PDA

Näytä koko versio : Uuden xbox360 dvd aseman modaaminen

virtuaali
12.01.2008, 10:57
Moi

Meni dvd asema hajalle xbox 360 ja nyt tilasin uuden niin voiko sen ihan samalla lailla modata siihen kuin tuon vanhankin vai pitääkö sille tehdä jotain ennenkuin modaan uuden dvd aseman siihen?

vanha dvd asema oli hitachi 0078
Uusi dvd asema on hitachi 3210l

-virtuaali

Shadown
12.01.2008, 11:16
Joo sinun pitää saada vanhasta asemasta se yksilöllinen ID-numero. jollet saa, niin turha ostos. Ei tule ikinä toimimaan ilman sitä.

...ja onko tuo asema edes alunperin Xbox360 asema, jonka tilasit?

virtuaali
12.01.2008, 13:20
Joo sinun pitää saada vanhasta asemasta se yksilöllinen ID-numero. jollet saa, niin turha ostos. Ei tule ikinä toimimaan ilman sitä.

...ja onko tuo asema edes alunperin Xbox360 asema, jonka tilasit?

Mistäs minä tämän vanhan id numeron saan selville?
Ja mitä minä sillä sitten teen kun olen saanut sen selvitettyä?
ja kyllä se on....

Shadown
12.01.2008, 14:11
Hexaeditorilla se pitäs ronkkia alkuperäisestä firmwaresta ja sitten hexaeditorilla muokata tuon uuden aseman firmwarea ja siirtää se ID sinne. Ei ole kyllä sinänsä mitään käsitystä miten toi onnistuu käytännössä.

Ylipäätän on ensimmäinen kerta kun olen kuullut, että alkupräinen asema vaihdetaan toiseen.

Jos asemat olisivat keskenään samat, niin tuohan olisi vallan helppoa. kopioisi vain alkuperäisen aseman firmwaren sinällään ja flashais sen uuteen sinällään.

virtuaali
13.01.2008, 10:52
http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=444&ak=12&cid=15

Jos minä oikein tajusin niin tuon siirron voi tehdä sillä toolbox ohjelmalla ?
Pitää joskus koittaa jos saisi jostakin toimivan koneen vaan =)
Ja tämä ei ole varmasti ensimmäinen kerta kun joku vaihtaa xbox 360 hajonutta dvd asemaa noitahan on hajonnut pilvinpimein maailmalla...

humppis
13.01.2008, 11:13
Millä lailla se sun vanha asema on rikki? Flashatessa mennyt, vai miten?

Ajattelin vaan että jos se on brickkaantunut, tai flash-piiri on muuten vaan jotenkin vioittunut, eikä se asema toimi mitenkään päin niin voi olla hieman vaikeaa sitä ID-numeroa sieltä kaivella.

Edittinä siis: Aseman vaihto on siis mahdollista VAIN jos sulla on se alkuperäinen firmware jossain tallella, tai asema on silleen rikki
että ei vaan lue levyjä tai muuta sellaista, mutta toimii jotenkuten ja se äksboksi sen aseman tunnistaa.

Shadown
13.01.2008, 11:36
Jep, jos asema on tosiaan seonnut flashin suhteen, niin ID:n hakeminen on mahdotonta.

virtuaali
13.01.2008, 15:43
Siihen tuli semmoinen vika että kun se rupee lukemaan dvdtä niin sitten kuuluu kaikkea kauheita ääniä ja semmosta mitä ei normaalisti kuulu.
Tiedän missä on vika ja se on ihan fyysinen eli ja se toimii normaalisti voi pelata vieläkin jos haluaa mutta minä en halua pelata semmoisella mistä kuuluu sirkkelin katkonnan ääniä...=)
Korjata sitä en osaa :S