PDA

Näytä koko versio : Alkutalven kisa.

Shadown
22.10.2007, 09:10
Olisi kilpailuna keksiä paras kehitysidea näille sivuille. Ylläpidon mielestä paras idea palkitaan uudella Sony PSP Slim & Lite:llä.

Kilpailuun osaa voi ottaa myöskin kaikki moderaattorit.

Vastaukset julkisesti tähän viestiketjuun.

Aiemminkin täällä on ollut kisoja, mutta eivät ole olleet kovin menestyviä. Toivotaan, että nyt olisi paremmat menestykset. :D

Palkinnon tarjoaa www.cheapestmods.com

Ideoiden vastaanotto päättyy 30.11

dobe
22.10.2007, 09:45
Huomenia, aloitellaampa tämä niin jos vaikka muilta tulisi kehittyneempia kehitysideoita...

No teknisestihän foorumi taitaa olla niin toimiva kuin vaan nyt olla, eli sille puolelle ei ainakaan tällä hetkellä tuli ainakaan parannettavaa, grafiikka on sopivan simppeli eikä hyökkää hieman vanhemmankaan käyttäjän silmille kuten esim minun, nuorison mielipiteistä en tiedä.

Käyttäjille mahdollisuus pitää päiväkirjaa projekteistaan jos sellaista tulee? Tosin tuo oli herra Ylläpitäjän oma idea joten sitä ei lasketa.

Netti Streamia kun Shadow moddailee konsoleita? Menee ehkä hieman yli mut ehdotetaan nyt kuitenkin.

* Onko muuten ideoiden määrä / postaus kerrat rajoitettu käyttäjää kohden vai saako aina paukauttaa jos tulee joku naseva idea?

Shadown
22.10.2007, 09:47
* Onko muuten ideoiden määrä / postaus kerrat rajoitettu käyttäjää kohden vai saako aina paukauttaa jos tulee joku naseva idea?

Ideoita voi luetella enemmänkin jos tulee mieleen.

Lex
22.10.2007, 12:07
Itse ehdottaisin konsoligalleriaa, johon käyttäjät voisivat lisätä kuvia konsoleistaan, ja miksei ehkä myöskin jostain muustakin. Konsoligalleria saisi olla oma sivunsa, joka listaisi käyttäjien uploadaamia kuvia konsoleistaan. Ei siis ihan tuollainen nykyinen galleria, vaan vähän niin kuin IRC-Gallerian tapainen. Vaikea toteuttaa mutta valmistuessaan voisi olla hyvä. :)

Jani-
22.10.2007, 16:36
No minusta semmonen olisi hyvä että voisi antaa - tai + pisteitä käyttäjälle ja kun on tarpeeksi niitä ja on tietyn ajan ollut tällä foorumilla ja tietyn verran postannu niin siitä käyttäjästä tulisi Respected user. Ja sitten tälle sivulle erillinen artikkeli osio eli sinne kaikki uusimmat konsoli ja käsikonsoli uutiset ja jutut.

Shadown
22.10.2007, 16:46
No minusta semmonen olisi hyvä että voisi antaa - tai + pisteitä käyttäjälle ja kun on tarpeeksi niitä ja on tietyn ajan ollut tällä foorumilla ja tietyn verran postannu niin siitä käyttäjästä tulisi Respected user.

Olisi muuten hävyttömän hyvä idea, mutta mahdotonta toteuttaa. Käyttäjät voisivat kuitenkin summassa antaa noita pisteitä puolesta ja vastaan ihan mielivaltaisesti, joten käytännössä tuo ei toimisi.

Jonkun Addict-jutskan vois tietty pistää tyyliin jos on viestitellyt vaikka muutama tuhat viestiä, kuten AfterDawnissa ja tuo on ollutkin jo ajatuksena luoda.

Ja sitten tälle sivulle erillinen artikkeli osio eli sinne kaikki uusimmat konsoli ja käsikonsoli uutiset ja jutut.

Tuo olikin jo ensimmäinen ihan oikeasti harkitsemisen arvoinen idea, vaikkakin hyviä ideoita on toki muitakin esiintynyt, mutta eri asia lähtisinkö koskaan toteuttaaman niitä.

Jani-
22.10.2007, 18:23
Korjaus: Ja tossa respected user jutussa vois olla sit semmonen että respected käyttäjät pystyis vain laittamaan - tai +.

Shadown
22.10.2007, 18:24
Korjaus: Ja tossa respected user jutussa vois olla sit semmonen että respected käyttäjät pystyis vain laittamaan - tai +.

Noh joo. Jotenkin se nyt vaan kuulostaa kankeelta jutulta. Mutta eihän sitä tiedä sitten. :)

Dream
23.10.2007, 08:13
Hei

Toi galleria on suht sekainen kuvia on mutta missä?
Kuvien ryhmitys olis paikallaan.

Esim. Xbox 1.0 modi kuvat yhteen kansioon...jne.
Ps2 koneista version ja emonmukaan modaus kuvat yhteen kansioon jne.
Saatais modpiiri asennus kuvasto foorumille.

Joku alottelia kun rupee etsii mitä muut on saanuaikaan niin sieltä ne löytyis kädenkäänteessä.

Shadown
23.10.2007, 09:22
Hei

Toi galleria on suht sekainen kuvia on mutta missä?
Kuvien ryhmitys olis paikallaan.

Esim. Xbox 1.0 modi kuvat yhteen kansioon...jne.
Ps2 koneista version ja emonmukaan modaus kuvat yhteen kansioon jne.
Saatais modpiiri asennus kuvasto foorumille.

Joku alottelia kun rupee etsii mitä muut on saanuaikaan niin sieltä ne löytyis kädenkäänteessä.

Olen täsmälleen samaa miettinyt, eli hyvä idea. Tosin olen miettinyt josko hankkis kokonaan toisenlaisen (edistyneemmän) softan galleriaksi.

Samalla valmistajalla kun on olemassa parempikin vaihoehto. Pitää vain katsoa miten vanhan softan päivitys onnistuu jne.

Dream
23.10.2007, 13:20

Hmmm.

Minun mielestä aivan turhaa jakaa kunnia merkkejä.
Samalla linjalla jokainen käyttäjä ja avustusta on aina saanu.
Virheelliset vastaukset aina korjattu.

Joskus shadown kysy että haluanko moderaattoriksi.
Mä vastasin et ei ole tarvetta homma toimii näinkin.
Se ei ole sen hienompaa oletko käyttäjä vai moderaattori.
Käyttäjänä on helpompaa ei tarvii valvoo muitten säätöjä vaan muut valvoo sua...

Shadown
23.10.2007, 13:27
Minun mielestä aivan turhaa jakaa kunnia merkkejä.
Samalla linjalla jokainen käyttäjä ja avustusta on aina saanu.
Virheelliset vastaukset aina korjattu.

Ehkä tossa haettiin ennemminkin sitä, että joku sivuilla ensikertoja viaraileva henkilö kykenee tunnistamaan henkilöt, joilta avunpyyntö on fiksuinta. Ei siis varsinaisesti kyse ole tittelinjaosta tai oman aseman pönkittämisestä.

Moderaattorin asema ei mielestäni ensijaisesti olekkaan olla varsinaisesti osaava henkilö, vaan henkilö joka vain suodattaa kaiken spämmin pois foorumeilta.

Dream
23.10.2007, 13:34
Juu onhan tossa ideaa jos sen voi rajoittaa jotenkin fiksusti.
Toi voi lähtee lapasesta tosi helposti.

Moderaattorina liikaa nappeja jota voi painaa. :)

Dream
23.10.2007, 13:39
Hei ton voi toteuttaa tosi helposti.

Listataan kaikki oman alueen osaajat ja laitetaan stikki jonnekkin.
Sieltä sit voi käydä kurkkaa jos tarvii infoo.

Shadown
23.10.2007, 13:44
Hei ton voi toteuttaa tosi helposti.

Listataan kaikki oman alueen osaajat ja laitetaan stikki jonnekkin.
Sieltä sit voi käydä kurkkaa jos tarvii infoo.

Äkkiä kun mietin tota vaihtoehtoa, niin tuli mieleen laiskat kyselijät. Kyselijä kysyy suoraa PM:llä "gurulta" ja "that's it" ja mitään ei jää foorumeille jaettavaksi.

Sama ongelma voisi olla ihan vaikka olisi noi tittelitkin "guruilla", eikä varsinaisia listoja.

Dream
23.10.2007, 13:48
Äkkiä kun mietin tota vaihtoehtoa, niin tuli mieleen laiskat kyselijät. Kyselijä kysyy suoraa PM:llä "gurulta" ja "that's it" ja mitään ei jää foorumeille jaettavaksi.

Sama ongelma voisi olla ihan vaikka olisi noi tittelitkin "guruilla", eikä varsinaisia listoja.

Tota en edes miettinytkään...
Juu parempi pysyy vanhalla linjalla.

Nimittäin toi pitää paikkansa, omakohtaista kokemusta on.
Jääny monta vikaa foorumilta pois...

kes0
23.10.2007, 17:30
No ulkoasu on ihan hyvä,mutta tekisin muutamia muutoksia,jotta sivu oli selvempi.

