PDA

Näytä koko versio : Wii Argon piiristä ja wiistä

L1er0
28.01.2008, 20:50
Mikä firmware tulee tuohon Infectus Argon piiriin tuolla modpiiri.comista? Ja mitä tarkoittaa tuo "partial region patch"? Tarkoittaako se muiden alueiden pelejä vai myös PAL pelejä? Jos joku peli haluaa päivittää konsolin, niin otetaanko se päivitys netin kautta vai onko sillä levyllä joku päivitys? Jos Wii havaitsee langattoman netin, yhtyykö se siihen itse ihan ominpäin vai yhdistetäänkö se siihen itse?

Voi olla mukana tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole löytänyt tietoa paljoakaan aiheesta.

dobe
28.01.2008, 21:27
Ilmeisesti noissa on tuo version 1.2 softa sisässä. Valmistajan mukaan 1.3 päivitys julkaistu 23.1.2008

Päivitys ladataan netistä, mutta piiri päivitetään ulkoisella ohjelmointilaitteella jos olen oikein ymmärtänyt hankittava erikseen ei tule piirin mukana.

Partial Region Patch, aluerajoituksen poisto ei ole tällä hetkellä 100%:nen eli julkaisijan ilmoituksen mukaan noin 80% tällä hetkellä markkinoilla olevista peleistä toimii.

Muistaakseni Wii ei itsekseen ala rallattelemaan langattomiin verkkoihin, vaan sillee tulee määrittää profiili jossa kerrotaan verkon asetukset johon yhdistetään. SSID, salasanat ja salaukset. Noin se menee ainakin salattujen verkkojen kanss, salaamattoman verkon kanssa käyttäytymisestä ei havaintoa.

Archie
29.01.2008, 09:58
Argoneissa on ensimmäinen softaversio tällä hetkellä sisällä.

Kun saamme ohjelmointilaitetta n. 10 arkipäivän sisällä, päivitämme piireihin uusimman ohjelmiston valmiiksi, jolloin Argonit ovat uusimmalla firmwarella.

Shadown
29.01.2008, 12:09
Firmware 1.2 versioon asti Argonissa ei ole minkäänlaista Region patchia. Region patchi myöskin vaatii 3 johtoa lisää asennettavaksi, jotta se pelaa.

Joulujoonas
30.01.2008, 01:40
Tuli sellainen mieleen, että asennatteko te siellä modpiiri.comissa vakiona tuon 13 + 3 johtoa Argoniin?

Shadown
30.01.2008, 01:48
En ole modpiiristä, mutta voin vasta heidän puolestaan jotain.

Noista uusien johtojen sijainneista on vasta "beta"-kuvat. Eihän siitä 1.3 firmwarestakaan ole olemassa kuin vasta beta-versio. Eli en lähtisi asentamaan noita johtoja. Niitä johtoja näemmä pitää olla noiden olemassa olevien kuvien perusteella neljä lisää alkuperäisen asennuksen lisäksi.

L1er0
30.01.2008, 12:34
Ok elikkäs pitää siis odottaa hieman aikaa ennen kuin tilaa jotta saa tuon uudemman firmwaren siihen.

Vielä yksi kysymys:
Voiko tuolla Argon modilla varustetulla wiillä ladata päivityksiä wiihin netistä ilman että siitä tulee tiiliskivi? Ja voiko joidenkin PAL pelien vaatimia päivityksiä ladata myös? Joissain piireissä on ollut ongelmana se että modattu wii on käyttökelvoton päivitystä ladattaessa. Miten on tämän laita siis?

dobe
30.01.2008, 12:49
Argon modatun Wiin kykenee päivittämään netistä ihan yhtä hyvin kuin minkä tahansa muun modatun Wiin, ei nuo päivitykset ole toistaiseksi kokonaan konsolia rampauttaneet. Tietääkseni ainut päivitys jonka Wii netistä lataa niin on sen laitteen oma ohjelmisto jota Nintendo päivittelee aika ajoin. Super Mario Galaxy pelin yhteydessä ilmeni sellaista ominaisuutta ettei kyseinen peli toiminut modatussa konsolissa, nyttemmin kyseinen ominaisuus korjattu modpiirien osalta, tosin tietääkseni kyseinen ominaisuus ei missään vaiheessa ole vaivannut D2C ohjaimella olevia konsoleita oli ne sitten modattuja tai ei.

Täydellistä brikkaantumista on tapahtunut Wiin 1.xx - 2.xx ohjelmistoilla (nykyisin ohjelmisto 3.xx), kun PAL alueen konsolilla pelattu NTSC alueen peliä, ja pelin mukana on ollut uudempi päivitys kuin mitä konsolissa on sisässään. Tuotakaan ongelmaa ei sitten ollut jos konsolin oli päivittänyt uusimpaan mahdolliseen ohjelmistonsa osalta, ja tuostakin ongelmasta on aikaa jo liki vuosi.

Shadown
30.01.2008, 12:50
Sama ongelmahan se on Argonillakin. Tosin sehän ei johdu modista, vaan siitä, että koneessa käytellään toisen alueen peliä, josta tulee mukana PAL-koneessa toimimaton firmware.

L1er0
30.01.2008, 14:41
Ok kiitos neuvoista. Eli siis huoletta voi asennella kaikki päivitykset mitä saa kunhan on uusin wii päivitys. Näin siis käsitin. Ja luultavasti tulee peleiltua vain PAL pelejä kun samathan ne taitaa molempina versioina olla markkinoilla. Paitsi joitain japanilaisia pelejä.

Shadown
30.01.2008, 15:10
Loppujen lopuksi minä en Argonia edes hankkisi. Odottaisin D2Pro:n ilmestymistä myyntiin. Argon on ollut alusta asti turhaa hehkutusta. Sitä on muun muossa markkinoitu Region patchilla alusta asti, vaikka siinä sellaista ole tähän päivään asti ikinä ollutkaan. Ehkä sitten 1.3 firmwaren mukana tulee.

Periaatteessa Argoni on melko surkea modi, jossa on D2Ckeyhen verrattuna mahdolisuus modi päivittää. Muuta hyvää siinä ei sitten ole vielä tähän asti ollut suhteessa D2Ckeyhen, jollei helpompaa asennusta lasketa.

Joulujoonas
31.01.2008, 00:49
Näemmä jo 1.4 firmis tullut heti 1.3:sen perään. Seurataan asiaa.

Acel
31.01.2008, 16:26
lähetin Wii:ni modpiiri.com:ille eilen. pistin mukaan lapun jossa luki että haulan argonpiiri sille ja 1.2 ohjelmisto koska en tiennyt että oli olemassa 1.3...Mitä mä nyt teen koska haluan 1.3 ja ne uudet johtot niiin että voisin pelata japanilaisia pelejä... olen mailanut nille mutta ne eivät ole vastanett vielä......=(

Archie
01.02.2008, 11:57
Tekemämme testien perusteella Argoniin tullut uusi V1.4 ohjelmisto toimii loistavasti.

Suosittelemme piiriä kaikkiin LEH135 ja sitä uudempiin konsoleihin:
http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=500&ak=1

Uusia ominaisuuksia on lisätty, gamecube pelitukea parannettu jne.

dobe
01.02.2008, 12:10
Herää vaan kysymys, et mihin tuo 1.4 firmware testi perustuu, kun itse en ainakaan kyseistä firmwarea löydä mistään ladattavaksi laitettuna. Tosin ohan se mahdollista et jälleenmyyjille tuota jaetaan jotain muuta kautta kuin tuon Argon piirin kotisivujen kautta.

