Näytä koko versio : Kysymys Xbox 360 DVD-asemasta.
Elikkäs, nyt kun sain tuon Boxin kuntoon niin mieltä on askarruttanut yksi asia.
Ostin boxin valmiiksi modattuna, mutta myyjä ei kertonut millä Firmwarella asema on Flashatty.
Asema on Toshiba-Samsung.
Itse olen päätellyt sen verran että asemassa ei varmaankaan ole uusin iXtreme Firmware, koska boxi toistaa normaalit varmuuskopioidut (Steath Patchaamattömät) DVD5 levyille poltetut Xbox pelit. Eikös asia ole niin että uusimmat iXtreme firmikset ei suostu toistamaan kuin Stealth patchatyt pelit?
Toinen asia jota olen ihmetellyt on se että asema toistaa melko huonosti poltetut pelit, pitää ensin käyttää pari kertaa alkuperäistä peliä asemassa ja sen jälkeen laittaa poltettu varmuuskopio asemaan, silloinkaan asema ei välttämättä suostu lukemaan levyä ensimmäisillä kerroilla, välillä tulee "Unreadable Disc" ja välillä "Clean Disc blaa blaa blaa...." Error.
Sitten kun varmuuskopioidut pelit saa pyörimään niin mitään lukuongelmia ei ole.
X0:n pelit olen poltellut TDK DVD+R DL 8x levyille Imgburnerilla nopeudella 2,4x (Booktype DVD-ROM ja LayerBreak = 1913760)
Olisiko sitten lukupää sökö, olen putsaillut sitä ylintä linssiä päältä topsyillä ja sinolilla.
Voisi varmaan kokeilla laskea DVD-potikan arvoa?
Elikkäs, nyt kun sain tuon Boxin kuntoon niin mieltä on askarruttanut yksi asia.
Ostin boxin valmiiksi modattuna, mutta myyjä ei kertonut millä Firmwarella asema on Flashatty.
Asema on Toshiba-Samsung.
Itse olen päätellyt sen verran että asemassa ei varmaankaan ole uusin iXtreme Firmware, koska boxi toistaa normaalit varmuuskopioidut (Steath Patchaamattömät) DVD5 levyille poltetut Xbox pelit. Eikös asia ole niin että uusimmat iXtreme firmikset ei suostu toistamaan kuin Stealth patchatyt pelit?
Toinen asia jota olen ihmetellyt on se että asema toistaa melko huonosti poltetut pelit, pitää ensin käyttää pari kertaa alkuperäistä peliä asemassa ja sen jälkeen laittaa poltettu varmuuskopio asemaan, silloinkaan asema ei välttämättä suostu lukemaan levyä ensimmäisillä kerroilla, välillä tulee "Unreadable Disc" ja välillä "Clean Disc blaa blaa blaa...." Error.
Sitten kun varmuuskopioidut pelit saa pyörimään niin mitään lukuongelmia ei ole.
X0:n pelit olen poltellut TDK DVD+R DL 8x levyille Imgburnerilla nopeudella 2,4x (Booktype DVD-ROM ja LayerBreak = 1913760)
Olisiko sitten lukupää sökö, olen putsaillut sitä ylintä linssiä päältä topsyillä ja sinolilla.
Voisi varmaan kokeilla laskea DVD-potikan arvoa?
Mikä poltin sulla on?
Potikan säätö auttaa luku ongelmaan. (liika säätö rikkoo lukupään)
Voit lukaista Asemasi Fw:N jos haluut selvyyden siitä.
lukeminen on suht turvallista.
Polttelen pelit LG:n GSA-H12L Lightscribe asemalla, polttimesta on firmis päivitelty viime syksynä, nyt en ole tarkistanut päivityksiä siihen kun on toiminut ihan moitteettomasti.
Paljonkohan tuota Toshiba-Samsungin lukupään potikkaa uskaltaisi säädellä?
Löysin Xhackerboxin sivuilta ohjeen Hitachi-LG DVD-aseman lukupään säätöön, nuo potikan arvot tuskin ovat sovellettavissa TS-asemiin?