-Esim. Tuo XBOX (valkoisella pohjalla sininen teksti) voisi olla sininen tausta ja valkoisella kirjoitettu.Ja sen alla olevat XBOX ja XBOX360 voisivat olla valkoisella pohjalla ja sininen teksti.Ja niin edelleen Playstation sininen pohja sen alla playstation 1/2 , Playstation 3 ja Sony psp voisivat olla valkoisella pohjalla. Varmaan tajusitte jo mitä haen takaa. Jos,ette tajunneet niin voin jatkaa vielä vähän Nintendo sininen pohja ja Nintendo wii ja Nintendo Ds/GBA ja GameCube valkoisella taustalla.( No luettelin kaikki mitä pitää muuttaa :)) Ps. En tiiä onnistuuko,mutta mun mielestä paljon selvempi niin.

-Yläpalkki on aivan loistava,että pääsee nopeesti eri alueille.

-Galleria on niin pienellä,että uusilla käyttäjillä on sitä vaikea huomata (ainakin minulla kesti melkein viikko tajuta se taisin jonkun linkin avulla vahingossa eksyä.)Sen voisi laittaa myös etusivulle isolla vaikka tuonne sekalaisiin tai tiedostoihin tai minne itse haluatte,että sen huomaisi myös tyhmät.

-Tuon ongelmat voisi laittaa tuonne Sony psp:ehen (koska siellä on pelkästään psp:hen liittyviä ongelmia),ja laittaa sitten vaikka jokaiseen oma ongelmat ,jos on tarvetta.

-Foorumin taso on ihan hyvä ja toivottavasti pysyy sellaisena vähän kun katoin niin ei taida tarvetta mistään moderaattoreita olla,mutta jos tulee niin olisi hyvä,jos voisi olla esim: XBOX 360 moderaattorit ,jotka voisivat muokata vain sen alueen viestejä.Pysyisi taso ainakin hyvänä,joka alueella.(En tiiä mut näin,ehkä on jo?)

Toivottavasti tästä kommentista oli jotain hyötyä muistakaa,että tämä on vain minun mielipide.
Ja vielä hyvä,että jaksatte kehittää foorumia ja tehdä siitä parempaa paikkaa...

Shadown
23.10.2007, 17:47
No ulkoasu on ihan hyvä,mutta tekisin muutamia muutoksia,jotta sivu oli selvempi.

-Esim. Tuo XBOX (valkoisella pohjalla sininen teksti) voisi olla sininen tausta ja valkoisella kirjoitettu.Ja sen alla olevat XBOX ja XBOX360 voisivat olla valkoisella pohjalla ja sininen teksti.Ja niin edelleen Playstation sininen pohja sen alla playstation 1/2 , Playstation 3 ja Sony psp voisivat olla valkoisella pohjalla. Varmaan tajusitte jo mitä haen takaa. Jos,ette tajunneet niin voin jatkaa vielä vähän Nintendo sininen pohja ja Nintendo wii ja Nintendo Ds/GBA ja GameCube valkoisella taustalla.( No luettelin kaikki mitä pitää muuttaa :)) Ps. En tiiä onnistuuko,mutta mun mielestä paljon selvempi niin.

Jep, tuo on minuakin häirinnyt pidemmän aikaa. Vaivattomin ratkaisuhan olisi palauttaa nuo "normaaleiksi", eli kuten vaikka alue "Sekalaiset". Mutta siinä on tosiaan se huonopuoli, että etusivu venyy suhteettomiin mittoihin, josta en itse pidä. Pitänee siis jotain noille väreille tehdä.

-Galleria on niin pienellä,että uusilla käyttäjillä on sitä vaikea huomata (ainakin minulla kesti melkein viikko tajuta se taisin jonkun linkin avulla vahingossa eksyä.)Sen voisi laittaa myös etusivulle isolla vaikka tuonne sekalaisiin tai tiedostoihin tai minne itse haluatte,että sen huomaisi myös tyhmät.

Tämä on häirinnyt minua niin kauan kuin tämä ulkoasu on ollut olemassa. Mitään sellaista yksinkertaisen fiksua tapaa oikein tunnu tulevan mieleen. Tdubel teemaa tehdessään teki sentään tuon pienen kolmivärisen täplän tuohon "Galleria"- sanan eteen, mutta se ei ole mielestäni riittävä. Koko asiaan pitäisi itse asiassa palata kunhan olen päättänyt jatkanko nykyisellä galleria-softalla vaiko päivitänkö sen suunnitteilla olevaan toiseen softaan.

-Tuon ongelmat voisi laittaa tuonne Sony psp:ehen (koska siellä on pelkästään psp:hen liittyviä ongelmia),ja laittaa sitten vaikka jokaiseen oma ongelmat ,jos on tarvetta.

Joo, itseasiassa tilannehan on se, että siitä piti moderoida aiheeseen kuulumattomat sinne minne ne kuuluu ja loput siirtää sinne PSP-puolelle. Se homma on vain kesken.

-Foorumin taso on ihan hyvä ja toivottavasti pysyy sellaisena vähän kun katoin niin ei taida tarvetta mistään moderaattoreita olla,mutta jos tulee niin olisi hyvä,jos voisi olla esim: XBOX 360 moderaattorit ,jotka voisivat muokata vain sen alueen viestejä.Pysyisi taso ainakin hyvänä,joka alueella.(En tiiä mut näin,ehkä on jo?)

Xbox360 alueelle ei tarvita tällä hetkellä lisä-moderaattoreita. Hoidan sen puolen itse muutaman globaalin "Super-moderaattorin" (titteliltään CF-moderaattorit) avulla.

kes0
23.10.2007, 18:47
Kiitoksia vastauksestasi.

"Tervetuloa ConsoleForums:iin.
ConsoleForums on pelikonsoleihin erikoistunut keskustelufoorumi ja kuvagalleria. "

En tiiä olenko sokea ja en oo nähny tota vai laitoitko sen nyt,mutta kiitos kumminkin nyt uudet (kuten minä) löytää gallerian nopeasti.:)

"Jep, tuo on minuakin häirinnyt pidemmän aikaa. Vaivattomin ratkaisuhan olisi palauttaa nuo "normaaleiksi", eli kuten vaikka alue "Sekalaiset". Mutta siinä on tosiaan se huonopuoli, että etusivu venyy suhteettomiin mittoihin, josta en itse pidä. Pitänee siis jotain noille väreille tehdä."

Toivottavasti tohon löytyy,joku ratkaisu koska se on,ehkä eniten minua häiritsevä asia.

Elikkä onnea sinne foorumin kehittämiseen!

Shadown
23.10.2007, 18:55
"Tervetuloa ConsoleForums:iin.
ConsoleForums on pelikonsoleihin erikoistunut keskustelufoorumi ja kuvagalleria. "

En tiiä olenko sokea ja en oo nähny tota vai laitoitko sen nyt,mutta kiitos kumminkin nyt uudet (kuten minä) löytää gallerian nopeasti.:)

Kyllä se on ollut siinä pidemmän aikaa. Se teksti vain näkyy "ei sisäänkirjaantuneille/ei rekisteröityneille", joten voi jäädä huomaamatta, jos suoraan sisään kirjaantuu.

kes0
23.10.2007, 19:04
Kyllä se on ollut siinä pidemmän aikaa. Se teksti vain näkyy "ei sisäänkirjaantuneille/ei rekisteröityneille", joten voi jäädä huomaamatta, jos suoraan sisään kirjaantuu.

Juu näin pääs käymään,mutta olisi hyvä jos se teksti näkyisi myös sisään kirjautuneille.

Ps.Taidan olla kyllä aika sokea kun sitä en ole nähnyt...

Shadown
23.10.2007, 22:51
Juu näin pääs käymään,mutta olisi hyvä jos se teksti näkyisi myös sisään kirjautuneille.

Ehkä, tai sitten olisi keksittävä oikeasti fiksu tapa.

Alkaa tosin olemaan tää työlista semmosta sarjaa, että pitäs kyl saada joku oikeasti Admin-hommia osaava tyyppi tähän lisäksi. :D

Irwin
24.10.2007, 07:56
Ihan tällaisia pieniä korjauksia.

1) Tuota ylälaidan sinistä "Keskustelua konsoleista" palkkia voisia vähän suurentaa tai muuten tehdä näkyvämmäksi. Itselläni ainakin jäi huomaamatta, kun aloin sivua käyttää. Kuitenkin ihan hyödyllinen palkki mielestäni.

2) Myös noita foorumikategorioita voisi vähän selkeyttää ja järjestellä. Nuo "Tiedotteet" ja "Sponsorit" kategoriat ovat ihan oikealla paikalla, mutta sitten ihmetyttää, että seuraavana on osio "Sekalaiset", joka paremminkin sopisi sinne loppupuolelle. Ehdottaisin esimerkiksi seuraavaa jaottelua:

- Tiedotteet
- Sponsorit
- Konsolit (ja tähän alle vaikka PSOnesta nykykonsoleihin kaikki pelilaitteet)
- Retro-osio (vanhemmat konsolit)
- Loppuun sitten nuo sekalaiset yms vapaassa järjestyksessä

3) Yksityisviestien lähettäminen turhan mutkikasta. Jokaisen käyttäjän lähettämän viestin kohdalla pitäisi olla tämä "Lähetä YV" -painike, kuten useimmilla foorumeilla.

