Näytä koko versio : PSP Firmware 2.80 -> 1.50 Downgrade-opas (Myös TA-082!)
FW2.80 Downgrade-ohje:
Käytämme TA-082 downgrader Dark_AleX/Mathieulh/Harleyg ported to work on 2.80 by noobz-downgraderia.
Lataa HEN 2.80 Täältä (http://www.noobz.eu/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=88888895&func=fileinfo&id=9)
Lataa 2.80 Downgrader Täältä (http://www.noobz.eu/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=88888895&func=fileinfo&id=8)
Tarvitset myös Sonyn virallisen FW 1.50-päivitys EBOOT.PBP:n.
Downgrader toimii myös TA-082 PSP:ssä!
Homebrew Enabler 2.80 (HEN 2.80)
1. Pura HEN 2.80 esim. WinRAR:lla.
2. Sijoita GAME-kansion sisältö PSP:n hakemistoon PSP\GAME\. Sijoita PHOTO-kansion sisältö PSP:n hakemistoon PSP\PHOTO\. Sijoita HEN_280-kansio PSP:n hakemistoon PSP\.
3. Mene Photo-valikkoon XMB:ssä (XMB=PSP:n käyttöliittymä)
4. Mene HEN_280-kansion kohdalle ja paina X. Jos PSP vain hyytyy / pysähtyy, niin käynnistä se vain uudelleen ja yritä uudestaan. Jatka yrittämistä. .TIFF-exploitti on tällä hetkellä suhteellisen epävakaa.
5. Jos ruutuun ilmestyy punainen väri, tiedostojen kirjoittaminen flashille epäonnistui. (se tapahtuu jopa kymmeniä kertoja.) Jatka yrittämistä. Jos ruutuun ilmestyy sininen väri, tiedostot on kirjoitettu onnistuneesti flashille ja HEN on aktivoitu. Sen jälkeen PSP käynnistyy uudestaan.
FW 2.80 Downgrader
1. Pura Downgrader esim. WinRAR:lla.
2. Sijoita game-kansion sisältö PSP:n hakemistoon PSP\GAME\.
3. Lataa virallinen Sonyn FW 1.50 EBOOT.PBP ja sijoita se hakemistoon PSP\GAME\UPDATE ja nimeä se UPDATE.PBP:ksi.
4. Jos sinulla on TA-082 PSP, käynnistä Game-valikosta 2.80 idstorage changer. Se tarvitsee vähintään 75%:iin ladatun akun. Jos ei ole, voit skipata tämän kohdan.
5. Mene Game-valikkoon ja valitse "Update X.YX". Sekin tarvitsee vähintään 75%:iin ladatun akun. Se päivittää PSP:si Firmwaren alas 1.50:een.
6. Ohjelma kysyy sinulta haluatko käynnistää PSP:sin uudelleen. Paina X:ää.
7. Jos kaikki meni hyvin, Ruutuun ilmestyy sininen tausta. Paina O:ää.
Huom! En ota vastuuta siitä, jos joku omaa osaamattomuuttaan tai tietämättömyyttään silti brikkaa PSP:nsä.
FW2.80 Downgrade-ohje:
4. Mene HEN_280-kansion kohdalle ja paina X. Jos PSP vain hyytyy / pysähtyy, niin käynnistä se vain uudelleen ja yritä uudestaan. Jatka yrittämistä. .TIFF-exploitti on tällä hetkellä suhteellisen epävakaa.
Olen nyt tuota kohtaa kokeillut jo parikymmentä kertaa. Onko jokin vinossa vai jatkanko yrittämistä?
EDIT: Sain toimimaan. Nyt on firmis 3.03 OE-C! :) Kiitos tästä oppaasta.
Keep trying. Eli normaalia on.
Vihdoin selkokielinen ohje oon vaik missä kyselly että miten pystyy muttamaan firmwarea kun on toi TA-802 kiitos!!!!
tolikka92
17.07.2007, 12:41
Moro! Tarvinko siis ollenkaan tuota 2.80 hen:iä jos haluan downgradeta oman 2.80fw sinne 1.50?
Nyt olen downgradettanut 2.80 psp:ni 1.50:seen. Kiitokset hyvästä ja selkeästä opppaasta. =) Sattui itselläni olemaan tuo TA-082.
3.40 OE-A tulikin jo tuossa äsken laitettua.
NightReaper
23.07.2007, 18:07
Hmm... toimiiko tämä 2.81fw:ssä? koska olen jo jonkin aikaa yrittänyt saada tuota HENiä toimimaan tuloksetta...
:edit:
Luin kyllä kunnolla mut oletin että noin pieni muutos ei niin paljoa vaikuttaisi : /
Lukisit nyt edes kunnolla. Siinä lukee 2.80, eli ei toimi 2.81:ssä.
Miten tuon HENin pitäisi toimia? Olen muutaman kerran päässyt sinne photos-kansioon ilman että PSP:ni jumittuu. Pitääkö minun ajaa se TIFF vai mitä? Olen muutaman kerran ajanutkin sen ja hetken kuluttua ajamisesta tulee viesti ettei kuvaa voida lukea. Tämän jälkeen en pysty edes testaamaan HENin mukana tulleilla ohjelmilla onko HEN aktivoitu, koska aina kun yritän päästä games valikkoon PSP jumittuu ja joudun tekemään hard-resetin.. PSP-Wikistä olen tarkistanu moneen kertaan etten tee mitään väärin mutta ilmeisesti kädetän jotenkin. Apuja kaivataan.
edit- Ongelma ratkaistu. sain henin toimimaan kun ensiksi formatoin muistikortin ja sitten otin tehdasasetukset käyttöön. Hen toimi ensiyrittämällä :)
toimiiko tämä 2.81fw:ssä?
Olisi kyllä ihan hemmetin hyvä jos toimisi.
Ostin uden psp:n ja siinä on 2.50 FW, olen nyt tutkinut näitä eri alaspäin päivitys ohjelmia ja tullut siihen tulokseen, että olisi helpointa päivittää se ensin 2.80 ja sitten noudattaa näitä ohjeita.. olenko aivan väärässä vai voiko sen tehdä näin?
muissa tavoissa tarvitsisin eri tiedostoja 1.50:sta tai jotain muuta vastaavaa.. ai niin ei ole TA-082
Kiitokset opastuksesta
^Varmaan yhtä helppo downgradettaa 2.71:sta tai 2.80:sta 1.5:seen. Lue kummatkin downgrade ohjeet ja valitse kumpi tuntuu helpommalta =)
eihän haittaa sitten että poistaa kaikki nuo henin ja downgraderin teidostot muistikortilta kun projektit on tehty?
E: ja siinähän ei huomaa mitään eroa kun on asentanut ton henin?
E: taino poistin jo ton henin kaikki tiedostot tuolta memorystickiltä ku aloin tekeen tota downgradea eihän haittaa ku nehän asentaa sen jutun mikä siitä niin tuli niin flashiin?
ku en saa tonne game valikkoon tota Update X.YX mutta eihän johdu siitä?
pikaisia vastauksia kiitos.
E: no se löytyki tuolta se update X.YX mutta kun sitä painaa psp heti sammuu ja käynnistyy uudelleen ilman kysymistä ja tulee: The game could not be started (80020148)
^Sun pitäs eka aktivoida HEN, että siellä system informatiossa lukisi 2.80 HEN ja tämän jälkeen voit käynnistöö downgraden. Downgradeuksen jälkeen voit tietenkin poistaa kaikki tiedostot.
3. Lataa virallinen Sonyn FW 1.50 EBOOT.PBP ja sijoita se hakemistoon PSP\GAME\UPDATE ja nimeä se UPDATE.PBP:ksi.
pitääkö tuokin teidosto purkaa?
painan tota että alkaa asentaan niin käynnnistyy uudelleen tulee sisinen ruutu sen jälkeen musta jossa lukee eka joku lause ja sitten cannot find update.pbp.
mikä neuvoksi?
eikös tämä toimi ihan normaalissa pspssä jossa on 2.80 vai pitääkö olla joki TA-082
Siis ongelma on siinä ettei se downgraderi löydä sitä UPDATE.PBP tiedostoa. Eli kun sulla on se 1.50 eboot niin nimeät sen UPDATE.PBP:ksi ja laitat PSP/GAME/UPDATE kansioon.
Se on siellä pitääkö se olla purattuna vai zippinä olen kokeillut molempia?
Purettuna^ Muista myös nimetä se UPDATE.PBP:ksi ennenkuin siirrät sinne PSP/GAME/UPDATE.
sanoo vaan cannot find update.pbp ja jotain muuta kakkaa
nyyh... mulla ei toimi tää juttu. mulla firmwarena 3.93 ja latasin tiedostot normaalille DUO 32mb:n muistikortille (ois mulla 4gb pro duokin) mut kun meen photoon niin siellä näkyy se kanan kuva mutta se toinen tiedosto on corrupted ;( ja latasin game kansioon 1.50 updaten ja laitoin sen vielä update kansioon mutta sekin on corrupted data niin voisko joku auttaa mua saamaan tän toimimaan ku ois paljon homebrew pelejä joita ois kiva pelata mutku ei oo custom firmistä ni ei onnistu.. aattelin sitä 3.40 OE:ta tähän et saako ton 1.50 kautta?? pliis nopee vastaus ja kiitti etukäteen!
E: jee! eka kolmannella sivulla
Muistaakseni tuossa firmwaren päivityksessä sinulla pitää olla muistikortti joka on kokoluokassa 256mb mutta alle 4gb, saatto olla, että jopa 128mb pro duo kävi.
3.9x firmwarea et voi päivittää custom / oe firmikseen muuten kuin pandora + magic memory stickillä. Ohjeet niiden valmistamiseen ja käyttämiseen löydät esim tuolt PSP oppaista.
kirjotin viestin PSPlla niin tietyt kirjaimet puuttuu... kun sen kortin pitaa olla alle 4gb niin kayko se 4gb sitten ku se on juuri 'rajalla'? miksi pitaa olla alle 4gb? pystyyko firmware updateja poistamaan tietokoneen kautta tai jollain muulla tavalla alentaa alle 3.9? ja onko ohjelmaa jolla voi pelata homebrew peleja ilman custom firmista..? kiitos vastauksista! :)
No Sonyn ja muiden konsolivalmistajien linjaus ollut kautta aikain sellainen, ettei kotikutoisia ohjelmistoja ole tarkoitus konsolilla ajaa, joten jos haluat jotain homebrewiä konsolillasi ajaa niin custom firmwaren asennus edessä.
Sony taasen suunnitellut nuo firmwarensa niin ettei uudemman päälle voi laittaa vanhempaa suoraan, joten siihen tarvitset aikaisemmin mainitsemani pandoran ja mms:n, jotta vaihtaminen onnistuu.
Empä ole 4gigasella kortilla yrittänyt tuota fw päivitystä, mutta 256/512 ja 2gigasella kortilla se ainakin onnistuu, liekö peruja siintä, ettei tuo 4gigan muistikortti tuki tainnut olla PSP:n alkuperäisiä ominaisuuksia, vaan tullut vasta jossain tietyssä fw versiossa, mene ja tiedä.
ite oon tehnyt magic memory stickin 4gb muistarilla ja hyvin toimi.
magic memory stick, mika se on? pystyyks sen ite tehda? joku vois vaikka pistaa linkkii ohjeisii?? kts.
magic memory stick, mika se on? pystyyks sen ite tehda? joku vois vaikka pistaa linkkii ohjeisii?? kts.
Kuten jo aiemmin neuvottiin niin selaa tai käytä hakua hyväksesi.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.