Näytä koko versio : Turhat ketjut
Alkaa minua, ja varmasti muitakin jo hatuttamaan PSP-alueella nuo joka päivä ilmestyvät "turhat" viestiketjut, joissa kysytään asioita jotka löytyy jo ketjuista jotka on jopa stickattu. Niitä voisi alkaa suoraan lukottamaan antamalla samalla oikean ketjun linkki, tai sitten jollain muulla tavalla iskostaa uusien käyttäjien päähän tämä asia. Tämä on siis minun mielipiteeni asiasta. Jotain pitäisi kuitenkin keksiä.
Ratkaisu löytyy allekirjotuksesta :D
Kaippa noita ketjuja voisi tosiaan ruveta lukottelemaan. Itse tosin ei ole pahemmin tuolla PSP osastolla pyörittyä.
Ratkaisu löytyy allekirjotuksesta :D
En kyllä henkilökohtaisesti tajua miksi pitää olla miljoona erilaista foorumia ihan vain siksi, koska joku haluaa pitää omaa foorumia.
Ei siinä aikaa mene kuin se meno menee ihan samanlaiseksi, kun tekstiä tulee kylliksi, siis jos oletetaan, että foorumi pysyy ylipäätään hengissä.
Teknisesti muutenkin parempi, että voimat yhdistyy yhteen ja samaan.
Mutta monet entiset psp plazan käyttäjät eivät ole olleet tyytyväisiä tähän foorumiin monestakin syystä joita en nyt ala luettelemaan. Moni kuitenkin piti psp plazan tyylistä ja tuolta sitä taas saa. Useamman foorumin tilanteessa käyttäjillä on mahdollisuus valita, ja parhaat menestyy ja huonoimmat kuolee pois. Pieni kilpailu pakottaa jokaisen kehittymään, koska muuten tippuu auttamattomasti pois kyydistä. Aina ei ole olemassa vain yhtä ja ainutta oikeaa. Käyttäjillä on nyt valta valita, kuka on paras.
Mutta monet entiset psp plazan käyttäjät eivät ole olleet tyytyväisiä tähän foorumiin monestakin syystä joita en nyt ala luettelemaan. Moni kuitenkin piti psp plazan tyylistä ja tuolta sitä taas saa.
Jep, varmaan on unohtunut Plazan meno. Sen takia noin kolmannes sen viesteistä poistettiin, koska niissä ei ollut mitään järkeä. Toki jos haluaa jatkaa pelleilyä kuten Plazassa, niin siitä vaan. :D
Useamman foorumin tilanteessa käyttäjillä on mahdollisuus valita, ja parhaat menestyy ja huonoimmat kuolee pois. Pieni kilpailu pakottaa jokaisen kehittymään, koska muuten tippuu auttamattomasti pois kyydistä. Aina ei ole olemassa vain yhtä ja ainutta oikeaa. Käyttäjillä on nyt valta valita, kuka on paras.
Ei nyt lähdetä tälle linjalle, ketä on "isoin". Tämä foorumi on ollut pystyssä vuodesta 2004 ja tulee olemaan jatkossakin. Enemminkin kannattaisi lähteä miettimään millainen olisi se "yksi ja oikea", kuin mikä miellyttää jotain kansanosaa. Suomi on aika pieni maa loppujenlopuksi, jossa on aika vähän ihmisiä. Hajautettu keskustelu on turhaa. Se rasittaa tiedonhakijoita. Googlet ym. kuitenkin indexoi tehokkaammin yhtä isoa kuin noin sataa pientä. Joten hinta "valinnan vapaudesta" on aika kova.
Mitä tulee taas tähän kehittymiseen, niin tämäkin foorumi on parissa kuukaudessa kehittynyt (Kehitystyötä tehdään kokoajan muuten taustalla ja hedelmiä tippuu hiljalleen lisää, kunhan maltat) enempikin kuin sinä todennäköisesti tulet kehittymään ikinä foorumisi kanssa. Koska kuitenkin on todennäköisempää, että lopetat toimintasi ensimmäisen vuoden aikana, kuin olet vielä 3-4 vuodenkin päästä pystyssä. Lopettamiseen voi olla useitakin syitä. Siihen ei tarvita edes foorumin "kuolemista", ainoastaan oma tahto.
