Näytä koko versio : Mikä käyttis?
bad-pappa
16.05.2007, 22:53
Mitä käyttöjärjestelmää käytätte?
Itselläni on wintoosa xp home ja 1 päivä aktivointiin :D . Olen käyttänyt linukkaakin.
PESJesse
17.05.2007, 01:03
Xp:hän se vielä on ja tulee varmasti vielä pitkään olemaan <3
Läppärissä Vista, pyötäkoneissa tällä hetkellä käytössä XP mutta taitaa linuxkin kovolta löytyä.
Windows XP on. Sillä oon pärjännyt ihan hyvin, vaikka Vista tulee jossain vaiheessa hommattua. Ainiin ja mun faija luona olevassa koneessa on 98. 8)
Omassa koneessa xp, perheen ''yhteisessä'' kannettavassa xp.. Sit tossa antiikkikoneessa Windows 3.1. :mrgreen:
samismiley
17.05.2007, 13:36
Pöytäkoneessa on Windows XP Pro ja kannettavassa on Windows Vista Ultimate
Omassa koneessa on Vista Ultimate.
IRC-Galleria ei ole IRC eikä Linux ole käyttöjärjestelmä. Kaksi faktaa. Linux josta usein puhutaan tarkoittaa käyttöjärjestelmän ydintä. Linux oli alunperin myös käyttöjärjestelmä. Tuohon voisi laittaa muutaman Linux-distron, kuten Ubuntu ja Mandrake.
Itseltäni löytyy Ubuntu Linux ja Windows XP.
Mulla on Miinaharava ja Pasianssi. :(
bad-pappa
18.05.2007, 12:11
Tonza, kun olet linukkaan perehtynyt lisää vaan vaihtoehtoja. :D
Laittakaa vaihtoehdoksi linux-käyttöjärjestelmä niin saadaan tontzar tyytyväiseksi. Tällä hetkellä XP Pro EN ja Ubuntu Studio. XP vaihtuu Vista Ultimate 64-bit myöhemmin.
Hiukan kaikkea lyötyy. Tulossa pääkoneeseen Vista Ultimate, yhdessä on DSL-Linux, sitten lyötyy viel windos 2000 ja windos 98.
Edit. nykyään lyötyy vielä kahessa koneessa Ubuntu.
Proof Fin
20.05.2007, 22:11
Windows XP. Eipä ainakaan tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia/valittamista.
eldolmio
23.05.2007, 21:10
Vanhassa pöytäkoneessa oli 95, mutta se hajosi sähkökatkossa. Tilalle tuli XP joka myytiin noin 2vk siitä kun se ostettiin ja tässä kannettavassa on XP.
Dual-Bootilla Vista & Ubuntu 8)
samaa mieltä. applen softat on paljon parempia kuin microsoftin.
Xp:hän se vielä on ja tulee varmasti vielä pitkään olemaan <3
Nyt kun ostettiin tähän talouteen ensimmäinen kannettava niin pääsi samalla myös Vistaa "koeajamaan". Vista on juuri sellainen niinkuin ajattelin: sekoilee entisestään, tietoturva aivan yhtä perseestä kuin ennenkin, turhaa karkkia joka tekee käyttöliittymästä vain sekavemman oloisen ja hitaamman käyttää, jne. Media Center oltiin Home Premiumissa raiskattu täysin. "Vanha kunnon" yksinkertaisesti käytettävä, olohuonekäyttöön suunniteltu XP:n Media Center oli siis poissa. Kannettavan kanssa ostettu AnySee ei toiminut Vistan MCE:ssä ollenkaan, kanavia ei yksinkertaisesti löytynyt. Toisin pakkauksessa luvattiin (taitaa mennä jo vähän offin puolelle).
Anyways, aion henk. koht. pysyä XP:ssä niin kauan kuin mahdollista :/
Itse taas olen täysin toisella kannalla Vistan suhteen. Mielestäni paras Windows tähän mennessä, kertaakaan ei ole kaatunut (paitsi aluksi bootti itseään päivitysten takia), pelit pyörivät paremmin eikä tietoturvan kanssa ole ollut ongelmia vaikka käytössä on vain ADSL-boxin palomuuri/nat. Itsellä on käytössä tällä hetkellä Home Basic, Ultimate oli liian raskas minun koneelleni. Jossain vaiheessa saatan vaihtaa Home Preriumiin tai johonkin muuhun versioon.
