Näytä koko versio : Hello 1.50!
Nyt kun firmikseni on 1.50, esittäisin pari kysymystä.
-Mihin FW olet mieltynyt, mitä suosittelisit?
-Mitä emulaattoreita suosittelisit? kannattaako hankkia mac pöspille?
-Mitä homebrew ohjelmia suosittelisitte?
-Kannattaako lähteä kustomoimaan XMB?
-1GB kortti liian pieni?, löytyy myös 32MB! :D
Tänk jyy.
Reiska666
30.06.2007, 13:27
3.40 OE-A
Emulaattoreita en paljon käytä mut joku Snes ja tällee, mac olis ihan kiva testata, mut en tiedä onko siitä hyötyä.
En osaa sanoa, nyt ei löydy kun IRShell, joka on ihan jees.
Riippuu tykkäätkö pelata varmuuskopioita kortilta. Jos pelkkiä homebrewejä, niin 1,50 hyvä. Jos varmuuskopioita, niin customoi.
Kannattaa vähintään se 2giganen, 4gigaa on nyt suositeltavaa, hinnatkin sen verran alhaalla. Jos ei tila riitä niin 8giganen täytyy, maksaa vähä päälle 100€, itselläkin tällänen hankinnassa.
Kiitos vastauksesta!, muiden mielipiteitä!
Reiska666: XMB:n kustomointi tarkoittaa että muuttaa valikon ulkonäköä. XMB=Cross Media Bar=PSP:n valikko. Eli tällä ei ole mitään tekemistä varmuuskopioiden kanssa :wink:
Omat:
3.40OE-A
SNES ja NES emulaattorit
PSP Revolution: Aivan älyttömän loistavan koukuttava peli.
Minulle turhan riskialtista, ja pidän alkuperäisestä
-1GB kortti liian pieni?, löytyy myös 32MB! Very Happy
Riippuu mitä teet. Homebrew peleihin juuri hyvä, mutta esim. Elokuviin liian pieni.
^Postin idea?
3.40OE
NES & gba, ei
irshell,afkim(msn messenger),pspssh
Tietty ^^
-1GB kortti liian pieni?, löytyy myös 32MB!
Itellä 32 Meganen, mut suosittelen 2 gigast mut kyl yks gigasellakin pärjää
Kiitos vastauksista!
En taida lähteä kustomoimaan XMB, jos kerran on iso mahdollisuus brikata...
Mahdollisuus brickata ei ole suuri JOS sinulla on custom firmware, tällöin voidaan (harvoin) semi-brickata jonka voi korjata recovery-menun avulla.
Suosittelen PimpStreameriä! täältä plazasta taitaa löytyäkkin jo ohje sille 8)
^^kun minulla on 3.40oe ja jos psp brikkaa XMB kustomoinnin aikana, saan pöspini takaisin 1.50 recoveryn kautta?
Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta jos olen oikeassa niin customoinnissa ei ole mahdollista brikata jos et nyt sitten kesken siirrton katkaise virtaa vehkeestäsi. Ittellä mennyt pari kertaa XMB ihan valkoseksi customoinnin seurauksena mutta kun oon palauttanut alkuperäiset xmb:n filut niin johan on toiminut taas.
^Jos minulla ei ole nuita filuja, voinko palauttaa ne tuolta recoverystä?
Et voi, esim Flua tarjoaa mahdollisuuden ottaa ne talteen.
^Mutta voihan joku antaa kopiot omistaan via MSN :D
1. Itse olen mieltynyt uusimpaan ja tod. näk. viimeisimpään DAX:in OE-firmikseen, eli 3.40 OE-A. Siinä pitäisi olla kaikki ominaisuudet yhteen nidottuna, myös autoboot ja custom ikonit. Eli siis pystyt muiden oe-firmisten tapaan käyttämään sillä kaikkia homebrewejä, pelaamaan ISO/CSO pelejä suoraan Games-valikosta, jne.
2/3. Emulaattoreista voin suositella ainakin Snes9x:ää. Toimii *täydellisesti* (ehkä ladatuin emulaattori). SNES-pelit näyttävät muutenkin PSP:llä erittäin hienoilta ja niitä on mukava pelailla käsikonsolilla. Grafiikat ovat suunnilleen GBA tasoa (riippuu tietysti pelistä). Emulaattoriin on ängetty mukaan myös savestate-ominaisuus (pystyt tallentamaan missä tahansa), tuki koodeille, yms. Suurin osa muista emulaattoreista bugittaa ja paljon. Varsinkin GBA-emulaattorit (kokemusta löytyy), joista ei ole pitkään aikaan tullut tietääkseni uusia versioita. Mac-emulaattoria en ole kokeillut, mutta en itsekään usko että siitä on suurta iloa/hyötyä. Itse olen lataillut viimeaikoina paljon hyödyllisiä WLANia käyttäviä homebrewejä, joten jos WLAN löytyy niin voisin suositella ainakin PimpStreamer:ia, PortableVNC:tä, AFKIM:ia ja PSPRadio:ta (jota en ole vielä saanut toimimaan) :)
4. Kannattaa jos tiedät mitä teet ja tunnet tarvetta muokatulle XMB:lle :) Ja vaikka menisitkin möhläämään niin voit ottaa flash0:sta varmuuskopion koneellesi ja palauttaa sen sitten jos olet mennyt sekoilemaan (recovery-menun kautta, helposti). Muokkailun voi tehdä "käsin" recoveryn kautta tai jollain vieläkin helppokäyttöisemmällä sydeemillä, kuten X-Flashilla. Itselläni on tällä hetkellä "puhdas" XMB päivityksen jäljiltä vaikkakin olen säätänyt PSP:tä aika paljon.
5. Jos rahaa ja tarvetta löytyy niin senkun ostat isomman. Itse olen pystynyt pitämään kortillani maksimissaan kolmea PSP-peliä (silloinkin niistä on karsittu ominaisuuksia ja ne ollaan pakattu CSO muotoon).
Suurin osa muista emulaattoreista bugittaa ja paljon. Varsinkin GBA-emulaattorit (kokemusta löytyy), joista ei ole pitkään aikaan tullut tietääkseni uusia versioita.
Noh, uusin GbSP (0.9) tuntuu toimivan varsin hienosti, voisi jopa sanoa että täydellisesti, ainakin omien kokemusten perusteella (wariowaret ja super mario advanced).
http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=46046
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.