Näytä koko versio : Onko oikein sensuroida joitakin sivuja omalla foorumilla?
Onko oikein sensuroida joitakin sivuja omalla foorumillaan, tai edes hyljeksiä?
Esim. www.xhackerbox.com sivuston Ylläpitäjä on sensuroinnut tämän foorumin, sekä sivuston www.tdubel.com
Itse en katsoisi toimintaa järkeväksi.
Tajuan, että jos on sivusto, joka ei halua millään muoto jotain tiettyä aihetta sivuilleen sensuroi aiheen/sivuston.
Mutta tässähän on kyse silkasta kilpailusta.
Katsoisin, että sivusto rikkoo jopa sananvapautta, joka on rikos Suomessa.
ei jos ei riko sivustot sääntöjä.
Onhan tuon sivuston säännöissä mainintaa asiasta.
Toisaalta Tdubel ei varmaan kilpaile sivuillaan tuon sivuston kanssa.
Hauskaa on, että kuitenkaan firmani sivustot ei ole siellä bannassa (viellä), vaikkakin niiltä pääsee ihan suoraan foorumille (tänne), sekä Tdubelinin sivuille. :lol:
Toisaalta Xbox-Scenen sivusto ei ole myöskään bannassa, vaikka se jos mikä on "kilpaileva" sivusto. :lol:
Tässä taas voisi kuvitella että sivuston ylläpitäjä meinaa että hänen sivunsa on niin pa**at että pelkää porukan siirtyvän muualle.. :D
Niin. Itsekkin laskisin tuon alhaiseen itsetuntoon.
Kyllähän itseänikin ottaa/ottaisi päähän jos joku viittaa foorumillani johku toiseen sivustoon.
Mutta toisaalta siitä voi syyttää vain itseään. Jollei sivusto sisällä jotain, jonka takia joku linkittää johku muualle, niin se on ihan omavika.
Tästä itse asiassa joku huomauttikin Diablolle joskus muinoin.
Oppi ei vaan mennyt päähän.
Toivottovasti en itse sorru koskaan kenenkään sivuja bannaan täällä.
Ellei tietty joku syy mikä estää laittomuuden.
Sen takia periaatteessa XhackerBox:in sivut voisi laittaakin bannaan, koska sivustohan kantaa Xboxin biosseja ihan vapaalla levityksellä.
Kerrompa oman näkökantani tähän asiaan XhackerBOXin ylläpitäjänä.
Kuten varmaan kaikki tiedämme niin kilpailu on kovaa oli kyseessä sitten millainen kilpailutilanne hyvänsä. Kaikenlaisissa kilpailutilanteissa käytetään tietysti asioita hyväksi jotka eivät miellytä kilpailun toista osapuolta.
Tällä kertaa kyseessä on sensurointi, jossa sensuroidaan kilpaileva sivusto kilpailun toisen osapuolen toimesta omalla foorumillaan. Luulempa että jokainen ymmärtää tälläisen asian. Sensuroinnissa ei ole siis kyse hyljeksimisestä vaan oman edun tavoittelusta, joka on täysin sallittua.
Sensuuri ei myöskään ole sananvapauden rajoittamista kuten Shadown yllä vihjasi.
Itsetuntoohan aina viitataan kun ei keksitä mitään muuta sanottavaa.
Tietokoneen välityksellä on aivan mahdotonta analysoida toisen itsetuntoa tai tunteita. Ja sehän on fakta.
XBox-Scenen sivusto ei ole sensuurin alaisena, koska sitä en luokittele kilpailevaksi sivustoksi kun se sisältää täysin eri kielenkin. Ja mitä Consoletechin sivustoon tulee niin sekään ei ole sensuurin alaisena, koska XhackerBOX ei tarjoa modpiirin asennusta tai konsoleiden huoltoa vaan käsittelee eri osa-aluetta.
XhackerBOX foorumin säännöissäkin lukee "Ei linkkejä XhackerBOXin kilpaileville sivustoille".
Halusin tuoda oman kantani tähän asiaan, koska Shadownilla on tapana vääristellä asioita omalle mielipiteellensä eduksi. Myöskin hänellä on aina negatiivinen suhtautuminen minuun.
