Näytä koko versio : PSP Kysymys?
Elikkä saan lahjaksi tuolta psp jossa on firmis 1.5 :D
http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=182&ak=2&cid=12
Eli kysymykset kuuluu näin.
1. Kannattaako mun päivittää ylöspäin firmistä 1.5 ------> mikä(paras) ?
2. Toimiiko tossa 1.5 firmwaressa leffat, musiikki ja emulaattorit ilman erillisiä ohjelmia?
3. Vai pitäisikö tohon 1.5 laittaa se devhook? (onko riskejä asennuksessa?)
4. mitä + ja - puolia tolla 1.5 on?
Jos kehtaisitte vähän auttaa mikä oisi kannattavinta tehä tolle uunituoreelle psp:lle, oon kokeillut itse kerätä tietoa päähän, mutta en oo mistään 100% varma. :?
Itseltäni löytyy Sonyn 4 Gt muistikortti, että ei pitäisi siitä olla ongelma :)
Kiitoksia, jos joku viisas jaksaisi sivistyttää mua. :)
No ensinnäkin voit ottaa noi turhat kysymysmerkit pois. (Yksi riittää)
Kyllä on kallis Psp base pack=) Kannattaa selailla Tätä (http://tonzaraj.arkku.net/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=408) topickkia jos haluat halvemmalla.
Tällä hetkellä paras Custom Fw on ehkä 3.40 oe-a? Itselläni toimii aivan loistavasti. Devhookkia et tarvitse jos käytät Custom Firmwarea.
parasta fw:tä ei varmaan ole edes olemassa, jokainen tykkää siitä fw:stä mikä sopii itelle parhaiten
Tottakai siis kustom firmis on aina "paras". Päivitä johonkin kustom firmikseen, esim: 3.03 OE-C tai 3.40 OE-A niin sitten et tarvi esim. DeviceHookkia isojen pyörittämiseen ja homebrewitkin pyörivät ja samalla voit silti nauttia uusimpien firmisten hienouksista.
ok, kiitoksia :) Miten on noiden emulaattorien laita, toimiikko hyvin esim. firmware 3.40 oe-a:ssa?
EDIT: Hei, yksi asia jäi vielä sanomatta. Voisiko joku pistää ton 3.4oe-a firmisken ohjeet(suomalaiset mieluiten)? :) kiitos.. :D
T-Man: Käytetään sitä muokkaa nappulaa. : )
Kaikki OE firmikset asennetaan samalla tavalla ja tuolla PSP-Oppaat osiossa on koottu ohje kustom firmiksien asennukseen.
Voiko 3.30 OE-A firmiksellä pelata noita esim. nintendo emulaattori pelejä? Vai pitääkö se aina olla tuo 1.5? :?
3.30 OE:llä ja muilla custom firmiksillä pystyy tekemään lähes kaiken saman mitä 1.5.
Tuota käykö nuo teijän emulaattori oppaat ihan samalla lailla esim. 3.30 oe-a firmikseen?
sorobano
31.05.2007, 16:07
en halunnut tehdä uutta aihetta turhaan joten kysyn tästä: miten saan psp:eehen peli demoja kun yritän alkaa pelaamaan niitä niin näkyy vain että :data corrupted(ja vinkkejä voi antaa sain psp :een tänään)
ja miten voiko 3.40 versiota päivättää mihinkään millä toimii homebrewit?
Kysyn tässä, että miten voi asentaa 3.10 customfirmwaren suoraan koneelta, koska muistikortille ei mahdu?
Jos omistat vain 32 megan muistikortin, niin ainakaan asennustiedoston valmistus ei onnistu koska FW 1.50, FW x.xx ja lopullisen asennustiedoston koko ylittää 32 megaa reilusti. Vaihtoehtona on että hommaat jostain valmiin asennustiedoston. Nämä ei ole täysin laillisia ja niitä ei yleensä jaella suoraan sivuilta. Pyydä jotakuta tekemään asennustiedosto ja asenna sillä. Valmiin asennustiedoston pitäisi mahtua 32 megan kortille.
Voin tehdä asennustiedoston! Ota yhteyttä!
PESJesse
02.06.2007, 11:51
Niin, tai sitten kaverin muistikortilla, kuten itsekin aikoinaan tein.
Ajattelin vähän että tästä ketjusta voisi tehdä virallisen PSP- kysymyspalstan, vai mitä mieltä muut ovat? Itse ajattelin muutamaa asiaa kumminkin kysyä.