Tuo Firmiksen luku ei varmaankaan onnistu kun koneen emolevyn SATA-ohjain ei ole yhteensopiva tuon aseman kanssa?
Edit. Huomasinpa tuossa että alkuperäisiäkin levyjä lukiessa boxilla näyttää olevan kova työ tunnistaa levy. Boxi näytti jonkun virheilmoituksen; "To play Xbox 360 Game you have to put it in Xbox 360 Console"
Eli kyllähän tuo häikkä taitaa olla pääsosin boxin lukupäässä.
Polttelen pelit LG:n GSA-H12L Lightscribe asemalla, polttimesta on firmis päivitelty viime syksynä, nyt en ole tarkistanut päivityksiä siihen kun on toiminut ihan moitteettomasti.
Paljonkohan tuota Toshiba-Samsungin lukupään potikkaa uskaltaisi säädellä?
Löysin Xhackerboxin sivuilta ohjeen Hitachi-LG DVD-aseman lukupään säätöön, nuo potikan arvot tuskin ovat sovellettavissa TS-asemiin?
Tuo Firmiksen luku ei varmaankaan onnistu kun koneen emolevyn SATA-ohjain ei ole yhteensopiva tuon aseman kanssa?
Edit. Huomasinpa tuossa että alkuperäisiäkin levyjä lukiessa boxilla näyttää olevan kova työ tunnistaa levy. Boxi näytti jonkun virheilmoituksen; "To play Xbox 360 Game you have to put it in Xbox 360 Console"
Eli kyllähän tuo häikkä taitaa olla pääsosin boxin lukupäässä.
LG polttimista on vaikee sanoa jotkut on hyviä ja jotkut vähän heikompia.
Scenessä varmaan tutorial tohon.
Ei ollut scenessä ohjeita tuohon säätöön, mutta tuota Xhackerboxin artikkelia tarkemmin luettaessa paljastui, että Hitachin aseman säätöä voi soveltaa myös TS-asemissa.
Mittailin tuon DVD-potikan resistanssin, 4.34 Kohm.
Laskin arvoa ensin 100 ohmilla ja kokeilin, ei tulosta.
Sen jälkeen taas sadalla, ei vaikutusta.
Ja taas sadalla, sain Varmuuskopio A:n starttaamaan joka kerta ensimmäisellä yrityksellä eli 300 ohmia piti arvoa laskea.
Peli myös käynnistyy nopeammin eikä lukupäästä kuulu enää outoa sirkutusta Varmuuskopio A:ta käytettäessä.
Kaikki näytti siis tässä vaiheessa hyvältä.
Tänään sitten polttelin Varmuuskopio B:n samanlaisilla asetuksilla, samanlaisella levylle ja samalla asemalla kuin Varmuuskopio A:n, peli ei käynnisty kuin ~about joka viides yritys, levyä lukiessa lukupäästä kuuluu outoa sirkutusta, yrittää varmaan epätoivoisesti tarkentaa.
Alkuperäiset pelit ja tuo toinen varmuuskopio toimivat hyvin.
Kertoisitteko omia mielipiteitä mistä tämä käytös voisi johtua ja uskaltaako tuota lukupään potikan arvoa vielä laskea vaikkapa 50 ohmia kerrallaan?
Tulipas taas pitkä viesti.
Scenestä löytyi By Moda:
Toka linkki .pdf.
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=517961
Noniin, noilla ohjeillahan tämä homma lähti ainakin tältä osin skulaamaan, kiitos jälleen :)
Eilen oli vähän muutakin ongelmaa boxin kanssa kun kuva hävisi ja näkyi taas ne valkeat pisteet.
Vika löytyikin heti kun boxin aukaisin. Kuituprikat oli ilmeisesti antaneet periksi jonkin verran ja tästä seurasi pulttien löystyminen --> GPU:n liitokset heikentyi.
Samalla aukaisukerralla tein sitten X-Clamp Fixin pääprossuunkin.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.