PDA

Näytä koko versio : Messenger PSP:llä (2 vaihtoehtoa)

Jamboo
20.09.2007, 18:57
Meseen PSP:llä :P
__________________________________________________ _____________________________

Nettiselain vaihtoehto:

Tarvitset:

PSP:n, jossa on nettiselain ja nettiyhteys.
Jos haluat hienomman MSN:n aloituksen lataa myös liitetiedosto. (toimii yhtä hyvin ilmankin)

Käyttö:

Heti alkuun laita flash enablelle.

Mene kohtaan 1, jos valitsit hienomman MSN:n aloituksen.
Mene kohtaan 2, jos et valinnut sitä.

__________________________________________________ _____________________________
1.

Lataa ja pura msn.zip. (liitetiedosto)
Kopioi sen sisältö muistikortin juureen USB-kaapelilla.

Mene nettiselaimeen ja kirjoita oisoitepalkkiin "file:/msn/index.html".
Paina login. (en muista mitä siinä luki, kai se oli login :D)

Täytä laatikot ja paina signin.
Odota, kunnes olet kirjautunut sisään.

2.

Mene suoraan nettiselaimeen ja kirjoita osoitepalkkiin "http://sydney.ebuddy.com/mobile/" ja paina START.

Täytä laatikot, ja paina signin.
Odota, kunnes olet kirjautunut sisään.

Kannattaa tallentaa osoite kirjanmerkkeihin, ja nimetä se vaikka "Messenger" nimiseksi.
Valikot:

Perusvalikko
.......|
.......|-- exit (poistuu messengeristä)
.......|
.......|-- reload (päivittää messengerin)
.......|
.......|-- setup (asetusvalikko)
..............|
..............|-- Back to contacts (palaa äskeiseen valikkoon)
..............|
..............|-- Set emoticons/icons on/off (laittaa hymiöt päälle ja pois)
..............|
..............|-- Show timestamps in messages (näyttää, milloin viesti on lähetetty)
..............|
..............|-- Change Nick (vaihda nimimerkkiä)
..............|
..............|-- Manage Contacts (hallitse kontakteja(poista, luo uusi, torju yms.))
..............|..........|
..............|..........|-- Contacts (palaa päävalikkoon)
..............|
..............|-- Change Status (vaihda tilaasi)
..............|
..............|-- Show Nicks/Emails (näyttää nimimerkkien tilalla sähköpostin ja toisinpäin)
..............|
..............|-- Set auto update on/off (vaihtaa messengerin automaattisen päivityksen päälle ja pois)
..............|
..............|-- About eBuddy (tietoa eBuddy:sta)

Ja sitten tuo Afkim 3.3.0

Lataa ja pura liitetiedosto. ("Afkim.zip")
Varmista PSP:n recoverystä, että 1.50 Kernel EI ole päällä)

Kopioi .zip:in sisältö GAME, tai GAME3XX hakemistoon PSP:lläsi USB-kaapelin avulla.

Käynnistä Afkim Game valikosta.

Afkim tukee AIM:ia, ICQ:ta, MSN:nää, GTalk:ia ja Yahoo:ta

Kiitokset Miqusonille avusta

Nyt vasta huomasin, että oon tämmösenkin mennyt kirjottamaan. :P
Korjaan oppaan virheet mahdollisimman nopeasti

Diaz\
20.09.2007, 20:14
Sanoisin että AFKIM3.2 on paljon parempi, varsinkin kun siinä on danzeff-näppis. Tällä kirjotus on lähinnä tuskaa.

Matii
20.09.2007, 20:30
joo mut afkim ei tue skandeja ;<< Sitä oon kaivannu jo pitkän aikaa.

Miquson
20.09.2007, 22:53
Nyt on tullut afkim v. 3.3 ja se tukee skandeja ja siinä voi kirjautua sisään useammalla käyttäjällä yhtäaikaa eikä tule niitä viestejä muille että olet mesessä puhelimella

Jamboo
21.09.2007, 15:33
^En saa tuota afkim 3.3.0:llaa miillään toimimaan PSP:llä. Se yrittää bootata ja sit se heittää XMB:he. Joten en laita sitä tähän topiciinkaan. ..Tai vois sen sittenkin laittaa liitetiedostoks, ilman ohjeita, mutta en oo varma toimiiko.

