Näytä koko versio : Projekti: Oma Portaali PSP:lle!
Elikkäs ideana olis lähteä toteuttamaan omaa portaalia psplle, kokemusta html, php, mysql ym. kielistä löytyy joten jonkunlaista interaktiivisia osioita olis kans siihen liittää (bloggaus, kalenterit ym ym ym.) Eli ajattelin lähteä kyselemään jos jotain kiinnostas lähteä mukaan projektia kehittelemään? Ideoita ja muuta apua otetaan mielellään vastaan, mulla jo hyvä pohjavalmiina (XMB teema) jonka päälle olis sit helppo rakentaa tyylikäs kokonaisuus... Flashin taitavat kaverit olis kova sana :)
Voisin auttaa, vaikka en näistä portaaleista niin kauheasti välitä. HTML,mySQL,PHP, CSS noi sujuu sillain kevyesti JSää ymmärrän vähän. Ainiin ja grafiikka puoli on hallussa.
Voishan sitä katsoo mitä tästä voisi syntyä eli voisin osallistua.
Tuntemusta löytyy internet juttujen puolelta Php, Html ja xml:lät sun muut. Flashiä en osaa alkuunkaan ja MySql tietokannat on vähän hämärän puoleista. JS on jotenkin ja jotenkin en varsi naisesti osaa mutta kyllä sitä aina saa tehtyä jos pakko on. Mainitsen vielä että tuntemusta löytyy myös muiltakin alueilta, kuten Basicit ja C/C++. (Olen tehnyt sovellutuksia PSP:llekin.)
Grafiikka puoli ei sitten ole kovin vahva. Osaan pirtää kyllä mutta muut tarkemmat juttut ei suju.
Vapaa-aikaakin löytyy käytettäväksi. Nyt on vaan vähän tiukempaa kun koulua pitää ajatella, mutta se ei ole pitkä juttu.
Voi ottaa yhteyttä ja kertoa tarkempaa portaalin sisällöstä, rakenteesta sun muusta.
Offia: Mitä sovelluksia oot tehnyt? Vois varmaan olla parempi alottaa tekee vasta sitten ku koulut o loppu ni portalia niin irtois varmaan enemmän porukkaa.
Tekis mieli tietää minkälainen tämä XMB alku on ja millai se on rakennettu. (Onko täysin oma vai jostain kopio.) Minne tämä porttaali rakennaisiin? Onko webhotelli, ilmainen kotisivu paikka, jonkun oma servukone vai muuta? Mitä tuet täällä on? (eli php sun muut)
Olen samaa mieltä tämän jutun aloittamisesta vasta muutaman viikon päästä. Kaikille on nyt koulussa pahimmat koe kasat ja sun muut. Nyt voisi kyllä alkaa suunnittelemaan sivuston rakennetta ja sen hallintaa ja erilaisia ratkaisuja jne.
Olen tehnyt oman wlan scannerin ja muita pikku testejä. En mitään ihmeellistä.
Toi wlanscannerikin on suoraan pspdev:n esimerkistä muunneltu. Pääasiassa olen parantanut sen käyttöliittymän. Tämän on kesken. Muut jutut ei ole sitten ollenkaan puhumisen arvoisia.
Lisää vielä:
Tätä psp:n rss ominaisuuttakin kannattaisi varmaan hyödyntää. Se on suunniteltu videoiden, kuvien ja äänileikkeiden siirtämiseen. Itse olen käyttänyt sitä GoogleVideon kanssa, kun olen ladannut sieltä elokuvien trailereita. Harmivaan ettei YouTube tue tätä ominaisuutta. Tämä vaatii kyllä kekseliäisyyttä!
Voisin tulla messiin.
PHP, HTML, CSS(jotenkin) hallussa. Myös grafiikkaa olen väsännyt kohta kaksi vuotta.
Eli ideana olis väsätä ns. offline portaali jossa on myös online ominaisuuksia eli portaali tallenetaan muistikortille ja sitä käytetään selaimen kautta (esim. itsellä pspn kotisivuksi on laitettu portaalin etu sivu tyyliin file:/psp/common/portal/index.html) XMB teema on hieman kesken, perus pohja sisältää psp:n omia grafiikoita, voisin laittaa linkin tähän oheen: http://personal.inet.fi/bailu/laz/portal.html tuossapa näkyy "pohja" jonka alle pitäsisi menu-rakennetta ruveta suunnittelemaan, kun menette pspllä tohon sivustoon niin huomaatte miltä se näyttää pspllä katsottuna... Oikeestaan flashin osaava henkilö vois rakentaa flash pohjasen menun tuosta kehitellä... (lisäisi vähän sulavuutta uskoisin) Ideana oli että toi taustakuva vois olla vaihdettava... Mut katsellaan itselläkään ei kauheesti tässä vaiheessa aikaa ole...
Näyttää hyvältä psp:llä mutta mitä täällä offline tilassa olisi. Psp:n ominaisuudet ei kauheen suuriin juttuihin riitä!
Offline tila voisi sisältää erilaisia flash sovelluksia, pelejä ym. listattuna ja järjestettynä. esimerkiks flashpohjainen kalenteri johon ois mahdollisuus tallentaa tapaamisia. (jotenki luulis olevan mahdollista...)
Itse olisin kiinnostunut projektista, kunhan siitä ei tule liian karkkimössö(=lataaminen kestää yli 1min :P ). HTML,CSS ja PHP taipuu, mysli jotenkuten, flashia olen ajatellut opetella.
Photoshoppia osaan käyttää suht koht hyvin.
Ja jos domaini tarvitaan niin itseltäni olisi piilopaikka.org vapaana
E: Ja php/mysl/apache hosti löytyy 100/100 kaistan päässä täältä. (http://skeezu.net) Ja tilaa on vapaana riittävästi.
Kaikki projektin kuvat kannattaa laittaa muistikortille jotta lataaminen nopeutuu.
Tämä projekti on ollut aika paikallaan tai ainakaan minä en ole saanut mitään infoa. Tämä suunniteltu ajan kohta eli koulujen loppuminenkin on nyt tullut käsille ja vapaaehtoisiakin on mukavasti. Suunnittelu kannattaisi varmaan taas käynnistää ja alkaa muutenkin tehdä tämän eteen jotain, jos joku haluaa tämän edistyyvän.
Jos tarvitsette vielä apuja voin tulla mukaan.
html/php sujuu jotenkin. C(++) alkeita olen opetellut, mutta se vähän kangertelee vielä. Piirtää en osaa. :)
Minun aikani on kuitenkin rajallinen, mutta yritän autaa, jos vain suinkin voin.
Sori doublepost, mutta pakko kysyä.
Eikös tuo pohja ole suora kopio pspdemocenterin xmbstä?
Meneppäs http://pspdemocenter.com psplläsi... :?
Pspdemocenter on taas suora kopio PSP:n virallisesta manuaali sivusta.
http://manuals.playstation.net/document/en/psp/current/
Reiska666
14.06.2007, 22:37
Onkos tää juttu muuten yhtään edistynyt?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.