PDA

Näytä koko versio : PSX Pelit PSP:lle

hene
01.06.2007, 19:14
Elikkäs kun lueskelin tuota aiempaa aihetta tuolla alempana niin siellä tuntui olevan vanhaa tietoa.

Itse siis olen uusi PSP:n ja tämän foorumin käyttäjä, mutta toivon saavan apua ongelmaani. Elikkäs osaisiko joku neuvoa (helposti tai vaikeasti) kuinka PS1 Pelin saa muutettua PSP:llä toimivaksi.
Entäs jos kyseessä on wa*****tu versio nii jonka mukana tulee Keys.bin, eboot.pbp ja .ds_Store tiedostot. Mitä niille pitäisi tehdä tai minne ne pitäisi pistää? Ja mitenkäs omasta fyysisestä pelistä saisi helpotin toimivan version PSP:lle? Kiitos kaikille (:

The_SMS
01.06.2007, 21:27
Ensiksi, mikä firmware? Jos sinulla on 3.03OE-A tai uudempi, tämä toimii sinulla. Jos sinulla on Sonyn oma firmware uudempi kun 3.03, ainoa tapa on ostaa ne PS3:sen kautta.

En aijjo kertoa sinulle mitään waretuksesta, en tue sitä ja täällä ei edes saisi siitä puhua.

Tee ensiksi levystäsi .ISO tiedosto, jos et osaa käytä googlea :wink:
Lataa tämä:http://dl.qj.net/Simple-Popstation-GUI-v2.21-Beta-EBOOT-Tools-Utilities-PSP-Tools-Utilities-%28on-PC%29/pg/12/fid/12220/catid/192
ja konvertoi pelisi. Sitten siirrät valmistuneen kansion PSP\GAME kansioon.
Sen ohjelman pitäisi olla aika simppeli, että mitään erikoisia asetuksia ei tarvitse tehdä.
(Tämä oli tämmöinen pika ohje. Jos jäi epäselvää niin kysy ihmeessä!)

Nikkis
01.06.2007, 22:55
Tänne vain ja pelkästään valmiita oppaita. Olisit voinut esittää asiasi tuolla Toivomukset -aiheessa. Mutta jos omasta pelistä haluat tehdä psp:llä toimivan version niin ensin PSX pelistä pitää tehdä image tiedosto esim. Alcohol120% -ohjelmalla ja sitten muuntaa se .iso/.bin tai joku muu tiedosto esim. PSX2PSP:llä tai jollain muulla psx -> psp -ohjelmalla.

hene
02.06.2007, 14:39
Joo (: kiitoksia teille. Eiköhän se onnistu (;
Firmis on tällä hetkellä 3.10OE A2

Konsu
02.06.2007, 20:58
Kerrottekos toimivia Psx pal to ntsc konvertointi ohjelmia?

The_SMS
02.06.2007, 22:40
Paras minkä tiedän: PAL4U http://www.pal4u2000.com/

Keo
04.06.2007, 15:09
mul ainaki toimii tosi hyvin pal pelit psp:llä, ei mitään ongelmia..
kertokaas mulle miten saa metal gear solid(psx pelin) toimimaan psp:llä? koska kun siinä haluaa päästä pelaamaan 2cd:tä, se levyn vaihto pitää tehdä kesken pelin. Mites se onnistuu psp:llä?

kheissi
04.06.2007, 15:16
Eikös se vaan onnistu vaihtamalla peliä eli pois home nappulan kautta ja sit seuraavaan levyyn? Itse pelailen FF7 ja siin on 3 levyä et en tiiä sitte ennenku pääsee testaamaan...