Shadown
01.02.2008, 12:21
Joo siis mun kirjoitus nyt synkkää ihan muuallakin foorumeilla olevien tietojen kanssa. Että sen puoleen mulla ei ole mitään tarvetta perustella.

1.3 firmwareen asti Argon nyt ei vaan toimi odotetusti niin se ei pelaa. 1.4 firmware on sitten ihan toinen juttu. Sen sitten näkee.

Archie
01.02.2008, 12:23
v1.4 ohjelmisto löytyy täältä:
http://www.modpiiri.com/asennusohjeet/argon/argon.php

Huhmare
15.02.2008, 13:27
Mun omakohtainen kokemus argonista 1.4 firmiksellä on erittäin positiivinen. Kaikki polttamani pelit ovat toimineet ilman ongelmia. Pelejä on nyt kymmenkunta ja lisää tulee koko ajan. Mediana käytän Prodyen V8 DVD-R.

Archie
20.02.2008, 09:27
Jep, samat kokemukset.

Shadownilla on vain joku kumma tarve mollata Argonia, piiri kun toimii loistavasti.

Shadown
20.02.2008, 10:53
Kuten olen aiemmin sanonut, niin Wiin pelit pelaa ihan ok nyt viimeisimmällä firmwarella, muut lupaukset Argonista sitten onkin niin ja näin.

Archie
21.02.2008, 11:36
:D

Ja vielä vaan jatkuu, vaikka piiri toimii erinomaisesti.

Shadown
21.02.2008, 11:38
:D

Ja vielä vaan jatkuu, vaikka piiri toimii erinomaisesti.

Ei se nyt toimi erinomaisesti. Tai en tiedä nykyään kun jo 1.6 firmware menossa ja siitä lupaillaan nyt sitten täydellistä GC:n yhteensopivuutta.

gerbiili71
21.02.2008, 11:42
No, onneksi tuo ohjelmistonkehitys tuntuu olevan melko ripeää Infectus-tiimissä ja ohjelmointilaitekin piirille jo löytyy toisin kuin D2Prolle. Vähän epäilen, että ei tuo D2Prokaan ihan valmis softan puolesta vielä ole. D2Prosta löytyy muuten arvostelu täältä (http://www.metroidzmodz.com/tuts/d2proreview.html)...

Suomeksi väännetyt hyvät ja huonot puolet arvostelun mukaan:
--==Hyvää==--
- Alkuperäiset, backupit, homebrewit ja DL-levyt toimivat
- Osittainen aluekoodin ohitus
- Päivitettävissä
- Vähemmän johtoja: 15 johdinta + 4 johdinta aluekoodin ohitusta varten
- Kirkkaat indikaattoriledit
- Korkealaatuiset komponentit

--==Huonoa==--
- Ei sovi kokemattomalle asentajalle (mikä chippi sopisi... :))
- Päivitys vaatii ohjelmointilaitteen
- Ohjelmointilaitetta ei ole vielä julkaistu
- Ei flexpcb easy install vaihtoehtoa vielä tarjolla

Shadown
21.02.2008, 11:46
Valmistaja on luvannut tuon ohjelmointilaitteen jos tai kun sitä tarvitaan. Eli jos tai kun softa vaatii päivittämistä. Eli sitä ei ole tarkoituskaan julkaista ennenkuin softaan tulee oikeasti tarvetta päivittää. Samahan se oli aikoinaan Argonillakin.

Softan luulisi olevan melko "valmis" kun ottaa huomioon, että se on ilmeisesti melko suora kehityksen askel D2Ckeystä. Valmistaja sama jne.

Archie
25.02.2008, 10:37
Argonin V1.6 Firmwaressa on seuraavat parannukset:

1- GAME CUBE’s games totally supported
2- DVD9 games with layerbreak "2084960" ** supported
3- SILVER BACKUP feature

Eli Gamecube tukikin on nyt täydellinen.

V1.6 päivitys löytyy tästä:
http://www.modpiiri.com/asennusohjeet/argon/ArgonUpdate1.6.dat

Myös V1.7 Beta on julkaistu, mutta se kannattanee laittaa vasta kun beta testaus on tehty.

Joulujoonas
25.02.2008, 12:04
1.6:sen osalta GC tuki on vielä puutteellinen vaikka he ilmoittivat "täysin tuettu". 1.7b:n osalta taas puutteet oli korjattu eli siinä näyttää jo melko hyvin toteutuvan tuo täysin tuettu.

Shadown
25.02.2008, 12:20
Ai ne tosiaan ehkä saakin tuon pelaan. :)

Archie
25.02.2008, 15:52
Ai ne tosiaan ehkä saakin tuon pelaan. :)

Wii puolella piirihän on toiminut täydellisesti heti ensimmäisen päivityksen tullessa.
Gamecube puolella aivan kaikki ei ole toiminut, mutta sekin on jo korjattu.

Sinänsä turhaa naljailua tällä hetkellä parhaasta Wii piiristä, mutta jokainen piiriä oikeasti testannut tietää että se toimii erinomaisesti.

Tuostapa muuten saatte tarvittaessa valmiiksi päivitettyä V1.6 Argonia:
http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=500&ak=1&cid=26

Shadown
25.02.2008, 16:22
Wii puolella piirihän on toiminut täydellisesti heti ensimmäisen päivityksen tullessa.
Gamecube puolella aivan kaikki ei ole toiminut, mutta sekin on jo korjattu.

Sinänsä turhaa naljailua tällä hetkellä parhaasta Wii piiristä, mutta jokainen piiriä oikeasti testannut tietää että se toimii erinomaisesti.

Tuostapa muuten saatte tarvittaessa valmiiksi päivitettyä V1.6 Argonia:
http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=500&ak=1&cid=26

Ensinnäkin se ei todellakaan pelannut ensimmäisen päivityksen jälkeen edes Wiin peleillä, mutta 1.4 firmis korjasi tuon puolen. Argon ei myöskään ole paras ollut missään kohtaa, jos jätetään päivittäminen toisarvoiseksi. Tietysti Argonin tapauksessa päivitys on ollut ensisijaisen tärkeää, koska se ei ole yksinkertaisesti toiminut alusta-alkaen.
D2Ckey on ollut paras vaihtoehto tähän asti. D2Pro voi olla poikkeus, riippuen nyt miten se loppupeleissä pelaa. Epäilen kuitenkin, että D2Pro pelaa ihan ok ilman sen suurempia päivitysrumpia mitä Argonilla on ollut. Onhan sen softa ollut testissä D2Ckeyn aikana jo monta kuukautta.

Jos nyt haluaa miettiä tarkemmin, niin vasta nyt Argon lunastaa lupauksensa pienilä myönnytyksillä. Asennus vaatiikiin loppupeleissä enempi johtoja mitä alunperin lupailtiin ja muutenkin ominaisuudet alkaa toimimaan mitä alunperin on lupailtu. Tosin rinnalle on valmistunut toinenkin pävitettävä modi liki samoilla juotosmäärillä. En sitten tiedä kannattiko odotella vai ei ja olla ostamati samantien Argonia ihan sen perusteela, että jokin modimyyjä hehkuttaa. Ainakin niille, jotka asennutti modinsa tai osti valmiin konepaketin aikana, kun asennukseen kuului "liian vähän" johtoja voi olla edessä pettymys.

