Näytä koko versio : Ostamassta xboxia ja päässä järjetön määrä kysymyksiä
darealjyra
04.05.2005, 12:56
Tämän aiheen olisi voinut kyllä nakata minne tahansa alueelle, mutta koska tunnen itseni hyvinkin aloittelijaksi, laitan sen siis tänne. Lukkoon vaan jos löytyy vastaava topikki.
Eli olen hommaamassa xboxia tällä hetkellä. Ei, en aio jäädä odottamaan seuraavan xboxin ilmestymistä, silllä rahallinen status tuskin siihen vielä ainakaan vuoteen riittää.
Mitä suosittelette, ostanko uuden ja modautan sen, vai kenties ostan käytetyn, jo modatun version? Takuuta ei kummassakaan taida olla?
Mikä mod-piiri on hyvä, tarvitsen sitä kahteen eri tarkoitukseen, käyttöön mod-piirillä ja ilman? Vai onnistuuko verkkopelaaminen mod-piirin ollessa käytössä samanaikaisesti. Muistelen, että olisin joskus lukenut, että verkkopelaaminen ei onnistu modatulla laatikolla.
Entäs sitten nämä kiintolevyvaihdokset? Kuinka paljon laatikossa on alkujaan ollut tilaa, ja kuinka pitkälle se riittää? Millainen kiintolevy on sitten hyvä, tarkoitan merkkiä ja mallia jne.?
DVD-asemasta sen verran, että onko siinä mahdollista olla polttavaa asemaa? Esim. voisin tietokoneelta siirtää sinne tallennetut kotivideot ja polttaa sillä ne levylle? Onko xboxiin mahdollista asentaa ohjelmaa, jolla voisin vertaisverkon avulla ottaa yhteyden kaveriini, joka sitten voisi lähettää minulle esim. tulevana juhannuksena kuvatun materiaalin? Eli periaatteessa ns. laittomien ohjelmien, samanlaisten kuin dc++:n avulla? En nyt tarkoita piraattikäyttöä.
Vai onko helpompaa ostaa tietokoneeseen dvd-asema, ja ottaa xbox missä on tavallinen dvd-asema? Mikä merkki asemissa on hyvä, mikä lukee esim. peleistä ottamani varmuuskopiot?
Kysymysmerkkien määrää en uskalla edes laskea. Toivottavasti en tehnyt turhaa topikkia. Kykeneekö kukaan vastaamaan jokaiseen kysymykseeni? 8)
Mitä suosittelette, ostanko uuden ja modautan sen, vai kenties ostan käytetyn, jo modatun version? Takuuta ei kummassakaan taida olla?
Juu takuu lähtee modauksen jälkeen. Itse ostin uuden ja modasin sen, tosin jos löytyy joku käytetty kohtuu hintaan, niin sekin on vaihtoehto. Melkein makuasia (ja taloudellinen?). Kannattaa katsella vaikka Huuto.Net:stä, siellä tuntuu pyörivän noita modattuja koneita.
Mikä mod-piiri on hyvä, tarvitsen sitä kahteen eri tarkoitukseen, käyttöön mod-piirillä ja ilman? Vai onnistuuko verkkopelaaminen mod-piirin ollessa käytössä samanaikaisesti. Muistelen, että olisin joskus lukenut, että verkkopelaaminen ei onnistu modatulla laatikolla.
Juu mod-piiri pitää olla pois päältä, että voi pelata Live!:ssä. Tosin on myös ohjelmia, joilla voi pelata, vaikka kone olisi modattu. XBConnect (tjsp.) on ainakin yksi. Itselläni ei ole kokemusta noista. Hyvästä Mod-piiristä voi olla montaa mieltä. Itselläni on SmartXX v2, eikä moittimista ole ollut. Kallishan tuo on, mutta Smartilta on tullut uusi halvempi piiri, SmartXX LT OPX, jossa on lähestulkoon samat ominaisuudet. Itse varmaan harkitsisin tuota LT:tä. Hyvät ominaisuudet, eikä kauhee hinta.
Entäs sitten nämä kiintolevyvaihdokset? Kuinka paljon laatikossa on alkujaan ollut tilaa, ja kuinka pitkälle se riittää? Millainen kiintolevy on sitten hyvä, tarkoitan merkkiä ja mallia jne.?
