneet, että kyseessä peli toiset sanoneet levyllä olevan yhtään ketään, jollain toisella taasen saattaneet ko levyt toimia hyvin eri polttimen kanssa.

JussiPik
17.05.2008, 22:09
Kiitoksia neuvoista.

teen sen piuhan lyhennyksen ja kokeilen eri mediaa sekä polttavaa.

ilmoittelen tänne sitten miten kävi :)

JussiPik
18.05.2008, 11:40
clk-Piuhan lyhennys tehty nyt ja kone toimii samalla tavalla kuin aiemmin.
poltetut ei toimi mutta aidot levyt toimii.testasin mittarilla lisäksi ettei ole oikkareita.

menen tänään ostamaan eri merkkisiä levyjä ja kokeilen niillä sitten jos onnistaa ja kokeilen eri polttavalla kunhan pääsen sinne siskon luo.:o

Dream
18.05.2008, 12:38
Piiri ei toimi jos siinä palaa vihreä valo kokoajan.

Wasabin toiminta D2C emolevyllä:

Kun laitat DVD:n sisään wasabi piirissä pitäisi välähtää punainen ledi nopeasti jonka jälkeen vihreä ledi jää palamaan. (tämä tapahtuu aina kun laitat/vaihdat dvd:tä) Katso video (http://www.youtube.com/watch?v=Ej4Tzb5e-wI)

Jos punainen ledi jää palamaan kun laitat dvd:n sisään tarkoittaa se sitä että wasabi ei toimi wiissäsi.
Tähän on muutamia korjaus kikkoja mutta paras kikka on asentaa tilalle D2Pro tai D2pro9. (Korjaukset ALT CLK, 47u10v konkka ja tai pitkä CLK johto)

Jos vihreä ledi palaa kokoajan eikä punainen välähdä kun laitat dvd:n sisään kyseessä on asennus virhe taikka rikkinäinen piiri.

Shadown
18.05.2008, 14:00
..ja onhan se kodensaattori poistettu?

JussiPik
19.05.2008, 07:39
..ja onhan se kodensaattori poistettu?

on poistettu ja vika oli loppujen lopuksi mun läppärin polttavassa.
kävin siskon luona polttamassa 16x,8x ja 4x nopeuksilla eri pelejä ja ne kaikki toimii täydellisesti mun wiissäni.

kiitoksia kaikista neuvoista vielä kerran!!