Näytä koko versio : PSX varmuuskopio ei toimi?
Larpstah
20.04.2008, 21:12
Ongelmanani on toimimaton Soul Blade:n varmuuskopio, PS2:sen tilasin juuri modpiiri.com:ista "valmiiksi modattuna", eli piirin mallista / versiosta ei ollut mitään tietoa, mutta tuotteen esittelyssä toki mainittiin kaikkien pelien ja backuppien toimivan. Levy on mm. afterdawnin boardin ohjeiden mukaan ripattu ja toimii esim. epsxe:llä koneella, mutta poltettuna em. ohjeiden mukaisesti kone puskee browseriin eikä näytä cd:tä ollenkaan. Sonyn ja Maxellin 700mb/80min 52x levyillä testanneena ja useita kopioita tehneenä alkaa olo olla jo melko neuvoton. Tilaisuutta ei ole ollut testata konsolin toimivuutta ps2 pelin varmuuskopiolla mutta aidoilla levyillä toimii.
Toimiikos se poltettu psx peli sitten enää tietokoneella ja epsxe:llä. Browserista kun katselet, niin tunnistaako se edes kyseistä levyä, kun levyn laittaa asemaan, vai ilmoitteleeko ettei asemassa olisi levyä tms? Kannattaa kokeilla nyt viel kertaalleen käyttää jotain muuta cd mediaa, ja rajoitella sitä polttonopeutta, niin mahdollisesti saat aikaiseksi sellaisen levyn jonka konsolisi edes tunnistaa ja suostuu käynnistämään.
Leinonen
20.04.2008, 21:41
kone puskee browseriin eikä näytä cd:tä ollenkaan.
Tarkkaavaisuutta dope
Larpstah
21.04.2008, 15:24
Polttonopeutena olen käyttänyt 4x:ää ja 12x:ää molemmilla levymerkeillä johtuen foorumien jäsenten erimielisyyksistä (hitain mahd. / 1/4 max speed) ja lieneekin taikauskoa, tunnetustihan hitain polttonopeus takaa parhaan luettavuuden levylle. Koneella cd näkyy tavallisena ps1 levynä ja toimii epsxe:llä mainiosti.
No jos on matrix infinity piiri, mene conf. valikkoon ympyrää ja kolmiota ps2 käynnistyessä. Siinä on joitakin PSX liittyviä kohtia, postaa ne tänne.
tunnetustihan hitain polttonopeus takaa parhaan luettavuuden levylle.
Tunnetusti? Siis toihan on silkkaa mutua. Eiköhän kuitenkin suurin merkitys ole levyn materiaaleilla ja polttavalla asemalla. Jos materiaali on tehty sen verta herkäksi, että liian pitkä poltto on haitallista, niin sillon varmana hitain vaihtoehto ei ehkä ole parhain. Asiaa voisi verrata vaikka filmiin. Ei valotusta voi tehdä ISO300 fimille samoin kuin ISO100 filmille, vaikka "tunnetusti" pidemmällä poltolla tulisikin parempaa jälkeä. Herkempi (ISO300) filmi ei kuitenkaan kestä samaa valotusta kuin ei niin herkkä (ISO100) filmi.
Koneella cd näkyy tavallisena ps1 levynä ja toimii epsxe:llä mainiosti.
Siinä tapauksessa konsoli ei vain pysty lukemaan levyä syystä tai toisesta.
Saattaa olla et muistan ihan omianikin, mut PS2:sen tulisi ilmoittaa, että levy on asemassa vaikka ei sitä kykenisikään toistamaan. Eli vaikka konsolisi olisi modaamaton, ja isket sinne psx pelin backupin, niin kone kyl tajuaa et levy asemassa, mut sen käynnistäminen saa aikaan virheilmoituksen.
Eipä tuohon oikeastaan kykene antaa muita neuvoja kun koikeilee jollain muulla medialla, kuin sony tai maxell, kokeilee polttaan jollain toisella ohjelmalla tai koneella kuin millä nyt, testaa toimiiko ps2 dvd backupit, testaa jo poltettujen backuppien toimivuuden toisessa ps2 konsolissa. Hieman varmaan vian selvittämistä auttaa myös se, kun yrittää selvittää millä piirillä se konsoli sitte loppu peleissä on modattu.