Entäpä jos sinäkin sitten haluat lopettaa? Fuusioidutko sinäkin sitten minuun vai heitätkö kannan mäelle?
Nämä mietinnät ihan vain tämän 3-4 vuoden kokemuksen pohjalta foorumin pidosta.
Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi ja on olemassa muutakin kuin sinä ja sinun 3-4v foorumisi. Foorumi on nyt perustettu. Tehty mikä tehty, koitetaan nyt pärjätä näin. Minulta se ainakin onnistuu, mutta sinulla tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä muita vierelläsi.
Ja Sinäkään tuskin voit ennustaa mitään kummankaan foorumin kehityksestä, varsinkaan minun.
Ja tuota pelleilyä löytyy kyllä sivu kaupalla tämän foorumin psp osiosta, samasta asiasta parhaimmillaan lähemmäs 10 eri viestiketjua.
Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi ja on olemassa muutakin kuin sinä ja sinun 3-4v foorumisi. Foorumi on nyt perustettu. Tehty mikä tehty, koitetaan nyt pärjätä näin. Minulta se ainakin onnistuu, mutta sinulla tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä muita vierelläsi.
Heh, joo ei pyöri, enkä siihen pyrkinytkään viestilläni. On sääli jos ajattelet asian noin. Lähtökohtana oli lähinnä ilmaista kirjoituksessani mielipide siihen mikä on tiedonhakijan kannalta parasta, ei minun. Sinun lähtökohtana onkin tarve pitää foorumia. Minulta se tarve meni jo aikoja sitten. Nykyään foorumin pito minulle on oikeasti harrastus, ei mikään itsestä lähtevä polttava tarve pitää foorumia.
Ja Sinäkään tuskin voit ennustaa mitään kummankaan foorumin kehityksestä, varsinkaan minun.
Mielenkiintoista, että asetat minut Jumalaksi. Siis en tosiaan minäkään voi ennustaa kohtaloasi foorumisi kanssa. Kerroin vain ennusteen, jotka perustuu siihen mitä olen näistä foorumeista saanut nähdä. Niitä tulee ja menee. En kuitenkaan tarkoita, että sinä olet forumeittesi kanssa menneen talven lumia ensi vuonna. Sanon vain, että ehkä olet.
Tämä "ehkä" ei perustu mitenkään siihen, ettetkö saisi tuulta siipiesi alle vaan, ehkä sinä vain haluat lopettaa.
Ja tuota pelleilyä löytyy kyllä sivu kaupalla tämän foorumin psp osiosta, samasta asiasta parhaimmillaan lähemmäs 10 eri viestiketjua.
Se on totta, enkä sitä kiistäkkään. Se on vain aika mahdotonta lähteä sitten arvioimaan mikä on turhaa kenenkin mielestä. Kuitenkin koetan parhaani, että foorumi pysyisi mahdolisimman siistinä, mutta kun suuri osa kirjoittajista on tyyliin 10vee ja ylöspäin (Kuten tulee olemaan sinunkin foorumeillasi), niin lopputulos on se mikä se on.
Lisään vielä lopuksi, että olen huomaavinani, että PSP-alueen "turhuudet" rinnastetaan Consoleforumsiin. Siis, että paskaa alko satamaan juuri fuusion jälkeen. Tosiasiassa Consoleforumsiin ylipäätään alkoi tulemaan näitä turhia viestejä siitä hetkestä lähtien kuin Plaza tänne fuusioitui. En kuitenkaan lähde asiaa arvostelemaan, oma valinta, halusin ja kysyin fuusion mahdollisuutta. Plazan ylläpitäjä oli uupunut foorumin pitoon ja hetkeni oli vain sopiva kysellä fuusiota. Ehkä joku muu olisi vain jatkanut sitä tai sitten koko Plaza olisi kadonnut bitti-avaruuteen. Nyt kuitenkin kävi näin, että "kaappasin" kirjoittajien teokset tänne säilymään jatkossakin ja annoin alustan kirjoittaa lisää sitä samaa mitä Plazassa oli. Tarkoitus olisi samalla pikkuhiljaa kääntää Plazan kirjoitustyyliä fiksumpaan suuntaa. Se kun oli jo Plazan aikana tätä mitä se on nyt juuri PSP-osiossa, siis osiossa joka tänne suurin piirteen kokonaan on rakentunut Plazassa, ei Consoleforumsissa itsessään.
