Näytä koko versio : Windows 98SE Xboxiin
boxholisti
20.04.2005, 15:55
Jos joku ei ole vielä huomannut niin oheisesta linkistä löytyy ohjeet, jolla Win98 saadaan pyörimään Xboxissa Linuxin ja emulaattorin avulla:
http://www.psphacker.com/windows-98-on-xbox.html
Eli Windows asennetaan ensin PC:ssä levynkuvatiedostoon Qemun ja "kevennetään" 98liten avulla, ja sitä ajetaan Xboxissa Damn Small Linuxin päällä. Itse asiassa pyörii aika hyvin, kun ensin sammuttaa linuxin ikkunamanagerin.
Ongelmana on vain se, että Windowsin näppäinkartta on jotenkin sekaisin. Eli jos kirjoitat qwerty, niin ruudulle tulostuu 7890-.
Onko kukaan keksinyt tähän ratkaisua?
Oletko asentanut siis tuon?
Meinaan itselläni olisi tarkoitus asentaa ainakin?
boxholisti
20.04.2005, 17:22
Kyllä olen asentanut. Heittihän se erroria muutaman kerran asennettaessa PC:ssä, mutta sitkeästi kun vain seurasi ohjeita, nin lopulta Xboxissa se toimii tuota kirjasinvirhettä lukuunottamatta hyvin.
Ikkunamanageri täytyy ensin sammuttaa deletoimalla ~/.xinitrc -tiedosto ja painamalla CTRL+ALT+BACKSPACE, muuten winkkari matelee, ainakin minulla.
Tuosta saisi ihan asiallisenkin systeemin, jos joku tekisi Qemusta kustomoidun version Xboxille, josta olisi poistettu kaikki turha ja joka buuttaisi suoraan ilman linuxia.
Tai jos saisi kenties suoraan ilman Linuxia buuttaan tuon.
Joka tapauksessa saattaa tuossa käytössä olla mun asentamissani lisämuisteissa apua.
boxholisti
20.04.2005, 17:28
Joka tapauksessa saattaa tuossa käytössä olla mun asentamissani lisämuisteissa apua.
Taisi joku saada lisämuistien avulla 96 megaa muistia käyttöön Windowsille, kun vakioasetuksilla on käytössä 24 megaa.
Eron huomaa varmasti nopeudessa!
Juu varmasti. AInoa kun toi Linux takana, niin se syö oman määrän siellä muistia.
Tuossa tietty olisi noin yhteiseksi projektiksi ehkä hyvä kehittely projekti?
Itselläni odottaa postissa Smatr Joy jolla pitäs lykkiä näppis ja hiiri kiini.
Sen jälkeen vois asentaa mokoman.
tuota tuota toi linkki mistä saa ton rar paketin ei oikein näytä toimivan saiskohan tota jotain muuta kautta
Millälailla se ei tunnu toimivan?
se ei anna ladata siitä sitä filua vaan antaa jotain käsittämätöntä sotkua kun sen avaa siihen ikkunaan. tarvisin siis sen rar paketin sieltä sivulta.
No niinpä tekeekin. Se ikäänkuin avaa sen tiedoston editointia varten.
Täytyy kait etsiä uusi paketti tuolle jostain.
painaa vaan sitä linkkiä oikeenpuoleisella hiiren nappulalla ja tallenna kohde nimellä niin se tulee sieltä kyllä se paketti :)
Juu näyttää toimivan se onkin näemmä muutettu html päätteiseksi tohon
linkkiin,niin se yrittää ajaa sitä. Näemmä se tuli kun latas sillä hiiren oikealla ja
sen jälkeen muutti sen rar päätteiseksi lähti toimiin kiitokset avusta kaikille.
Jaa se olikin niin. Mä imutin sitä vähäsen ajatellen, että täähän on pelkkä HTML. :p
Heh en aatellukkaan että se pitää nimetä.. firefox tallenti sen suoraan rarriksi nimittäin :)
mitenkäs tuo xdsl linuxi asennetaan tuonne xboxille ku ei rupea toimimaan tuon ohjeen mukaan mikä tuolla win98 ohjeessa lukee..?
Ks. http://www.tdubel.com/artikkelit/x-dsl.html
Ohje on kirjoitettu 0.1-versiosta, mutta käynee myös uudempaan.
Edit: Eli lyhyesti uusimman version (0.21) asennus:
1) Lataa ja pura xdsl-0.21.zip-tiedosto.
2) Pura xdsl-0.21.iso-tiedosto.
3) Siirrä Xboxin E-asemalle (juureen) KNOPPIX-hakemisto sekä tiedostot linux24, linuxboot.cfg ja minirt24.gz.
4) Siirrä default.xbe-tiedosto esimerkiksi E:\Apps\XDSL-hakemistoon.
5) Käynnistä X-DSL ja valitse Xromwell-ruudulla valinta "FatX (E)".
oon tehny justiin tuon ohjeen mukaan mutta se ei vaan tunnu löytävän sitä linuxia sieltä kovolta?!? tuommonen tulee ruutuun aina..
Tuohan on Xromwellin ruutu, jossa pitäisi olla erilaisia vaihtoehtoja (yhtenä niistä "FatX (E)", jolla X-DSL:n voi käynnistää).
mulla ilmeisesti ei löydä sitä linuxia ku ei tuossa oo nuita vaihtoehtoja??
sama ruutu tulee vaikka linuxboot tiedostoa ei oiskaan?
Jos Xboxiisi on kytketty esim. infrapunavastaanotin, hiiri ja/tai näppäimistö, kokeile poistaa ne latauksen ajaksi.
mikäs vikana?
windowsin asennus onnistuu tuohon qemuun aivan normaalisti mutta sitten ku sitä yrittää käynnistää niin ruutuun tulee "windowsin suojausvirhe käynnistä tietokone uudelleen"
vikasietotilaan tuon saa käynnistymään muutaman uudelleen käynnistyksen jälkeen..
xboxilla kun yrittää käynnistää se lataa sitä aivan normaalisti ja se windowsin lippu on siinä ruutussa mutta sen jälkeen se valittaa tuota samaa suojausvirhettä ja uudelleen käynnistys ei auta.. mitä asialle olisi tehtävissä?
Jaa täällä oli tällänen kysely.
Yritän itse jossain vaiheessa luultavasti asentaa. Täytyy sitten palata enempi astioille.
Itselläni tosin tuo tilanne ei tule olemaan luultavasti sama, koska tulen ajamaan tuota 128 muistilla.
Myöskin ajan tuota Xebialla sitten joskus. En tiedä sitten tuleeko se sillä toimimaan ollenkaan?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.