Vähintään nyt kuitenkin pitää ostaa noin 25 eurolla lisälaite, jotta saa Argonista kaiken irti. Eli lopullinen hintakaan ei aivan pidä paikkaansa noin käytännössä niille, jotka Argoninsa osti aiemmin.

Tietysti kaikki on makuasioita.

Archie
26.02.2008, 10:10
Niin, paljonhan voi epäillä, mutta totuus nähdään vasta sitten kun d2pro oikeasti löytyy markkinoilta.

Joka tapauksessa fakta on se, että Argon pelaa loistavasti. Voit väitttää ihan mitä tahansa muuta.

Archie
26.02.2008, 10:15
Ainakin niille, jotka asennutti modinsa tai osti valmiin konepaketin aikana, kun asennukseen kuului "liian vähän" johtoja voi olla edessä pettymys.

Modpiiri.com on asentanut kaikki Argonit 17 johdolla, eli sinänsä pettymyksiä ei tule. Toki sinun asennuksista voi tulla pettymyksiä.

Shadown
26.02.2008, 10:21
Niin, paljonhan voi epäillä, mutta totuus nähdään vasta sitten kun d2pro oikeasti löytyy markkinoilta.

Niin, jollet ole huomannut niin se on jo markkinoilla ja siitä on ensimmäiset arvostelutkin jo. :)

Joka tapauksessa fakta on se, että Argon pelaa loistavasti. Voit väitttää ihan mitä tahansa muuta.

Vähän on nyt kulunutta fraasia, jos kerta asiakkaasikin jo myöntää (edesmenneet?) lievät puutteet.

Archie
26.02.2008, 10:23
Niin, jollet ole huomannut niin se on jo markkinoilla ja siitä on ensimmäiset arvostelutkin jo. :)

Vähän on nyt kulunutta fraasia, jos kerta asiakkaasikin jo myöntää (edesmenneet?) lievät puutteet.

Jep, hyvin pieni erä lähti liikkeelle jo tehtaalta. Kunnon jakelu alkaa tämän kuun lopussa..

Asiakkaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä Argoniin.

Shadown
26.02.2008, 10:26
Modpiiri.com on asentanut kaikki Argonit 17 johdolla, eli sinänsä pettymyksiä ei tule. Toki sinun asennuksista voi tulla pettymyksiä.

Älä nyt puhu paskaa. Sulla ollut Argoni myynnissä paljon ennenkuin 1.3 firmware ja ne 4 uutta johdon paikkaa on edes julkaistu. :D

Archie
26.02.2008, 11:32
Älä nyt puhu paskaa. Sulla ollut Argoni myynnissä paljon ennenkuin 1.3 firmware ja ne 4 uutta johdon paikkaa on edes julkaistu. :D

Nyt oli puhe asennuksista, piirihän oli myynnissä heti kun se julkaistiin. Ja mä voin valitettavasti vastata vain Jyväskylän asennuksien puolesta.

Shadown
26.02.2008, 12:50
Nyt oli puhe asennuksista, piirihän oli myynnissä heti kun se julkaistiin. Ja mä voin valitettavasti vastata vain Jyväskylän asennuksien puolesta.

Tosi, nyt oli puhetta asennuksista. Jos puhut Modpiiri.commista noin yleisesti, niin siihen muottiin varmaan menee Oulu ja Jyväskylä? Fakta on vaan se, että myit/asensit Argonia paljon ennenkuin siihen julkaistiin 1.3 firmware ja niiden neljän johdon sijainti. Joko ette ole asentaneet itse ensimmäistäkään Argonia asiakkaille ennen 1.3 firmwaren julkaisua tai sitten olette osanneet ennustaa.

Archie
27.02.2008, 10:16
Tosi, nyt oli puhetta asennuksista. Jos puhut Modpiiri.commista noin yleisesti, niin siihen muottiin varmaan menee Oulu ja Jyväskylä? Fakta on vaan se, että myit/asensit Argonia paljon ennenkuin siihen julkaistiin 1.3 firmware ja niiden neljän johdon sijainti. Joko ette ole asentaneet itse ensimmäistäkään Argonia asiakkaille ennen 1.3 firmwaren julkaisua tai sitten olette osanneet ennustaa.

Huoh, näyttää siltä että sinä tiedät muiden asiat paremmin kuin he itse. Keskustellaanpa topicin mukaisesta aiheesta kiitos.

Argoniin tuli V1.8 päivitys, jossa Argonin Actel piirin päältä pitää katsoa oikea numero.

Ohjeet ja v1.8 firmware päivitys löytyy täältä:
http://www.modpiiri.com/asennusohjeet/argon/argon.php

Shadown
27.02.2008, 10:30
Huoh, näyttää siltä että sinä tiedät muiden asiat paremmin kuin he itse. Keskustellaanpa topicin mukaisesta aiheesta kiitos.

Mikset voi vain myöntää, että tulipa asenneltua muutama Argon "vajaasti", koska ette voineet tietää tulevasta ja, että se oli Argonille yksi iso heikkous?

Kaikki sivujanne seuranneena pystyy muistamaan, että myitte Argonia ennen 1.3 firmwaren julkaisua ja todennäköisesti myöskin asensitte sitä asiakkaillenne ja moni pystyy muistamaan vielä, ettei ennen 1.3 firmwarea ollut tiedossa noiden neljän johdon sijaintia.

Minäkin niitä muutaman asensin sillon joskus. Ainoa hyvä puoli kohdallani on se, että minä en sitä modia myynnyt.

Archie
27.02.2008, 10:31
Älä puhu asioista joista et tiedä, olet todella rasittava.

Sinua taitaa vain harmittaa kun asensit 13 johdolla, etkä viitsi noita korjata.

Shadown
27.02.2008, 10:35
Älä puhu asioista joista et tiedä, olet todella rasittava.

Sinua taitaa vain harmittaa kun asensit 13 johdolla, etkä viitsi noita korjata.

Itse asiassa ei ole ketään tullut vielä kyselemään miten ois.

Mutta kerro nyt mitä en tiedä?

Archie
27.02.2008, 10:40
Sinähän nuo tunnut niin hyvin tietävän, eli enpä kommentoi mitään.

Kiitoksia Shadown keskustelusta, olipa taas antoisaa ja rakentavaa :D

Shadown
27.02.2008, 10:48
Sinähän nuo tunnut niin hyvin tietävän, eli enpä kommentoi mitään.

Kiitoksia Shadown keskustelusta, olipa taas antoisaa ja rakentavaa :D

Lainaus uutisarkistostasi:

"Saimme varastoon uusinta Nintendo Wii modpiiriä. Asennuksessa on juotettava 13 johtoa. Piirin paras puoli on se, että sen pystyy päivittämään. Piiri toimii heti asennuksen jälkeen, ilman päivityksiä."

Lähde:
http://www.modpiiri.com/?sivu=uutinen&id=147

Seuraavaa tietoa Infectukselta:

"10- Partial regional Patch (work on 80% of games) - SUPPORTED FROM FIRMWARE 1.3"

Lähde:
http://www.infectus.biz/argon.php

Niiden neljän johdon sijainnit julkaistiin 21.1.2008

Lähde:
http://www.infectus.biz/news.php?news=2008-01-21%2013.55.06

Argonin otitte myyntiin 09.01.2008

Lähteenä se sama arkisto:
http://www.modpiiri.com/?sivu=uutinen&id=147

Archie
27.02.2008, 10:52
Mikä sinua vaivaa?

