Näytä koko versio : TS-H943A MS25-aseman Firmwaren lukeminen ja päivittäminen
Elikkäs pitäisi lukea boxin asemasta firmis ja jos se on vanha, niin päivitellä se sitten iXtreme 1.4 firmikseen. Syy tähän päivittelyyn on ihan pelkästään siinä että kokeilisin toimiiko boxi Livessä.
Olen nyt parin viikon ajan yrittänyt sisäistää tuota fw:n lukemista ja kirjoittamista boxin DVD-asemasta, nyt kuitenkin tuli mieleen muutama kysymys joihin en ole vastauksia löytänyt.
Ensin faktat:
- Asema on Toshiba-Samsung MS-25, johon boxin entinen omistaja on päivitellyt joko Xtreme, tai iXtreme firmwaren, eli alkuperäistä orig.bin tiedostoa ei ole tallessa.
- Koneeni emolevyn piirisarja ei ole tuettu, joten erillinen SATA-kortti on hommattava jostain.
- X0:llaa ei edellisisen omistajan mukaan ole modaamisen jälkeen käytetty Live:ssä
Sitten kysymykset:
- Onko teillä ehdottaa jotain hyvää ja näihin firmiksen päivityshommiin sopivaa SATA-korttia koneen PCI-väylään? Mielellään edullinen.
- Koska asemassa on jo joku Xtreme/iXtreme fw, tuleeko asemaa lukiessa/päivittäessä ottaa huomioon jotakin erikoista? Aseman firmis on varmaankin joku Xtreme sarjan firmis, koska asema lukee myös osan vanhan Xboxin non-stealth patchatyistä peleistä.
- Olen lukenut jostain että TS MS-25 aseman firmwarea muutettaessa pitäisi tuo uusi firmware "spooffata", jotta Liven käyttäminen olisi turvallisempaa, tuo spoofaus näyttikin ihan yksinkertaiselta hommalta, mutta kuinka homma sujuu, vai sujuuko ollenkaan jos tuota orig.bin tiedostoa ei ole tallessa, ja jos nykyistä firmwarea ole spooffattu?
Kirjoituksessa saattaa olla asiavirheitäkin koska olen uusi tämän X0:n modailun kanssa.
No halpa ja x360 toimiva sata kortti: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4706
Toimitus saattaa kestää pari viikkoa, mutta tuolta saa halvimmalla (mitä itse olen löytänyt).
Suomestakin löytyy samaa korttia, mutta noin 20e ympärillä pyörii.
- Onko teillä ehdottaa jotain hyvää ja näihin firmiksen päivityshommiin sopivaa SATA-korttia koneen PCI-väylään? Mielellään edullinen.
Tällä onistuu päivitys käytän itse samaa. (http://www.halvathinnat.fi/catalog/product_info.php?cPath=1_106&products_id=1211)
- Koska asemassa on jo joku Xtreme/iXtreme fw, tuleeko asemaa lukiessa/päivittäessä ottaa huomioon jotakin erikoista? Aseman firmis on varmaankin joku Xtreme sarjan firmis, koska asema lukee myös osan vanhan Xboxin non-stealth patchatyistä peleistä.
Iprepillä onnistuu helposti. Linkit (http://www.consoleforums.net/showthread.php?t=6365)
Orginal fw pitäis vissiin laittaa eka sisään sisään.
- Olen lukenut jostain että TS MS-25 aseman firmwarea muutettaessa pitäisi tuo uusi firmware "spooffata", jotta Liven käyttäminen olisi turvallisempaa, tuo spoofaus näyttikin ihan yksinkertaiselta hommalta, mutta kuinka homma sujuu, vai sujuuko ollenkaan jos tuota orig.bin tiedostoa ei ole tallessa, ja jos nykyistä firmwarea ole spooffattu?
Pitää spooffata iprep ohjelma kysyy sitä fläshin yhteydessä.
Kiitoksia vastauksista, pitänee tilata tuo ehdottamasi SATA-kortti. :)
Mutta mitenkäs homma menee tuolla iPrepillä jos alkuperäistä firmistä ei ole tallessa?
Kiitoksia vastauksista, pitänee tilata tuo ehdottamasi SATA-kortti. :)
Mutta mitenkäs homma menee tuolla iPrepillä jos alkuperäistä firmistä ei ole tallessa?
