PDA

Näytä koko versio : Ostan uuden MAC-osoitteen.

Silakka
02.05.2005, 21:54
Moi.

Pääsi käymään niin, että vaihdoin boxiin kovalevyn, enkä tiennyt tästä tulevan banneja. No, ne kuitenkin tulivat. Ja Liven tilausaikaa oli jäljellä vielä lähes vuosi.
Olisiko kellään myydä minulle uutta MAC-osoitetta? Tietysti olettaen että sinä et pelaa (etkö tule pelaamaan) itse Livessä.
Osoitteen saa tietääkseni selville myös modaamattomalla boksilla.

Kiitos.

Shadown
02.05.2005, 21:59
Mac-osoitteella ei ole merkitystä tähän hätään käsitykseni mukaan.
Siinä samassa on mennyt eeprommin tiedot banniin.

Silakka
02.05.2005, 22:02
Elikkä mitäs minun kuuluisi nyt tehdä mikäli halajan takaisin Liven ihanaan maailmaan?

Shadown
02.05.2005, 22:03
Ole hyvä ja lue tämän kategorian Tiedotteet, joissa asiassa mainintaa.

Silakka
02.05.2005, 22:11
Taitaapi mennä jo liian monimutkaiseksi ja kalliiksi. Meikä manne luovuttaa...

PC-ToN
02.05.2005, 22:51
Eli uusi livessä käyttämätön kiintolevy ja eeprommin sisältö niin eiköhän se ole siitä :wink:

Silakka
03.05.2005, 16:42
Mutta eikös tuohon tarvita vielä uutta Gamertagia noiden lisäksi? Vai kuinka helppoa on saada xboxin vakiokiintolevyä?

Jos jollakin olisi tarjota EEPROMin sisältöä niin otan kernaasti vastaan, ja olen myös valmis maksamaan jonkun verran.

Shadown
03.05.2005, 16:47
Toki. Eli melko lailla kaikki meni samalla.
Multa saattas jossain vaiheessa saada eeprommin tiedot tuosta omasta rikkimenneestä 1.4 emosta. Tuolla ei ole Livessä pelattu koskaan. Eikä näemmä tullakkaan, kun emo hajos.

Mitäs vakiokiintolevyllä teet?
Sinun täytyy seuraavassa kokoonpanossa olla eri kiintolevy nähtävästi kuin nyt. Mutta sen ei tarvitse olla vakio.

Sinun virheesi oli vaihtaa kiintolevy vasta Liven käytön jälkeen.
Jos olisit vaihtanut kiintolevyn ennen Livetystä, olisit ongelmaltasi välttynyt.

Nyt taasen kun joudut rekisteröimään kokonaan uuden tilin sinne, josta seuraa tilanne että joudut tekemään uuden kokoonpanon. Voit siihen laittaa valmiiksi isomman kiintolevyn. Tosin nykyistä et voi ihan suoraan heittää uuteen kokoonpanoon. Koska Live tunnistaa bannatun kiintolevyn luultavasti. Näin olen selkeintä on laittaa täysin uusi kiintolevy.

Silakka
03.05.2005, 16:55
Jos Shadown pystyisit tuohon EEPROM-ongelmaan kajoamaan niin olisin erittäin kiitollinen.
On siis aivan sama kuinka suuren kovon pistän uudeksi Live-kovoksi (kunhan mahtuu ladattavat tavarat?)
Voiko kovalevyä vaihtaa ihan noin vaan (siis jatkuvassa käytössä)? Ettei muuta tarvitse tehdä kuin paikkaa vaihtaa? Kun en enää muista...

Katselen nyt ensin, että paljonko tähän pitäisi rahaa pistää ja harkitsen sitten asioita...

Shadown
03.05.2005, 16:59
Muistaakseni Tdubel kirjoitti tuosta mitä täytys tehdä kiintolevylle, joka on bannattu. Mutta selkeintä on vaihtaa uusi suoraan.
Koolla ei ole väliä, kunhan se on tosiaankin vaihdettu ennen ensimmäistä kertaa Livessä.

PC-ToN
03.05.2005, 17:31
Ja uuden levyn täytyy tietenkin olla lukittavissa jotta laitetta voi käyttää ilman modia :wink:

Silakka
10.05.2005, 22:45
Tuli vaan tässä mieleen semmoinen juttu, että sen uuden kovonhan pitää sisältää juuri oikeat tiedostot että se toimisi livessä (?). Tuolla kovolla, jonka avulla sain bannit, on paljon enemmän tiedostoja C-asemalla kuin alkuperäisessä boxin kovossa (esim. dashboardeja ja niiden kansioita jne), joten en oikein tiedä että mitä kaikkea minun pitäisi sieltä kopioida. Voisiko joku esim. pistää listan niistä tiedostoista joita livessä käytettävässä kovossa tulee olla?

