PDA

Näytä koko versio : Toimimaton PS2 V12 Infinitymodauksen jäljiltä

DeCr
11.05.2005, 01:24
Eli uusi PS2 v12 Slimmi ilmeisen (pikkuvikaisen) mäsänä.

Matrix Infinity (pitäisi olla v 1.39), ostettu hiljattain modpiiri.comista uudella V3 lasersuojalla. Parin tunnin asennussession jälkeen kokeilin konetta, ei kuvaa. Avasin purkin, ekana tarkistin asennusohjeesta kuvan 2 liitokset, sillä arvelin siellä olevan kaksi johdinta yhdessä. Johtojen kuumaliimakiinnitys toimi liiankin hyvin, ja P,O,M,N kohdista lähti tuo kuparinen liitinpinta irti. Juotin korvaavat piuhat tilalle. Kamerassa ei zoomi riitä, joten en saa tuosta kunnon kuvaa.

Idea löytyy http://www.keen-edge.com/list/ps2.jpg , jossa lilat ruksit ovat rikkinäiset pinnat, punaiset "korjausjuotoksia" piuhalla. Kohta 1:n toinen juotos ei näy kuvassa. Oletettavasti vika on tässä, tai lasersuojan johtimen leikkuukohdassa.

Otin Infinityn ja lasersuojan kokonaan irti (leikkasin piuhat), siistin juotoskohdat, kolvasin vielä piuhan V3 lasersuojan asennuksessa katkaistun johtimen (L1/L2) tilalle. Tuloksena ei kuvaa/ ei boottaa, valo muuttuu kyllä vihreäksi.

Emolla ei näy pintapuolista vikaa kummallakaan puolella, eikä tinajämiä tms. Olen täysin kokematon pleikkojen kanssa (systerien kone), eli onko jotain "muuta syytä" miksei kone boottaa? Yhtenä omituisuutena huomasin, että resettiä painettaessa vihreä valo alkaa vilkkua. En nopealla googlella löytänyt vastaavaa käyttäytymistä muualta.

Tuuletin lähtee käynnistettäessä päälle ja CD/DVD motoriikka tuntuu toimivan, sillä lukupää siirtyy kantta avatessa ääriasentoon ulkoreunaan.

Ideoita?

Shadown
11.05.2005, 16:50
Mulla on sellanen olo, että olet vain rikkonut koko koneen.

DeCr
11.05.2005, 22:50
Hmm. Vaikea uskoa, kun mitään ei varsinaisesti ole mennyt lopullisesti rikki. Tai sitten on.

Shadown
11.05.2005, 23:12
Lopullisesti ja lopullisesti. Jos olet onnistunut polttamaan levyltä folioita rikki, voin sanoa ettet kyllä omilla keinoilla ehjäksi sitä saa.

Itse toki voin myydä sekä asennuksen ja kokonaan uuden emon masiinaan. Mutta melkein uskaltaisin veikata, ettei koneesta ehjää saa alkuperäistä levyä korjaamalla. Tai saa, mutta siinä menee työtunteja liikaa.

DeCr
11.05.2005, 23:58
Mikä noissa on niin kriittistä, liitännät näyttää olevan vain alapuolella, eikä siis mitään läpivientejä PCB:n toiselle puolelle? Kyseiset kohdat eivät palaneet, vaan "repesivät" irti, mielettömän helposti jopa.

Shadown
12.05.2005, 00:24
Niin, olet käyttänyt jotain älyttömän kuumana olevaa kolvia.
Varsinkin oma tekemissä levyissä nuo foliot "repeää" helposti liian kuumalla kolvilla työstettäessä.
Mutta kuten sanoin, jos olet saanut jo tuollasta jälkeä aikaiseksi, et varmaan korjatuksikaan saa.

Joka tapauksessa näkemäti en pysty sanomaan mikä tapauksessasi on rikki.

Peteju
12.05.2005, 00:27
Olen useampia pleikkari 2 koneita modannut eikä koskaan ole foliot irti palaneet, tämä on merkki siitä että käytät aivan liian kuumaa kolvia taikka lämmität kohdetta liian kauan.
toki komponentit kestävät lämpöä mutta rajansa silläkin.

olen pahoillani mutta tilanne kuulostaisi suht pahalta.
kaikkea ei voi korjata, se jos yksi folio repeää on korjattavissa, mutta
jos useampia, niin ongelma on hieman suurempi.

Petri Junttila
Consoletech

modari
07.09.2005, 23:44
No....Shadown on ennenkin tällä foorumilla sanonut että kun folioita irtoaa ei konetta saa enää kuntoon ja kauppaa emoa. Kuitenkin olen yhden tuollaisen koneen korjannut ihan ilmaiseksi josta täällä sanottiin ettei enää kannata korjata. Lähetä jollekkin vaan korjattavaksi.

Shadown
08.09.2005, 00:38
En ole sanonut suoralta kädeltä etteikö saisi kuntoon.
Olen sanonut, että hyvin paljon mahdollista ettei saa.

Olen itsekkin joitakin foliovammaisia korjaillut. Mutta aika useasti läpivientejä tms. on paskana ja niitä ei aina saa kuntoon millään.

Myöskään tässä aiheessa en ole väittänyt etteikö sais. Toin vain esille, ettei ole kannattavaa haaskata työtunteja moiseen.

Joka tapauksessa emo on myyty jo ja kone toimii sillä.
Kaikki hyvin siis.