E: poistin liitetiedoston tästä viestistä, koska se oli vanhentunut versio, ja tuli vahingossa.
Nyt uudempi versio ja ohjeet on oppaassa. :)

Miquson
21.09.2007, 15:49
Minulla toimii afkim aivan loistavasti. Onko sinulla se afkim kansio (jossa EBOOT.PBPtiedosto on) oikeassa paikassa. Jos sinulla on käytössä 3.XX kernel niin sen täytyy olla GAME kansiossa, jos käytössä on 1.50 kernel niin kansio on GAME3XX

Jamboo
21.09.2007, 18:29
^Kokeilen.. Oli 1.5 kernel päällä.

Jes! Nyt toimii! Kiitos neuvosta. :)

Poistakaa mun tuplaposti, en tiiä miten se tuli.

Miquson
21.09.2007, 22:46
Kirjoita ohjeen loppuun näin ”Kiitokset Miqusonille avusta” :D

Jamboo
22.09.2007, 14:03
^ Juu.. Piti jo aikasemmin kirjoittaa jotain tommosta, mutta unohin :D

Miquson
30.09.2007, 18:09
Selitys hyväksytty :D Kiitos

HarriHaarukka
14.10.2007, 20:48
Jos tuo nettiselainversio eli msn on sama kuin tuo eBuddy, ei sillä tee mitään. eBuddy lähettää automessageita että käytät eBuddya ja käytä sinäkin... Tjsp... Tuo AfKim on ainakin ihan huono, huono näppäimistö, ei ääkkösiä ja jotku näppäimet tosi hankala saaha, koska ei tule siitä mitä siinä lukee.

Joku sais kehittää oikean msn mesen psplle, niin se ois vasta hyvä,

Psp:n vistassa;kin on mese ja se toimii eBuddyllä.

Miquson
14.10.2007, 22:32
Afkim v3.3.0ssa on myös ä ja ö kirjaimet mukana ja kirjoittaminenkin on minusta helpompaa kun pspn vakio näppäimistöllä, muutama merkki ei tosin toimi mutta ne löytyy myös toisestapaikasta. Ja jos ei nykyiset psp meset kelpaa niin tee itse parempi tai lopeta itkeminen.

dudecriple
06.11.2007, 15:28
mistä tuon msn.zip saa? mistä tuon 1.50 kernelin saa pois päältä? kun mä opainan afkim päälle sieltä gamesista, tulee vähänään päästä et the game could not be sterted (80020148)

erkkimies
17.12.2007, 21:48
ei toimi sama jutuu ku jamboolla.

Miquson
23.12.2007, 23:50
1.50 kernelin saa pois päältä recovery valikosta ja valitsemalla siellä configure ja sieltä pitäisi löytyä semmoinen rivi joka päättyy 1.50 tekstiin, niin painat sitä ja 1.50 pitäisi vaihtua sinun firmware version numeroksi.

Diaz\
24.12.2007, 12:58
Kyllä AFKIM on toistaiseksi paras PSP-messenger ja parempaa ei tule. Näppis on mukava ja kun siihen tottuu viikon ajan niin kirjoitus on pirun paljon nopeampaa kuin PSP:n vakkarinäppiksellä.

erkkimies
24.12.2007, 17:58
jes, sain toimiin.

erkkimies
24.12.2007, 18:16
paitsi tuo afkim kirjautuminen, yritin: pistin käyttäjän ja salasanan, sit lukee connected ja jotain mut ei se silti kirjaudu.