Ja sitten vielä tämmöinen ropleema: Boxihan jakaa kovalevyn useaan osioon, joten miten minä oikein "rakennan" livessä käytettävän kovalevyn? En tiedä ollenkaan mistä aloittaa tms...

Ja vielä semmoinen kysymys, että voiko kovon paikkaa vaihtaa ihan jatkuvasti pelkästään johtojen paikkaa vaihtamalla? Ettei pidä mitenkään "konfurigoida" boxin asetuksia. Ajattelin nimittäin käyttää tuota tulevaa kovoa pelkästään live-kovona ja vaihtaa sen aina välillä toiseen kovoon kun tulee tarvis sitä käyttää.

Tämä saattoi olla hieman sekavaa, mutta kokeilkaa jos saatte selvää.

Ultor
10.05.2005, 23:35
Tuli vaan tässä mieleen semmoinen juttu, että sen uuden kovonhan pitää sisältää juuri oikeat tiedostot että se toimisi livessä (?). Tuolla kovolla, jonka avulla sain bannit, on paljon enemmän tiedostoja C-asemalla kuin alkuperäisessä boxin kovossa (esim. dashboardeja ja niiden kansioita jne), joten en oikein tiedä että mitä kaikkea minun pitäisi sieltä kopioida. Voisiko joku esim. pistää listan niistä tiedostoista joita livessä käytettävässä kovossa tulee olla?

Ja sitten vielä tämmöinen ropleema: Boxihan jakaa kovalevyn useaan osioon, joten miten minä oikein "rakennan" livessä käytettävän kovalevyn? En tiedä ollenkaan mistä aloittaa tms...

Ja vielä semmoinen kysymys, että voiko kovon paikkaa vaihtaa ihan jatkuvasti pelkästään johtojen paikkaa vaihtamalla? Ettei pidä mitenkään "konfurigoida" boxin asetuksia. Ajattelin nimittäin käyttää tuota tulevaa kovoa pelkästään live-kovona ja vaihtaa sen aina välillä toiseen kovoon kun tulee tarvis sitä käyttää.

Tämä saattoi olla hieman sekavaa, mutta kokeilkaa jos saatte selvää.
Ei sillä kovon sisällöllä tai osioinnilla ole väliä, kunhan kovo on lukittu. Lisää infoo:
http://www.tdubel.com/artikkelit/kvkiintlukitus.html

Eli alustat uuden kovon ihan normaalsiti.

Silakka
11.05.2005, 14:32
Siis kai sillä kovolla täytyy olla nämä Xboxin perustiedostot jotta se toimsi? Esim Dashboard ym?

Ultor
11.05.2005, 14:50
Siis kai sillä kovolla täytyy olla nämä Xboxin perustiedostot jotta se toimsi? Esim Dashboard ym?
Juu siis ne tietysti, muuten ei väliä.

MS Dash tarttee ainakin seuraavat kansiot ja tiedostot c-asemalle

Audio
fonts
xboxdashdata.185ead00
xodash
XBox Book.xtf
Xbox.xtf
xboxdash.xbe

EDIT: Ja ne löytyy ainakin SlaYer's EvoX Auto-Installer:sta.

Silakka
11.05.2005, 15:26
Voin varmaan kopsata kyseiset tiedostot tuolta bannatulta kovolta ilman että saan banneja livestä sen takia? Mitä muuta tarvitsen kuin dashboardin tiedostot?

Sitten vielä tuli mieleen sellainen asia, että bannaako Live myös IP-osoitteen?

Kiitoksia

Shadown
11.05.2005, 15:52
Voit kopioida alkuperäisestä kiintarista.
IP:t se ei kai bannaa.

Ultor
11.05.2005, 18:11
Voit kopioida alkuperäisestä kiintarista.
IP:t se ei kai bannaa.
Voisi kyllä olettaa, ettei bannaa IP:tä. Kuitenkin monella on käytössä dynaaminen IP, joten pahimmassa tapauksessa voisit saada ISP:ltä IP:n, joka on bannattu Live!:stä. Toisekseen mualimalla on kuitenkin NAT-purkkeja välissä, etenkin jos yhteys menee proxyn kautta. Siinä helposti monelle sadalle hengelle tulis "bannit" Live!:en...