PDA

Näytä koko versio : Mikä kannattaisi ostaa?

vadvad
25.12.2007, 16:39
Eli nyt minulla on wii-konsoli ja ajattelin hankkia siihen mod-piirin. En tiedä vielä minkä laisen. Sarjanumeroni on LEH119***...
1. Eli millainen mod-piiri olisi hyvä?
2.Mitkä mod piirit toimivat tällä wiillä?
3.Miten kutakin erilaista mod-piiriä joutuisin päivittämään?
4.Miten niitä kuuluu päivittää?
5.Millä toimii varmiten?
6. Jostain kuulin, että se uusin D2C mod toimii kaikissa wii versioissa ja sitä ei tarvitse päivittää. Onko totta?
7. Oliko kysymyksiä liikaa?:)

Kiitos paljon vastauksista. Olen aikas noob näissä asioissa, että selkeitä vastauksia kaipaisin ja erilaisia vaihtoehtoja(,joita kuvataan eri näkökulmista). Kiitos!

dobe
25.12.2007, 22:53
D2Ckeystä oikeastaan turha maksaa tossa sinun tapauksessa, koska sarjanumero on LEH135:sta pienempi, niin sinulle sopii joko Wiinja Deluxe, tai Wiikey. Toden näköisesti konsolisi on D2B ohjaimella varustettu, ja mitä ilmeisemmin vielä sellainen jalton versio, eli jos itse modin haluat asentaa niin varaudu hiomaan kyseisestä ohjaimesta hieman kotelointia ja rakentamaan siihen 3 puuttuvaa jalkaa.

Se on sitten ihan omasta harkinnasta kiinni kumman konsoliin haluaa, Wiikey tällä hetkellä halvempi, ja päivityksien ilmestyminen kyseiselle modille tällä hetkellä avistuksen todennäköisempää kuin Wiinjalle, tosin Wiikeyn kotisivut ollet jonkin aika alhaalla joten piirin päivitykset joutuu etsimään muualta kuin wiikeyn omilta sivuilta. Syytä siihen tosin ei ole tiedossa, että miksi ne sivut on alhaalla.

Piirien päivitys jokseenkin yksinkertaista, lataat piirin valmistajan sivulta päivityksen, poltat sen dvd-kiekolle, joko päivitys käynnistyy automaattisesti, tai sitten sen joutuu disc-channelin puolesta käynnistämään, ja seuraamaan hieman ohjeita ( painelemaan nappeja) Syy päivittää piiri on oikeastan vain ja ainostaan se, että piirissä oletuksena oleva ohjelmisto ei kykene ohittamaan esin super mario galaxy pelissä olevaa tarkistetta, joka estää pelin käynnistymisen konsolissa jossa on päivittämätön modpiiri (wiinja deluxe / wiikey)

Itse olen Wiinja Deluxea, ja Wiikeytä asenellut ja testannut, toimivuutta pelien suhteen niin ainakin omakohtaisesti identtinen, suurin eroavaisuus on käytetyssä mediassa, eli mille levylle backupit on poltettu, Wii kun on jokseenkin nuuka sen suhteen mitä levyjä sille syöttää.

D2Ckeyn asentaminen on mahdollista tällä hetkellä kaikkiin Wiihin versioihin, koska se asennetan suoraan wiissä olevan ohjaimen jalkoihin, joudutaan juotoksia tekemään enemmän, ja asennus on hankalampaa ja aika vievämpää kuin esim winjan tai wiikeyn, tästä johtuen asennuttaminen ja kyseinen modpiiri on kalliimpi kuin nuo aikaisemmat modpiirit.

Shadown
25.12.2007, 23:01
Jalattomat D2B koneet ilmesty kuvioihin vasta LEH12 sarjan jälkeen.

dobe
25.12.2007, 23:08
Äh, lukee oikein mutta kirjoitaa väärin, pientä sukulaisten luona laukkaamis väsymystä havaittavissa.

Your Drive Chip is most likely GC2-D2B.
Your Drive Pins are most likely not cut.