Shadown
27.02.2008, 10:55
Mikä sinua vaivaa?

Ei minua mikään vaivaa, mutta ihmettelen mikset voi myöntää tosiasiaa. Asensitte Argonia ensin 13 johdolla ja piste. Ellei sitten käynyt niin höplästi, että ette tosiaan asentaneet ainuttakaan Argonia ennen noiden johtojen julkaisua. Minä niitä kuitenkin ehdin pari asentamaan.

Archie
27.02.2008, 11:35
Lainaus uutisarkistostasi:

"Saimme varastoon uusinta Nintendo Wii modpiiriä. Asennuksessa on juotettava 13 johtoa. Piirin paras puoli on se, että sen pystyy päivittämään. Piiri toimii heti asennuksen jälkeen, ilman päivityksiä."

Argon toimii 13 johdolla loistavasti Wii puolella. Jos käytät 17 johtoa niin saat Gamecube puolen toimimaan ja nuo uusien firmiksen kaikki uudet ominaisuudet käyttöön.

Ei minua mikään vaivaa, mutta ihmettelen mikset voi myöntää tosiasiaa. Asensitte Argonia ensin 13 johdolla ja piste. Ellei sitten käynyt niin höplästi, että ette tosiaan asentaneet ainuttakaan Argonia ennen noiden johtojen julkaisua. Minä niitä kuitenkin ehdin pari asentamaan.

Niin, jälleen kerran puhut asioista joista et tiedä. Itse en osaa sanoa kuin omasta puolestani että asensin vasta kun tuo v1.3 tuli ja 17 johdolla olen aina asentanut.

Shadown
27.02.2008, 12:03
Niin, jälleen kerran puhut asioista joista et tiedä. Itse en osaa sanoa kuin omasta puolestani että asensin vasta kun tuo v1.3 tuli ja 17 johdolla olen aina asentanut.

Olen moneen kertaan antanut vaihtoehdoksi, että et olisi asentanut aiemmin noita Argoneita, vaan et myöskään sitäkään myöntänyt. Mutta nythän tämä asia on selvä..tai ainakin tuhon on vaikea sanoa muuta kuin jos näin on, niin sitten tarinasi on tosi.
Tosin minulle julkaisit tuloksia testeistä ennen tuota 1.3 firmistä, mutta eihän se toki tarkoita oletko niitä asiakkaille asti tehnyt.

En kertakaikkiaan vain tajua mikset voi kerralla tunnustaa asiaa. Koko asia olisi ollut kerralla selvä, jos tai kun myöntäisit asioita. Kaikenlisäksi teet herjauksen minun asennuksistani, joissa olen käyttänyt vain 13 johtoa vaikka en ollut vielä sillon tietoinen mistään 17 johdon asennuksesta, kun sellaista ei oltu sillon vielä julkaistu.

Archie
27.02.2008, 13:06
Olen moneen kertaan antanut vaihtoehdoksi, että et olisi asentanut aiemmin noita Argoneita, vaan et myöskään sitäkään myöntänyt. Mutta nythän tämä asia on selvä..tai ainakin tuhon on vaikea sanoa muuta kuin jos näin on, niin sitten tarinasi on tosi.
Tosin minulle julkaisit tuloksia testeistä ennen tuota 1.3 firmistä, mutta eihän se toki tarkoita oletko niitä asiakkaille asti tehnyt.

En kertakaikkiaan vain tajua mikset voi kerralla tunnustaa asiaa. Koko asia olisi ollut kerralla selvä, jos tai kun myöntäisit asioita. Kaikenlisäksi teet herjauksen minun asennuksistani, joissa olen käyttänyt vain 13 johtoa vaikka en ollut vielä sillon tietoinen mistään 17 johdon asennuksesta, kun sellaista ei oltu sillon vielä julkaistu.

Sinä voit antaa vaihtoehtoja mitä haluat, mutta minä osaan sanoa vain mitä asennuksia olen tehnyt ja mitä testejä olen tehnyt. Jos et niistä ymmärrä niin selkeämmin en osaa sitä sanoa.

Eiköhän tämä asia ole taputeltu.

Shadown
27.02.2008, 13:14
Sinä voit antaa vaihtoehtoja mitä haluat, mutta minä osaan sanoa vain mitä asennuksia olen tehnyt ja mitä testejä olen tehnyt. Jos et niistä ymmärrä niin selkeämmin en osaa sitä sanoa.

Eiköhän tämä asia ole taputeltu.

No mikset sitten voinut vain myöntää asiaa, että et ole asentanut ennen tuota julkaisua vaikka sen yhdeksi vaihtoehdoksi ilmoitin?

...ja turha repästä "En tiedä mitä Oulussa tapahtuu", kun se on Modpiiri.commia ja siitä nyt puhuttiinkin eikä mistään hekilökohtaisesta suorituksesta.

Archie
27.02.2008, 13:23
No mikset sitten voinut vain myöntää asiaa, että et ole asentanut ennen tuota julkaisua vaikka sen yhdeksi vaihtoehdoksi ilmoitin?

...ja turha repästä "En tiedä mitä Oulussa tapahtuu", kun se on Modpiiri.commia ja siitä nyt puhuttiinkin eikä mistään hekilökohtaisesta suorituksesta.

Olet todella sekaisin ilmeisesti. Yritätkö pakottaa minut valehtelemaan?

Miten vaikeaa on tajuta että kyllä ehdin testaamaan piiriä ennen tuota julkaisuakin, mutta asiakkaille en sellaista asentanut. Miksi teet omia harhapäätelmiä ja sekoilet sitten täällä foorumilla?

Jos itse olet asennuksia tehnyt, niin turha syyttää minua niistä, jos ne eivät ole menneet hyvin.

Shadown
27.02.2008, 13:44
Olet todella sekaisin ilmeisesti. Yritätkö pakottaa minut valehtelemaan?

Miten vaikeaa on tajuta että kyllä ehdin testaamaan piiriä ennen tuota julkaisuakin, mutta asiakkaille en sellaista asentanut. Miksi teet omia harhapäätelmiä ja sekoilet sitten täällä foorumilla?

Jos itse olet asennuksia tehnyt, niin turha syyttää minua niistä, jos ne eivät ole menneet hyvin.

Yritän pakottaa sinut kertomaan totuuden. Mikset voinut heti sanoa, että sinulla ei itse asiassa ole mitään tietoa mitä toinen käsi tekee (Oulu), mutta itse et ole asentanut yhtään Argonia ennen 21.1 päivää? Miksi sitten puolustukseksi alat solvaamaan minua sen sijaan, että kertoisit miten asiat on?

Voisin helposti kyseenalaistaa myöskin väitteesi, ettet ole asentanut Argonia ennen 21.1 päivää, mutta jätän väliin.

Mikset myöskään voi suoraan myöntä, ettei GC:n pelit ole pelanneet 1.6 firmikseen asti? Sanoit jo ainakin 1.4 firmiksestä lähtien että kaikki GC:n ongelmat ovat korjatut, vaikka nyt postaat tänne noita mainospuheitasi 1.6 firmiksestä, joissa vasta ilmoitetaan kaikki GC:n pelit toimivan, vaikkakin ne eivät toimineet. Senkin todistaa sinun oma asiakaspalaute. Ilmeisesti vasta tämä uusin (1.8) lunastaa lupaukset GC:n pelien toimivuudesta.