Keo
04.06.2007, 16:21
ei toimi sillee..
tai en oo kokeillu mut oon melkeen varma ettei toimi, koska se peli sammuu kokonaan sitte. Ja ainakin ps1 pelikonsolissa pelin ollessa käynnissä, pitää avaa se cd-luukku ja työntää cd2 sisää..
kheissi, pääseekö siin ff7 pelaamaan esim cd2/cd3 vaikka EI ole vetänyt cd1 läpi kokonaa?

archerwannabe
08.06.2007, 16:21
Tee ensiksi levystäsi .ISO tiedosto, jos et osaa käytä googlea :wink:
Lataa tämä:http://dl.qj.net/Simple-Popstation-GUI-v2.21-Beta-EBOOT-Tools-Utilities-PSP-Tools-Utilities-%28on-PC%29/pg/12/fid/12220/catid/192
ja konvertoi pelisi. Sitten siirrät valmistuneen kansion PSP\GAME kansioon.
Sen ohjelman pitäisi olla aika simppeli, että mitään erikoisia asetuksia ei tarvitse tehdä.
(Tämä oli tämmöinen pika ohje. Jos jäi epäselvää niin kysy ihmeessä!)
Tuota, tarviitseko tässä mitään muuta ohjelmaa kuin tuon linkin takaa löytyvän? Itse saan aikaan vain corrupted filen tuolla. Tosiaan olen vain siirtänyt ohjelman tekemän pelin PSP\GAME kansioon.

Itselläni on 3.40 oe-a firmware, mikäli sillä nyt on mitään merkitystä.

The_SMS
08.06.2007, 19:23
Ei tarvitse muuta. Mutta kai pistit sen kansion jonka ohjelma teki sinne ms0:\PSP\GAME\? Jos pistät ne EBOOT.PBP ja DOCUMENT.DAT suoraan tonne, ne näkyvät corrupted iconeina.

archerwannabe
08.06.2007, 20:17
Laitoin kyllä koko kansion, tosin DOCUMENT.DAT tiedoston sijasta on keys bin-tiedosto

Kokeilempa jollain muulla pelillä tässä vaiheessa. Tosin sydämeni itkee verta jos en FF VII:tä saa tähän tungettua... :(

The_SMS
09.06.2007, 11:08
Ai sori joo, oon niin tottunut käyttämään Autopopstation 4, että unehdin että se tekikin keys.bin tiedoston.
Kokeile ihan huviksesi sillä. http://dl.qj.net/AutoPopstation4-General-Tools-Utilities-PSP-Tools-Utilities-on-PC/pg/12/fid/12400/catid/193
Se on hieman monimutkaisempi, mutta jos englanti sujuu, ei pitäisi olla ongelma.
Niin joo, ja tee uusi varmuuskopio tämänmukana tulevalla ISOproduser ohjelmalla. (CoreDATA kansiossa)

R.I.C
13.06.2007, 17:04
Olen siirtänyt Metal Gear Solidin PAL-version PSP:lle, mutta ruudun alareuna näkyy mustana ja kuva on suhteessa leveämpi kuin sen kuuluisi olla. Kokeilin myös muuntaa pelin NTSC-muotoon, ja tällöin kuvasuhde näytti ainakin suurin piirtein oikealta, mutta kuvan alareuna ei näkynyt ollenkaan. Tietääkö kukaan miten tämän ongelman saisi ratkaistua?

kheissi
16.06.2007, 20:35
ei toimi sillee..
tai en oo kokeillu mut oon melkeen varma ettei toimi, koska se peli sammuu kokonaan sitte. Ja ainakin ps1 pelikonsolissa pelin ollessa käynnissä, pitää avaa se cd-luukku ja työntää cd2 sisää..
kheissi, pääseekö siin ff7 pelaamaan esim cd2/cd3 vaikka EI ole vetänyt cd1 läpi kokonaa?

En oo vielä jaksanu kokeilla mut laitan viestiä sit ku kokeilen... :D
EDIT: Joo nyt kokeilin pelata cd3:sta mutta ei onnistu siihen tulee se ilmoitus et "insert cd1" eli ei toimi...

pikku-mika
22.07.2007, 19:07
eli kertokaas mitä mun pitää tehä et saan pelittämään psp:llä.. mul on eboot.pbp ja keys.bin tiedosto gran turismo 2 psx pelistä. tarviinko jonkuu ohjelman vai laitanko noi jonnee kansioo?? firmware on 3.40 oe-a

jufo
22.07.2007, 20:38
Laita noi X:PSP/GAME/(Pelin nimi) ja sinne EBOOT ja Keys. Tosta GAME jutusta en ole varma, mutta noin se minua on neuvottu tekemään. ;)

Blame it on me
23.07.2007, 10:54
Muistelisin että kaveri olisi laittanut PSX pelin eka tietokoneeseen ja sitten polttanut pelin tietokoneelle, jonka jälkeen hän liitti PSP;n tietokoneeseen ja kopioi tiedoston pespiinsä.