4) Jossain kohdin sivua voisi olla näkyvissä, että minkälaiset jonot modauspalveluissa on. Itse sain Shadownilta ensiluokkaisen nopeaa palvelua aikanaan, mutta täältä olen lukenut, että toisinaan on konsolia saanut odottaa pitkäänkin. Eli johonkin kohtaan sivua laskuri, joka ilmoittaa esim "5 konsolia jonossa - odotusaika n. xx päivää". Ei tarvitsisi turhaan sitten ihmisten kummastella, että missä laite viipyy ja vähenisi varmasti myös ne viestit, joissa kysellään sen oman konsolin perään.

EDIT: Pientä tarkennusta. (Dopelle kiitokset vinkistä)

Shadown
24.10.2007, 10:33
Ihan tällaisia pieniä korjauksia.

1) Tuota ylälaidan sinistä "Keskustelua konsoleista" palkkia voisia vähän suurentaa tai muuten tehdä näkyvämmäksi. Itselläni ainakin jäi huomaamatta, kun aloin sivua käyttää. Kuitenkin ihan hyödyllinen palkki mielestäni.

Jep, ihan varteenotettava huomio.

2) Myös noita foorumikategorioita voisi vähän selkeyttää ja järjestellä. Nuo "Tiedotteet" ja "Sponsorit" kategoriat ovat ihan oikealla paikalla, mutta sitten ihmetyttää, että seuraavana on osio "Sekalaiset", joka paremminkin sopisi sinne loppupuolelle. Ehdottaisin esimerkiksi seuraavaa jaottelua:

- Tiedotteet
- Sponsorit

Voisi tänään tuon tehdäkkin. Olen samaa miettinyt.

3) Yksityisviestien lähettäminen turhan mutkikasta. Jokaisen käyttäjän lähettämän viestin kohdalla pitäisi olla tämä "Lähetä YV" -painike, kuten useimmilla foorumeilla.

Jokaisen käyttäjän kohdalla onkin ikäänkuin nappi. Jos painat viestiketjussa vasemmalla olevassa laatikossa käyttäjän nimimerkki, niin liukuu esille valikko, jossa on mm. suora linkki viestin lähetykseen.

4) Jossain kohdin sivua voisi olla näkyvissä, että minkälaiset jonot modauspalveluissa on. Itse sain Shadownilta ensiluokkaisen nopeaa palvelua aikanaan, mutta täältä olen lukenut, että toisinaan on konsolia saanut odottaa pitkäänkin. Eli johonkin kohtaan sivua laskuri, joka ilmoittaa esim "5 konsolia jonossa - odotusaika n. xx päivää". Ei tarvitsisi turhaan sitten ihmisten kummastella, että missä laite viipyy ja vähenisi varmasti myös ne viestit, joissa kysellään sen oman konsolin perään.

Koska en pidä Consoleforumsia sinänsä Consoletechin palveluna, vaan lähinnä omana harrastuksena, niin en koe tuollaisia jonotusjuttuja tarpeellisiksi.

Shadown
24.10.2007, 14:45
Muutamia seikkoja on nyt tehty:

"Ongelmat" on nyt moderoitu ja PSP:n aihepiiriin on luotu oma "Ongelmat"-osio ja PSP:tä koskevat viestiketjut on sinne siirretty ja muut viestiketjut siirretty sopiville aiheille sekä alkuperäinen "Ongelmat"-osio on poistettu.

Samalla lähti muutamia viestiketjua kokonaan pois, koska olivat joko selkeitä trolleja tai muuten vain älyttömiä valmiiksi lukossa olevia ketjua.

- Tiedotteet
- Sponsorit

Aihepiirit on nyt järjestelty fiksummin.

baabo
26.10.2007, 14:42
Sellanen "chatti" joka näkyy foorumin yhtenä keskustelualueena. Sitä painaessa tulisi vaikka joku javapohjainen irc clientti. Siellä sitten voisi kysyä ja keskustella vapaasti.

Jani-
26.10.2007, 15:58
^Tuo oli munkin mielestä hyvä idea mutta lisään yhen jutun. Eli ite sanosin että semmonen shoutbox tuohon sivun reunaan eli sinne voi kirjottaa nopeesti aina jonkun viestin muille.

Shadown
26.10.2007, 16:16
Sellanen "chatti" joka näkyy foorumin yhtenä keskustelualueena. Sitä painaessa tulisi vaikka joku javapohjainen irc clientti. Siellä sitten voisi kysyä ja keskustella vapaasti.

^Tuo oli munkin mielestä hyvä idea mutta lisään yhen jutun. Eli ite sanosin että semmonen shoutbox tuohon sivun reunaan eli sinne voi kirjottaa nopeesti aina jonkun viestin muille.

Olen ollut aina sitä mieltä, että IRC-keskustelu tappaa foorumi-keskustelut ja olen sitä yhä.

IRC-keskustelussa on aina kyse siitä, että joku saa nopeasti vastauksen, mutta joltain toiselta se vastaus jää pois, koska keskustelu ei tallennu mihinkään yleisesti.

dobe
26.10.2007, 18:20

Jokseenkin turha. Irc.net ja #consoletech ajaa saman asian, eikä kyseinen ominaisuus puolla sitäkään asiaa ettei käydystä keskustelusta noin jää infoa "jälkipolville" eli jollain toisella voi olla sama ongelma ja näin kaikki pitäisi sitten selittää sen toisen henkilön kohdalle uudelleen.

Nikoza
27.10.2007, 13:40
- Consoleforumin "wiki" johon käyttäjät voisivat kirjoitella oppaita ym. tietoa
- Xboxin ja xbox 360 sivupohja vihreäksi (vaalea)
- Käyttäjä saisi pisteitä siitä kun kirjoittaisi oppaita
- Osio, joka on tarkoitettu huumorille. Esim. hauskat youtuben videot
- Osio, jossa voisi kysellä pc:n "raudasta".
- Osio, jossa keskustellaan viruksista ja käyttäjät voisivat kysyä toisilta käyttäjiltä esim. miten jonkun viruksen saa pois koneesta
- Sonyn, nintendon ja microsoftin tuotteet yhteen osioon.. siis jokaiselle valmistajalle yksi osio ja niissä osioissa olisi pieniä osioita esim . Microsoft ---> Xbox, xbox 360. Sony ---> ps1,2,3, psp. Nintendo ---> Ds, wanhat konsolit, wii.
- V.I.P osio, jossa tarvitsisi tietyn määrän viestejä.. no ei.. se oli huono idea :p
- Osio, jossa käyttäjät voisivat antaa mielipidettä sivusta ja kertoa miten sivuja voisi parantaa
- "Kilpailut" osio johon Shadown voisi ilmoittaa kaikki kilpailut tai osio johon kättäjät voisivat ilmoittaa eri sivuilta löytämiään kilpailuja
- Osio jossa keskustellaan Xbox livestä.

Jos tulee muitakin ideoita mieleen niin lähetän ne :)

On pitänyt rekisteröityä jo aijemmin, mutta en ole saanut aikaiseksi :rolleyes:

Shadown
27.10.2007, 14:41

Blogi-järjestelmä on jo tulossa.

- Xboxin ja xbox 360 sivupohja vihreäksi (vaalea)

En tiedä mitä tarkalleen olet hakemassa, mutta muutoksia sivuston väritykseen on tulossa.

- Käyttäjä saisi pisteitä siitä kun kirjoittaisi oppaita

Ihan hyvä idea, mutta käytännössä vaikea toteuttaa ja tuollanen pisteytysjärjestelmä saattaisi tuoda joukon oppaita, joilla ei tee käytännössä mitään. Viittaan vanhaan Plazaan.

- Osio, joka on tarkoitettu huumorille. Esim. hauskat youtuben videot
- Osio, jossa voisi kysellä pc:n "raudasta".
- Osio, jossa keskustellaan viruksista ja käyttäjät voisivat kysyä toisilta käyttäjiltä esim. miten jonkun viruksen saa pois koneesta[/QUOTE]

Koska keskitymme pelikonsoleihin ja niiden modailuun, niin emme ole suunnitelleet toistaiseksi laajentaa "toimintaamme".
Jos haluaa keskustella muista kuin konsoleita, niin aihepiiri "Yleinen keskustelu" on jo olemassa.

- Sonyn, nintendon ja microsoftin tuotteet yhteen osioon.. siis jokaiselle valmistajalle yksi osio ja niissä osioissa olisi pieniä osioita esim . Microsoft ---> Xbox, xbox 360. Sony ---> ps1,2,3, psp. Nintendo ---> Ds, wanhat konsolit, wii.

Nyt on jo olemassa eri brändeille omat aihepiirinsä; PlayStation, Xbox jne.