Ainoa huono puoli on sen resurssien syönti ja UAC (Itsellä löytyy UAC disabloituna =)
Kokeileppas asentaa ja pelata vähän vanhempia pelejä vistalla eipä onnistu kovin helposti..
Ja kun yritin FFdshow'ta laittaa vistaan sen pitäs aina aueta kun alkaa kattomaan videota esim. mediaplayerilla ,mutta nytpä ei auennukkaan vaan koko mediaplayer kaatu ja anto jotain virheilmotusta: 'Tuntematon ohjelma yrittää piiloutua avaamasi ohjelman kanssa'
tjsp. :P Eipä tuntunu saavan tota virheilmotusta pois..
Minäkin olen nyt pari päivää totutellut uuten koneeseen ja sitä kautta Vistaan. Hyvin on tähän mennessä toiminut... Ja olen kummiskin jo about 20 peliä asentanut ja kaikki toimii. Eiköhän ainakin melkein kaikki XP:llä toimivat pelit toimi myös Vistassa (poikkeuksena Starforce pelit, mitkä ei kaiketi toimi ollenkaan (ellei jotain patchia ole niiden toimimaan saamiseen ole julkaistu)).
^Mitäs 'vanhoja' pelejä oot asentanu?
E: Kuten säännöt sanovat, älä lainaa edellistä viestiä.
Dooh , unohdan sen aina :) ..
Tony Hawk Pro Skater 2. Vuodelta 1999 tai 2000. Ja en minä ainakaan enää edes XP:llä sen vanhempia pelejä pelannut (paitsi Half-Lifea ja sitä en ole vielä kokeillut Vistassa).
EDIT: Nyt kokeilin Worms Armageddonia ja sekin toimii ja on tuossa vuosituhannen vaihteessa julkaistu.
Kröhöm.
Unohdin mainita aiemmassa viestissäni mitään tuosta kaatuilusta ja pelien toimivuudesta.
Tosiaan, heti kun olin saanut kannettavan esiasennuksen / asennuksen suoritettua niin Windows heittää ensimmäiset virheilmoitukset. No ei ihan heti, mutta muutaman ohjelman avauksen jälkeen.
Kannettavan suorituskykyä kokeillakseni piti koneelle asentaa Call of Duty jonka uskoin toimivan siinä ihan hyvin. FPS oli vähintäänkin kohtalaista luokkaa, ainakin silmällä arvioiden. Peli kylläkin sekoili aivan mahdottomasti. Kursori ei näkynyt moninpelin päävalikossa kertaakaan yhtä lukuunottamatta ja itse peli sekoili yleisesti niin perkeleesti. Hahmot jäivät seisomaan paikalleen, vihut eivät kuolleet, tehtävistä ei päässyt eteenpäin, jne. Silti missään ei olla tietääkseni ilmoitettu etteikö Win Vista pyörittäisi vanhempia pelejä. Aikamoista kuluttajan huijausta siis =P
Tämä työpöydällä oleva Pelit -kansio on muutenkin niin tökerö toteutukseltaan. Itseasiassa se ei ole tavallinen kansio vaan ohjelma joka luetteloi koneen rekisteristä löytyviä pelejä. Joskus käy niin hassusti että tulee asennettua peli joka ei jätä Windowsin rekisteriin mitään jälkiä ja tälläinen ei sitten luonnollisesti tuonne kansioon pääse. Joskus täytyy myös muokkailla Pelit -kansiosta löytyviä pikakuvakkeita, laittaa sinne muita tiedostoja tai tehdä sinne alikansioita. Itse ainakin jätin tuon valmiina olleen Pelit -kuvakkeen kokonaan huomioimatta ja loin uuden kansion pelejä varten.
Koko Windows Vistasta jäi esimerkiksi tuon äskeisen takia minulle vähän "lelumainen" tuntuma. Mihinkään oikeasti hyödylliseen ei pääse helposti käsiksi, komentorivikin oltiin osattu hyvin piilottaa (karsia pois?) kun en itse löytänyt sitä vielä kymmenen minuutin etsiskelyn jälkeenkään.
Muoks: pienen etsiskelyn jälkeen se löytyy kuulemma täältä, kiitokset AD:n tyypeille:
Käynnistä --> Kaikki ohjelmat --> Apuohjelmat --> Komentorivi
Muoks-2: Pitää meikäläisenkin kytkeä tuo UAC pois käytöstä, hermot menee meinaan noihin varoitusikkunoihin...
