PDA

Näytä koko versio : System Link pelit Xboxilla langattomasti

mvnet
28.05.2005, 20:50
Olen yrittänyt pelata kahdella Xboxilla Halo 2:sta System Linkin kautta. Eli tarkoituksena olisi pelata Halo 2:sta kahdella Xboxilla ja kahdella TV:llä, kummatkin eri huoneissa.

Toinen Xbox on verkkokaapelilla kiinni langattomassa tukiasemassa (D-Link DSL-G604T) ja toinen Xbox on kiinni PC:ssä, jossa on langaton verkkokortti (eli PC on kiinni langattomasti samassa tukiasemassa, jossa toinen Xbox oli verkkokaapelilla kiinni). PC:ssä on Windows Xp Home ja määrittelin langattoman verkkokortin ja Xboxin välille verkkosillan, jolloin kummatkin Xboxit ovat samassa lähiverkossa. Lähiverkko toimii, koska pystyn pingaamaan Xboxeihin samaan verkkoon kiinnitetyltä kannettavalta tietokoneelta.

Kun luon Halo 2:n System Link-pelin toisella Xboxilla, pystyn näkemään tuon pelin toisella Xboxilla Halo 2:n System Link-valikossa (Pregame Lobby). Ongelmana on, että en pysty kuitenkaan liittymään tuohon peliin, vaikka se listassa näkyy. Xbox herjaa jotain, että "Can't join game. Please try a gain later".

Mikähän tässä mättää. Eikö System Link-pelejä pysty pelaamaan, jos Xbox on langattomasti kiinni verkossa? Entä toimisiko Live tällaisessa Xboxissa. Oisiko Windowsille jotain ohjelmaa, jolla pystyisi reitittämään Xboxin verkkoliikennettä vai onko tähän muuta ratkaisua.

System Link-peli toimii, jos kytken Xboxit toisiinsa verkkokaapelilla, mutta en haluaisi alkaa vetää kaapelia huoneesta toiseen. Onko kellään tähän pulmaan ratkaisua. Olisi niin mukava pelata myös Moto GP 2:sta kahdella Xboxilla eri telkkareista.

PC-ToN
30.05.2005, 13:49
Kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Vaikea sanoa missä mättää mutta tuo verkkosilta saattaa olla se kompastuskivi. En ole tutustunut neXBC:n lanipelitoimintoihin mutta siitä saattaisi olla apua jos silta ei päästä kaikkea liikennettä läpi. Ota huomioon että system link -peli ei käytä tcp-protokollaa, jota pingaus testaa. Tarkkaa protokollaa en tiedä mutta kyseessä on jokin ei-reitittyvä protokolla. Jokin estää tämän kulkeutumisen 100% verkon halki. Vika saattaa olla jopa pelikohtainen.

Xbox<->Lan-PC<->WLan-PC<->WLan-tukiasema<->Tukiaseman Lan<->Xbox

Ongelma voi olla myös tukiasemassa tuon WLan ja Lan -liikenteen välillä esim. jos kyseessä on reitittävä tukiasema. Jos tukiasema jakaa internetyhteyttä, käytössä voi olla NAT WLan ja Lan -liikenteen välillä.

mvnet
22.06.2005, 16:33
No, nyt tuli testattua, että ainakin tuo edellä mainitsemallani asetuksilla Windowsin verkkosilta ainakin päästää Live-pelien liikenteen läpi, sillä Xbox Live toimii kyseisessä Xboxissa (joka on siis liitetty PC:hen ja PC langattomasti tukiasemaan) hienosti. Kummastuttaa vain, että miksei sitten SystemLink-pelit toimi kunnolla? Live- ja SystemLink pelit taitavat sitten käyttää eri protokollia, vai miten on?

Shadown
22.06.2005, 16:56
Näinhän ne tekee.

Oletko käyttänyt muutes Xlink kailla vai millä tuota?
XbConnectissa on meinaan ainakin ihan erillinen toiminto langattomille jutuille.
Eli just Wlanille.

mvnet
23.06.2005, 21:14
Näinhän ne tekee.

Oletko käyttänyt muutes Xlink kailla vai millä tuota?
XbConnectissa on meinaan ainakin ihan erillinen toiminto langattomille jutuille.
Eli just Wlanille.

Xlink Kailla minä tuota olen kokeillut, mutta muistaakseni kokeilin kyllä XBConnectillakin, enkä saanut sitä pelittämään. Täytyy ehkä kokeilla uudestaan XBConnectilla ja säädellä vähän asetuksia. Mitäköhän asetuksia tuosta XBConnectista pitäisi laittaa päälle, jotta tuon System Link-pelin saisi pelittämään?

Shadown
23.06.2005, 21:32
Se kysyy sitä Wlania Xboxin tunnistusvaiheessa ihan aluksi.

Itse ryssin siinä alkuun. Valitsin WLanin vaikkein minulla sellaista olekkaan käytössä. Ainakaan näin päin ei toiminut.

Kaissa ei tainnut mokomaa kyssäri edes olla.