Noniin eiköhän tämä turhanpäiväinen jaarittelu molempien osalta jo riitä. Jatketaan nyt näin ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ja tehdään sovintnto eikä kanneta kaunaa(varmaan aika itsestään selvä asia ilman tätä viestiäkin) vaikka erimieltä välillä ollaankin. Ja toivotaan nyt molemmille foorumeille menestystä, nythän ei olla villissä lännessä vaan modernissa internetissä, niin eiköhän meille molemmille ole täällä tilaa.
Mutta miten ratkaisu voi löyty FinnPSP-foorumilta, jos siellä on yhteensä noin 8 topicia? Täällä nyt tuntuisi hieman enemmän olevan, joten olettaisin täältä löytyvän vastauksen ennen muita "vastaavia" foorumeita.
Noniin eiköhän tämä turhanpäiväinen jaarittelu molempien osalta jo riitä. Jatketaan nyt näin ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ja tehdään sovintnto eikä kanneta kaunaa(varmaan aika itsestään selvä asia ilman tätä viestiäkin) vaikka erimieltä välillä ollaankin. Ja toivotaan nyt molemmille foorumeille menestystä, nythän ei olla villissä lännessä vaan modernissa internetissä, niin eiköhän meille molemmille ole täällä tilaa.
Siis minä en koe tässä mitään "eriävää mielipidettä". Se nyt vaan on fakta mitä olen kirjoitellut. Minulla ei myöskään ole mihinkään sovinnon rakenteluun syytä. En ole missään kohtaa ylipäätään kokenut, että sovinto olisi minun kohdallani järkkynyt. Sinulla on foorumisi ja sillä hyvä. Se joko menestyy tai ei menesty. Kerroin vain todellisuuskertoimet mitä usealle foorumille yksinkertaisesti käy.
Minun mielipide oli ihan puhtaasti tarkastelua tiedonhakijan näkökulmasta. Sinä koet tämän kisaksi. Mnulla ei ole siihen kisaan mitään osaa eikä arpaa. Minun tilastot on nämä: http://consoleforums.net/awstats ja ne puhukoot puolestaan. Että siinä mielessä mulle on aika yhdentekevää noin "kisamielessä" sinun foorumisi. Lähdin vain ja ainoastaan miettimään mikä olisi fiksua näinkin pienilukuisessa maassa kuin Suomi. Minusta vain yhteispeli yhden projektin kimpussa olisi fiksumpaa, johon ottaa osaa kaikki jotka vain osaa auttaa.
No ei sitten lopeteta paskanjauhantaa.
Tämä foorumihan siistiytyy sitten jos kaikki sinun mielestä "osaamattomat PSP käyttäjät siirtyvät FinnPSPhen pois sinun foorumeitasi sotkemasta. Ja missään nimessä en ole kisaamassa, harmi jos siltävaikuttaa. Minustakin yhteispeli kannattaa, mutta sinä vaan kerrot miten kaiken tulisi olla VAIN sinun foorumilla. Miksi ei saa olla muita vaihtoehtoja. Onhan kaupassakin monen merkkistä maitoa ja kaikki käyttää mieleistään. Annetaan käyttäjien ratkaista kummalla ovat.
Oftopikkina, kaupasta saa vain Valion ja Ingmanin maitoja. Erikseen sitten soija -ja kaurapohjaiset valmisteet.
ja maksaa alle 1e...
no pistetäänkö noihin "tuleviin" "Noob topicceihin" Suora linkki ja lukko päälle?
Henrin: Joo, niin ainakin itse ajattelin.
Mutta miten ratkaisu voi löyty FinnPSP-foorumilta, jos siellä on yhteensä noin 8 topicia? Täällä nyt tuntuisi hieman enemmän olevan, joten olettaisin täältä löytyvän vastauksen ennen muita "vastaavia" foorumeita.
Jos FinnPSP foorumi kasvaa niin sinnekin tulee lisää tietoa ja pienemmällä foorumilla on helpompi moderoida kun ei ole niin montaa aluetta vahdittavana.