( Tämän aiheen nimeksi voisi kai muuttaa "Käyttöjärjestelmät" tms..? )
Uuteen koneeseen ostan vielä varmasti XPn, mutta kunhan saadaan toimivammaksi tuo vista, niin eiköhän se osteta joskus 2 vuoden päästä.
Itellä Vista Ultimate ja pitää kyllä sanoa, että on kaunis ulkoasultaan niinkuin luvattukin. Ja noihin ihmeen valitusvirsiin sen verran, että luulitteko tosissanne kun Vistaa olitte ostamssa, että kaikki vanha ja ihana menee sinne kuin vettä vaan? Aivan sama asia jonkun kännyköiden käyttöjärjestelmien ja muidenkin kanssa; uusi käyttöjärjestelmä -> uudet ohjelmat.
Itse ainakin olen kaiken haluamani saanut toimimaan. Jotkin ohjelmat ovat hieman vaativampia saada toimimaan, mutta se hienous tässä onkin. Kaikki mikä on vähä suuremman työn takana palkitsee paljon enemmän kuin se, että kaikki olisi valmiina. (tuntee jopa itsensä silloin jotenkin viisaammaksi ;))
Dualboottina Mandriva Linux ja WinXP Pro. 8)
Windows XP Pro, Home, MCE sekä Vista Business ja Kubuntu.
Nyt on pakko ottaa vähän takaisin noita omia Vistan kehumisia. Alkaa tämä jatkuva kaatuilu ja jäätyminen vtuttamaan aika rankasti. Pakko kohta ostaa toinen kone ja siihen XP. Jos saatte päättää älkää ostako tätä Vistan *****. Yhtä hidas kuin joku Windows 95 jollain aataminaikaisella koneella..
mulla on nyt linuxin Ubuntu.
Tjaa, itellä on omassa läppärissä Vista Home Premium ja sitten kahdessa faijan ja siskon läppärissä XP Home ja broidin pöytäkoneessa XP Professional.
speedy931
15.08.2007, 19:37
Windows XP Professional:ia käyttelen, toisella koneella on sitten linux tarkemmin sanottuna ubuntu (ei nettiä vielä)
Kai tota vistaa voi kokeilla ku siihe on tullu ne winkkarin perinteiset service packit ennen ku alkaa toimimaa edes jollaa tyylil :lol:
Nyt käytössä xp, ubuntu ja debian.
crackmann
24.08.2007, 19:39
Windows XP tulee olemaan ehkä vuoteen 2009 asti :P
Linux- pohjainen on minunkin listani. Tältä koneelta löytyy klassinen Windows Xp, premium. Kaapissa puoli-purettuna löytyy '98/DSL (Linux, Damn small Linux). Kahdessa muussa käyttökoneessa on Suse ja Ubuntu - distrot. Pakko sanoa, että Windows häviää linuxille monissa suhteissa. Ehkä Windows onkin parempi vaihtoehto aktiiviselle MMORPG-pelaajalle, mutta se häviää Ubuntulle 7-0 netin selailussa & Serverikoneen pidossa.
Nyt on pakko ottaa vähän takaisin noita omia Vistan kehumisia. Alkaa tämä jatkuva kaatuilu ja jäätyminen vtuttamaan aika rankasti. Pakko kohta ostaa toinen kone ja siihen XP. Jos saatte päättää älkää ostako tätä Vistan *****. Yhtä hidas kuin joku Windows 95 jollain aataminaikaisella koneella..
Jaa-aa? Tuskin laillisesti ostettu Vista itsestään mitään tekee. On toki totta, että Vistasta löytyy vielä monia puutteita ohjelmien, pelien ja itse hardwaren toimimisen kannalta. (Olen kuullut, että tiettyjä äänikortteja ei tunnista). Mielestäni Vista ei edennyt pelaamisen tai grafiikan saralta yhtään pidemmälle, Windows Vista - only jututkin olivat ainoastaan miinusta muille Windowsin käyttäjille, ostavia asiakkaita hekin.