Kukin voi itse miettiä mistä tässä oikein nyt on kyse. Asiaa "vatkaamalla" se ei muutu miksikään. Minä olen kantani nyt sanonut niin Shadown voi jatkaa asian jankkaamista yksinään jos haluaa.
Kiitos jos jaksoit lukea kannanottoni. :D
Sanotaan näin:
En ole mitään vääristellyt.
Mutta tosiasia on, ettei tuo pyrkimyksesi tule tuolla tapaa toteutuman.
Itsehän tässä vääristelet asioita oikeastaan.
Itse sähköpostivaihdoissa toit esiin, ettet tee tuota kilpailun vuoksi, nyt kuitenkin väität toista.
Sivustosi on muita käyttäjiä varten, eikä sinua.
Jos teet sivustoillasi tietojen jaon mahdottomaksi, teet myöskin turhaksi siellä käynnin.
Foorumit ovat tietojen jakoa varten. Tätä kohtaa et tajua.
Tämä kanta ei ole yksin minun. Tätä mieltä on kaikki muutkin kenen kanssa olen asiasta keskustellut.
Toisekseen, millä tapaa Tdubelinin sivut sinun mielestäsi kilpailevat sinun sivustoa vastaan? Nehän ovat ainakin toistaiseksi pelkkää softausta varten tehdyt sivustot.
Varmana tajuat tämän itsekkin, kun tänne jaksoit tulla selvittelemään ja puolustelemaan asiaa.
Pieni kilpailuhan on yleensä ottaen vain hyvästä.. Ei pääse porukka laiskistumaan vaan täytyy kokoaika kehitellä jotain uutta tai muuten vaan pysyä vireessä että käyttäjät on tyytyväisiä.
Vaihtoehtoja täytyy olla olemassa jokainenhan itse päättää minkä valitsee :)
Jos sivusto on noinkin laaja kuin xhackerbox, menee tuo sensuuri jo vähän överiksi. Pienellä inside-forumilla (jonka adminit ovat ~12v) tuon jo ymmärtäisin, mutta sivustolla jossa on yli 200 käyttäjää tuo on jo naurettavaa... Xhackerboxinkin pohjimmaisena tarkoituksena on mitä luultavimmin tarjota meille noobeille tietoa ja tuo sensuuri ei pahemmin edistä sitä.
Lisättäköömme tähän, ettei minulla ollut mitään sinua vastaan.
Keskustelimme asioista muinoin IRC:ssä sulassa sovussa ja oli puhetta jonkin asteen yhteispelistäkin. Mutta sitten tässä hiljalleen bannasit foorumimme sekä Tdubelinin sivut. Ilman mitään sen kummempia varoituksia.
Joten luuletko että katson sitä hyvällä?
Ja kuten varvaz sanoikin, se on aivan naurettavaa ja turhaakin.
Teet vain itsellesi loppupeleissä hallaa.
Minulla ei olisi moinen bannaus juttu tullut ikinä mieleen tehdä. Ei kilpailun vuoksikaan. Koska tiedän, että sillä keinoin kaivaa vain omaa kuoppaa itsellensä.
Toisekseen, vaikka toit omalla näkemykselläsi selväksi, että toimintasi olisi minulle taikka Tdubelinille haitallista, on silkkaa puppua.
En katso, eikä se edes olekkaan haitaksi tälle foorumille, eikä Tdubelinin sivuille. Kävijä määräsi on sen verta pieniä kuitenkin sivuillasi.
Tätä en sano nyt väheksyen sinun sivustoasi. ( Sivusi on hyvät ) Sanon tämän kaiken vain siksi, että tajuisit vastaisuudessa toimia oman etusi kannalta paremmin.
Olet etsimässä tuotetta x.
menet liikkeesee a, jossa pahoitellaan että ei löydy mutta suositellaan kilpailevaa liikettä.
Menet liikkeeseen b jossa pahoitellaan ettei löydy mutta ei myöskää suositella mitään vaihtoehtoa.
kumpaan liikkeeseen menet mieluummin uudestaan?
mitähän tähänkin nyt sitten heittäisi...
menet liikkeesee a, jossa pahoitellaan että ei löydy mutta suositellaan kilpailevaa liikettä.