Vakiona on joko 10 tai 8giganen limppu. Eipä sille kyllä saa kovin montaa varmuuskopiota. Isompia maksimissaan pari ja pienempiä enemmän. Joka tapauksessa aikas vähän. Itselläni on Seagaten 120giganen kovo. Eipä noilla kovoilla varmaan väliä ole, kunhan se lukittuu (linkki (http://www.tdubel.com/artikkelit/xbkiintlukitus.html)), että pääseen Live!:en. Tuolla on listaa kovoista, jotka lukittuu ja ei lukitu.
http://xboxdrives.x-pec.com/
DVD-asemasta sen verran, että onko siinä mahdollista olla polttavaa asemaa? Esim. voisin tietokoneelta siirtää sinne tallennetut kotivideot ja polttaa sillä ne levylle? Onko xboxiin mahdollista asentaa ohjelmaa, jolla voisin vertaisverkon avulla ottaa yhteyden kaveriini, joka sitten voisi lähettää minulle esim. tulevana juhannuksena kuvatun materiaalin? Eli periaatteessa ns. laittomien ohjelmien, samanlaisten kuin dc++:n avulla? En nyt tarkoita piraattikäyttöä.
Ei ole polttavia asemia. PC:n ja Boxin välillä saa tavaran liikkuun kätevästi FTP:llä. Ja DC++ ei ole laiton.
Vai onko helpompaa ostaa tietokoneeseen dvd-asema, ja ottaa xbox missä on tavallinen dvd-asema? Mikä merkki asemissa on hyvä, mikä lukee esim. peleistä ottamani varmuuskopiot?
Vanhat Samsungit on ainakin hyviä ja taas vanhat Thompsonit on huonoja. Uudet Samsungit ei kuulemma olisi taas niin hyviä ja uudet Thompsonit olisi parempia, kuin vanhat. Itselläni on Philipsin asema, joka on suostunut hyvin yhteistyöhön CD-RW levyjen kanssa. Joka tapauksessa jos haluaa metsästää "kunnon" asemaa, niin kai se Samsung vielä on "King of the hill".
Kysymysmerkkien määrää en uskalla edes laskea. Toivottavasti en tehnyt turhaa topikkia. Kykeneekö kukaan vastaamaan jokaiseen kysymykseeni? 8)
Jaa-a eipä tämä nyt turha topicci ole. Toivottavasti nuo auttoi edes alkuun.
darealjyra
04.05.2005, 13:32
Kiitos paljon, tuo tekstisi avarsi näkemyksiäni valtavasti!
Olen kuullut jostain mod-piiristä, jonka saa päälle ja pois helposti softalla. Onko tämä sitten kovin paljon helpompi käyttää kuin tavalliset? Olettaisin, että muissa on sitten ulkoinen kytkin, josta sen saa päälle ja pois?
Ja DC++ ei ole laiton.
Niin ei se itse ohjelma ole laiton, mutta kyllä sitä taidetaan käyttää pääasiassa laittomuuksiin. Tuota hain kommentillani :lol:
EDIT: Tässä näyttäisi olevan ihan näppärään hintaan xbox
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=17204046
What say you?
Xbox Vs. Tietokone
04.05.2005, 15:13
EDIT: Tässä näyttäisi olevan ihan näppärään hintaan xbox
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=17204046
What say you?
Ehkä en ostasi xboxia tuosta, kun tuo ei ole mikään kunnon paikka mikä modaa boxeja. Osta vaikka boksi http://www.modpiiri.com/?sivu=tuotteet&k=1&l=2&s=0
saat valita piirin vielä ihan ite!
:lol:
http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=Jrissanen
kaikki eivät ole samaa mieltä
Kyllä kaveri varmaan tosissaan asiansa osaa. Vaikkakin tais olla se joka myi vaan tuota Aladdin modia mukana.
Mutta tosissaan, en pidä että täällä aletaan ketään mollaamaan ilman perusteluja. Joten jos keksii mollata jotakuta, on se perusteltava.
KORJAAN: Sekoitinkin kaverin, mutta ei muuta asiani ydintä.
Kiitos paljon, tuo tekstisi avarsi näkemyksiäni valtavasti!
Olen kuullut jostain mod-piiristä, jonka saa päälle ja pois helposti softalla. Onko tämä sitten kovin paljon helpompi käyttää kuin tavalliset? Olettaisin, että muissa on sitten ulkoinen kytkin, josta sen saa päälle ja pois?
En ole tuota mainitsemaani Smartin LT:tä käyttänyt, mutta jos se on samanlainen tältäosin, kuin Smartn V2 (Mistä olen 99,9% varma), niin käynnistäessäsi Boxin virtanapilla, aukeaa SmartOS, josta koneen voi käynnistää suoraan ilman mod-piiriä, eli sitä piiriä ei tarvitse varsinaisesti sammuttaa millään.