Minua ei sinänsä tippaakaan kiinnosta mitä olet testannut tai testamati jättänyt, kun kaikki muu kuitenkin teilaa väitteesi toiminnasta.

Sinänsä minua ei koko asia haittaisi ja antaisin sinun mekkaloida juttuja, jos se tapahtuisi muualla, täällä en kuitenkaan suvaitse tämmöistä. En kertakaikkiaan hyväksy sitä, että joku puolueellinen taho puhuu kokoajan omaan pussiin ja puolustelee tuotteitaan puolueellisesti, kun kuitenkin on ihan selkeesti luettavissa muiden kokemuksista, ettei asia ole ihan näin.

Archie
27.02.2008, 14:17
GC varmuuskopiot eivät ole toimineet odotetulla tavalla, V1.4 GC jutun suomensin vain suoraan Infectusin uutisesta. Testailua en ollut ehtinyt vielä suorittaa.

Taitaa olla parempi että keskustellaan toisella foorumilla http://www.xhackerbox.com/keskustelualue/ näistä uusista firmwareista yms jos keskustelu täällä menee kerta tällaiseksi.

Piiri on pelittänyt wii puolella täydellisesti alkupäivitysten jälkeen, gc puolta on hiottu paremmaksi koko ajan.

Argon julkaistiin puolivalmiina, mutta piirissähän on se hyvä puoli kuten esim matrix infinityssä, että sen voi päivittää, jolloin myös uusien ominaisuuksien lisääminen on mahdollista. Päivitettävyys on todella tärkeä ominaisuus.

Joka tapauksessa V1.8 Firmware on nyt julkaistu Argonille, jossa on jälleen parannettu piirin koodia.

Shadown
27.02.2008, 14:18
No hitto, kerrankin tekstiä joka on neutraalia. :D

... ja hyvähän se on XHB:ta mainostaa jossa ketään ei ole kertomassa ylipäätään mitään...suuntaan eikä toiseen ja jossa voit ihan rauhassa naputella omia spämmejäsi. Täällä ne vaan indexoituu melko tehokkaasti hakukoneille, koska foorumi on paljon vilkkaampi.

Archie
27.02.2008, 14:25
No hitto, kerrankin tekstiä joka on neutraalia. :D

... ja hyvähän se on XHB:ta mainostaa jossa ketään ei ole kertomassa ylipäätään mitään...suuntaan eikä toiseen ja jossa voit ihan rauhassa naputella omia spämmejäsi. Täällä ne vaan indexoituu melko tehokkaasti hakukoneille, koska foorumi on paljon vilkkaampi.

Jos ketjua tutkii niin aikalailla sinähän tuo spämmiä harrastat :D

XHB:llä on yleisesti ottaen huomattavasti ystävällisempi asenne kaikkia kohtaan.

Shadown
27.02.2008, 14:39
XHB:llä on yleisesti ottaen huomattavasti ystävällisempi asenne kaikkia kohtaan.

Niin, toisilla mestoilla osataan kritisoida toisten kirjoituksia ja toisissa ei. Minusta vaan on kyseenalaista antaa mainostajan mainostaa tuotteitaan virheelisesti. Muita kohtaan nyt tuskin täällä sen pahemmin käyttäydytään, mitä nyt joskus joutuu joskus huomauttamaan haun käytöstä jne.

Kummasti myöskin tänne spämmit mainoksiasi vaikka koet sen jotenkin pahaksi.

Mutta jos nyt otat sen lusikan käteen ja alat tästä lähtien kirjoittamaan neutraaleja kirjoituksia tuotteistasi ja muutenkin jätät spämmimäti noita mainoksiasi keskelle viestiketjuja, jonne ne eivät edes milläänlailla liity. Olen meinaan saanut siitä jo palautetta. Ei ole mitenkään nättiä kun joku puhuu toimimattomasta itse modatusta laitteesta ja sinä spämmit hehkutuksesi omista tuotteistasi ja takuistasi jne.

Jos osaat oikeasti neuvoa asiassa, niin ole hyvä ja neuvo, saat sillä allekirjoitustasi esille ja hyvää julkisuutta itsestäsi osaavana kaverina, mutta pelkkä mainostaminen ärsyttää.

Olet kuitenkin maksanut mainostamisesta vain bannereiden ja allekirjoituksen osalta, et jatkuvasta mainos-spämmäilystäsi.

Archie
27.02.2008, 14:56
Jos kritisoit toimivaa tuotetta, niin valitettavasti minä puolustan totuutta.

Eli sinä voit spämmäillä piireistä mitä haluat, mutta minä tulen varmasti puolustamaan jos puhut toimivista piireistä jotain muuta kuin totta.

Shadown
27.02.2008, 15:05
Jos kritisoit toimivaa tuotetta, niin valitettavasti minä puolustan totuutta.

Eli sinä voit spämmäillä piireistä mitä haluat, mutta minä tulen varmasti puolustamaan jos puhut toimivista piireistä jotain muuta kuin totta.

Hyvä, nyt voimme siis vastaisuudessa odottaa, että Argonin tapaiset keissit jää väliin. Puhut tästä lähtien puolueettomasti ja hyväksyt ja myönnät heikot kohdat tuotteissasi etkä puhu "niin totta kuin osaan", kuten eräs edesmennyt pääministeri kerran sanoi.

Archie
27.02.2008, 15:16
Hyvä, nyt voimme siis vastaisuudessa odottaa, että Argonin tapaiset keissit jää väliin. Puhut tästä lähtien puolueettomasti ja hyväksyt ja myönnät heikot kohdat tuotteissasi etkä puhu "niin totta kuin osaan", kuten eräs edesmennyt pääministeri kerran sanoi.

Taisi olla Anneli Jäätteenmäki :D

Kyllä totta puhutaan aina, mutta jos sanot piiristä ettei se toimi, vaikka se toimii, niin silloin puutun 100% varmasti asiaan.

Shadown
27.02.2008, 15:45
Kyllä totta puhutaan aina, mutta jos sanot piiristä ettei se toimi, vaikka se toimii, niin silloin puutun 100% varmasti asiaan.

Niin sitä pitääkin ja samaa linjaa olen tässä ajanut kanssasi. Jos sinä vuorostasi kerrot, että modi pelaa täydellisesti niin puutun siihen. Voin vain nyt sanoa, että toistaiseksi minulla on tuon 1.8 firmwaren kanssa sellainen käsitys, että se tosiaan lunastaa lupauksensa ja toimii "täydellisesti". Tähän asti se ei ole ja siihen olen puuttunut ja nyt jo itsekkin olet myöntynyt kannalleni, ettei se kenties ihan niin "täydellisesti" olekkaan pelannut aiemmin.

Olen toki kanssasi samaa mieltä, että etenkin 1.4 softan jälkeen Wiin pelit toimi ok, ei siinä mitään, mutta koko purnaamiseni lähtikin siitä olettamuksesta, että Infectus joka kerta hehkutti muun muossa GC:n pelien toiminnasta, kun se julkaisi uuden firmiksen.