- Osio, jossa käyttäjät voisivat antaa mielipidettä sivusta ja kertoa miten sivuja voisi parantaa
- "Kilpailut" osio johon Shadown voisi ilmoittaa kaikki kilpailut tai osio johon kättäjät voisivat ilmoittaa eri sivuilta löytämiään kilpailuja[/QUOTE]

Erityisesti kilpailuihin keskittyvää aihepiiriä tuskin tulee, koska kilpailuja ei kuitenkana joka viikolle ole tulossa, joten kipailut voin vastaisuudessakin ilmoittaa näin kuten tämänkin.

Mielipiteet sivuista voi esittää "Ylläpidolle suunnatut kyselyt"-osioon.

- Osio jossa keskustellaan Xbox livestä.

Eiköhän Live-keskustelut voi keskutella ihan Yleisissä-osioissa?

dobe
27.10.2007, 14:43
1 - Xboxin ja xbox 360 sivupohja vihreäksi (vaalea)
2 - Käyttäjä saisi pisteitä siitä kun kirjoittaisi oppaita
3 - Osio, joka on tarkoitettu huumorille. Esim. hauskat youtuben videot
4 - Osio, jossa voisi kysellä pc:n "raudasta".
5 - Osio, jossa keskustellaan viruksista ja käyttäjät voisivat kysyä toisilta käyttäjiltä esim. miten jonkun viruksen saa pois koneesta
6 - Sonyn, nintendon ja microsoftin tuotteet yhteen osioon.. siis jokaiselle valmistajalle yksi osio ja niissä osioissa olisi pieniä osioita esim . Microsoft ---> Xbox, xbox 360. Sony ---> ps1,2,3, psp. Nintendo ---> Ds, wanhat konsolit, wii.
- V.I.P osio, jossa tarvitsisi tietyn määrän viestejä.. no ei.. se oli huono idea :p
- "Kilpailut" osio johon Shadown voisi ilmoittaa kaikki kilpailut tai osio johon kättäjät voisivat ilmoittaa eri sivuilta löytämiään kilpailuja
7 - Osio jossa keskustellaan Xbox livestä.

Jos tulee muitakin ideoita mieleen niin lähetän ne :)

On pitänyt rekisteröityä jo aijemmin, mutta en ole saanut aikaiseksi :rolleyes:

muokkasin tuota lainausta ja lisäilin numeroita.. vastauksia noihin numeroihin.
1. Taisi nykyinen foorumi softan lisenssi hieman rajoittaa noita ulkoasujen määrää.
2. Josta hyötyvät mitä ? Mitä niillä pisteillä tehtäisiin
3. On jo, katso aihealue sekalaiset.
4. On jo. Sekalaiset -> tietokoneet & Internet
5. ->> http://virustorjunta.net/
6. Taitaa tuo nykyinen jako olla kuitenkin hieman selkeämpi. vähentää hieman noita ali - ali - ali hakemistoja.
7. Kas kummaa tälläinenkin alue on jo. Esim Xbox -> Verkkopelaaminen.

ja viimeisenä, ei minulla ei ole tekemistä consoletechin kanssa, samallainen foorumin käyttäjä kuin te muutkin olette.

Henrin
31.10.2007, 09:05
Jos olis samanlainen kuin plazassa "Gurut" ryhmä, johon käyttäjät voivat lähettää kiireisiä kysymyksiä ja "Gurut" vastaa niihin.

kes0
31.10.2007, 15:07
Olen ollut aina sitä mieltä, että IRC-keskustelu tappaa foorumi-keskustelut ja olen sitä yhä.

IRC-keskustelussa on aina kyse siitä, että joku saa nopeasti vastauksen, mutta joltain toiselta se vastaus jää pois, koska keskustelu ei tallennu mihinkään yleisesti.

Eikö aja samaan asiaan?

edit: vastasin vaan tohon ylempään viestiin lainaamalla viestiäsi :)
eli ei ole idea :)

Shadown
31.10.2007, 16:10
Eikö aja samaan asiaan?

Täytyy nyt kyllä sanoa, että nyt en ymmärrä ideaasi?

Diaz\
31.10.2007, 17:16
Kyllä minustakin tuo "Gurut"-ryhmä tappaa keskustelua.

gerbiili71
31.10.2007, 19:13
Fuusion jälkeen on tullut mieleen, että voisi olla ihan kätevää jos voisi automaattisesti suodattaa jonkun keskustelualueen viestit pois näytettävien uusien viestien listalta. Voisi kyllä vaatia melko paljon uudelleenkoodaamista itse foorumisoftaan joten ei varmaankaan ole käyttökelpoinen idea.

Välillä olen unelmoinut myös pakko-ohjauksesta etsi-toimintoon: esim. alle 50 viestiä tai tiettyä aikarajaa tuoreemmat jäsenet pakotettaisiin ensin käyttämään Etsi-toimintoa ennen uuden aiheen luomista. Sama loppukaneetti kuin edelliseen. Nykyisellään (lue fuusion jälkeen) turhia (lue: jo käsitelty, huonosti muotoiltu kysymys, täydellisen off-topic, googlesta yhdellä hakusanalla selviäviä) uusia aiheita tulee mielestäni liian paljon.

Parastahan olisi tietysti, jos saisi itse käyttäjät esiohjelmoitua fiksummiksi ja noudattamaan paremmin foorumin sääntöjä ja yleistä foorumietikettiä -- silloinhan moderaattoreillakin olisi elämä helpompaa. ;)

Shadown
31.10.2007, 20:07
Fuusion jälkeen on tullut mieleen, että voisi olla ihan kätevää jos voisi automaattisesti suodattaa jonkun keskustelualueen viestit pois näytettävien uusien viestien listalta. Voisi kyllä vaatia melko paljon uudelleenkoodaamista itse foorumisoftaan joten ei varmaankaan ole käyttökelpoinen idea.

Välillä olen unelmoinut myös pakko-ohjauksesta etsi-toimintoon: esim. alle 50 viestiä tai tiettyä aikarajaa tuoreemmat jäsenet pakotettaisiin ensin käyttämään Etsi-toimintoa ennen uuden aiheen luomista. Sama loppukaneetti kuin edelliseen. Nykyisellään (lue fuusion jälkeen) turhia (lue: jo käsitelty, huonosti muotoiltu kysymys, täydellisen off-topic, googlesta yhdellä hakusanalla selviäviä) uusia aiheita tulee mielestäni liian paljon.

Parastahan olisi tietysti, jos saisi itse käyttäjät esiohjelmoitua fiksummiksi ja noudattamaan paremmin foorumin sääntöjä ja yleistä foorumietikettiä -- silloinhan moderaattoreillakin olisi elämä helpompaa. ;)

Se on kyllä ihan totta, että uusia turhia aiheita tippuu nykyisellään enempi kuin ennen. Toisaalta ihan asiallisiakin tulee aika paljon enempi. Tiedä sitten onko noita turhiksi luokiteltavia aiheita sen enempää kuin ennenkään, jos sen suhteuttaa ei-turhien aiheiden lukumäärään mikä oli ennen fuusiota.
Nyt vain foorumin uusien viestien ilmestymistiheys on rysähtänyt kertarysäyksellä paljon isommaksi.

Googlettamiseen taas en lähde sinällään ottamaan kantaa. Sen verta voisin vihjata, että google ei ole tietolaitos, vaan laitos, joka hakee valmiiksi kirjoitettuja juttuja.

Shadown
05.11.2007, 10:46
Uudistuksena on nyt tehty aihepiirien selkeämpi toteutus.

Irwin
05.11.2007, 11:55
Tuohon mainospalkkiin (tai halutessa johonkin muualle) voisi vaikka tyhjään rakoon lisätä bannerin, missä näkyy tilastoja uusien konsoleiden myynneistä. Ei nyt mikään kovin tähdellinen uudistus, mutta tulipahan mieleen. Sitten voisi jossain laidassa olla näkyvissä jotain tilastoja foorumin käyttäjien omistamista konsoleista. Näkisi vähän, että miltä osa-alueilta voisi odottaa löytyvän asiantuntemusta paljon ja miltä taas vähän... tämä tietysti edellyttäisi, että jokainen käyttäjä jaksaisi omat konsolinsa käydä listaamassa.

Nippeliuudistuksia taas :rolleyes:

Edit: Mainospalkilla tarkoitin siis tuota aiheen jokaisella sivulla näkyvää Sponsored links -kohtaa

Shadown
05.11.2007, 12:01
Tuohon mainospalkkiin (tai halutessa johonkin muualle) voisi vaikka tyhjään rakoon lisätä bannerin, missä näkyy tilastoja uusien konsoleiden myynneistä. Ei nyt mikään kovin tähdellinen uudistus, mutta tulipahan mieleen. Sitten voisi jossain laidassa olla näkyvissä jotain tilastoja foorumin käyttäjien omistamista konsoleista. Näkisi vähän, että miltä osa-alueilta voisi odottaa löytyvän asiantuntemusta paljon ja miltä taas vähän... tämä tietysti edellyttäisi, että jokainen käyttäjä jaksaisi omat konsolinsa käydä listaamassa.