Niin ei se itse ohjelma ole laiton, mutta kyllä sitä taidetaan käyttää pääasiassa laittomuuksiin. Tuota hain kommentillani :lol:
Niin no tuo on taas totta...
EDIT: Tässä näyttäisi olevan ihan näppärään hintaan xbox http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=17204046
What say you?
Jaa-a. Itselläni ei ole mitään kokemusta DuoX 2:sta. Kokeneemmat sanokoot jotain.
Xbox Vs. Tietokone: Vaikka en ole mode, enkä yleensä niuhota toisten käytöksestä, niin vaihda (pienennä) nyt ihemeessä tuota avataria.
Smartin LT:ssä aukeaa SmartOS samalla lailla kun Smartn V2.
Niin aukeaa. Se OS on vain karsitumpi.
Kiintolevyyn kohdistuvat vaihtoehdot vähäisempiä.
Hinnaltaa myöskin ainakin modpiirissä 80centtiä kalliimpi kuin DuoX2.
Joten harkitsemisen arvoinen modi.
darealjyra
05.05.2005, 08:21
Kiintolevyyn kohdistuvat vaihtoehdot vähäisempiä.
Tarkoitatko, että esim. kaiken kokoiset kiintolevyt eivät käy? Tai merkkiset?
Tuo Duox2 tuntuu olevan aika kovassa huudossa ainakin tuolla modpiiri.comissa, ja harmiksi siitä smartista ei ole kerrottu läheskään niin paljoa kuin olisi ollut tarpeen. Onnistuuko sillä kaikki nuo samat, mitkä duox 2:llä lupaillaan onnistuvan?
Tässä suora linkki tuotekuvaukseen:
http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=3
Eli tuontidvdt jne.?
Tuli vielä mieleen että mistä saa näitä isompia kiintolevyjä?
Tarkoitatko, että esim. kaiken kokoiset kiintolevyt eivät käy? Tai merkkiset?
ei se sitä tarkota.
vertailtiin Smartin LT ja Smartn V2 ominaisuuksia.
Smartin LT:ssä toimii kaiki kovalevyt mitä DuoX2:ssa
Smart LT on huomattavasti laadukkaampi piiri (ei oo tullu yhtään risaa vastaan)vai onko jonkulle tullu
http://www.tdubel.com/artikkelit/smartxxltopx.html
http://www.tdubel.com/artikkelit/duox2.html
darealjyra
05.05.2005, 08:44
Ok. Mutta onko netissä(tai missään) sellaista listaa, josta näkee, että mitkä kovot toimii ja mitkä ei?
Miten muuten, mitkä asemat lukevat dual layer - dvd-levyjä?
http://xboxdrives.x-pec.com/
kaikki kovot toimii mutta eivät lukitu
darealjyra
05.05.2005, 09:12
Mitenkäs tämä ftp-yhteys toimii, kun itselläni on käytössä homepna-kortti, mutta tietokoneessani on myös verkkokortti? Se pitää siis yhdistää siihen, eikä tarvitse välttämättä olla mitään hubeja välissä?
http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxliitverkko3.html#111
sieltä ne ohjeet löytyy
darealjyra
05.05.2005, 11:30
Mitä paikkaa siis suosittelisitte ostopaikaksi?
Onko tuo modpiiri.com paras?
Ei taida olla sellaista joka asentaa kummatkin mod-piirin ja kiintolevyn?
Mitä paikkaa siis suosittelisitte ostopaikaksi?
Onko tuo modpiiri.com paras?
Itse olen kaikki modit ostanut tuolta, ei mitään valittamista. Kun ovat saaneet maksun, niin 24h sisällä pitäisi olla modi tullut. Itselläni on ainakin toistaiseksi toiminut.
Ei taida olla sellaista joka asentaa kummatkin mod-piirin ja kiintolevyn?
Jaa-a, ei tietoo. Eikö Shadown:n laita sitten kovoja? Ja tuon kovon vaihtaa kyllä itsekin, jos on vaan yhtään räplännyt tietokoneita. Suurin ongelma, on että kaikki ruuvti boxissa on torx:ja. Meisselit maksaakin sitten varmaan huikeat 2e kipale... :)
darealjyra
05.05.2005, 14:14
Meisselit maksaakin sitten varmaan huikeat 2e kipale... :)
Eäh nyt loppu kyllä ostohalut...2 EUROA?!? :lol:
Jaa-a, ei tietoo. Eikö Shadown:n laita sitten kovoja? Ja tuon kovon vaihtaa kyllä itsekin, jos on vaan yhtään räplännyt tietokoneita. Suurin ongelma, on että kaikki ruuvti boxissa on torx:ja
Joo ei sen asentamisessa ole varmaan mitään vaikeuksia kun olen sen verran paljon kasaillut koneita, vaan sitä mietin, että raukeaako tuon modpiiri.comin antama takuu jos koneen avaa itse?