Toinen purnaamisen aihe oli noiden johtojen lisääminen. Siitä sanoinkin sinulle jo alunperinkin kun myyntin otit, ettei siinä ole aidosti Region patchia. Puheeni meni silloin kuin kuuroille korville. Myöhmmin selvisi, että puhuin itse asiassa aivan totta. Siinä tosiaan ei alunperin semmoista ollut ja sinäkin mainostit kaikesta huolimatta Region patchia modille, jossa sitä ei ollutkaan. OK, luotit toki siihen mitä valmistaja satuili, mutta et kuitenkaan testannut asiaa vaikka samaan aikaan puhut testeistäsi ja huomioistasi "täydellisestä" toimivuudesta.

Archie
27.02.2008, 16:05
Kuten olen alusta asti tiennyt, piiri toimii / tulee toimimaan täydellisesti, koska takana on vahva tiimi, siitä ei ole ollut epäilyksiä.

Piti vain puolustaa kun sinä sitä niin kovasti haukuit, vaikka et itse edes ollut testannut koko piiriä.

Shadown
27.02.2008, 16:18
Piti vain puolustaa kun sinä sitä niin kovasti haukuit, vaikka et itse edes ollut testannut koko piiriä.

Kuten jo aiemmin kertoilin, niin olin asentanut Argonia muutaman kappaleen asiakkaille heti tammikuussa ja saanut jonkun käsityksen modin toiminnasta jo silloin ja väitöstäni ei mitenkään heikentänyt muualla käydyt keskustelut aiheesta.

Olen pahoillani jollei johtopäätökseni ole mitenkään myyntiä edistäviä, mutta minkäs teet kun ei pelaa niin ei pelaa. Nyt voin jo kahdeksannen version jälkeen todeta, että kenties se pelaakin. Tosin siltikin lähtisin hankkimaan D2Prota, jota kaiketi on tulossa myyntiin Suomeen ensi viikolla.

...ja niin, kuten huomaat, niin purnaan Argonista ja annan sille yhä tietyn varauksen vaikka sitä jo myydään Cheapestmodsissa. Ovat sieläkin todenneet saman, että 1.8 firmiksellä sitä uskaltaa jo myydäkkin. Tosin sieläkin markkinointi on varauksellista.

Huhmare
28.02.2008, 23:10
Hei vaan Archie ja Shadown!

Täytyy tulla tähän väliin sanomaan pari sanaa. Archien positiivisten kommenttien vuoksi uskalsin lopulta hankkia toimivan piirin. Eikä Archie siinä ollutkaan väärässä. Ei hän mielestäni luvannutkaan gc:n pelien toimivuutta?? Eiköhän useimmille meistä tärkeintä ole aivan wii:n pelien toimivuus? Toimimattomista levyistä, poltto-ohjelmista sun muista on niin paljon kirjoiteltu. Eli kiitos Archielle!

Nyt näyttäisi vielä siltä, että Argonin piiriin tulee päivityksiä kuin sieniä sateella. Edelleen näkisin, ettei Archie ole ollut väärässä luottaessaan näinkin kykenevään toimittajaan.

Se, että Argonilla on lupailtu, ei ole ollut kovinkaan eettistä, mutta itse nintendokaan ei etiikasta juurikaan piittaa. Kaikki wiin omistavat tietävät, että lisäohjaimiin ja laitteisiin kuluu enemmän rahaa kuin itse koneeseen. Niin ja mietitäänpä: 3 peliä ja lisäohjain maksavat enemmän kuin koko kone! :D Siihen nähden, että infectus näyttäisi tosiaan alkavan toimia jo alle kahden kuukauden sisällä sen julkistamisesta, on saavutus aika kova!

Kaikkea hyvää argonilla modattujen koneiden omistajille!

Shadown
29.02.2008, 08:33
Tosi kyllä, että Wiin pelit pelas jo 1.4 firmiksestä asti sitä ei ole ketään kieltänytkään. Mutta jos nyt luet kaikki kommentit, niin Archiekin on moneen otteeseen puhunut ympäripyöreästi "täydelisesti" toimivasta modista.

Myöskin jos lukisit kommentteja, niin huomaisit, että pelien toimimattomuushan ei ole edes ainoa purnaamisen aihe, vaan se, että johtoja on lisätty julkaisun jälkeen ja jopa luvattuja ominaisuuksia ei ole ollut laisinkaan koko modissa.

Lisään vielä sen verta, että uusien versioiden julkaiseminen ei ole mikään positiivinen asia ainakaan modilla, jota ei voi päivittää ilman laitosta, joka maksaa itse asiassa puolet mitä koko modi. Sen nyt vielä ymmärtäisi, jos ne toisi luvattujen ominaisuuksien lisäksi jotain uutta, vaan ne tässä tapauksessa lisää ominaisuuksia, jotka olisi pitänyt jo olla.
Myöskin on melko erikoista, että vasta kahdeksas versio softasta edes pelaa jollain lailla ilman bugista toimintaa.

Mutta kuten jo aiemmin sanoin, niin kaikki on toki makuasioista.

Mitä tulee taas Nintendoon ja konsoleihin yleensä, niin näinhän tuo on aina ollut. Konsolit pyritään myymään halvalla ja voitto otetaan peleistä ja oheistuotteista. Nintendo pelaa tässä tapauksessa ihan kuten "kuuluukin".

Archie
03.03.2008, 11:14
Kuten olen alusta asti tiennyt, piiri toimii / tulee toimimaan täydellisesti, koska takana on vahva tiimi, siitä ei ole ollut epäilyksiä.

Piti vain puolustaa kun sinä sitä niin kovasti haukuit.

Shadown
03.03.2008, 11:18

Piti vain puolustaa kun sinä sitä niin kovasti haukuit.

Ei se kyllä taida ihan täydellisesti vieläkään toimia, ainakaan GC:n pelien kanssa. Koska kuitenkin tiedät, että se tulee toimimaan täydellisesti, niin kerro toki koska tarkalleen?

Archie
03.03.2008, 12:11
Wii puolella piiri toimii erinomaisesti, GC puoli ok. Ihan täydellistä GC toimivuutta tuskin kukaan odottaa. Sitä varten voi hommata Gamecuben.

Wii piirille tärkein lienee kuitenkin wii puolen toimivuus, ja se on Argonin kanssa täydellistä.

Huhmare
14.03.2008, 02:40
Hejssan again! Argonin piiristä sen verran moitetta, että en ole saanut ainuttakaan jenkkipeliä toimimaan. Tosin tuokin aika mitätön ongelma siihen nähden että kaikista peleistä löytyy pal-versio kun jaksaa hiukan odottaa. V 1.4 mulla, ei tietoa, toimiiko uudemmilla versioilla paremmin?

Shadown
14.03.2008, 09:30
Hejssan again! Argonin piiristä sen verran moitetta, että en ole saanut ainuttakaan jenkkipeliä toimimaan. Tosin tuokin aika mitätön ongelma siihen nähden että kaikista peleistä löytyy pal-versio kun jaksaa hiukan odottaa. V 1.4 mulla, ei tietoa, toimiiko uudemmilla versioilla paremmin?

Jep, region patchi tuossa myöskin pelaa paskasti ainenkin noissa vanhemmissa firmiksissä.

gerbiili71
14.03.2008, 11:39
Infectus2:lle ja Argonille on tulossa tuki vanhemmille chipseteille, dvd-päivitysmahdollisuus ja uusi kytkentäkaavio vähemmillä kytkentäpisteillä (D2C:9+1, vanhemmat:5+1)... ja uusiin Argoneihin lisätään tuplasti isompi flash-muisti kuin wasabissa on. Kilpailu kovenee. :)

http://www.infectus.biz/news.php?news=2008-03-13%2008.45.08

dobe
14.03.2008, 12:41
Joops pakko hieman kommentoida.. :)

Ohan se pakko iskee modiin lisää flashiä, kun ei softa enää mahdu alkuperäiseen tilaan...