Diaz\
25.12.2007, 12:04
Mene sinne afkim-kansioon PSP:n muistikortilla ja poista bitlbee.cfg jos siellä on. Sitten käynnistät AFKIMin, ja ekaksi se haluaa tehdä bitlbee-tunnuksen. Laitat siihen haluamasi nickin ja salasanan. Kun se on luotu, valitse haluamasi tili. (jos ei tule ikkunaa niin paina selectiä) Jos haluat mesen, niin valitset "MSN". Sitten annat messenger-osoitteesi ja salasanasi. Voilah. :)

erkkimies
26.12.2007, 11:44
ei näkynyt bitleetä.
pistänkö minä siihen käyttäjätunnukseen kun se kysyy pelkän sen nick vai koko sähköpostiosotteen?

Miquson
26.12.2007, 12:04
Siihen kirjoitat haluamasi käyttäjätunnuksen, se tekee sen vasta siinä joten voit ihan itse valita sen. eli siihen et vielä laita s-posti osoitetta.

jakedi
26.12.2007, 12:13
oon tehny kaike iha ohjeiden mukaa mut ei silti toimi,game valikon siel muistikortin paikassa lukee vaa there are not games,eikä se ees suostu näyttää mun killzonee mikä on siel..:/

Diaz\
26.12.2007, 12:25
Se pitää laittaa GAME3XX-kansioon (XX tulee siitä mikä OE/M33 sulla on) ja sitten heität Recoverystä kernelmoden 3.XX:lle. :p

kunkkis
28.12.2007, 22:22
Laitan afkim 3.30 päälle ja se palaa muutaman sekunnin kuluttua takaisin XMB:hen. Olen kokeillut kernelin vaihtoa yms. mutta mikään ei tunnu auttavan. Osaako kukaan sanoa, että missä mättää?
Hmm... Vanha versio kyllä pelittää.

giga
02.02.2008, 21:05
on 3 vaihtoehtokin : päivitä psp 3.90/3.90 m33 versioon.
siinä on messenger eikä tarvitse kuin nettiyhteyden.

Lex
03.02.2008, 10:52
Skype siinä on, eikä mitään messengeriä

Diaz\
03.02.2008, 11:59
Sekin vain Slimillä. Niinjoo, tulee se Go!Messenger. Mutta se tukee vain PSP-konsoleiden välistä viestitystä. Että silleen. Ja btw, se vissiin maksaa?

Vaatu
03.02.2008, 13:16
Miten niin maksaa :) ?
Siinä ON Messenger....

Diaz\
03.02.2008, 17:13
Mitä sä oikein selität? Ainoa virallinen Messenger on se Go!Messenger, jolla voi viestitellä VAIN ja AINOASTAAN kahden PSP-konsolin välillä... Ei taida PSP:hen virallista MSN-viestintä tulla, AIM, ICQ ja Google Talk olisi vielä mahdollisia. MSN on kuitenkin MS:n protokolla (paska sellainen) joten Sony tuskin pystyisi lisäämään sitä laitteeseensa. Saatan toki olla väärässäkin, mutta tällä hetkellä tilanne on tämä.

Jos tarkoitit homebrew-messengeriä, niin sitten olet oikeassa. Mutta virallista MSN-messengeriä ei ole.

Edit: No okei, eBuddy on mutta ei sekään liene Sonyn.

Vaatu
03.02.2008, 19:18
Mutta luulen ettei GO! Messenger silti maksa :o, sillä Sony vetäisi jo hieman yli...

Jamboo
05.02.2008, 20:38
Siis GO!Messenger:hän on ilmainen.
Mitä selititte, että ehkä maksullinen? :o

Diaz\
06.02.2008, 14:52
Sonysta ei koskaan tiedä, sen oon tässä muutaman vuoden aikana oppinut.

BBJP
08.03.2008, 15:37
Mun psp:ni ei tunnista jos laittaa kansiioon GAME390 :confused: ja kernelin olen vaihtanu.tietäiskö joku mistä johtuu ?

erkkimies
08.03.2008, 16:07
kuinka tolla lähetetään tuo viesti? jos kirjottaa siihen jotain?

Diaz\
08.03.2008, 20:34
Alaspäin-nuolinäppäimestä.

Jyq
07.06.2008, 20:30
Kyllä suosittelen vaan pelkkää: www.ebuddy.com osoitetta josta löytää helposti toimivan messengerin...