En ole sanonut että tämä Vista jtn itsestään tekisi, ellei sitten käyttiksen tilttaamista lasketa siksi.. Ja siitä en tiedä warettaako Jimms Pc Store koneisiinsa asennettavat Windowssit netistä, mutta itse en ainakaan ole näin tehnyt. Kyllä se vanha kunnon XP:kin välillä jumiaa aika pahasti ja ihan aitona versiona (riippuu tietenkin osin koneen tehoistakin). Vista nyt vain on vielä hieman kankea, mutta kai tämä sitten joskus päivitellään kohdilleen. Useimmiten itsellä tuo kaatuilu johtuu juuri siitä huonosta ohjelmien/pelien/osien yhteensopivuudesta.
Omassa koneessani on itseäni varten gentoo, mutta grubin takaa löytää myös xp:n.
8)
Ykköskoneella Xp ja kakkosella Ubuntu.
Abu, tosi kumma juttu.. Kannattais varmaan hommata OIKEA jäähdytys jos kerran tilttailee ja kaatuilee usein. Itsellä ei ole ollu Vistan kanssa juuri mitään ongelmia, mitä nyt yksi USB-äänikortti vaati ajureiden etsimistä, ja ne piti ajaa yhteensopivuustilassa jolloin äänenvoimakkuuden säätö ei toiminut (kaiuttimissa on kuitenkin, niin whatever).
Pari kertaa on myös resurssienhallinta kaatunut, mutta siitäpä ei ole juuri ollut haittaa, buutti ja taas toimii hyvin. En toki kiistä sitä, että Unix-pohjaiset Linux-distrot sekä OS X eivät olisi parempia tai vakaita. Itsellä vain tämä Vista on toiminut täsmälleen yhtä hyvin kuin XP:kin, ellei paremmin.
PS. Koneesi specsit? Vistan sujuvaan pyörittämiseen olisi hyvä olla 2gt keskusmuistia, väh 80gt kiintolevy ja kaksiytiminen prosessori sekä joku näyttis jolla pyörii ET (Aeron pyörittämiseen)
Juu, keskusmuistin määrää olen ajatellut lisätä. Saatta meinaan hyvinkin johtua siitä, koska vain 1 Giga sitä löytyy koneesta, vaikka ovatkin kyllä 800 mhz kammat. Muuten pitäisikin sitten koneen tehot riittää: Tuplaydin prossu ja ytimien nopeus yhteensä on 4,6 Ghz. Näytönohjain on Ati Radeon 1650 Pro (muistia 256 mb). Kiintolevytilaa on yhteensä 260 gigaa, yksi 220 gigan kovo ja yksi 40 gigan kovo. Vista on asennettuna tietenkin tuolle isommalle kovolle.
Jäähdytyskään ei varmaan löydy parhaasta päästä, koska tämä on pakettikone.
No itellä läppärissä käy prossu rasituksessa 70-80C, että sen puolesta kannattaisi varmaan laittaa ainakin yksi kotelotuuletin.. Meinaan pakettikoneissa harvoin on yhtäkään, jolloin kaksikin voi olla perusteltua. Kannattaa hommaa myös yksi giganen muistikampa, ei ole kauhean kallista ja hyöty on suuri. Itellä harvoin käyttää Vista alle gigan muistia, ja käytössä varmaan 1,2 gigaa ainakin. Että peleissä saattaa sitten loppua kesken.
Chydenius
06.11.2007, 17:01
Specsit päätietokoneestamme:
AMD Duron 1.3GHZ prossu
Emolevynä toimii DFI AK-75-EC
80GB, kaveriksi laitettu 250GB kovo
756Mt keskusmuistia
Gainward GeForce2 MX Jumbo TV (64mb)
LG:n CD-asema (kirjoittava)
DVD-asema (ei kirjoittava)
Ja käyttöjärjestelmänä toiminee Windows XP Home Edition 2002 SP2
Tiedonlähteenä toimi Everest Ultimate
Muut koneet:
Fujitsu-läppäri: Windows XP Home Edition
HP-läppäri: Windows XP Professional
Varastoon jäänyt kivikautinen Fujitsu-pöytäkone: Windows ME
EDIT: Linux Ubuntu 7.04'kin löytyy levyltä.
Xp ja Ubuntu löytyy joka koneelta, paitsi ps3:lla tietenkin vain Ubuntu. Winen ja esim. Qemun kun saisi toimiin kunnolla (lue: oppisi käyttämään), niin voisi irroittautua M$ tuotteista oikeastaan kokonaan.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.