Vähän karkeasti selitetty, mutta eikös tuo ole mahdollista?

jufo
23.07.2007, 11:18
Ei ole mahdollista, sillä PSP ei "soita" ISO tiedostoja. Siksi sinun täytyy muuttaa se EBOOT.PBP tiedostoksi. Ja jotenkin samalla saa KEYS.BINin. Tosta BINistä en tiedä niinkään, mutta tuosta EBOOT jutusta tiedän. Popstation on yksi ohjelma jolla voit tehdä näin.

pikku-mika
23.07.2007, 11:51
olen kokeillut laittaa noi game ja game340 kansioon mutta ei näy kuitenkaan sit siellä game valikossa?? pitääkö vielä kokeilla laittaa game150 kansioon ja vaihtaa sieltä recovery valikosta se kernelli 1.50??

EDIT. ongelma ratkaistu. piti tehdä GAME kansioon BOOT kansio johon eboot ja keys tiedostot laitettiin jolloin alkoi pelittää ainut vika vaa et ei saa oikee sopimaa näyttäöö mun mieleiseks :( mut gt4 mobilee sit odotelles :D

sark04
21.09.2007, 22:41
elikkäs sain tämmösen Castlevania - Symphony of the Night PSX (PAL)
niin onko sillä mitään väliä onko PAL vai mikä en tiedä edes mikä on toimiiko toi slimin custom firmiksessä tarviiko mitään muuta ohjelmaa slimille tueksi että toimii?

kes0
29.09.2007, 14:41
Mä oon ihan kujalla! Voisko joku selvästi kertoo mitä tehdä kun laitan ps1 pelin tietokoneeseen siellä on vaikka kuinka monta kansiota eikä vain yksi tiedosto voisko joku tarkemmin selittää?

miguelellos
30.09.2007, 15:00
Mä veikkaan että jos haluu pelata noita pelejä joissa on monia cd:eitä pitää ne levykuvat convertoida jollain levykuvien
yhdistämis ohjelmalla ja sit muuntaa pöpsille sopiviks... Tai jotain se oli vain veikkaus.

kes0
06.10.2007, 19:50
Hehee sain toimimaan en tajunnu ladata tota alcohol 120% .

Tä on kyl vähän tyhmän kokone pikku neliö :(
Onks jottai muuta mil sais suunnillee ruudun kokosen?

Edit: kiitos clive en tiiä miks en ite huomannut :S

Clive
06.10.2007, 20:36
Klikkaat Home -nappulaa PSP:stä, ni tulee se valikko, mistä voi sen ruudun "zoomin" määrittää.

rostok
17.10.2007, 15:55
Miksi mulla ei toimi ps1 pelit, vaikka olen pistänyt cd:n. tiedostot ovat kaikki ihan oikein ja kuvakin näkyy, mutta sitten kun käynnistän pelin, lukee The game could not be started ja jotain numeroita suunnilleen 00200840. Ja voisiko joku auttaa: Mulla on 0-näppäin valinnan hyväksymiseen. Miten voin vaihtaa sen takaisin X:ksi. Pliis auttakaa.

kes0
17.10.2007, 17:47
Voiko poltetuista peleistä tehdä? Itse en ainakaan siitä iso tiedostoa pysty tekemään..

giga
08.12.2007, 21:25
jos teen psONE pelistäni iso tiedoston niin voinko enää pelata sitä alkuperäisellä levyllä ps2 koneella

alekz1
06.01.2008, 22:57
Voiko poltetuista peleistä tehdä? Itse en ainakaan siitä iso tiedostoa pysty tekemään..
Minä ainakin pystyin MagicIsolla tekemään poltetusta pelistä ison.
giga: Kyllä pystyt.

kes0
08.01.2008, 14:46
Juu onnistuin kans.. alcohol 120% on muuten 2kertaa rikkonu levyaseman :( jos on neuvoja korjaamiseen otan vastaan mielellään..Ei siis tunnista levyjä enää

MaVeRIc
13.02.2008, 20:44
Elikkäs, ongelma on siinä, etä kun hankin Teambuddies ps1.rar pelin, niin purettuani rar:n ilmestyi sieltä normi EBOOT:n sijasta TEAMBUDDIES.mdf ja TEAMBUDDIES.mds tiedostot. Eli jos voisitte sanoa, että kuinka tämän saisi toimimaan psp:llä ja .mdf oli 729242 kt.