Mielenkiintoinen puolustus tuolle ohjelmointilaitteelle tuolla Infectuksella, kuulemma dvd:ltä tapahtuva päivitys vanhanaikainen ja rajoittunut. Tottahan se on, ettei dvd:llä kykene ihan kaikkea päivittään (riippuen tosin ohjelmistosta jonkin verran, noh kirjoitus ja uudelleen ohjelmoinnista hoitava osio jää usein päivittämättä), mutta normaalin kuluttajaan kannalta se on ainakin minusta se mukavampi ja helpompi vaihtoehto kuin jokin erillinen ohjelmointilaite. Tilanne olisi melkeen sama kun aina jos haluis päivittää tietokoneen emon biosin niin pitäs ottaa bios irti ja iskeen erilliseen laitteeseen ja ajaa päivitys sillä, nykysin kun homma hoituu cd:llä tai usb tikulla.

Viimeisenä kommenttina tuo Argonin ja Infectuksen sovelluvuus eri konsoleihin, pelkästään ohjelmaa vaihtamalla. Noh taitaa olla toimivuus samaa luokkaa kun yrittäis asentaa kisa BMW:n turboa ja tekniikkaa vaikka esimerkiksi Ladaan, toisin kuin nimen omaan ladaan tarkoitetun osan asentaminen ladaan :)

Ohan se hyvä, että noita modeja kehitetään eteenpäin, ja näyttää siltä et tuo Wasabin markkinoille tuleminen tai ainankin puheet siintä, saavat muut julkaisijat kehittämään modejaan paremmiksi jos niissä kehittämisen mahdollisuutta vielä on.

Shadown
14.03.2008, 17:40
Nyt vaan jännitys tiivistyy miten paljon Infectus puhuu paskaa ominaisuuksista tällä kertaa ja montako johtoa tulee lisää julkaisun jälkeen.

Archie
19.03.2008, 13:07
Infectusilta tullut ilmoitus että wasabin koodi saadaan myös tarvittaessa käyttöön argoniin :D

Shadown
19.03.2008, 13:26
Infectusilta tullut ilmoitus että wasabin koodi saadaan myös tarvittaessa käyttöön argoniin :D

Epäilen kyllä erityisen pahasti, että saa ja jos saakin, niin sen sitten saa mille tahansa raudalle, jossa se suinkin voi toimia.

Pelimies__
26.03.2008, 22:57
Tällä hetkellä Modpiiri.com:ssa lukee rivien välissä (valmiiksi Wasabilla modatun wiin esittelyssä teksti "suosittelemme") että Wasabi olisi paras modpiiri. Mutta miten se nyt on että onko Argonilta tulossa yhteensopivuutta vanhempiin koneisiin (alle LEH135) samoilla+ hiukan parannetuilla ominaisuuksilla kuin Wasabissa ja tekeekö tuo Wasabi tosiaan kaiken mitä lupaa (muut uskon kyllä mutta epäilyttää täydellinen alue-koodin poisto niin Wii kuin GC peleissä). Kommenttia mielellään muiltakin kuin Modpiirin edustajalta ja jos on lukenut joltain ulkomaisilta saiteilta kokemuksia niin kertokoon ihmeessä. Ja eikai modaus lyhennä käyttöikää jos se on oikein asennettu vaikka jossain asennuspalvelussa.

Dream
26.03.2008, 23:09
Wasabi on mielenkiintonen tapaus ja tilasin sen.
Muut piirit saa nyt odottaa koska tossa on noi ominaisuudet kohillaan.

Archie
27.03.2008, 11:49
Tällä hetkellä Modpiiri.com:ssa lukee rivien välissä (valmiiksi Wasabilla modatun wiin esittelyssä teksti "suosittelemme") että Wasabi olisi paras modpiiri. Mutta miten se nyt on että onko Argonilta tulossa yhteensopivuutta vanhempiin koneisiin (alle LEH135) samoilla+ hiukan parannetuilla ominaisuuksilla kuin Wasabissa ja tekeekö tuo Wasabi tosiaan kaiken mitä lupaa (muut uskon kyllä mutta epäilyttää täydellinen alue-koodin poisto niin Wii kuin GC peleissä). Kommenttia mielellään muiltakin kuin Modpiirin edustajalta ja jos on lukenut joltain ulkomaisilta saiteilta kokemuksia niin kertokoon ihmeessä. Ja eikai modaus lyhennä käyttöikää jos se on oikein asennettu vaikka jossain asennuspalvelussa.

Wasabia suosittellaan siksi, että wasabi on helpoin piiri päivittää asiakkaan kannalta.
Sen kanssa ei tarvitse erillistä ohjelmointilaitetta ja PC:tä, vaan piiriin voi ajaa uuden päivityksen suoraan dvd:ltä. Toki wasabin kanssa on riski, että käy kuten wiikeyn kanssa, että jotkin pelit sitten sotkevat piiriä, mutta wasabissa on recovery mode (vaatii J johdon käytön), jolloin piirin saa fixattua, jos joskus tulevaisuudessa sellaista tarvetta tulee.

Shadown
27.03.2008, 18:01

Nykytietämyksen valossa Wasabi pelaa kuten luvataankin.

Wasabia suosittellaan siksi, että wasabi on helpoin piiri päivittää asiakkaan kannalta.
Sen kanssa ei tarvitse erillistä ohjelmointilaitetta ja PC:tä, vaan piiriin voi ajaa uuden päivityksen suoraan dvd:ltä. Toki wasabin kanssa on riski, että käy kuten wiikeyn kanssa, että jotkin pelit sitten sotkevat piiriä, mutta wasabissa on recovery mode (vaatii J johdon käytön), jolloin piirin saa fixattua, jos joskus tulevaisuudessa sellaista tarvetta tulee.

Ei mielestäni kyllä mikään peli ole sekoittanut modin toimintaa sen pahemmin kuin, että estänyt KO. pelin toiminnan. Lähinnä ongelmat ovat ilmenneet päivityksissä (modin). Luku sinänsä on sitten vieraan alueen firmwaren asentuminen Wiihin vieraan alueen medialta, joka sitten on tärvellyt Wiin. Tosin Wiikeyn uusin firmware estää tämän. Sen toiminnasta ei ole kyllä mitään kokemusta tai tietoa.

Archie
07.04.2008, 11:58
Ei mielestäni kyllä mikään peli ole sekoittanut modin toimintaa sen pahemmin kuin, että estänyt KO. pelin toiminnan. Lähinnä ongelmat ovat ilmenneet päivityksissä (modin). Luku sinänsä on sitten vieraan alueen firmwaren asentuminen Wiihin vieraan alueen medialta, joka sitten on tärvellyt Wiin. Tosin Wiikeyn uusin firmware estää tämän. Sen toiminnasta ei ole kyllä mitään kokemusta tai tietoa.

Kyllä siis Super Mario Galaxy esim sotki wiikeyn vanhan firmwaren, joten sama skenaario on mahdollinen wasabin kanssa. Mutta edelleenkin wasabissa on tuo J johto, jonka avulla se voidaan sitten recovery tilassa päivittää uusiksi tarvittaessa.