Nippeliuudistuksia taas :rolleyes:

Edit: Mainospalkilla tarkoitin siis tuota aiheen jokaisella sivulla näkyvää Sponsored links -kohtaa

Melko turhia. Pitäisi jo viestien sijoitelustakin erottaa mitä konsoleita on enempi ja mitä vähempi käytössä. Tällä hetkellä kovia nimiä on PSP, XBOX sekä Wii. Huomaa jo kirjoitetuista viesteistäkin.

Shadown
05.11.2007, 13:32
Ulkonäköä on entisestään korjailtu. Gallerialle on nyt selkeä uusi nappi ylhäällä. Vieressä on vielä toistaiseksi tyhjänä pysyvä nappi, joka toistaiseksi ohjautuu vain galleriaan. Siihen tulee tulevaisuudessa nappi Blogiin.

Nyt on siis tähän astisesti korjailtu seuraavat seikat, joita on tähän asti toivottu:

- Aihealueiden järjestelyä muuteltu.
- Aihealueiden väritystä ja tapaa esittää muutettu.
- Galleriaa on tuotu enempi esille.

Dream
05.11.2007, 13:40
Saisko tonne galleriaan alueet

PS2 asennus kuvat
PS2 korjaus kuvat

Xbox asennus kuvat
Xbox korjaus kuvat

Jne...

Shadown
05.11.2007, 13:44
Saisko tonne galleriaan alueet

PS2 asennus kuvat
PS2 korjaus kuvat

Xbox asennus kuvat
Xbox korjaus kuvat

Jne...

Eiköhän noi onnistune. Pitänee tossa miettiä tosiaan koko gallerian kohtaloa. Eli vaihtaako koko softan.

Mutta teen noi muutokset nyt varmaan tässä tän viikon aikana ensiksi ja mietin tota softan vaihtoa sitten tuonnempana. Tämä viikko menee melkovarmasti enempi tai vähempi ton tulevan Blogin kanssa ihmetellessä.
Teemaankin tehdään luultavasti lisää muutoksia ainakin noihin "Keskustelua konsoleista:" kohtiin.

Shadown
05.11.2007, 17:22
Blogi on nyt testikäytössä. Sinne pääsee joko tuosta vielä "tyhjänä" olevasta napista Gallerian napin vierestä tai vaihtoehtoisesti alempaa olevasta "nav-baarista" sekä suoraan seuraavasta linkistä:
www.consoleforums.net/blog.php

Toistaiseksi blogi on osittain englanniksi ja osittain suomeksi, mutta suomennosta teemme pitkin viikkoa. Blogiin kuitenkin voi jo kirjoittaa normaalisti. Jos jotain erikoista tulee vastaan, niin eikun kyselemään.

kes0
05.11.2007, 17:24
Nyt on mielestäni paljon selkeämpi sivu kiitos siitä ja galleria:kin on paljon isommalla.
Vielä tekisin yhden jutun:
"PlayStation
Foorumi jossa on kaikki PlayStation, PlayStation 2 , PlayStation 3 sekä PSP keskustelu."

Kumittaisin:" Foorumi jossa on kaikki PlayStation, PlayStation 2 , PlayStation 3 sekä PSP keskustelu." tämän pois ja samoin XBOX:in alta ja muitten.
Olisi mielestäni vieläkin selkeämpi ja nämä alatekstit ovat kaikille itsestään selvyyksiä,eikö?

Ja vielä offtopick: Oletko tehny kaikki muutokset itse vai onko nämä tehnyt muutoksen tehnyt,joku toinen ? Ihan hyvää työtä!

Shadown
05.11.2007, 17:38
Nyt on mielestäni paljon selkeämpi sivu kiitos siitä ja galleria:kin on paljon isommalla.
Vielä tekisin yhden jutun:
"PlayStation
Foorumi jossa on kaikki PlayStation, PlayStation 2 , PlayStation 3 sekä PSP keskustelu."

Kumittaisin:" Foorumi jossa on kaikki PlayStation, PlayStation 2 , PlayStation 3 sekä PSP keskustelu." tämän pois ja samoin XBOX:in alta ja muitten.
Olisi mielestäni vieläkin selkeämpi ja nämä alatekstit ovat kaikille itsestään selvyyksiä,eikö?

Joo, noihin kaiketi jotain muutakin tulossa.

Ja vielä offtopick: Oletko tehny kaikki muutokset itse vai onko nämä tehnyt muutoksen tehnyt,joku toinen ? Ihan hyvää työtä!

mKo teki nuo napit uusiksi (siis tuon kuvan), muuten olen tehnyt itse kaiken.

Shadown
05.11.2007, 23:33
Blogia on suomenneltu jo ihan tovin ja nyt jos jollain olisi joku konsoli-/elektroniikkaprojekti, niin vois ihan hyvin aloittaa blogin perustamisen. Pääsisi jatkamaan suomennosta siltäkin puolelta.

Irwin
05.11.2007, 23:49
Ihan tämmöinen perinteinen foorumien toiminto - äänestykset. Miksei äänestyksiä voi järjestää uutta aihetta luodessa ? OK, myönnetään että yleensäkään ei näiden aiheiden tiimoilta mitään parasta keskustelua synny, mutta silti olisi ihan mielenkiintoista välillä kartoittaa mielipiteitä yms

Shadown
06.11.2007, 08:15
Ihan tämmöinen perinteinen foorumien toiminto - äänestykset. Miksei äänestyksiä voi järjestää uutta aihetta luodessa ? OK, myönnetään että yleensäkään ei näiden aiheiden tiimoilta mitään parasta keskustelua synny, mutta silti olisi ihan mielenkiintoista välillä kartoittaa mielipiteitä yms

Kyllä äänestyksen pystyy luomaan uutta aihetta luodessa.

Shadown
14.11.2007, 15:05
Nyt kun PSP-Plazan fuusiosta on jonkun aikaa ja alkujärkytys on ohi ja muutamia toiveita on foorumeilla toteutettu, niin mitkä ovat mietteet Plazalaisilla?

Samalla huomautan, että kisaan on vielä puolisen kuukautta aikaa ottaa osaa.

Nielsen
15.11.2007, 19:45
Nyt kun PSP-Plazan fuusiosta on jonkun aikaa ja alkujärkytys on ohi ja muutamia toiveita on foorumeilla toteutettu, niin mitkä ovat mietteet Plazalaisilla?

Samalla huomautan, että kisaan on vielä puolisen kuukautta aikaa ottaa osaa.

Iha hyvältä päätökseltä vaikuttaa. Lisää käyttäjiä, uusia tuttavuuksia. Ainoa mikä vielä oudoksuttaa on tää foorumisofta, kun ehti tottua siihen PHPBB. :) Alkujärkytys tosiaan on ohi, ainakin minun osalta. Tuntuu vain, että foorumilla ei ole niin aktiivista kuin psp-plazan aikana. Taitaa johtua kylläkin siitä, että itse en ole täällä niin paljon käynyt.

Nyt ku aloitin romaanin rustaamisen voisin antaa jotain ideoitakin. Lets see, lets see...:
Minne katosi oma alueensa eri ongelmille? PC ongelmat, naistenisku-vinkit, sun muut ongelmat? Minne ne laitetaan? Yleiseen keskusteluun? "Ongelmat" - alue olisi kiva vaikka tuonne "Sekalaiset" alueelle.

No jaa, lisää uudistuksia ois päässä, mutta nyt unohdin kaikki :D. Edittaan sitte lisää tarvittaessa.

Np: Metallica - Ride The Lightning

Shadown
16.11.2007, 01:33
Minne katosi oma alueensa eri ongelmille? PC ongelmat, naistenisku-vinkit, sun muut ongelmat? Minne ne laitetaan? Yleiseen keskusteluun? "Ongelmat" - alue olisi kiva vaikka tuonne "Sekalaiset" alueelle.

Olen miettinyt, että "Yleinen keskustelu" on tollasille sekalaisille aiheille se paras paikka.

Irwin
16.11.2007, 22:26
No jos ei mitään koottua tilastoa kaikkien foorumin käyttäjien konsoleista, niin mitä jos tuohon vasemman reunan palkkiin, missä näkyy kunkin käyttäjän viestimäärä yms, voisi lisätä kohtaa "Omistamani konsolit" tms ? :) Sinänsä ei tietenkään mikään kovin tarpeellinen tämäkää, mutta olisi ihan mukava lisä mielestäni. Samassa kohdassa voisi olla sitten vaikka linkki kyseisen käyttäjän galleriaan, josta löytyisi kuvia konsoleista ja niille tehdyistä modauksista. Selvennän vielä, jos tästä ei muuten saanut tolkkua :D Eli omalla kohdallani palkki näyttäisi siis tältä

Irwin
Aloittelija

Viestiä: 14
Konsolit: Xbox & PS2

Ja tuo "Konsolit" sana voisi olla se linkki galleria sivulle

Vaihtoehtoisesti palkkiin voisi lisätä myös "Projektit" kohdan. Tässä näkyisi sitten jotain tyyliin "Xboxin jewelin hiominen ja ledien asentaminen" tms. Muut käyttäjät sitten voisivat kysyä projekteihin liittyen neuvoja ja kokemuksia, kun tietävät, millaista itse kukainenkin puuhailee :)

Rmac
20.11.2007, 23:07
Itse en osaisi toteuttaa, mutta jos soveltaisi tuota RRS syöttöä foorumeilla? Saisi esimerkiski ilmoituksen jos on tullut vastauksia jättämäänsä viestiin/kysymykseen.

