Näytä koko versio : Yhteys
Nyyss0nen
28.04.2008, 20:39
Hei mulla on nyt 2 verkkopaikkaa ja toisen ajattelin laittaa xboxiin ja toinen menee modeemiin, mulla on nyt xboxissa ja koneessa kummatki päät kiinni, mut en tiedä miten jatkaa? En oo ainakaa vielä saanu yhteyttä boksiini!
Hyviä neuvoja kiitos!
Pikkasen selkeemmin kiitos, jos vaan mitenkään on mahdollista. Mikä esim on verkkopaikka? Mikä modeemi, eikö modeemissa todellakaan ole itsessään useampaa lan (rj45) porttia jotta tietokoneen ja xboxin saisi kummankin suoraan kiinni siihen?
- Saako boxi mitään IP osoitetta, saako tietokone mitään ip-osoitetta.
- syttyykö verkkokortteihin tms varmasti valo, ovatko kaapelit oikeata tyyppiä.
Mitä olet jo itse yrittänyt ongelman ratkaisemiseksi. Pikkaisen kun olisit jaksanut etsiä, niin olisit löytänyt jokusenkin ohjeen noiden xboxin ja tietokoneen välisen verkkoyhteyksien muodostamiseen.
Nyyss0nen
28.04.2008, 21:49
No okei, ei siin mitää ku en osaa sitä nyt selittää, mut muuten mulla on nyt asennettuna toi xboxista modeemiin ja modeemista koneeseen. Kun yritän yhdistää koneeni xboxiin niin se ei tunnista sitä, ip osoite on xboxissa ja ftp:ssä samat eli 0.2, verkkoyhteyksissä se on lopussa 0.1
No kerro xboxin ja pc:n ip, aliverkon peite ja oletusyhdyskäytävä.
Xbox saa modeemilta osoitteen tyyliin, esim
IP: 192.168.0.100
Aliverkko: 255.255.255.0
Yhdyskäytävä: 192.168.0.254
Tietokone saa osoitteen tyyliin, esim
IP: 192.168.0.101
Aliverkko: 255.255.255.0
Yhdyskäytävä: 192.168.0.254
Pyöriikö sinun xboxissa edes mitään sellaista ohjelmaa joka vastaa ftp:llä tapahtuvaan yhteyden ottoon tietokoneen suunnalta. Avalaunch, Evolution-x, XBMC tms.
Onko tietokoneen palomuurista sallittu, että ohjelma jota käytät ftp yhteyden muodostamiseen saa ylipäätään liikennöidä mihinkään suuntaan.
Nyyss0nen
28.04.2008, 22:43
Noniin, johan toimii, se oliki kiinni tosta yhdyskäytävästä ku siin ei oo koskaa ollu mitää. :P Kiitos paljon!
Vielä kysymys, miten saan jostain xbox pelistä kopioitua pelin koneelle ja sen xboxiin et se toimis? Kokeilin Counter Strikee ja kokeilin sitä .bin .iso .daa muodoissa, mutta missään ei toiminu.
No tietokoneen asemat eivät tunnetusti alkuperäisiä Xbox pelilevyjä lue. Xboxin asema vastaavasti ne lukee joten, xboxilla lukien asemassa oleva levy kiintolevylle jemmaan, josta sitä sitten voi pelailla. Image tiedostoja peleistä xbox ei osaa toistaa kiintolevyltä, vaan niiden tulee olla hakemistoon purettuina.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.