Shadown
07.04.2008, 19:19
Kyllä siis Super Mario Galaxy esim sotki wiikeyn vanhan firmwaren, joten sama skenaario on mahdollinen wasabin kanssa. Mutta edelleenkin wasabissa on tuo J johto, jonka avulla se voidaan sitten recovery tilassa päivittää uusiksi tarvittaessa.

Kerrotkin ihan uusia juttuja. Mä kun luulin vaan, että Galaxy esti modin toiminnan uudella käskykannalla ja oli vain Galaxy-kohtaista. :D

Niin ja onhan Wiikeyssäkin Recovery.

Peteju
07.04.2008, 22:56
Minä taas olen käsittänyt asian niin että galaxy osasi tunnistaa levytyypin jolla se oli poltettuna,
ja jotain security koodia ilmeisesti lähti lukemaan uudelleen.
itse piirin toimintaa se ei estanyt, pelin koodi ei vain käynnistynyt jos peli tajusi olevansa poltetulla medialla.

ja tietääkseni galaxy ei "sekoittanut" modin firmwarea koska originaali peli toimi
vallan loistavasti vanhalla wiikey firmikselläkin.

uudemmat pelit kuten tuleva Mario Kart luultavemmin tulee hyödyntämään
IOS patchaystä jos nyt oikein ymmärsin lukemani, www.wiinewz.com

-Pete

Shadown
08.04.2008, 01:41
ja tietääkseni galaxy ei "sekoittanut" modin firmwarea koska originaali peli toimi

Pelin aitoidella ei ollut merkitystä. Peli osasi tunnistaa modin, mutta itse modin firmwarea se ei sekoittanut.

Peteju
08.04.2008, 09:28

Pelin aitoidella ei ollut merkitystä. Peli osasi tunnistaa modin, mutta itse modin firmwarea se ei sekoittanut.

aah.. no sitten olen hieman hukassa ton asian suhteen :D

Archie
08.04.2008, 13:49
Niin no, eiköhän pääpointti ollut kuitenkin nyt se, että galaxy sotki wiikeytä niin, että esim varmuuskopiot eivät toimineet...

Shadown
08.04.2008, 18:06
Niin no, eiköhän pääpointti ollut kuitenkin nyt se, että galaxy sotki wiikeytä niin, että esim varmuuskopiot eivät toimineet...

Pääpointti nyt on se, että Galaxy ei wiikeytä mitenkään sotkenut, vaan sisälsi ominaisuuden, jolla koko peli ei vain käynnistynyt. Eli peli huomasin modin ja esti itseään käynnistymästä. Sama vaikutus on/oli muihinkin modeihin.

Kun Wiikeyn päivitti normaalisti firmiksellä, jossa Galaxy oli huomioitu, pelasi taas peli normaalisti. Sama tilanne on/oli muillakin päivitettävillä modeilla.

Archie
10.04.2008, 13:34
Pääpointti nyt on se, että Galaxy ei wiikeytä mitenkään sotkenut, vaan sisälsi ominaisuuden, jolla koko peli ei vain käynnistynyt. Eli peli huomasin modin ja esti itseään käynnistymästä. Sama vaikutus on/oli muihinkin modeihin.

Kun Wiikeyn päivitti normaalisti firmiksellä, jossa Galaxy oli huomioitu, pelasi taas peli normaalisti. Sama tilanne on/oli muillakin päivitettävillä modeilla.

:D Just just. Jos käynnistät Galaxyn wiikeyllä jossa on vanha firmis, niin kyllä se vaan mykäksi saattoi mennä, toinen peli oli muistaakseni smash brawl brothers tms. Voithan yrittää päteä, mutta niin se vain nyt on wiikeyn osalta.

Shadown
10.04.2008, 16:08
:D Just just. Jos käynnistät Galaxyn wiikeyllä jossa on vanha firmis, niin kyllä se vaan mykäksi saattoi mennä, toinen peli oli muistaakseni smash brawl brothers tms. Voithan yrittää päteä, mutta niin se vain nyt on wiikeyn osalta.

Sanotaan nyt näin, että tunnen jollain tavalla Wiikeyn valmistajaremmissä olevan tyypin ja juttusi on silkkaa valetta. Galaxy ei sotke modia ja sillä selvä.

Juttusi menee samaan sarjaan kuin Infinity polttaa sulakkeita, eli täysin paskan jauhamista.

Periaatteessahan moinen olisi Nintendolta todennäköisesti laitonta toimintaa sotkea asiakkaan omia laitteita.

Archie
10.04.2008, 16:24
Sanotaan nyt näin, että tunnen jollain tavalla Wiikeyn valmistajaremmissä olevan tyypin ja juttusi on silkkaa valetta. Galaxy ei sotke modia ja sillä selvä.

Juttusi menee samaan sarjaan kuin Infinity polttaa sulakkeita, eli täysin paskan jauhamista.

Periaatteessahan moinen olisi Nintendolta todennäköisesti laitonta toimintaa sotkea asiakkaan omia laitteita.

Infinity polttaa sulakkeita koska se on korkeampi kuin modbo, ja jos asentaja (esim asiakas) ei ymmärrä laittaa eristysteippiä piirin päälle ja piirin korkein osa ottaa oikeasta paikasta oikosta, niin se polttaa silloin sulakkeita. Modbo ei polttanut samassa asennuspaikassa koska se on matalempi piiri. Voithan puhua paskaa niin paljon kuin haluat, mutta faktat ovat faktoja.

Joka tapauksessa wiikey:lle löytyy tästä uusimmat päivitykset niitä tarvitseville:
http://www.modpiiri.com/asennusohjeet/wiikey/wiikey.php

Shadown
10.04.2008, 16:45
Infinity polttaa sulakkeita koska se on korkeampi kuin modbo, ja jos asentaja (esim asiakas) ei ymmärrä laittaa eristysteippiä piirin päälle ja piirin korkein osa ottaa oikeasta paikasta oikosta, niin se polttaa silloin sulakkeita. Modbo ei polttanut samassa asennuspaikassa koska se on matalempi piiri.

Näinhän tuo on, kun se sinulle kerrottiin...siis minä kerroin. Aiheesta löytyy jopa viestiketju, jossa asian ilmaisin. Sinä silloin vain totesit sulakkeiden palosta, muttet osannut asiaa mitenkään perustella. Väitit ihan suoraan tekoviaksi Infinityssä. Ja kaikki keskustelut löytyy täältä foorumeilta, jos vaan jaksaa etsiä.

Voithan puhua paskaa niin paljon kuin haluat, mutta faktat ovat faktoja.

Tässä kohtaa olet ihan oikeassa. Minä tosiaan saan kertoa täälä ihan miten paljon paskaa hyväänsä. Siinä on vain se ero sinuun, että minä en kerro paskaa, kuin vain tietämättäni. Voin silti muuttaa kantaani, jos joku osaa perustellusti esittää muuta. Sinä et selkeästi siihen pysty.

...ja faktat tosiaan on faktoja.

Edittänä keskustelu, jossa väitti tekovikaa Infinityssä:
http://www.consoleforums.net/showthread.php?t=2912

Archie
16.04.2008, 15:08
Jees, turhapa tästä on väitellä. Jatketaan harjoituksia :D

Leinonen
16.04.2008, 15:26
Heh :D Täällä kunnon tappelu :D