Itselläni on tismalleen sama ongelma kuin ketjun aloittaneella mutta kyseessä ps2 backup. Laitoin modpiiri.comille oman konsolini modattavaksi ja halusin siihen Matrix Infinity ORIGINAL (Uusin versio) -piirin ja sainkin sen. Itselläni pstwo v15 Tänään kuitenkin innoisani laitoin ekaksi sisään mgs 1-3 pelit (en siis kaikkea kerralla :D). Ne kuitenkin toimivat ilman ongelmitta ja pelithän ovat jenkkiversioita. Mutta kun yritin tehdä backuppia eriohjeiden perusteella niin konsoli ei suostu lukemaan levyjä. Käytin maxellin dvd-r 1-16x sekä tdkn dvd-r 1-16x levyjä. Ekaksi yritin polttaa ihan 2x nopeuksella mutta myöhemmin 8x nopeuksella esimerkiksi tämän sivuston ohjeiden mukaisesti. Backup on valmiiksi iso-tiedostona. Yritin polttaa nerolla, imgburnilla sekä jollain muulla mitä nimeä en muista. Konsoli ilmoittaa kyllä että laita sisään ps tai ps2 levy. Osaisikos joku tähän antaa neuvoa?:(
Toimivatko edes alkuperäiset pelit?
Eipä tuohon ole hirveän montaa tapaa jolla noita backuppeja voi edes tehdä. DVD tietokoneen asemaan, luetaan imageksi koneelle ( imgburn, dvd decrypter / clone cd/dvd, alcohol120%) itse käyttänyt yleensä jompaa kumpaa noista kahdesta ensimmäisestä.
Valmiiksi iso muodossa olevissa peleissä voi olla jo siinä itse imagessa vikaa, tai sitten backuppi poltettu erehdyksissä vääränlaiselle medialle CD pohjainen peli DVD:lle, Polttava asemasi sellainen jolla ei vain saa noille kyseisille tyhjille kiekoille aikaiseksi toimimaa levyä, tai sitten ps2:sesi ei vaan tykkää käytetyistä DVD kiekoista, kokeile toista dvd levy merkkiä, tai mahdollisesti jo poltettuja kaverin konsolissa jos mahdollista.
** Näemmä US Importit sitten toimivat, joten itse tehtyjen backuppienkin pitäisi toimia, jos ne on tehty oikein / levy on sellainen jonka ps2:nen suostuu tunnistamaan,
Alkuperäisiä pelejä on muutama ja ne toimivat kyllä. Latasin kyllä torrentteina kolme peliä ja alkuperäiset ovat kyllä hyllyssä.. Muiden käyttäjien kommentit kyllä kertoivat että heillä ainakin toimivat nuo samat mitkä minulla taas ei. En kyllä usko että polttotyylissäni olisi mitään vikaa kun olen tehnyt tarkalleen ohjeiden mukaisesti. Pitääpi kokeilla sitten toisia levyjä mutta mitä? Sonyn vai? Kerkesin juuri hetki sitten tilata Verbatimin dvd-r 50 spindlen verkkokaupasta joten hatuttaa jos noillakaan ei edes toimi aio toimia.
Nyt tuli poltettua SNES emulaattori + 400 peliä verbatimin cd-r levylle ja se ainakin toimii loistavasti tuossa pleikassani. Mahtoi johtua levyistäkin.
No eipä toiminut pelit verbatim dvd-r levyillä. Voi video. Äskekin tuhlasin vikat rahat tohon turhuuteen eikä wörki. Vituttaa suoraan sanoen :mad:
Ei missään tapauksessa kannata kertoa mitään, joka saattais auttaa ongelman ratkaisemiseen.
Poltitko jonkun imagen vai tiedostot suoraan levylle?
Ei missään tapauksessa kannata kertoa mitään, joka saattais auttaa ongelman ratkaisemiseen.
Poltitko jonkun imagen vai tiedostot suoraan levylle?
Imagenhan minä poltin. Niin olen tehnyt jokaisen kohdalla. Silti ei toimi. Lentää seinään kohta koko pleikka :D
Kysytäämpä perustavan laatuinen kysymys. Kun tässä ketjussa aikaisemmin keskusteltu aiheesta PSX varmuuskopioiden toimimattomuudesta PS2 konsolissa, niin onkohan sinulla nyt ongelmia PSX backuppien kanssa vai PS2 backuppien kanssa.
Jos nimittäin yrität CD imagea poltella DVD-R kiekolle, niin eihän se PS2 konsoli niitä lue, koska media on imagelle väärä, et saa aikaiseksi toimivaa levyä. PSX peleille levyksi CD-R. PS2 peleille mediaksi CD tai DVD riippuen kummalla se on alunperin ollut.