Menet liikkeeseen b jossa pahoitellaan ettei löydy mutta ei myöskää suositella mitään vaihtoehtoa.
kumpaan liikkeeseen menet mieluummin uudestaan?
Hyvä pointti.
Tässä tilanteessa tämä asia viellä korostuu.
Koska periaatteessa liikkeessä A ja B on melko samat tuotteet, mutta tällä "alalla" tietoa on siellä ja täällä.
Voittaja on loppujen lopuksi se jolta tietoa saa eniten. Sillä ei sitten ole merkitystä onko se lainattua taikka varastettua tietoa. Pääasia, että esim. minä katson "työkseni" hakea jostain, vaikka nyt XHB:n sivuilta tiedon. Tai vaihtoehtoisesti toistepäin.
Diablon esimerkki on toimia taasen päinvastaisesti.
Hänen mielestään tietoa jota hän ei omilla "eväillään" pysty jakamaan ei ole olemassakaan. Tai ei siitä ainakaan saa keskustella hänen foorumillaan.
kumpaan liikkeeseen menet mieluummin uudestaan?Liikkeeseen jota suositeltiin liikkeessä a eli en ainakaan liikkeeseen a.
Diablon esimerkki on toimia taasen päinvastaisesti.
Hänen mielestään tietoa jota hän ei omilla "eväillään" pysty jakamaan ei ole olemassakaan. Tai ei siitä ainakaan saa keskustella hänen foorumillaan.Tämä väite ei pidä paikkaansa.
Myönnän tehneeni hieman radikaalin sekä hätiköidyn liikkeen laittaessani ko. sensuurit. :(
Nyt nämä sensuurit ovat kuitenkin poistettu, joten katsotaan näillä eväillä kuinka asia toimii.
Liikkeeseen jota suositeltiin liikkeessä a eli en ainakaan liikkeeseen a.
Itse kyllä kävisin liikkeessä, jossa parempi palvelu.
Tässä tapauksessa ainakin liikkeessä A.
Diablo ei nyt ota huomion, että kahden liikkeen asiakkuus saattaa olla parempi kuin yhden.
Toisin sanoen. Meidän "asiakkaat" ei välttämäti käytä meistä jompaa kumpaa, vaan kumpaakin. Mutta jos toinen heittäytyy hankalaksi, kuten sinä teit bannauksillasi, "asiakas" jättää sinut herkemmin.
Tokihan voi olla, että liikkeestä A lähtevä ei palaa enään ikinä siihen liikkeeseen. Mutta pointti olikin, kumpaan se herkemmin nimen omaan palaa.
Jos oletetaan, että liike B ohjaa asiakkaan ulos kertomatta mistä asiakas saa tarvitsemansa tuotteen, ei hän todennäköisesti myöskään huonon palvelun vuoksi palaa takaisinkaan. Varsinkaan, jos löytää palvelun muualta.
Taasen, jos oletetaan, että liike A neuvoo kaikesta huolimatta asiakkaalle jotain mistä hän palvelunsa saa, hän todennäköisemmin palaa löytämästään toisesta liikkeestä takaisin liikkeeseen A hakemaan neuvokasta opastusta lisää. Samalla ehkä ostaen jotain sieltä.
Itse olen ainakin näin toiminut oikeassa elämässä.
Tämä väite ei pidä paikkaansa.
Tämä väite pitää tasan paikkaansa, niin kauan kun pidät bannissa yhtäkään sivustoa.
Mutta koska olet viisastunut, joka oli tämän äänestyksen tarkoituskin pohjimmiltaan, voidaan asiaa miettiä toiselta kantilta.
Edelleenkin painota tuon "opetustarinani" pohjalta, että moni tätäkin foorumia käyttävä, käyttää myöskin sinunkin foorumia ja päin vastoin.
Se sinun on hyväksyttävä. Niin teen minäkin. Toisaalta minulla ei ole hyväksymisestä kiini, koska tajuan etten asialle oikeasti voi mitään.
Eikä se ole edes suotavaakaan.
Yhteispelillä kaikki hyötyy eniten.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.