Pelaan: PSP Slimillä
FW: m90 m33
Muisti: SONY 8GB

Hesiili
13.02.2008, 20:53
Oletko edes kokeillut tuota tyyliä mitä ensimmäisissä viesteissä kerrottiin? Jos olet niin mikä kohta ei onnistunut? Ja sen mdf/mds konvertointi tietääkseni onnistuu nerolla tai vaikkapa alcohol 120%

MaVeRIc
14.02.2008, 15:22
Alcoholia yritän käyttää, mutta ymmärtääkseni tuolla ohjelmalla saa poltettua sen tiedoston levylle ja haluaisin sen tiedostotyypin vain muuttaa. Voi olla toki, että en vain osaa. :s kertoisiko joku kuinka muuntaminen onnistuu?

Szyo
14.02.2008, 17:08
Alcoholia yritän käyttää, mutta ymmärtääkseni tuolla ohjelmalla saa poltettua sen tiedoston levylle ja haluaisin sen tiedostotyypin vain muuttaa. Voi olla toki, että en vain osaa. :s kertoisiko joku kuinka muuntaminen onnistuu?

En ole varma mutta kun tota tiedostoa ''teet'' .iso'ksi niin jossain vaiheessa kysyy mihinkä se tallennetaan tähän valitset kiintolevyn kansioon tjsp. (Näin ainakin nerossa kun teet tiedostoja)

juza56
16.02.2008, 14:39
Elikkä mulla on tuo gta 2 eboot muodossa ja sain sen psp:hen ja näkyy game valikossa. Mutta kun yritän aloittaa pelin niin tulee tällainen teksti: The copyright protection information is invalid. Missä vika onko väärä firmvare kun mulla on sonyn oma 3.80??

Szyo
16.02.2008, 16:47
Elikkä mulla on tuo gta 2 eboot muodossa ja sain sen psp:hen ja näkyy game valikossa. Mutta kun yritän aloittaa pelin niin tulee tällainen teksti: The copyright protection information is invalid. Missä vika onko väärä firmvare kun mulla on sonyn oma 3.80??

Tarvit custom firmwaren.

eahhol
08.06.2008, 10:41
Ajattelin kaikki parhaat pleikka pelit tuolta kokoelmista siirtää psp:lle mutta kun niitä on useampia niin alkaa ärsyttää kun tuolla psp:n game valikossa ei lue pelin nimiä. Informationin kautta tietty näkee mutta haluaisin nimet tuohon valikkoonkin näkymään niin olisi sujuvampaa pelin valinta. Miten tuota saa muokattua?

tadu
04.08.2008, 16:05
mistä sen custom firmawern saa?

Majori.
11.08.2008, 21:45
Oon saanu levystä tehtyä ISO:n, CFW alla, SimplePopstationilla eboot, peli käynnistyy, mutta kun tulee ensimmäinen latauskohta, peli jää jumiin ja eikä suostu jatkamaan. Oon koittanu myös PSX2PSP ohjelmaa, mutta sama ongelma. Olisko kellään samallaisia ongelmia tai tietää ratkaisun? Kiitän ja kumarran...

dobe
11.08.2008, 22:31
Ihan pelikohtainen se miten se pelin käännös toimii PSP:llä, osa toimii juurikin niinkuin tuo sinun ongelmasi on ja osa kykenee pelaamaan. Mahdollisesti sen jolla psx pelistä väännät psp:lle version niin sen asetuksia hienosäätämällä mahdolisesti saat paremmin toimivan tai sitte et.

Majori.
12.08.2008, 13:04
Joo ku esim Crash Bash:ssä toimii vaan jotkut battlet, ja joissakin se jää jumiin. Ja saman ongelman olen huomannut myös CTR:ssä.