PDA

Näytä koko versio : Usbextremen käyttö

Juzbe
08.03.2008, 13:29
Dodii, elikkä ois vähän ongelmaa ton ohjelman käytössä. Olen asentanu usb-kovolleni pelin ihan alkuperäiseltä levyltä usbextreme ohjelmalla mutta kun käynnistän usbextremen ps2:lla niin ohjelma ilmoittaa "unrecognised or unsupported filesystem". Kovalevy on kyllä tiedostojärjestelmältää NTFS mutta sisältää muutakin materiaalia ps2-pelien lisäksi. Tietääkö kukaan ongelmaani ratkaisua, jotta pääsisin pelaileen kovalevyn kautta? :)
Kiitos jo etukäteen.

Shadown
08.03.2008, 13:32
En ole varma, mutta olettaisin, että levyn tiedostojärjestelmä pitäisi olla Fat32.

Juzbe
08.03.2008, 13:38
luin modpiirin sivuilta ohjeet ohjelmaan ja siellä se neuvottiin pitää olla NTFS.

Kävi mielessä et haittaakohan se sitten et mulla on kovolla muutakin materiaalia ku niitä pelejä?
eikö ohjelma tajua poimia oikeita tiedostoja vai mikä mättää...

Shadown
08.03.2008, 22:10
Jaa-a. Vaikea sanoa. Kuulostaa kyllä aika erikoiselta jos se juuri NTFS pitäisi olla. Nimenomaan kaikki tommoset härpäkkeet pitäisi olla Fat32 ja vähän tuohon tuo sinunkin virhesanoma viittaisi. Toisaalta tuossa on tietysti se mahdollisuus, että NTFS levylläsi on joko liian uutta mallia tai liian vanhaa. NTFS-järjestelmäähän on useita eri versiota.

Juzbe
09.03.2008, 12:25
ei modpiirin väki ainakaa mitää NTFS:n eri versioista puhunu/kertonu.
Alkaa pikkuhiljaa harmittaan koko ohjelman osto ku ei siittä näytä mitenkää hyötyvän... meinaa mennä vähän liian vaikiaksi taasen nää hommat.

Shadown
09.03.2008, 12:30
Onhan noita NTFS:ä monia eri versioita. Yksinään Vistassa on eri versio kuin XP:ssä, saati nyt jokin NT. Tosin nuo on melkolailla yhteensopivia keskenään. Ainakin uusimmat.

gerbiili71
09.03.2008, 16:02
Kannattaisko tehdä ihan valmistajan omien ohjeiden mukaan:
http://www.hdadvance.com/usb_extreme_how-to-use.htm

Juzbe
09.03.2008, 16:15
pakko ikäväkseni myöntää et itelle tuo englanti nii hyvin uppoo et kaiken tosta tajuis :D ei vissii suomenkielelle oo niitä ohjeita ollenkaa. En mikää ammattilainen oo ja ois hyvä olla ainaki selkeet ohjeet ettei tuu tehtyä mitää radikaalia munausta :) jos joku osaa selventää ohjeita "usbextreme for dummies"
-tyyliin nii ois kyl hieno homma:D

Tosiaan tuo ohje on Dossille mut siittä on olemassa se windows versiokin ja oon sitä just käyttäny, eli lataan sieltä sivuilta sen ohjelman jolla voi formatoida ja asentaa pelejä. Se homma on aika simppeli mut pelit ei vaan toimi:D

Shadown
09.03.2008, 16:37
Haet paketin tuolta:
http://www.hdadvance.com/download/

Formatoit paketista löytyvällä softalla (u_format) levyn/osion levyltä sillä (Yllätys yllätys, formatoi näemmä juuri Fatiksi) ja asennat pelit toisella softalla (ul_install) levylle/osiolle).

Tarkemmta komennot varmana osaat itsekkin lukea.

Juzbe
09.03.2008, 19:57
mun mielestä se kyl tuolaki käsketään laittaa NTFS:ksi mut ihan ku tossa kuvassa ois jotaki FAT32 formatoinnista?! Hienoja ohjeita tommoset:) Siis pelejä varten pitää olla tyhjä osio/kovo? Pystynkö osioimaan usb-kovon ilman että tiedostot katoaa?