Minä asennan ihan mitä vaan. Kunhan ohjeet löytyy.
Kiintolevyn asennus nyt on jo ihan rutiinia mulle.
Mutta tuosta kiintolevyn vaihdosta vaan, ettei se ole kuitenkaan ihan niin yksinkertaista. Eli tyyliin "vanha pois ja uusi tilalle". Helppoa se on kyllä, jos osaa. Eikä Tdubelinin ohjeilla vaikeaa ensikertalaisellekkaan.
darealjyra
05.05.2005, 14:55
Kyllä minä sen luultavasti ainakin ohjeiden kanssa saan asennettua. Tuo takuu vain mietityttää.
Onhan mahdollista toistaa esim. cd:llä oleva videotiedosto(ei video-cd:tä, vaan tiedostona olevan)? Eli periaatteessa en tarvitse tuota kiintolevyä muuten mihinkään?
Eli luultavasti tuolta modpiiristä tilaan tuon boksin ja siihen valmiiksi asennetun modin.
Kyllä minä sen luultavasti ainakin ohjeiden kanssa saan asennettua. Tuo takuu vain mietityttää.
Itse kyllä hivenen luulen, ettei menisi, mutta kysymällä selviää.
Onhan mahdollista toistaa esim. cd:llä oleva videotiedosto(ei video-cd:tä, vaan tiedostona olevan)? Eli periaatteessa en tarvitse tuota kiintolevyä muuten mihinkään?
Kyllähän se XBMC:llä onnistuu.
Mutta tuosta kiintolevyn vaihdosta vaan, ettei se ole kuitenkaan ihan niin yksinkertaista. Eli tyyliin "vanha pois ja uusi tilalle". Helppoa se on kyllä, jos osaa. Eikä Tdubelinin ohjeilla vaikeaa ensikertalaisellekkaan.
Juu, eihän se ihan "vanha pois, uusi tilalle" operaatio ole, mutta eipä se kyllä tosiaan Tdubelin ohjeilla ole edes hankalaa. Itselläni suurin ongelma parin boxin kanssa oli saada toimiva levy aikaiseksi...
darealjyra
05.05.2005, 18:39
Paljonko tuollainen 80gt kovo maksaa xboxille?
Paljonko käytännössä kannattaisi maksaa koneesta, joka on modattu, jossa on 80gt:n kovo, 2 ohjainta ja ps2 adapteri(?)?
Siinä on sitten kiintolevyllä pelejä, mutta niistä en tietenkään ala maksamaan mitään lain kieltäessä sen.
Vähän riippuu millä lailla se on modattu. Siis millä modilla jne.
darealjyra
06.05.2005, 12:28
Tällainen se olisi. Katsokaa kysymyksistä lisää siitä.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=17174288
Paljonko tuosta kannattaa maksaa? Niistä peleistä en ala tietenkään maksamaan yhtään mitään.
uusi xbox maksaa 129€ kunnoliset modpiirit alk.24€ asennus hinta Shadown 30€ Maxtor DiamondMax Plus 9 Silent 80 GT DMA133 7200RPM 8MB 65.40€
kaikki osat uusia 248.40€+postikulut
Juu, Ja tiedät sen varmasti toimivan. Koska annan takuut asennuksiille.
Että siinä mielessä ehkä hivenen kallis?
Jos taas haluat ostaa käytettyä, saat varmaan esmes PC-ToN:lta tai _Rurounilta halvemmalla? He myy aika-ajoin paketteja.
Tuossahan ei ole edes hintavaraus ylittynyt.
darealjyra
06.05.2005, 14:04
Totanoin, olisiko shadown sinulla mahdollista tässä kuukauden sisällä ostaa xbox ja modata se, ja iskeä siihen tuollainen 80gt kovo ja sitten lähettää sen postin kautta tänne kun en varmaankaan Riihimäeltä asti sitä pääse hakemaan?
Se modpiiri voisi olla vaikka tuo Smart LT tai Duox 2, onhan muuten kumpikin päivitettävissä?
Kiintolevyksi vaikka tuo maxtorin 80gt:n kovo.
Haluatko maksun etukäteen vai vasta sitten kun olet valmis lähettämään paketin?