Jostain kummasta syystä jäi tuo not huomioimatta kokonaan :), no näitä sattuu onneksi tekstipohjaiset virheet on korjattaissa, mut ainahan siihen jalkojen rakentamiseen kannattaa varautua, vaikka ihan harrastuksen vuoksi :D

vadvad
25.12.2007, 23:14
Eli jatkan nyt tästä samassa viestiketjussa. Siis. Miten sitten, kun ostan wiikeyn saan pelejä dvd:lle? Pitääkö ne siis ladata netistä vai kopioida suoraan toisesta("oikeasta") wii pelin levystä? Ajattelin, että nyt hankin tuon WiiKeyn. Onko se mielestänne kallis, jos saan WiiKeyn+sen asennuksen hintaan 29,50+40,00=69,50€? Pääsen noutamaan ja viemään, joten postimaksuja ei tule. Itse kun en viitsisi alkaa säätämään noita asennuksia, kun kuitenkin rikon... Onko Tampereella muuta modaaja "paikkaa" kun http://www.cheapestmods.com/ ?
:rolleyes:

vadvad
25.12.2007, 23:15
Äh, lukee oikein mutta kirjoitaa väärin, pientä sukulaisten luona laukkaamis väsymystä havaittavissa.

Your Drive Chip is most likely GC2-D2B.
Your Drive Pins are most likely not cut.

Jostain kummasta syystä jäi tuo not huomioimatta kokonaan :), no näitä sattuu onneksi tekstipohjaiset virheet on korjattaissa, mut ainahan siihen jalkojen rakentamiseen kannattaa varautua, vaikka ihan harrastuksen vuoksi :D

Siis mun ei tarvitsis tehdä jalkoja, mutta tarttis hioa pintaa?

dobe
26.12.2007, 10:46
Ei tarvi juotella muuta kun ne johdot oikeisiin paikkoihin. Tuosta C2B piiristä kun on kahta versiota, jalallinen ( ei ongelmia / ylimääräisiä rakentelija, että piirin saa kiinni) jalaton ( joutuu poistamaan kyseisen ohjaimen kotelointia hiomalla, ja rakentamaan sille uudet jalat 3 kpl.

Jos omat välineet ei riitä, niin kannattaa ihan suosiolla tosiaan viedä se jonnekkiin asennettavaksi, Tampereen suunnalla suosittelen Cheapestmodia, tosin ei sielä suunnalla taida muita ollakkaan ainakaan virallisia ammatinharjoittajia / yrityksiä.

Kuten kaiken muunkin joka kaupassa maksaa niin internetistä sen lataaminen ilmaiseksi on laitonta, paitsi jos materialin tarjoajana on sama taho joka jakselee sen kauppaan Wiin pelien suhteen näin ei ole.

Kotioloissa alkuperäisestä pelistä varmuuskopion ottamiseen on ainakin pari keinoa, tarvitset A) Wiille homebrew ohjelman joka lukee pelin paloissa sdmuistikortille, josta se siirretään tietokoneelle, jolla saadut palat yhdistetään ja niistä luodaan image, joka poltetaan sitten dvd:lle. (toimivuudesta, ja miten tuo oikeastaan toteutetaan niin ei ole henk.koht kokemusta)

B) Tietokoneen + ohjelman ja DVD aseman joka kykenee lukemaan alkuperäisiä Wiin pelejä, asemia jotka tuohon kykenee niin tietääkseni niiden mallien määrä on suurinpiirtein yhden käden sormin laskettavissa ja kaikki minulle vastaan tulleet ovat olleet LG:n valmistamia DVD-rom asemia, itse käyttänyt LG GDR-8162B mallista asemaa (8161, 8163 ja 8164B asemat toimivat kanssa, tosin joidenkin firmware versioiden kanssa ollut toimimattomuutta.)

vadvad
28.12.2007, 13:25
Eikös tuo ole sinänsä halvempi tapa toi B kun A, koska siihen ei tarvitse ostaa mitään. Eli B tapaa käyttäessä on kyse vaan tietokoneen dvd-asemasta. Ja onko tuo "ohjelma" siis joku poltto-ohjelma? Onko sama asia muidenkin konsoleiden kanssa(etenkin PS2)? Eli toimiiko samalla B tavalla? Eli siis jos haluan polttaa uuden pelin tarvitsen joko alkuperäisen pelin tai netistä ladatun tiedoston(,joka on laitonta)? Vai?

Oon vähän uus näissä asioissa:D, mutta nopea ja innokas oppimaan:rolleyes: