Näytä koko versio : .ISO -> .CSO convert-ohje
Tässä ohjeessa kerrotaan kuinka converttaat .ISO-muodossa olevan varmuuskopioidun pelisi .CSO:ksi.
1. Lataa CSO-konvertteri. (http://yacc.ifrance.com/) (Suosittelen uusinta versiota.)
2. Pura .zip-tiedosto ja avaa tiedosto Yacc.exe.
3. Valitse tiedosto jonka haluat konvertata.
http://img480.imageshack.us/img480/4363/yaccohjekuvazx8.png
Taso 1 on suurin mutta nopein vaihtoehto. (Peli ei nyi ollenkaan eikä vaadi niin suurta prosessorinopeutta PSP:ltä)
Taso 9 on pienin mutta hitain vaihtoehto. (Peli saattaa nykiä, mutta ongelma on mahdollista poistaa nostamalla PSP:n prosessorinopeutta.)
Yhden ~800mb .ISO-tiedoston konverttaus kestää keskivertotietokoneella noin viisi minuuttia kun pakataan tasolla yhdeksän sekä käytetään Compression priority-kohdan asetusta "High CPU priority". Tämä asetus hidastanee tietokonetta, mutta se on nopein tapa konvertata.
Voikos tuossa purkaa .iso tiedoston? Siis tuossa ohjelmassa!
^
Tuossahan se neuvotaan...
Hyvä melko selkeä opas. Itselleni tästä on ainakin hyötyä. :)
Mielestäni .ison purkamisesta ei ole halaistua sanaa. Vai olenko sokea?
Nii yritätsä siis saada sen .ISO:n pienempää muotoo vai mitä meinaat?
Nii yritätsä siis saada sen .ISO:n pienempää muotoo vai mitä meinaat?
Tarkoittaa varmaan .CSO:n purkamista takaisin .ISO:ksi, se tapahtuu tuon ohjelman decompression-välilehdellä.
Jost taas haluaa oikeasti purkaa .ISO:n niin se onnistuu vaikka UMDGen (http://umdgen.ps3news.com/)illä.
Vielä kokemuksen syvällä rintaäänellä, mitä pakkaussuhdetta kannattaa käyttää...?
Siis että pelit vielä toimii normaalisti, eikä nyi, vai nykiikö ne ylipäätään.
Ps. olen täysi ummikko PSP:ni kanssa, päivitys onnistui ihan ok 2.01 -> 2.71 -> 1.50 -> 3.40OE
^Jos muistikorttisi on 1gt tai pienempi, suosittelen toki kaikkein suurinta pakkausta. Tällöin sinun täytyy todennäköisesti pelata peliä niin, että no-umd-mode on "disabled". Ja tietenkin prosessorinopeus täytyy asettaa 333MHz:iin. Itse ainakin olen todennut että näin toimii hyvin. Osa riippuu tietysti myös muistikorttisi nopeudesta.
Vieks .CSO vähemmän tilaa vai miks haluisin muttaa .iso:n .cso:ks?
Se vie vähemmän tilaa, kuin .ISO. Pieneni Driver 76 1,3 gigasta 0,8 gigaan ainakin mulla, kun säädin ysiin.
miniulla ainakin .ISO tiedosto on pienempi. en tiedä miksi mutta kun convertoin psx pelini Simple Popstation GUI v2.21 Beta-ohjelmalla .
^Jep. Itse sain mm. Gripshiftin 1,8 gigasta 90 megatavuun. Johtui tietysti levyn sisäreunassa olevasta "dummy-datasta" mutta kuitenkin. :)
Onkelmaalöytyy..
10.10.2007, 22:25
Eieiei! ensiksi metal gear solid varmuuskopio oli .ISO:na 1.15 gb sitten kun converttasin sen 9 tasolla ja .CSO tiedoston koko on 1.003 gb ja arvaappas vain onko minun muistikortin koko 1gb :D.Eli miten saisin sen vielä pienemmäksi?
http://tonzaraj.arkku.net/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=1108
Tossa opas millä voi pienentää ISO tiedostoa, kun olet pienentänyt ISOn tallenna peli uutena jonnekkin ja sitten muutat sen CSO muotoon :D
Onkelmaalöytyy..
11.10.2007, 15:32
Jee sain sen nyt 530 mb kokoiseksi 8)
Hienoa :D Nyt kortille mahtuu joku toinenkin peli
Saanko tällä siis PSX pelistäni, jonka olen jo alcoholilla levyltä ISO:ksi muuttanut toimivan PSP:lle?
Et, tämä neuvoo PSP-pelien konverttausta pienemmäksi. Tuolla jossain oli topic PS1-pelejä varten. :)
muistakaa : winrar ohjelmalla saa zip, rar, ja isot purettua.
^Mutta ISOjen purkamisesta ei ole juurikaan iloa, ellet saa niitä sitten takaisin ISOiksi samaisella WinRARilla. ;>
(ts. UMDGen ajaa saman asian paremmin, taisi olla ihan standalone-softakin.)
psp_noob
15.01.2008, 22:26
Mikäs mättää? Otin varmuuskopion GTA VCS:stä sillä dax muodolla (400MB osissa) pistin sen koneelle ja tuo converter ei tunnista sitä ollenkaan tai kun etsii sitä, niin se kansio on mukamas tyhjä. Eli mikä neuvoksi? Pitääkö se kopioida yhdessä osassa? Tein saman Killzone Liberationille (yhdessä osassa) ja tuo converter tunnisti sen ja homma sujui...
Otin GTA:n osissa, koska muistarini koko on vain 1.0Gb, mutta pian ostan 4.0Gb:n kortin :) Killzone pelittää vallan mainiosti...
No tuskin tuo softa osaa, jos se on ISO -> CSO convertteri... Suosittelisin hommaamaan ihan amerikanserkuilta, niitähän on meillä kaikilla.
psp_noob
16.01.2008, 15:20
Killzonen se käänsi DAX muodosta CSO muotoon...
Hmm. Outoa jossei se sitten tuota noteeraa...
psp_noob
16.01.2008, 18:44
Johtuisiko siitä, että GTA on osissa? Olikohan niitä jotain 4 vai viisi osaa... Ja sitten sekin on outo juttu, kun ensin otin Killzonesta ISO varmuuskopion -> converterin mukaan kansio oli tyhjä -> Otin sen DAX muodossa ->converter tunnisti tiedoston.
Noh, eiköhän tuo onnistuisi UMDGenilläkin... Eihän sitä nyt ilmaisohjelmalta voi paljon vaatia. ;>
psp_noob
16.01.2008, 20:48
UMDGen:iä taas en osaa oikein käyttää, kun ei siitä saa mitään selkoo ja se taas ei tunnista mitään tiedostoja... Mä EVOtan :D
Ultra Iso:lla saa purettua ja avattua isot ja on tosi helppo softa :) itse ainakin käytän sitä.
Tuo ohje selkeä ja helppo.
Tykkään silti enemmän käyttää tuota PSP ISO Compressor 1.1 (http://www.psp-hacks.com/file/583)
.iso:n voi purkaa myös kun laitat nimeen .iso:n tilalle .rar ja sen jälkeen purat sen :)
Vaihdankin tuon PSP ISO Compressor 1.1:sen käytön tohon Yacc:hen. On aika hyvä ja TOSI helppo :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.