Jos olen nyt oikein ymmärtänyt kyseisen systeemin niin näitä ilmoituksia tulee asettamilta sivustoilta kun on tapahtunut päivityksiä.

Kuullostaako ihan mahdottomalta, vaiko olenko ihan hakoteillä syötteiteni kanssa?

Shadown
21.11.2007, 11:22
Itse en osaisi toteuttaa, mutta jos soveltaisi tuota RRS syöttöä foorumeilla? Saisi esimerkiski ilmoituksen jos on tullut vastauksia jättämäänsä viestiin/kysymykseen.

Jos olen nyt oikein ymmärtänyt kyseisen systeemin niin näitä ilmoituksia tulee asettamilta sivustoilta kun on tapahtunut päivityksiä.

Kuullostaako ihan mahdottomalta, vaiko olenko ihan hakoteillä syötteiteni kanssa?

RRS-feed on osoitteessa: http://www.consoleforums.net/external.php?type=RSS2
Ollut jo pitkän aikaa.

Irwin
21.11.2007, 11:54
Jollakin foorumisoftalla oli toiminto, että kun hei hiirenosoittimen jonkin otsikon päälle, niin näki suoraan siihen viimeksi tulleen vastauksen (siis ilman, että avaa kyseistä aihetta). Mielestäni juuri sama softa, kun mikä tälläkin foorumilla on käytössä. Olisiko tässä ideaa ? Omasta mielestäni olisi ihan mukava pikantti lisä, jos on useampi aihe, mitä jatkuvasti vahtaa :D

Sitten toinen, niin voisi tuolla ylälaidassa olla jossain ihan suoraan "Ohje" niminen linkki. Tuo FAQ tietysti ajaa melkein saman asian. Aloittelijoita varten voisi olla kuitenkin ihan kätevä. Lisäyksinä tuonne ohjeisiin voisi laittaa oman avatarin laiton yms. Olisi ehkä hyvä, että tuo "Foorumin yleinen käyttö" osiokin suomennettaisi, kun tälläkin laudalla on noita englannin kieltä huonosti taitavia jokunen ollut...

Shadown
21.11.2007, 12:25
Jollakin foorumisoftalla oli toiminto, että kun hei hiirenosoittimen jonkin otsikon päälle, niin näki suoraan siihen viimeksi tulleen vastauksen (siis ilman, että avaa kyseistä aihetta). Mielestäni juuri sama softa, kun mikä tälläkin foorumilla on käytössä. Olisiko tässä ideaa ? Omasta mielestäni olisi ihan mukava pikantti lisä, jos on useampi aihe, mitä jatkuvasti vahtaa :D

Modina saattaa olla tuommoinen, toisaalta foorumissa on käytössä "viestiketjujen seuranta". Eli voit laittaa seurantaan ketjuja ja kun tulee uusi viesti ketjuun, niin tulee sähköpostiisi siitä ilmoitus.

Asetuksista muistaakseni sai suoraan niin, että kun vastaat ketjuun tai luot ketjun, niin se menee seurantaan. Seurantaan voi myöskin lisätä ketjuja erikseen viestiketjua luettaessa "työkaluista".

Sitten toinen, niin voisi tuolla ylälaidassa olla jossain ihan suoraan "Ohje" niminen linkki. Tuo FAQ tietysti ajaa melkein saman asian. Aloittelijoita varten voisi olla kuitenkin ihan kätevä. Lisäyksinä tuonne ohjeisiin voisi laittaa oman avatarin laiton yms. Olisi ehkä hyvä, että tuo "Foorumin yleinen käyttö" osiokin suomennettaisi, kun tälläkin laudalla on noita englannin kieltä huonosti taitavia jokunen ollut...

Suomentamista tältä osin ei ainakaan toistaiseksi jatketa. Sitten joskus.

Irwin
21.11.2007, 23:14
Sellainen tuli vielä mieleen, että jos viitsisi, niin eri konsoleiden "Aloittelijat" alaotsikon (tai miksipäs ei muidenkin) juureen voisi nastalla laittaa "Käsitteitä" tms aiheen. Eli vaikkapa Xbox alueella selitettäisi ihan perustermejä, mitä laudalla nyt näkee. Tyyliin softamodaus, dashboard, bios, flashaaminen jne.

Foorumin etusivulle voisi lisätä kohdan, josta näkyisi vaikkapa viisi viimeksi lähetettyä viestiä ja aihe, johon se on lähetetty

Onko tuohon Etsi -toimintoon mahdollista saada nuo hakusanan korostukset myös seuraavissa tapauksissa (eli punaisella lihavointi) ?

- Viestejä etsittäessä (hyödyllinen, jos löytyy kovinkin pitkiä viestejä)
- Aiheita hakiessa, kun hakusana on sanan alku- tai loppuosa (Esim etsittäessä hakusanalla "homebrew" korostuu kyllä kaikki aiheen homebrew sanat, mutta esimerkiksi "homebrew-sovellus" sanassa ei näyt minkäänlaista korostusta

Irwin
23.11.2007, 22:28
Vielä tuli yksi juttu mieleen. Mitä jos tekisi sellaisen Kaatopaikka alueen, johon laitettaisi kaikki lukotetut aiheet ? Siistisi noita muita alueita, kun niissä ei pyörisi enää näitä lukotettuja ketjuja, joihin ei voi vastata tai jotka ovat alkujaankin ollut kyseenalaisia. Yksi vaihtoehto on tietysti poistaa nämä ketjut kokonaan, mutta siinä saatta toisinaan hävitä jollekin tarpeellista tietoa. Eli jos nämä tämmöiset siirtäisi omalle alueelleen ja sitten moderaattori lisäisi vielä vaikka lukitsemisen syyn viestin perään.

Conker
24.11.2007, 11:14
Oma ideani olisi että foorumille tehtäisiin Galleria-osio, johon jokainen saisi sitten laittaa omien pelikoneidensa ja miksei tietokoneidenkin kuvia.
Olisi myös kiva jos kuvia voitaisiin arvostella, niin sinne voisi laittaa esim. modattujen XBoxien kuvia, siis vaikka ledeillä koristeltuja ym.
Jokaiselle alueelle voisi tehdä myös omat ''Yleidet kysymykset faqin jotta ei tulisi niin paljon turhia uusia aiheita.

humppis
24.11.2007, 11:47
Oma ideani olisi että foorumille tehtäisiin Galleria-osio, johon jokainen saisi sitten laittaa omien pelikoneidensa ja miksei tietokoneidenkin kuvia.

Silmät auki, niin huomaa että sellainenhan täällä on ollut jo vaikka kuinka kauan.. :)

Shadown
25.11.2007, 17:21
Sellainen tuli vielä mieleen, että jos viitsisi, niin eri konsoleiden "Aloittelijat" alaotsikon (tai miksipäs ei muidenkin) juureen voisi nastalla laittaa "Käsitteitä" tms aiheen. Eli vaikkapa Xbox alueella selitettäisi ihan perustermejä, mitä laudalla nyt näkee. Tyyliin softamodaus, dashboard, bios, flashaaminen jne.

Sinänsä ok, mutta taitaa täytyä ensimmäinen sivu "stickeillä" jos kaikki pienimmätkin asiat vääntää rautalangasta.

Foorumin etusivulle voisi lisätä kohdan, josta näkyisi vaikkapa viisi viimeksi lähetettyä viestiä ja aihe, johon se on lähetetty

Sinänsä turha, RRS-syöte ajaa saman asian.

Onko tuohon Etsi -toimintoon mahdollista saada nuo hakusanan korostukset myös seuraavissa tapauksissa (eli punaisella lihavointi) ?

Voi olla, en ole pahemmin kiinnittänyt huomiota.

Vielä tuli yksi juttu mieleen. Mitä jos tekisi sellaisen Kaatopaikka alueen, johon laitettaisi kaikki lukotetut aiheet ? Siistisi noita muita alueita, kun niissä ei pyörisi enää näitä lukotettuja ketjuja, joihin ei voi vastata tai jotka ovat alkujaankin ollut kyseenalaisia. Yksi vaihtoehto on tietysti poistaa nämä ketjut kokonaan, mutta siinä saatta toisinaan hävitä jollekin tarpeellista tietoa. Eli jos nämä tämmöiset siirtäisi omalle alueelleen ja sitten moderaattori lisäisi vielä vaikka lukitsemisen syyn viestin perään.

Tuollainen oli PSP-Plazassa. Melko turha..tai sanotaan, että aika sekavaa, kun on alue, jossa on ihan kaikki sekaisin klimpissä. Ihan hyvin lukossa olevat aiheet voi olla sielä missä ne sopii paremmin aihepiiriltään olemaan. Lukotetut aiheet kuitenkin tippuu hiljalleen alas, joten ei ne sieltä pompi silmille.