1. Kuinka saan pienennettyä jonkun tiedoston kokoa?
2. Jos pelin koko on 4,55Gt ja muistikortti on vain 4Gt niin voiko tuon >yhden pelin laittaa kahdelle kortille? Eli toiselle kortille 4Gt pelistä ja >toiselle kortille loput 0,55Gt. Onko tuollainen mahdollista?
3. Yksi pelistä minkä omistan tietokoneella on muotoa .7z, kuinka tuollaisen muuttaa oikeaan muotoon jotta sitä voi pelata PSP:llä? Missä muodossa pelit pitää olla jotta niitä voi pelata PSP:llä?
4. Mitä ja miten täytyy tehdä .avi/.wmv- muotoiselle videolle jotta se pyörii/toimii PSP:llä?
1. Kuinka saan pienennettyä jonkun tiedoston kokoa?
.ISO -tiedostot voi tiivistää .CSO:ksi, tosin ei nuo paljoa pienene. Toinen tapa olisi "ripata" eli riisua kaikki "tarpeeton" kuin videot, musiikit, pois tiedostosta. Tai sitten ihan vain jos on tarkoitus _vain_ pakata, niin esim. 7-zip/winrar pakkaat 7z tai rar muotoon.
2. Jos pelin koko on 4,55Gt ja muistikortti on vain 4Gt niin voiko tuon >yhden pelin laittaa kahdelle kortille? Eli toiselle kortille 4Gt pelistä ja >toiselle kortille loput 0,55Gt. Onko tuollainen mahdollista?
Ei voi, en tiedä jos peli on 2cd versio, ehkä silloin jollain tavalla voisikin. Mutta yhtä peliä, joka on suurempi kuin kortintila, et voi puolittaa.
3. Yksi pelistä minkä omistan tietokoneella on muotoa .7z, kuinka tuollaisen muuttaa oikeaan muotoon jotta sitä voi pelata PSP:llä? Missä muodossa pelit pitää olla jotta niitä voi pelata PSP:llä?
Purat tuon tiedoston 7-Zip nimisellä ohjelmalla, .7z tiedostopääte, on 7-Zipin itsensä käyttämä pakkausmuoto. http://www.7-zip.org/
4. Mitä ja miten täytyy tehdä .avi/.wmv- muotoiselle videolle jotta se pyörii/toimii PSP:llä?
Pakata se MP4 muotoon. Useita apuohjelmia on tätäkin varten. Itselläni ei ole kokemusta, joten joku muu saa suositella sellaista minkä tietää toimivan.
PSP -pelit eivät voi olla kuin 1.8gt suuruisia ja .ison pakkaaminen .cso:ksi pienentää tiedostokokoa aika paljon, riippuu tietenkin pelistä, mutta yleensä koko pienenee 300-500 meg.
Jos pelin kokoa halutaan pienentää lisää niin silloin pelistä ripataan joitakin osia pois, esim. äänet. Rippaamiseen on tehty rip kittejä jotka tekevät poistamisen yms. itse jolloin ei tarvitse itse tietää mitään.
BTW: 500 viesti
Mikä olis hyvä ohjelma jolla sais muutettua .avi- muotoisen videon .mp4- muotoon/siihen muotoon minkä PSP tunnistaa? Ja toimiiko pelini .rar- muodossa PSP:llä? Vai onko sen pakko olla .cso/.iso- muodossa? Kuinkahan saisin muutettua .rar- muotoisen pelin .iso:ksi?
Yritin tuolla Popstationilla muuttaa, mutta kun hakiessani peliä muuttaakseni sen, ei sitä löydy, koska ko. peli on .rar- muodossa.
^PSP Video 9
Tai XviD4PSP:
Xvid4PSP löytyy ohjeet PSP-Oppaat osiosta, kuten myös opas miten saat videot psp:lle.
Varmuuskopiot täytyy olla iso/cso muodossa.
Kaikki muu alkaakin olla jo selvää, mutta kun pelissäni on 3 CD:tä. Yksi CD sisälsi n. 30 .rar- tiedostoa. Sain tiedostot muutettua yhdeksi isoksi .rar- tiedostoksi per CD. Mutta kuinka onnistuu .iso/.cso- tiedostoksi muuttaminen esim. .rar- tiedostosta?