Lue tästä (http://www.360mods.net/Downloads/get=61.html) mitä pitää tehdä kun fläshii vanhan päälle uutta firmistä. Sivu 122 eteenpäin.
Lyhyesti sinun pitää dumpata aseman FW ulos.
Sitten avata se toolboxilla ja ottaa siitä DVD key.
Tämän jälkeen DVD key laitetaan toolboxilla alkuperäiseen MS25 firmikseen.
Jonka jälkeen se flashitään koneeseesi.
Tämä nyt on tosi lyhyesti selitetty mutta lue opus eka ja kysy sit lisää.
Ben-Q asemaan voi päivittää uusiman firmiksen suoraan vanhan päälle.
Päivitin itse testi mielessä ixtreme1.2 päälle ixtreme1.4:sen suoraan.
Mutta varminta on päivittää eka orginal FW.
Jeps, pitää lueskella tuosta.
Elikkäs ymmärsinkö oikein; koska mulla ei ole MS25 aseman alkuperäistä firmistä tallessa, on minun se jostain muualta löydettävä (ajatellaan nyt vaikka niin että kaverin MS25-asemasta) johon sen jälkeen siirtelen omasta asemasta Keyn ja tämän jälkeen voin jatkaa firmiksen päivittelyä tuon ohjeen mukaan?
Mulla ei ole omakohtasia kokemuksia tosta MS25 aseman uudelleen päivityksestä.
Ei ole tullu viel eteen muutakun normi flash MS25 kohdalla.
Mutta lukemani perusteella on turvallisinta päivittää eka siihen orginaaliin.
Saattaa myös onnistua suoraan päälle päivitys.
Kai se on varminta tehdä niin kun ohjeissa kerrotaan.
Jos tulee tollanen tapaus vastaan niin voisin kokeilla flashsää suoraan päälle.
Teet vaan niin kun textbook opastaa niin ei luulis menevän pieleen.
Tässä olis opas miten se tehdään.
http://www.robinhoodsplayground.com/forum/viewtopic.php?f=110&t=196
Sinun täytyy eka dumpata se FW joka on asemassasi.
Sitten avaat sen FWtoolbox 4.6 ohjelmalla.
Otat siitä sen dvd keyn talteen.
Sitten avaat MS25 FW:N toolboxilla ja laitat siihen DVD keyn.
Kun olet tehnyt MS25 firmiksen oikealla avaimella niin jatka linkin ohjeilla.
Muista varmistaa pariin otteeseen että avain on oikea.
Dumppaaminen ei hajota asemaasi se vaan lukee flash piiriä.
Nyt tuli tuo modaus sitten vihdoin ja viimein tehtyä kun tuon VIA VT6421 SATA-kortin sain hankittua.
Harjoittelin ensin kolmannella X0:lla jossa oli koskematon TS-MS28 asema.
Homma kaikessa lyhykäisyydessään:
SATA-kortti kiinni tietokoneeseen, kone tulille ja kortille uusimmat ajurit ilman RAID-toolia.
Uudelleenkäynnistys ja iPrep käyntiin, iPrepillä buuttaavaan 512MB muistitikun teko (iXtreme 1.4 firmiksellä).
Kone sammuksiin, X0:lla koneen viereen ja maadoituspiuha koneen runkoon kiinni.
X0:llaan muuntaja ja AV-johto kiinni, sitten koneet yhtäaikaa päälle ja kone käyntiin tikulta.
Tämän jälkeen operaatio sujuikin loistavasti kun vain seurasi dossissa ohjelman ohjeita. MS28:n kanssa piti vaan käyttää tuota 10 sekunnin tunnistumiskikkaa.
Tämän jälkeen tein samaisen operaation tuolle jo modatulle X0:lle, päivittelin iXtremen riskillä suoraan vanhan firmiksen päälle koska orig.bin tiedostoa ei ole olemassa.
Tässäkin piti käyttää 10 sekunnin tunnistumistrikkiä.
Myöhemmin paljastui että vanha firmis oli Xtreme 5.2B.
Eli kiitokset Dreamille jälleen kerran opastuksesta, kummatkin boxit rokkaavat täydellisesti :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.