Näytä koko versio : TSOP flashays
_Rurouni
24.04.2005, 20:16
Elikkäs kolvailinpa äskön 1.2 boxin niin että tsopin flashays pitäisi onnistua, syötin evoxin ja valitsin 256 kiloisen biosin flashaykseen. Flash bios ruutu ilmeistyi ruudulle ja siinä lukee seuraavaa:
Manufacturers ID da Device ID 8c
Flash Type Windbond - W29f020
Erasing.
Ja sitä nyt olen katsellut viitisen minuuttia. Evox-logo pyörii ja kello tikittää eteenpäin, mutta muuta ei tunnu tapahtuvan, enkä oikein tiedä mitä tehdä. Olisiko neuvoja?
_Rurouni
24.04.2005, 21:11
Joops. Pitkän harkinnan jälkeen, uskalsin painaa boxin pois päältä ja takaisin päälle. Kaikki käynnistyi niinkuin ennenkin. Voisiko kirjoitussuoja olla jostain syystä vielä päällä (huono juotos tai jotain)? Taidanpa lämmittää niitä juotoksia uudestaan, varmuuden vuoksi.
_Rurouni
24.04.2005, 21:42
Ja ei. Samaan erasing kohtaan jää. Pitäisikö luovuttaa, vai onko kellään mitään hajua mistä tällainen voisi johtua?
boxholisti
24.04.2005, 23:34
Viittaisi siihen, että ainakin toisessa tinasillassa olisi kylmäjuotos. Kannattaa tarkistaa yleismittarilla.
Käytitkö ohutta säiettä monisäikeisestä johtimesta? Pelkällä tinalla siltaaminen ei tahdo onnistua ja hommassa voi polttaa läpiviennit pilalle.
Itse käytin johtavaa hopeamaalia, joka kuivuttuaan johtaa hyvin sähköä.
_Rurouni
25.04.2005, 12:22
Pelkällä tinalla väänsin. Lämmitin juotoksia vielä kerran ja tein entistä tarkemmin, mutta samaan kohtaan jämähti. Päätin päästä helpommalla ja tilasin piirin.
Modi on tosissaan parempi vaihtoehto.
Ainakin pystyt käyttämään Boxillasi Liveä tarvittaessa.
Ilmeisesti olet jonkun sillan unohtanut auki.
Tätä ainakin epäilen.
_Rurouni
25.04.2005, 12:43
Juotospisteitä tällä sivulla olleessa kuvassahan oli kaksi. Xbox-scenen sivuilla oli vielä yksi pohjassa oleva piste, jota ei mainittu missään muussa löytämässäni ohjeessa, mutta juotinpa sen silti. Noh, joka tapauksessa, nyt odottelen tilausvahvistusta, jotta saisin piirini noutaa. Päätinpä kokeilla http://www.cheapestmods.com/cmfin/product.php?i=1 tuota piiriä, vaikka sitä onkin muistaakseni haukuttu. Oikein on/off-kytkimenkin tilasin, kun kerran rahoissani olen :)
boxholisti
25.04.2005, 17:56
Juotospisteitä tällä sivulla olleessa kuvassahan oli kaksi. Xbox-scenen sivuilla oli vielä yksi pohjassa oleva piste, jota ei mainittu missään muussa löytämässäni ohjeessa, mutta juotinpa sen silti.
Niin tuo emon alapuolinen johto tarvitaan boxeissa 1.0/1.1. Oletko varma boxisi versiosta? Uusimpiahan ei voi flashata lainkaan... ;-)
Halvin modihan tämä "tsoppaus" on vaikka cheapestmods nimessään muuta väittää!
_Rurouni
25.04.2005, 21:41
Kyllä minä melkolailla varma olen.
Tarkoitin tätä kuvaa http://www.xbox-scene.com/imageserver2/tsop/xbox12back_xs.jpg aika erikoiseen paikkaan sivuakin sijoitettu, jos 1.0/1.1 boxia tarkoittaa. Noh, alkaa joka tapauksessa menemään hermot tämän boxin kanssa. Cheapmodin löin kiinni ja yrittää buuttia kolme kertaa ja jämähtää. Juotoksia olen tarkistellut kylmäjuotosten varalta ja todennut että boxi vain haluaa v*ttuilla minulle. Taidan jättää siihen vain softamodin ja kokeilla nkpatcheria.
Ja boxisi oli siis varmasti 1.0-1.2?
_Rurouni
25.04.2005, 21:58
Kaippa se täytyy vielä kerran sitten tarkistaa, mutta jää kyllä huomiseen. Alkaa väsyttämään, kun koko päivän heilunut kolvin kanssa, ensin ton boxin kaa ja sitten vielä kitaran liitännät kolvaillut uusiksi. 1.2 boxiksi tämän määritin ennenkuin mitään aloin tekemään, mutta tarkistan huomenissa uusiksi.
_Rurouni
25.04.2005, 22:49
Enpä vielä tarkastanut, mutta mieleen juolahti, että kun minulla on tuossa myös version 1.1 boxi, jossa on duox2, niin jos tämä sattuu olemaan joku muu kuin 1.2, niin enkös voi silloin vaihtaa piirit keskenään ja käyttää samoja D0 pisteitä? Saisivat molemmat boxit piirin ja ei jäisi cheapmod pöydälle lojumaan.
_Rurouni
25.04.2005, 23:33
Iltapuhteena rupesin vaihtohommiin. Tämä uudemman version boxi tuntui rakastavan duox kakkosta ja lähti toimimaan heti. Mutta nyt tämä 1.1 johon laitoin tuon cheapmodin ei tykännyt enää. Nyt se tekee tuon kolmen kerran buutin ja jää vilkuttamaan valoja. Uskaltaisiko jo epäillä modia, vai enkö vain osaa...
Enpäs osaa sanoa.
Tokihan flash-muisti voi olla tyhjäkin.
Mene ja tiedä.
Ei ole meinaan yhtään kokemusta tuosta modista.
Ehkä PC-ToN:illa on.
Hän on kai rukannut noita.
_Rurouni
26.04.2005, 00:59
Ja loppuyhteenveto:
Molemmat boxit toimivat ja ovar raudalla modattuja. 1.1 boxissa on TSOP flashatty ja uudemmassa hyrrää tuo duox2. Cheapmod lojuu pöydällä, kun en jaksanut sen kanssa tapella. Tämän vanhemman tsopin flashays menikin ihan suorilta niinkuin pitikin. Nyt kun vielä keksii mitä tekee tuolle cheapmodille... Taidanpa lyödä sen vasaralla palasiksi, ettei se enää levittäisi pahuutta maailmaan.
Taidanpa lyödä sen vasaralla palasiksi, ettei se enää levittäisi pahuutta maailmaan.
Paskan möivät. :lol:
_Rurouni
02.09.2006, 18:05
Nyt, vaivaiset puoltoista vuotta myöhemmin syy ongelmaan selvinnyt... Winbond tsoppeja ei voi flashata evoxilla vaan pitää käyttää raincoattia. Kiitän kaikkia jotka ovat viimeiset puolitoista vuotta päivittäin tarkistaneet threadin, ratkaisun toivossa.
Jep, Tdubelille ihan hyvä neuvo päivittää sivuilleen. ;)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.