Nyt on kyllä sellainen ongelma etten mä saan mun PSP:stä oikeastaan mitään irti. Olen yrittänyt säätää näiden varmuuskopioiden sun muiden kanssa vaikka kuinka paljon mutta ei. Mikään ei onnistu. Koneella on esimerkiksi Crash Bash, convertasin sen Alcohol 120 %:lla mutta pelistä ilmestyi kansioon kaksi tiedostoa SCES_02834.mdf(216 669kt) sekä SCES_02834.mds.
Toinen pelini on muotoa .rar, enkä tuollekkaan ole mitään saanut aikaan.
Pelit ne olis mulle tärkein asia PSP:llä, mutta kun niitä ei saa toimimaan niin ei sitten. Ellei sitten joku ammattilainen osaisi kädestä pitäen neuvoa tässä tai yv:llä.
Kun teet Alcohol 120% levykuvan niin sen pitääkin tulla MDF ja MDS muoton. Nyt pitää vielä konvertoida se PSP:lle sopivaksi. Käytä siihen Popstation ohjelmaa, siitä on jo juttua täällä.
Ja RAR tiedosto on pakattu tiedosto, kuten zip. Paras ohjelma näiden avamiseen on WinRAR.
WinACE myös käypi WinRARista.
Minkäs kokoone kuulokeliitäntä tuos PSP:s on? Ku ajattelin että voisko pspeen kautta soittaa tällä musiikkia http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=242733&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20153&categoryId=20193? Vai pitääkö olla 2.1?
PSP:ssä on ihan normaali kuulokeliitäntä, 3.5 jos muistan oikein.
Jos hommaisin puhelimeeni "laajakaistan", niin voisiko tätä yhteyttä hyödyntää jotenkin PSP:llä esim. verkkopeleissä? Puhelimenani toimii Nokia N73.
En viitsinyt uutta aihetta aloittaa, joten aattelin tähän jatkaa kysymyksillä.
Sain itse PSP:n tässä parisen päivää sitten ja olen miettinyt, että voiko sillä tehdä oikeastaan mitään jännää ilman mitään custom firmware -hömppää? Daxterin hommasin sille kaveriksi, mutta samana iltanapa tuon pelasin läpi. Olisi ehkä pitänyt vaan jaksaa käydä vielä pari putiikkia läpi Tales of Eternian tai alkuperäisen GTA LC:n toivossa... Nyt kuitenkin ollaan taas PA eikä peleihin aivan heti rahaa juurikaan ole. Elokuvia ja muita pätkiä minun on turhaa sitten Totoron lisäksi ajatellakaan PSP:hen tunkea, kun ehdin ne katsoa moneen otteeseen jo konvertoinnin kohdalla. Musiikkia myöskään en järin kuuntele. Kuvia tuskin ihailenkaan.
Olinhan minä niinkin epätoivoinen, että Killzonen ja LocoRocon demon latasin. LocoRocon demoon alkaa sinällänsä jo kyllästyä, kun sen on pelannut läpi ties kuin monta kertaa. Killzonen kohdalla olikin niin hauskasti, että firmware joutuisi päivittämään muistaakseni 3.02:een.
Jos ei ole niin ei täällä olisi ketään Oulun suunnalta, joka voisi vipata ei-pässityn GTA LC:n pariksi sekunniksi? Firmware 2.81 nimittäin....
Mikset yksinkertaisesti lataa custom firmwarea? Saat paljon enemmän, ja helpommin, koneestasi uutta irti..
Kyllä hän sen varmaan tekisikin jos pystyisi.. 1.5 on edelleenkin ainoa firmis jonka päälle customin voi asentaa. (hänellä ainakin tekstin mukaan 2.81)
Downgrade? Eikös 2.81 oo mahdollista downgreidata jos oikein muistan?
2.81 pystyi ainakin lukemani perusteella downgrademaan päivittämällä ensin se 3.01 firmwareen ja siitä GTA:n kanssa alas päivittää 1.50 firmwareen. Tässä vaan kiikastaa se, ettei minulla saati kenelläkään tuttavalla sitä GTA:ta ole.
Jos hommaisin puhelimeeni "laajakaistan", niin voisiko tätä yhteyttä hyödyntää jotenkin PSP:llä esim. verkkopeleissä? Puhelimenani toimii Nokia N73.
Herätellän vielä tuo kysymys henkiin!
Mikäköhän näyttösuojus tuolle kannattaisi hankkia(joku kalvo). Entä mitä muuta suojavarustusta kannattaa hommata?
Itse ainakin ostin semmoisen kumisen suojuksen jossa on näytölle "pleksi" aika hyvä omasta mielestäni.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.