PDA

Näytä koko versio : 720p ja kuva "välkkyy"

butchah
19.01.2008, 23:59
Xboxin versio on 1.4 ja kytketty Samsung LE32R86BCX töllöön cheapestmodin halvalla komponentti kaapelilla.
Ongelma on sellainen että kuva menee välillä mustaksi ja n. sekunnin päästä palaa takaisin.
Tätä ei muistaakseni tapahdu SCART kaapelilla ja vikaa ei ole komponentti kaapelillakaan muussa kuin linuxissa (xbmc ja pelit toimii hyvin).
Nyt on asennettuna GentooX home 6.2 mutta muistaakseni sama ongelma oli xdsl:n kanssa myös.

Toinen ongelma on että en saa linuxin puolella toimimaan G-asemaa. Kovalevy on Seagaten 500GB ja osioitu niin et F on ~129GB ja loput G:llä. Jos mounttaan ton G-aseman niin se näyttää tiedostojen/hakemistojen nimet vaan ihan siansaksana.

dobe
20.01.2008, 00:18
Empä muista miten tuo linux oikeen sulattaa tuota xfattia, vai mikä tämä xboxin tiedosto järjestelmä taasen olikaan, itse olen jossain tilanteissa havainnut tiedostojen pienoista sekoilemista jos osio koko on ylittänyt maagisen 250gb:n rajan, tosin toisessa boxissa homma taas on toiminut vaikka käytetty 320gb kiekolla pelkkää f-osiota.. et mene ja tiedä sitten.

Toi näytön sekoilemiseen niin ensimmäisenä tulisi mieleen jos vaikka jotenkin ne linux puolen ajurit sekoilee, tosin itse kun ei ole tollaista laitteistoa edes jolla tuota testaisi, niin hieman paha antaa sellaista verrokki informaatiota omalla laitteistolla.

butchah
20.01.2008, 20:41
En ainakaan ole löytänyt vastaavaa "välkkymis" ongelmaa netistä. Ja se kummastuttaa että peleissä ja xbmc:ssä se toimii hyvin.
Mulla on toi G-asema formatoitu 32k clustereilla minkä pitäisi auttaa juuri tuohon 250GB rajoitukseen (vai oliko se 256GB). Jos se sit johtuu tosta et ei linux ymmärrä siitä G-asemasta mitään.

Nyt tuli vastaan sellainen että pelit ja muutama leffa jota olen siirrellyt F asemalta G asemalle muutamaan kertaan linux asennuksista johtuen niin on lakannut toimimasta.

baabo
20.01.2008, 21:50
Saat kyllä 32k klusterilla F:asemalle tavaraa 512 gigaan asti.

butchah
21.01.2008, 16:54
Saat kyllä 32k klusterilla F:asemalle tavaraa 512 gigaan asti.

Tuo F ja G asema systeemi sopii paremmin mun käyttööni. Onko muuten kokemusta että sekoittaako toi 32K clusteri aseman niin ettei linux ymmärrä siitä mitään?

Voisiko tuo muutaman pelin ja leffan toimimattomuus johtua siitä että kovalevy kuumeni alussa todella paljon (jotain melkein 60 astetta), mutta nyt se pysyy jossain 45 asteessa kun kaiversin hieman koloja kovalevykehikkoon.