Näytä koko versio : Mitä levyjä, siis tyhjiä
Mitä levyjä kannattaa käyttää?
Näyttää Wasabi pyörittävän LEH1313... WIIssä Verbatimin DVD-RW levyä ihan kiltisti joten sillä pääsee kokeilemaan että varmuuskopio toimii (ja ettei se ole muuttunut huonoksi peliksi otettaessa varmuuskopiota) ennenkuin polttaa sen "lopullisesti".
Eli + vai -, ja onko merkillä väliä? Entä printable levyt, aiheuttavatko ongelmia?
No joo, juttua löytykin näemmä jo levyistä, mutta mites noi printable levyt? Toimivatko ihan yhtä hyvin kuin normaalitkin?
Printable levyissähän ei pitäisi olla mitään muuta eroa tavallisiin nähden kuin se että niiden yläpuolen materiaali on sellaista mihin tulostinmuste tarttuu. Eli luulisi käyvän.
Printable levyissähän ei pitäisi olla mitään muuta eroa tavallisiin nähden kuin se että niiden yläpuolen materiaali on sellaista mihin tulostinmuste tarttuu. Eli luulisi käyvän.
Lähinnä tarkoitin että aiheuttaako noille levyille tulostaminen ongelmia?
Wii kun kerrotaan olevan levyistä tarkka ja levyt pitää polttaakin hiljaisella nopeudella niin saattais toikin aiheuttaa ongelmia? Taikka sitten ei.
Varmaan kokemuksia löytyy kyllä?
Saman verran siintä tulostamisesta noiden printable levyjen pintaan haittaa kun siihen kirjoittaisi tussilla mitä kyseinen levy sisältää. Etiketti tarrojen käyttämisestä taasen voi seurata hieman enemmän haittaa ja ongelmia.
Yleensä poltoissa itse käyttänyt nopeutena puolia siintä mitä levyn pinnassa lukee, eli jos paketissa 16x kiekkoja niin 8x nopeudella poltellut, eipä tuosta haittaakaan ole ollut, hyödystäkään en tiedä mut ainakin ovat toimineet.
JussiPik
22.05.2008, 18:12
itse käytän fujifilmin & philipsin dvd-r 16x levyjä.ja poltan 8-16x kaikki pelit ja hyvin toimii.väitän että levyjen toimivuus on levyistä enemmän kiinni kuin polttonopeudesta.riippuu tosin myös polttavan iästä ja laadusta(merkistä).
Onkohan tullut muutkosia tyhjien levyjen tuelle. käykö + merkkinen yhtä hyvin? omaa wiitä ei vielä ole ja tulen kokeilemaan Gigatainin + 16x levyjä. Raportoin tuosta kun mahdollista.
JussiPik: Jos levy taas on huonolaatuinen, se kannattaa polttaa 2x nopeudella jotta se ehkä toimisi.
Ja skoll: Itse kokeilimme kaverin kanssa hieman vanhemman Wiin (2006 joulu) kanna Gigatainin DVD-levyjä, ja pelit pätki aika huolella aika ajoin.
Joko toimivat jotekuten tai sitten ei ollenkaan.
Gigatainia (MCC.....003) en ole itse kokeillut mutta saman mediakoodin omaavia DVD-R kiekkoja Wii tuntui rouskuttavan ihan kiltisti.
Itse ainakin olen konsoleissa ja nykyisin muutenkin suosinut noita DVD-R kiekkoja, pois lukien DL kiekot, ovat vain omissa koneissa toimineet pienemmillä murheilla.
Jos jotain halpis levyjä tilaa niin kannattaa kyllä olla erittäin tarkkana. Media koodit voivat olla väärennettyjä tai sitten ei ole mitään takeita millä koodilla ne ovat vaikka olisi mitä ilmoitettu. Lisäksi laatuerot saattaa olla todella suuria. Ennen hyväksi todettu levy saattaa seuraavan tilauksen yhteydessä osoittautua käyttökelvottomaksi (kokemuksesta puhutaan).
Tietty jos varmasti hyvällä mediakoodilla olevia levyjä löytää niin siitä vaan tilaamaan.
Itse olen nykyään käyttänyt kaikkeen polttoon vain verbatimin levyjä koska niiden laatu on aina vähintään hyvää ellei jopa erinomaista.
