PDA

Näytä koko versio : Kovon vaihto

Meitzi
24.11.2007, 11:48
Ekapäivänä alko jo tunnostamaan että tuo 20Gt levy taitaa tulla äkkiä täyteen.

Isompi kovalevy eli se 120Gt maksaa virallisena noin 180€ (tuossa mukana tulisi kyllä transfer kit)
Irrallisena 2,5 tuuman 120Gt SATA levy maksaa noin 70€

Minkäs nimistä ohjelmaa tuohon pitää käyttää, että saan vanhasta tiedot talteen + uuden alustettua xboxille kelpaavaksi?

Tokihan tuosta itse kovalevystä menee takuu, mutta jos konsoliin tulee vikaa niin varmasti vien korjattavaksi. (ja piän huolen että levy ei mene mukana)

PS
Kaikki Eliten ostaneet voivat pyytää ilmaistra transfer kittiä
http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/console/datamigration.htm tosin tuohon vaaditaan kaverilta toinen sarjanumero

Meitzi
24.11.2007, 12:08
No oliha tuolla muuallakin juttua tästä vaikka en ensin millään löytänyt.

Ohjelma näkyy olevan HDDHackr
http://www.xbox-scene.com/xbox360-tools/HDDHackr.php

Mutta onhan tuossa näämä vielä sellainen rajoitus, että levy pitää olla tietynlainen. (eli levyn allekirjoituksessa on varmaan kerrottu minkälainen rauta on kyseessä) Onneks näyttäs vielä löytyvän noita Western Digital Scorpio levyjä niin ei muuta ku tilaukseen.

jaku00
05.12.2007, 22:08
Miten on mennyt?
Itselläni sain firmiksen modattu mutta hddhackr -f sanoo lopussa että:
Information on sector 16 does NOT match the firmware info.
:confused:

Meitzi
08.12.2007, 22:44
Muille vinkiksi, että sitä vanhaa levyä ei tarvitse purkaa (hajottaa) ennekuin uusi on saatu valmiiksi. (itse oli huolissani, että miten tiedot saa siirrettyä, mutta se ei ole ongelma)

hddhackr ohjelman lisäksi pitää olla 120Gt:n levyn hddss.bin tiedosto. Tuota etsin aikani ja löysin lopulta torrenttina. (jos käytät vanhasta 20gt levystä allekirjoitusta et voi käyttää kuin sen 20gt tilaa)

Vista 64 ja ilman korppuasemaa oleva kone niin meinas kyllä hermot mennä, että miten sais dossiin. Lopulta ku sain dossiin niin valitettavasti en saanut ohjelmaa löytämään sitä levyä. (nforce4) Vaatinee hieman hexa editointia.

pazi88
12.12.2007, 15:12
Tuota.. käsitinkö nyt oikein?

Eli hommaan Western Digitalin Scorpio 120gb kovon (sata 2,5") jossa tarrassa lukee bevs ja lat jossain kohdassa.

Tuon sitten löyn koneeseen ja jollain winhexillä poistan sektorit 16-22 ja nimeän ne hddss.biniksi.

Sitten ajan dossissa hddhackr ohjelman avulla tuon 120 gigasen hddss.binin sinne, jonka jälkeen tuo kovo pitää vaan alustaa boksissa jolloin mulla on toimiva 120gb kovo siinä.

Ja tuolla trasfer kitilläkö saa sitten kaikki teidostot vanhalta kovolta uuteen.

Meitzi
12.12.2007, 17:30
Tuota.. käsitinkö nyt oikein?

Eli hommaan Western Digitalin Scorpio 120gb kovon (sata 2,5") jossa tarrassa lukee bevs ja lat jossain kohdassa.

Tuon sitten löyn koneeseen ja jollain winhexillä poistan sektorit 16-22 ja nimeän ne hddss.biniksi.

Sitten ajan dossissa hddhackr ohjelman avulla tuon 120 gigasen hddss.binin sinne, jonka jälkeen tuo kovo pitää vaan alustaa boksissa jolloin mulla on toimiva 120gb kovo siinä.

Ja tuolla trasfer kitilläkö saa sitten kaikki teidostot vanhalta kovolta uuteen.

Kyllä näin. Itse tilasin verkkokaupsta tuote 23402 ja se käy. Niitä vanhoja sektoreita ei tarvitse poistaa vaan ajaa vain sopivan 120gt:n levyn tiedot sisään. (eli sinulla pitää olla jostain hankittu hdds.bin tiedosto)

Jos sinulla on transfer kit niin sillä tiedostojen siirto tuon jälkeen on toki helpointa.

Meitzi
12.12.2007, 17:35
Niin lisätään nyt senverran vielä otta omalla kohdallani olen LÄHES valmis. Eli vähä jo välillä tuntuu, että joka kohta mikä voi vaan vastustaa, niin vastustaa jotenkin.

Nyt kun sain hex editorilla sopivat bitit hddhackr.com tiedostoon (nforce4 emolevy) niin kyllähä se levy sitten löytyi. Netistä ladattu hddss.bin (120gt) sisään joka oli otettu näämä fujitsun levyltä. Kyllähän se vähän kylmäsi tuota pistää, mutta aattelin että levy siinä vain menee, ei sen vakavampaa. Sitten levy xboxiin ja oikeinhan se siellä näky. Formattia sieltä, mutta sitten kun pistin sen takaisin tietokoneeseen niin eihän se tuo Xplorer360 sitä sitten löytänyt ollenkaa vaikka xboxissa toimi. (ja sama ohjelma löysi sen alkuperäisen 20gt levyn)

Noh aikani pähkäiltyä ja kiroiltua löysin sitten juttua asiasta. Ohjelmasta piti olla Xplorer360_extreme2 versio jota oli tuohon 120gt levyyn viilailtu. Tämä ei kuitenkaan minulla jostain syystä toiminut täysin, vaikka sainkin ohjeiden mukaan kaikki osiot näkyviin ja #2 osion palautettua. Kolmososion tiedostoja tuolla ohjelmalla en jostain syystä saa levyllä lisättyä. Eli levy on sinänsä ok, mutta en vain ole saanut kaikkia tiedostoja siirrettyä sinne.

pazi88
12.12.2007, 19:05
Kyllä näin. Itse tilasin verkkokaupsta tuote 23402 ja se käy. Niitä vanhoja sektoreita ei tarvitse poistaa vaan ajaa vain sopivan 120gt:n levyn tiedot sisään. (eli sinulla pitää olla jostain hankittu hdds.bin tiedosto)

Jos sinulla on transfer kit niin sillä tiedostojen siirto tuon jälkeen on toki helpointa.

Jeps kiitoksia. Pitää laittaa tilaus vetämään ja ruveta värkkään. toivottavasti saat ite kans toimimaan sen.