Lisähuomiona sanoisin, että vBulletinista on kohta julkaisukelpoinen 3.7 versio, jossa näyttäisi olevan erittäin paljon uusia ominaisuuksia. Tätä odotellessa en tule tekemään mitään muutoksia foorumeille, mutta ideoita toki otetaan vastaan, josko päivitys ei tuo toivottuja ominaisuuksia mukanaan.

Kun julkinen beta on jaossa, niin koekäytän sitä toisaalla mahdollisia Suomennoksia tehdessä.

Irwin
25.11.2007, 19:23
Niin mitä Shadown tuumasit tuosta Konsolit/Projektit muutoksesta tuohon nimipalkkiin, minkä esitin edellisellä sivulla ? :)

dobe
25.11.2007, 19:52
Voihan ne konsolit tms aina mainita vaikka allekirjoituksessa, niinkuin useammat ovat tainneet tavaksi ottaa, loppu peleissä aika merkityksetön tieto. Tosin tämän on vain minun mielipide.

Shadown
25.11.2007, 19:53
Niin mitä Shadown tuumasit tuosta Konsolit/Projektit muutoksesta tuohon nimipalkkiin, minkä esitin edellisellä sivulla ? :)

Toisaalta hyvä idea, mutta toisaalta melko turha. Ehkä jossain tilanteissa, jos siinä mainittaisiin modin merkki/malli tai PSP:n tapauksessa firmwaren versio, niin vois olla jonkunlainen käytännön hyöty. Mutta kuten sanoin, niin uusia ominaisuuksia pitänee miettiä sen mukaan mitä uusi 3.7 versio boardista tuo tullessaan. Siinä kun on tulossa melkolailla uusia ominaisuuksia.

Irwin
25.11.2007, 21:41
Toisaalta hyvä idea, mutta toisaalta melko turha. Ehkä jossain tilanteissa, jos siinä mainittaisiin modin merkki/malli tai PSP:n tapauksessa firmwaren versio, niin vois olla jonkunlainen käytännön hyöty. Mutta kuten sanoin, niin uusia ominaisuuksia pitänee miettiä sen mukaan mitä uusi 3.7 versio boardista tuo tullessaan. Siinä kun on tulossa melkolailla uusia ominaisuuksia.

Niin sen konsolien listaus ei nyt mitenkään erityisen tarpeellisen oloinen systeemi ole, mutta tuo projekteista kertominen olikin se, jota pidin tärkeämpänä. Niistä sitten linkkiä blogiin tai sille omistetulle aiheelle. Voisi antaa muillekin modaajille ideoita ja neuvoja.

Shadown
25.11.2007, 21:49
Allekirjoitus ajaa sit tuon asian.

Irwin
27.11.2007, 00:37
Tässä taas muutama:

Tiedän, että ylläpitäjä ei tuota IRC-kanavaa erityisemmin suosi, mutta kun foorumilla kerta tuo oma IRC-kanavakin löytyy, niin miksipäs ei lisättäisi tuonne Galleria ja Blogi nappien viereen IRC palkki... ? Tämä siis avaisi koneella olevaan IRC-ohjelmaan #consoleforums kanavan. Voisi ajatella, että laittaisi myös avautuvaksi Java pohjaisen IRC-ikkunan. Tämä Java versio olisi siinä mielessä kätevä, että ei tarvitsisi erikseen olla IRC-ohjelmaa koneella, jos haluaa avustusta reaaliajassa.

Asetuksiin valittavaksi, että kuinka monta aihetta yhdellä alueen sivulla näkyy. Viestejä per aiheen sivu valintahan tuolta jo löytyy, niin samaan tapaan toteuttaisi tämän

Jonkinlaista sähköpostiin lähetettävää uutislehtistäkin voisi ehkä ajatella. Tämän saisi tietysti halutessaan peruutettuakin. Aiheet olisivat lähinnä modaukseen liittyviä konsoliuutisia

Viestin lähetysruutuun offtopic-, spoiler-, yms tageja ? Tuo spoiler tagi nyt täällä foorumilla aika tarpeeton paitsi ehkä pelejä koskevilla alueilla, mutta jotain vastaavia voisi kehitellä.

Omiin käyttäjätietoihin sellainen "Näytä kirjoittamani viestit" -toiminto. Ihan kätevä olisi seurantaa varten ja muistaisikin aina, että mihin aiheisiin sitä pitikään kirjoittaa. Voisi ajatella myös mahdollisuutta luoda foorumin sisäisiä kirjanmerkkejä tiettyihin aiheisiin, jotka näkyisivät myös jossain tuolla käyttäjätiedoissa.

Jani-
28.11.2007, 08:17
Semmonen olisi minun mielestä hyvä jos tulisi sivulle aina galluppeja esim. Kuukauden paras peli, kuukauden paras käyttäjä etc etc.

kartsas
29.11.2007, 20:38
Olisiko sellainen luettelo kätevä mistä löytyisi kaikenlaiset tekniset tiedot, esimerkiksi pinnijärjestykset ja jännitteet, kenties jotain ledien peruskytkyjä ym, lyhyitä ja ytimekkäitä ohjeita jne. Kaikille laitteille kategorisoituna, sinne voisi sitten lisäillä aina kun uutta tietoa tulee. Nyt kaikki tuollainen tieto on hajallaan ties missä, tällälailla saisi tietoja joita muuten joutuisi etsimään ympäriinsä. Toki onhan täällä ihan toimiva FAQ osasto, mutta tämä olisi sellainen täsmäluettelo...

Irwin
29.11.2007, 21:40
Oikeastaan nyt tämä sama oma ideani vielä uudemman kerran, mutta vielä tuosta konsoleiden listaamisesta tuohon nimipalkkiin haluaisin ehdottaa :) Eli tekstin sijaan voisi paremminkin käyttä jotain tuollaisia pieniä hymiön kokoisia kuvia konsoleista, joita käyttäjä omistaa. Ymmärsin kyllä, että tällekään idealle nyt ei mitään sen isompaa tilausta ole, mutta tuo toisi vähän lisää sellaista särmää/väriä sivustolle :)

Sitten tuonne blogiin voisi jatkoa ajatellen lisätä myös jotain kategorioita. Nythän tuolla vielä on aika vähän tekstejä. Toisaalta nuo kategoriat voisivat myös antaa vähän vihiä, että millaista juttua blogeihin voisi esimerkiksi kirjoittaa. Saattaisi lisätä käyttäjien aktiivisuutta

Tuossa omien kirjoitusten alapuolella voisi myös olla erikseen nappula, jolla poistaa viesti

Shadown
30.11.2007, 11:17
Tässä taas muutama:

Tiedän, että ylläpitäjä ei tuota IRC-kanavaa erityisemmin suosi, mutta kun foorumilla kerta tuo oma IRC-kanavakin löytyy, niin miksipäs ei lisättäisi tuonne Galleria ja Blogi nappien viereen IRC palkki... ? Tämä siis avaisi koneella olevaan IRC-ohjelmaan #consoleforums kanavan. Voisi ajatella, että laittaisi myös avautuvaksi Java pohjaisen IRC-ikkunan. Tämä Java versio olisi siinä mielessä kätevä, että ei tarvitsisi erikseen olla IRC-ohjelmaa koneella, jos haluaa avustusta reaaliajassa.

On kokeiltu ja melko turhaksi todettu.

Asetuksiin valittavaksi, että kuinka monta aihetta yhdellä alueen sivulla näkyy. Viestejä per aiheen sivu valintahan tuolta jo löytyy, niin samaan tapaan toteuttaisi tämän

Jonkinlaista sähköpostiin lähetettävää uutislehtistäkin voisi ehkä ajatella. Tämän saisi tietysti halutessaan peruutettuakin. Aiheet olisivat lähinnä modaukseen liittyviä konsoliuutisia

Viestin lähetysruutuun offtopic-, spoiler-, yms tageja ? Tuo spoiler tagi nyt täällä foorumilla aika tarpeeton paitsi ehkä pelejä koskevilla alueilla, mutta jotain vastaavia voisi kehitellä.

Omiin käyttäjätietoihin sellainen "Näytä kirjoittamani viestit" -toiminto. Ihan kätevä olisi seurantaa varten ja muistaisikin aina, että mihin aiheisiin sitä pitikään kirjoittaa. Voisi ajatella myös mahdollisuutta luoda foorumin sisäisiä kirjanmerkkejä tiettyihin aiheisiin, jotka näkyisivät myös jossain tuolla käyttäjätiedoissa.

Sen nyt näkee mitä toi uusi 3.7 versio tuo tullessaan. Ainakin noi tagit tulee uuden version mukana.

Semmonen olisi minun mielestä hyvä jos tulisi sivulle aina galluppeja esim. Kuukauden paras peli, kuukauden paras käyttäjä etc etc.

Galluppeja voi käyttäjät itse luoda. En sitten tiedä tosta etusivulle asettamisesa.