Ilmoittelen sitten tarkemmin kun rahatilanne on kunnossa, on tällä hetkellä varmistusta vailla :lol:
Käytäntööni ei kuulu myydä valmiita konepakettaja.
Mutta voin tehdä poikkeuksen. Tosin haluan etumaksun.
Kiintolevyksi ei ehkä kannata ottaa enään 80gigasta. Koska suhteessa tulee aikas paljon kalliimaksi isompia kiintolevyjä ajatellen.
Modit pystyy tosin kummatkin päivittämään. Mieluummin sinuna ottaisin sen SmartLT:n. Koska se on vain 80Centtiä kalliimpi. Mutta modina paljon laadukkaampi.
Maxtor DiamondMax Plus 10 Silent 200 GT DMA133 7200RPM 8MB 96.40 EUR
itse laittaisin tuollaisen
ja noista vaihtoehdoista ehdottomasti SmartLT
_Rurouni
06.05.2005, 16:47
Jos live on tärkeä, niin unohda tämä, mutta itselläni on tällä hetkellä tällainen boxi myynnissä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=17240388
darealjyra
08.05.2005, 18:17
Laitatteko osoitteen missä noita kiintolevyjen hintoja voi vertailla?
Shadow, suurin piirtein mihin hintaan pystyt kasaamaan sen paketin, saako yhdestä paikasta nuo kaikki tilattua?
www.verkkokauppa.com on ihan hyvä.
Mutta hinnaksi tulee jota kuinkin Boxi +kiintolevy (60-90eur) +mod (n. 25EUR) +asennus (30eur).
darealjyra
08.05.2005, 18:53
Ai siis tavallinen tietokoneen kovo käy siihen?
Tai no olisipa se pitänyt arvata kun boksissa on muutenkin pc:n rautaa...
darealjyra
08.05.2005, 20:44
Olisiko kellään pistää osoitetta, miltä pc:n verrkokortin tulisi näyttää, jotta se olisi sopiva xboxin kanssa?
Vahva epäilys on, että koneessani on sellainen, mutta en voi olla täysin varma.
darealjyra
08.05.2005, 20:53
Eipäs enää mitään, selvisi että tuossa homepna-kytkimessäni sattui hyvällä tuurilla olemaan verkkokortti...
Mitenkäs onnistuu sitten esim. Liveen meneminen homepna-kytkimellä? Koneen kautta?
darealjyra
12.05.2005, 08:18
Mitä siihen kuuluu siihen perus xbox-pakettiin? laatikko, kaapeli ja 2 ohjainta? Ja se maksoi sen 130€ suunnilleen?
Peruspakettiin kuuluu konsoli, yksi ohjain (yleensä), tarvittavat kaapelit (AV- sekä verkkokaapeli).
Peruspakettiin kuuluu konsoli, yksi ohjain (yleensä), tarvittavat kaapelit (AV- sekä verkkokaapeli).
Itselleni ei kyllä tullut verkkokaapelia. Tarkoittanet varmaan virtajohtoa :)
En tiedä kommentoitko tyhmyyttäs vaiko piruuttas. Mutta verkkojohto on ihan yleisesti Suomessa käytetty nimi virtakaapelista.
darealjyra
12.05.2005, 15:27
Paljonko maksaa lisäohjain? Saisi olla lähellä sitä xboxin tavallista ohjainta, sillä se sopii käteen kuin nyrkki silmään mitä olen kokeillut...nyt alkaa olemaan tuo rahapolitiikka pikkuhiljaa selvimässä ja viimeistään maanantaina pystyn varmaan maksamaan sinulle sen summan, mitä tarvitset, shadown. Pystytkö tarkkaa summaa kertomaan? Pistä vaikka yv:tä.
Elikkäs se paketti siis koostuisi näin
- Xbox
- Lisäohjain
- Mod-piiri (se smart)
- Kiintolevy 200gt
Ja sitten se korvaus nähdystä vaivasta ;)
Paljonko maksaa lisäohjain? Saisi olla lähellä sitä xboxin tavallista ohjainta, sillä se sopii käteen kuin nyrkki silmään mitä olen kokeillut...
Kai "tarvike" ohjaimen saa jo parilla kympillä. Ja noita s-mallin ohjainten kopioitankin löytyy.
Shadown: Ei tyhmyyttä (toivottavasti :)) eikä piruilua, vaan ajantappoo. Itselleni tuo verkkojohto vaan tuo ensimmäisenä mieleen "normaalin" verkkojohdon (rj45 päillä siis) ja virtajohto on virtajohto. Mutta rakkaalla lapsella on monta nimeä.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.