Toisaalta, sinne FinnPSP-foorumiin lähinnä kopioidaan täältä oppaita jne... Ja kyllä täällä pärjätään, esimerkiksi minä ja Henrin olemme vain PSP-moderaattoreita, joten yhteen alueeseen on helppo keskittyä.
No ei sitten lopeteta paskanjauhantaa.
Tämä foorumihan siistiytyy sitten jos kaikki sinun mielestä "osaamattomat PSP käyttäjät siirtyvät FinnPSPhen pois sinun foorumeitasi sotkemasta. Ja missään nimessä en ole kisaamassa, harmi jos siltävaikuttaa. Minustakin yhteispeli kannattaa, mutta sinä vaan kerrot miten kaiken tulisi olla VAIN sinun foorumilla. Miksi ei saa olla muita vaihtoehtoja. Onhan kaupassakin monen merkkistä maitoa ja kaikki käyttää mieleistään. Annetaan käyttäjien ratkaista kummalla ovat.
Missä kohtaa olen sanellut miten kuuluisi toimia? Missä kohtaa olen sanonut joitakin "osaamattomiksi" PSP-käyttäjiksi? En missään kohtaa.
Kerroin vain, että turhaa spämmiä tippuu ja sitä alkoi tulemaan juuri fuusion jälkeen ja sitähän sinäkin alunperin arvostelit ja mainostit foorumiasia "pelastuksena" tähän "ongelmaan".
Kisaamiseksihan minun on hyvin helppoa tätä kuvailla, koska puhut kokoajan siitä, että "antaa valita". Siinähän valitsee, ei minua haittaa.
Jospa nyt sitten lopetetaan tämä väittely, vaikka kuinka hauskaa luettavaa onkin. :] Katsotaan sitten parin kuukauden päästä, miten FinnPSP jakselee.
Eiköhän se ollu siinä, otetaampa nyt isotpojat järkikäteen ja todetaan että tästäkään ei ollut kenellekkään yhtään apua, minä lopetan nyt tähän aiheeseen vastailun. Kiitos näkemiin.
E: Turhaa paskanjauhantaa vaan
Eiköhän se ollu siinä, otetaampa nyt isotpojat järkikäteen ja todetaan että tästäkään ei ollut kenellekkään yhtään apua, minä lopetan nyt tähän aiheeseen vastailun. Kiitos näkemiin.
E: Turhaa paskanjauhantaa vaan
Joo ei tämä auta ketään. Kerroin vain mielipiteeni. Tosin siihen alkuperäiseen kysymykseenihän en koskaan suoraa vastausta saanutkaan, enkä varmaan saakkaan.
Oftopikkina, kaupasta saa vain Valion ja Ingmanin maitoja. Erikseen sitten soija -ja kaurapohjaiset valmisteet.
Kyllä täällä p-pohjanmaalla kaupasta löytyy myös Maitokolmion maitoja.
kyllä pitäisi välillä ottaa huomioon että jyväskylän yläpuolellakin on elämää
Kyllä täällä p-pohjanmaalla kaupasta löytyy myös Maitokolmion maitoja.
kyllä pitäisi välillä ottaa huomioon että jyväskylän yläpuolellakin on elämää
Toi on tosi ja toisekseen täällä Riihimäen leveysasteilla on myöskin pienempien meijereiden maitoa jaossa.
Aijaa, täällä korvessa ei ole oikeen muuta kun noita. :l Johtunee siitä että täällä ei ole meijereitä lähettyvillä. :]
tuli tossa mieleen että mulle tulee joskus maitotuotteista helvetillinen ripuli
ajattelin ilmoittaa vaan ihan offtopikkina..
Jatketaanko offia? :] Itse olin laktoosi-intoleranssinen syntymästä asti, sitten 10-13 vuotiaana en ollu ja nyt 15-vuotiaana alkanut taas olemaan hieman.
Pieni kevennys tähän väliin, joka tuli mieleen tuosta laktooriallergiasta.
Äiti oli töissä kahvila/ravintolassa ja kerran sen eteen tuli asiakas, joka aivan pokkana lausahti, että pitäs tietää tuo maidon osuus annoksessa, koska hänellä on laktoosi-impotenssi. Tiedä oliko vitsi, mutta kuulemma aivan pokalla sanoi.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.