Olisiko sellainen luettelo kätevä mistä löytyisi kaikenlaiset tekniset tiedot, esimerkiksi pinnijärjestykset ja jännitteet, kenties jotain ledien peruskytkyjä ym, lyhyitä ja ytimekkäitä ohjeita jne. Kaikille laitteille kategorisoituna, sinne voisi sitten lisäillä aina kun uutta tietoa tulee. Nyt kaikki tuollainen tieto on hajallaan ties missä, tällälailla saisi tietoja joita muuten joutuisi etsimään ympäriinsä. Toki onhan täällä ihan toimiva FAQ osasto, mutta tämä olisi sellainen täsmäluettelo...

Varmaan FAQ:a kehitellään lisää.

Sitten tuonne blogiin voisi jatkoa ajatellen lisätä myös jotain kategorioita. Nythän tuolla vielä on aika vähän tekstejä. Toisaalta nuo kategoriat voisivat myös antaa vähän vihiä, että millaista juttua blogeihin voisi esimerkiksi kirjoittaa. Saattaisi lisätä käyttäjien aktiivisuutta

Kategorioita voi käyttäjät muistaakseni itsekkin lisäillä. Tosin en ole ehtinyt liemmin paneutua blogiin. Pitää siis sitä jossain vaiheessa tutkia enempi.

Tuossa omien kirjoitusten alapuolella voisi myös olla erikseen nappula, jolla poistaa viesti

Omia viestejä ei voi poistaa. Se on asetuksista estetty.

Irwin
30.11.2007, 14:35
Omia viestejä ei voi poistaa. Se on asetuksista estetty.

No tuon nyt voisi ainakin ottaa käyttöön. Ainakin sillä tavalla, että viestin voisi poistaa, jos se on aiheeseen viimeksi tullut viesti. Se on ainakin ihan totta, että keskeltä aihetta ei pitäisi olla lupaa poistaa viestiä (jos viestiä on esim lainattu tms).

Mielestäni hyödyllinen ominaisuus, jos esim vahingossa lähettää viestin väärään aiheeseen tai muuten huomaa, että tuli puhuttua vähän puuta heinää tai sama vastaus löytyy jo aiheesta. Muokkaaminenkin usein ajaa tietysti asian, mutta joskus on ihan sama poistaa koko viesti, ettei jäisi pyörimään sellaisia "Tuli vahingossa tuplat" tai "Joo ei sittenkään mitään" -viestejä.

Mites muuten, olisiko mahdollista tehdä tuosta yläreunan aluevalikkopalkista sellainen liikkuva, että se näkyisi aina sivun yläreunassa, vaikka aihetta vierittäisi alaspäin ? Ei tarvitsisi aina palata sivun ylälaitaan aihetta selatessa. Tämäkin voisi ehkä olla pois kytkettävä ominaisuus, jos se ei jota kuta miellytä.

Sitten mitä ehdotin jo aikoja sitten tuosta palkista muutenkin, niin oletko harkinnut sitä sen suurentamista ?

Shadown
30.11.2007, 14:47
No tuon nyt voisi ainakin ottaa käyttöön. Ainakin sillä tavalla, että viestin voisi poistaa, jos se on aiheeseen viimeksi tullut viesti. Se on ainakin ihan totta, että keskeltä aihetta ei pitäisi olla lupaa poistaa viestiä (jos viestiä on esim lainattu tms).

Mielestäni hyödyllinen ominaisuus, jos esim vahingossa lähettää viestin väärään aiheeseen tai muuten huomaa, että tuli puhuttua vähän puuta heinää tai sama vastaus löytyy jo aiheesta. Muokkaaminenkin usein ajaa tietysti asian, mutta joskus on ihan sama poistaa koko viesti, ettei jäisi pyörimään sellaisia "Tuli vahingossa tuplat" tai "Joo ei sittenkään mitään" -viestejä.

Puhut kyllä asiaa, mutta valitettavasti ainakaan nykyisessä versiossa ei ole mahdollista asettaa vaihtoehtoa, jossa vain viimeisen viestin voisi poistaa. Se on "jokotai" menetelmällä ja koska en itsekkään pidä viestien poistoista kesken viestiketjujen, niin tämä on pinempi paha näin. Tupla-viestit editoimme toki pois jos niitä tulee.

Mites muuten, olisiko mahdollista tehdä tuosta yläreunan aluevalikkopalkista sellainen liikkuva, että se näkyisi aina sivun yläreunassa, vaikka aihetta vierittäisi alaspäin ? Ei tarvitsisi aina palata sivun ylälaitaan aihetta selatessa. Tämäkin voisi ehkä olla pois kytkettävä ominaisuus, jos se ei jota kuta miellytä.

Ei ole mahdollista ainakaan tähän väliin tehdä liikkuvaa tuosta palkista, mutta etsippä näppäimistöltä "home-nappi". Se tekee taikatempun.

Sitten mitä ehdotin jo aikoja sitten tuosta palkista muutenkin, niin oletko harkinnut sitä sen suurentamista ?

On ollut tarkoituksena toteuttaa.

Conker
30.11.2007, 22:24
Ilmoitatteko voittajan tässä aiheessa?

Shadown
30.11.2007, 22:44
Ilmoitatteko voittajan tässä aiheessa?

Kyllä. Pitää vain ensin punnita mikä on ollut paras idea. Siinä menee hetki.

Pitsapeku
01.12.2007, 21:55
Vieläkö kerkeän? Yksi todella kätevä olisi se, että olisi joku opassivu, ja siinä sitten opas, ja mahdollisesti vielä youtuben video sisällytettynä sivustoon havainnollistamaan/ avuksi. Myös oppaiden arvostelu tähdillä, ja auttoiko opas yhtään, jos tähdet laskevat tiettyyn määrään, opas tulee modeille tms ja he päättävät poistosta.

Shadown
03.12.2007, 20:26
Voittajaksi valitsin kes0:n. Periaatteessa koko seuraava viesti on täynnä hyviä ideoita ja etenkin tuo aihealueiden selkeyttäminen pisti silmään:

-Yläpalkki on aivan loistava,että pääsee nopeesti eri alueille.

Toivottavasti tästä kommentista oli jotain hyötyä muistakaa,että tämä on vain minun mielipide.
Ja vielä hyvä,että jaksatte kehittää foorumia ja tehdä siitä parempaa paikkaa...

Käytännössä jokainen viestin ideoista on toteutettu.

Muutamia ihan hyviä ideoita oli muilakin ja muutamia on edelleenkin mietinnässä ja niihin palataan, kunhan uusi 3.7 versio tästä boardista tulee käyttöön.

Nyt vain kes0 antaa yksityisesti yhteystietonta.

Shadown
19.12.2007, 02:31
Informaationa pistän viestiä, että siirtyminen uuteen foorumi-ohjelman versioon on alkanut.

Nyt on päivitetty blogi ja galleria alustavssti uusimpiin versioihin, jotka tukevat uusinta 3.7 vBulletin versiota.
Taustalla on suomennos alkanut beta-versiota hyväksi käyttäen.

Uusi versio tuo muutamia isohkoja lisäyksiä. Ensinnäkin jokaiselle tulee henkilökohtainen kuva-albumi, joka on siis itse foorumissa, eikä mikään kolmannen osapuolen viritelmä, kuten alkuperäinen galleria.
Toinen lisäys on "Profile page:n" customointi. Eli tulee oma henkilökohtainen sivu(sto), jota voi customoida ja jossa on tuo albumi, tilastot ja sen tapaset asiat. Sinne tulee myöskin oma keskustelupalsta henkilökohtaisempaan keskuteluun, mutta kuitenkin julkiseen keskusteluun.
Myöskin lisänä tulee ns "sosiaaliset ryhmät". Tiedä sitten miten noita tulen hyväksi käyttämään.

Monia muitakin muutoksia tulee samalla.

Kuva-gallerian uusin versio toi myöskin tullessaan suoran linkin käyttäjän kuviin galleriassa vasemmalla olevasta tilastoista.

kes0
19.12.2007, 15:46
Niin ja ilmotan,että palkinto on jaettu!

dobe
19.12.2007, 16:00
Johan se ilmoitettiin 3.12 tässä samaisessa ketjussa :)

Shadown
19.12.2007, 16:28
Johan se ilmoitettiin 3.12 tässä samaisessa ketjussa :)

Ehkä se ajo takaa sitä, että se palkinto on ihan oikeasti toimitettu.

dobe
19.12.2007, 18:09
Niin tai viestiketjun nimen muokkausta et sen näkis siintä suoraan. Mene ja tiedä.

Shadown
19.12.2007, 18:51
Turha sitä on muokkaamaan. Tiedän, että kaveri on sanut tuon PSP:n ja se aivan varmasti halusi asiaa julkistaa, ettei tule luuloa, ettei tosiasiassa mitän palkintoa ole jaettukkaan.

Vietiketjun nimen voisi siinä mielessä muokata, että nykyään pidän tätä ketjua samalla informaation jakona tehdyistä ja vielä tekeillä olevista muutoksista. Ketjuun voi toki edelleenkin kirjoitella parannusehdotelmia jos siltä tuntuu.