Ei tarvitse pelätä että toimiiko levyt vai ei sillä kaikki toimii täysin varmasti. Kun hintakaan ei ole paha niin hyvähän noita on tilata :)
8x nopeudella poltan kaikki ja hyvin toimii...
en olisi kyllä koskaan tiennyt että dvd levyt on jotain data/ääni koodia sisältäviä jo tyhjänä :confused:
Mediakoodi noissa kiekoissa on josta ilmenee levyn valmistaja / valmistava tehdas. Toisaalta on sitten olemassa jokunen valmistaja joka jostain kummasta syystä laittaa ns virheellisen media id:n joka on jonkun toisen valmistajan käytössä. Mahdollisesti saadakseen levyt toimimaan polttavissa asemissa nopeammalla nopeudella mitä ne normaalisti suostuisi ottamaan vastaan.
Esim TYG01, TYG02, TYG03, YUDEN000T02 ja YUDEN000T03 ovat Taiyo Yuden nimisen firman käyttämä koodi, nimestään huolimatta yksi parhaimpia medioita mitä saa, jos noita jostain löytää.
Kun taasen esim Infosmart, Optodisc, MAM-America, MAM-Europe ovat ainakin 2005 - 2007 välisenä aikana valmistamiinsa kiekkoihin laittaneet media id:ksi TYG02.
Homman juju piilee siinä, ettei levyn päällä oleva etiketti ole aina välttämättä itse valmistaja vaan tuotenimi jolla kamaa myydään, ja nettikaupoissa useimmat katsovat nimen omaan juuri tuota media id settiä jos se on ilmoitettu, etsiessään halvempaa mediaa. Taiyo Yudenin valmistama media jonkun toisen merkin alla kun saattaa joskus olla halvempi kuin Taiyo Yudenin omalla etiketillä, vaikka kyseessä on loppu peleissä sama levy ( jos ei ole erehtynyt ostamaan noita väärällä id:llä olevia esim optodiskin valmistamia.. )
Itse tässä kuluneen 6kk ainana palautellut noin 400 kiekkoa takasin myyjälle. ensimmäiset 200levyä taisi olla koko erä sutta koska kyseisiä kiekkoja ei edes myydä missään, ja silloin mainostettiin "uutuutena / hyvänä kiekkona hinta oli samaa luokkaa kun verbatimin kiekoissa" Loppu peleissä en levyjä koskaan postittanut takaisin, mutta rahat palautettiin, olivat myyjän toimesta testanneet satunnaisesti ja lopputulos oli sama. Toinen 200 settin ostin kiireessä tosta paikallisesta marketista, ei ollut hinnalla merkitystä.. ja kas kummaa sama setti, tässä nyt odotellaan mitä käy.. rahat sain takasin kun olin tarpeeksi ruma ja vihaisen oloinen.
(Eikä ollut sitten polttimessa se vika, sen verran monta paahdinta tuli kokeiltua, omia että lainattuja)
en olisi kyllä koskaan tiennyt että dvd levyt on jotain data/ääni koodia sisältäviä jo tyhjänä :confused:
No ei ne sisälläkkään. Niissä on painettu nuo tiedot ihan kirjaimin levyn pintaan. :D
aika jänniä juttuja. Ei kyllä ole onneksi tarvinut pohtia toimiiko ostettu tyhjä levy ollenkaan. Käytti sitä vaikka valokuvien arkistointiin.
taitaa olla levyt kuumaa tavaraa kun väärennetään, käännellään ja myydään mitä sattuu. :hapokas:
"eikö se vahingoita levy firmoja toi paskan myyminen. Itse ainakin vaihtaisin seuraavaan"
Joskus aikoinaan kun homma meni niin, että tuon mediakoodin perusteella polttoohjelmat ja asemat tunnistivat tuon kuinka lujaa levylle voidaan polttaa. Eli jos kilpailijalla oli kiekkoja jotka oli vaikka 10x, ja omalla mediakoodilla stanssatuilla kiekoilla oli polttimien ja softien kanssa vaan 4x tuki, niin olihan se silleen "fiksua" iskeen naapurin media koodi niin saadaan polttimet tunnistaan kiekot muka parempina.
Aikaisemmin tossa oli maininta pelkästään käyttää Verbatimin kiekkoja. Kyseinen firmahan ei todellisuudessa itse edes mitään levyjä valmista vaan ostaa kiekkonsa omalla logolla präntättynä Mitsubishi, Taiyo Yuden (Europe), CMC, Ricoh, Ritek:ltä :)
Olen useamman vuoden käyttänyt kyseisen valmistajan / merkin kiekkoja ja toi oli eka kerta kun tuli ihan oikeesti pskaa käteen, jokunen satunnainen piloille menevä levy aina 100kpl pinosta on ihan ok. Olen tohon kyseiseen firmaan tässä vuosien saatossa jokusen tonnin laittanut rahaa niin jaksa alkaan vaihtaan firmaakaan mistä ainakin itse olen saanut rahalleni vastinetta ja palvelua.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.