Toinen seikka joka tuli mieleen, miten sen imagen sinne levylle poltit, ja millä ohjelmalla.
Kysytäämpä perustavan laatuinen kysymys. Kun tässä ketjussa aikaisemmin keskusteltu aiheesta PSX varmuuskopioiden toimimattomuudesta PS2 konsolissa, niin onkohan sinulla nyt ongelmia PSX backuppien kanssa vai PS2 backuppien kanssa.
Jos nimittäin yrität CD imagea poltella DVD-R kiekolle, niin eihän se PS2 konsoli niitä lue, koska media on imagelle väärä, et saa aikaiseksi toimivaa levyä. PSX peleille levyksi CD-R. PS2 peleille mediaksi CD tai DVD riippuen kummalla se on alunperin ollut.
Toinen seikka joka tuli mieleen, miten sen imagen sinne levylle poltit, ja millä ohjelmalla.
Ps2 backuppeja ollaan yritetty saada toimimaan. Väärä palsta mutta sama ongelma minulla kuin ketjun aloittaneella.
Esimerkiksi tämän ohjeen (http://www.consoleforums.net/showthread.php?t=2095) perusteella olen yrittänyt polttaa IMGburnilla sekä nerolla. Ei siltikään toimi. Olen seuraavia levyjä käyttänyt kuin Verbatim DVD-R 16x, Maxell DVD-R 16x ja TDK DVD-R 16x. Polttonopeudeksi olen aina laittanut 8x kuten kaikki ohjeet niin sanovat. Levyjä mennyt tähän asti hukkaan huimat 20kipaletta.
Muista mahdollisuuksia.
Image ei ole ehjä / sen luonnissa tapahtunut virhe, tai vaihtoehtoisesti tietokoneelle siirrossa tapahtunut virhe. Media varmasti oikea, PS2 pelejä edelleenkin sekä CD että DVD medialla (ohjelmien pitäisi herjata jos yrittää polttaa imagea väärälle medialle, tosin ei välttämättä niin tee.
Polttavassa jotain häikkää, ei halua polttaa käyttämillesi levyille kunnolla ( kokeile firmwaren päivitystä jos ei auta vaihda toiseen polttimeen).
Kokeile poltettuja kaverin ps2:ssa jos mahdollista, kokeile toimiiko kaverin polttamat levyt sinulla.
Toimiiko muut samalla medialla olevat levyt ( alkuperäiset CD / DVD / alkuperäiset pelit) Tarkista lukupään linssien puhtaus / säädöt.
PS2:sen antamat virheilmoitukset tunnistaako levyjä ollenkaan.
US-importit toimivat moitteetta kyllä. Poltin myöskin Verbatimin cd-r levylle snes emulaattorin imgburn ohjelmalla ja sekin toimii loistavasti. Joten en kyllä tajua itsekkään missä vika.
Mikäs tuo emf on? Auttaisikos se kenties tähän pulaan?
DVD ja CD medioita luettaessa käytetään eri laseria / laserin väri eri, joten lukupäässä erikseen säädöt kummallekkin puolelle. Importti kun on prässäämällä valmistettu levy joten se heijastaa eri tavalla kuin poltettu dvd, joten ongelma voi olla myös itse dvd puolen säädöissä, ei saa poltetusta levystä kunnon kuvaa joten ei tunnista poltettua levyä.
Toinen jota epäilen niin Imagen luonnissa tapahtunut virhe, tai se on siirtynyt virheellisesti koneelle. Lyhenteestä emf taasen ei tule pikaisesti muuta mieleen kun brittiläinen rock yhtye.
DVD ja CD medioita luettaessa käytetään eri laseria / laserin väri eri, joten lukupäässä erikseen säädöt kummallekkin puolelle. Importti kun on prässäämällä valmistettu levy joten se heijastaa eri tavalla kuin poltettu dvd, joten ongelma voi olla myös itse dvd puolen säädöissä, ei saa poltetusta levystä kunnon kuvaa joten ei tunnista poltettua levyä.
Toinen jota epäilen niin Imagen luonnissa tapahtunut virhe, tai se on siirtynyt virheellisesti koneelle. Lyhenteestä emf taasen ei tule pikaisesti muuta mieleen kun brittiläinen rock yhtye.
En kyllä tajunnut yhtään mitään tuosta mitä pitäisi siis tehdä. Mutta ESR:ää meinasin :D.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.