Näytä koko versio : ftp ongelma
Wilson83_19
01.04.2005, 02:31
Mulla on kaapeli laajakaista, ongelma on että miten mä saan sen ftp:yhteyden otettuu. Miten se pitää tai kannattee tehdä.
Lähdetään siitä, että miten se on rakennettu?
Onko erillinen hubi/reititin?
Kaikkein helpointa olisi tietty ostaa erillinen verkkokortti ja sillä luoda FTP.
Wilson83_19
01.04.2005, 02:47
no se on siis tollanen motorolan modeemi jonka voi kytkeä joko usb:n kautta tai verkkokaapelin kautta. Eli seinästä tulee normaali tv antenni piuha modeemiin ja siitä voi jatkaa joko usb:llä tai verkkokaapelilla koneen taakse. en nyt ihan ymmärrä hubi tai reititin mitä ne on
Ne tarkoittaa sellasta näin silmämääräisesti, että on toosa johon tulee laajakaista ja josta RJ-45 kaapelilla tulee koneellesi verkkokorttiin yhteys.
Tässä tapauksessa selkeintä/halvinta on ostaa se verkkokortti ja sillä tehdä FTP-yhteys.
Wilson83_19
01.04.2005, 03:18
Minkälainen verkko kortti mun kannattee ostaa?
Halvin.
Jos johku Xboxin FTP:hen sitä pääasiallisesti käytät, en näe mitään järkeä ostaa jotain kallista. Halmimmat kortit ovat 10/100 kortteja, joten ei ole merkitystä mitä ostat.
Wilson83_19
01.04.2005, 04:10
no sitte on vielä epäselvää että miten sitte rakennan se verkon ku saan sen kortin eli jos jostain löytyis tietoe ja mielellään kuvia että ymmärtäs vähän paremmin.
http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxliitverkko3.html
Tuossahan tuota.
Wilson83_19
01.04.2005, 10:38
Juu eli kävin kattomassa ja siellä oli tommonen kuva:
http://www.tdubel.com/artikkelit/kuvat/xboxliitverkko/tapa3.jpg
mutta tuo on internet yhteyden jakaminen kahdella verkkokortilla, eli tehenkö tuolaa samalla lailla sen ftp:verkon.
Älä välitä siitä toisesta verkkokortista. Sinula ei edes ole verkkokorttia, koska mainitsit kaapelimodeemin olevan USB:lla koneessasi kiiini.
Wilson83_19
01.04.2005, 11:40
No niin eli mulla on koneen takana tuo RJ45 liitin paikka ja mulla pelaa netti myös sen kautta mutta mulla on kytkettynä usb:n kautta tällä hetkellä, normaalisti on RJ45-kaapelilla. Koneen sisällä ei näy verkkokorttia vaan tuo RJ45 liitin on kiinni suoraan emossa, mutta netti pelaa sen kautta.
Sinulla on siis kaksi vaihtoehtoa. Teet kuten aiemmin neuvoin, tai sitten laitat "pysyvästi" netin toimimaan USB:n kautta ja käytät emossa itsessään olevaa verkkosovitinta FTP:n luontiin Xboxiin.
Wilson83_19
01.04.2005, 12:00
Eli tarkoitatko että laitan kaapeli modeemista usb-kaapelin koneeseen ja RJ45-kaapelilla koneesta boxiin. No jos vielä viittisit valottaa tätä jälempää vaihtoehto.
Tapa 1.
Kaapelisovitin<-USB-kaapeli->PC:n USB<-Internet yhteys
FTP-Client->PC:n vekkokortti<-käännetty RJ-45 -kaapeli->Xbox
Tapa 2.
Kaapelisovitin<-käännetty RJ-45 -kaapeli->PC:m verkkokortti #1<-Internetyhteys
FTP-Client->PC:n verkkokortti #2<-käännetty RJ-45 -kaapeli->Xbox
Wilson83_19
01.04.2005, 12:10
eli toi käännetty RJ45-kaapeli, on ilmeisesti ristiin kytketty jos oikein ymmärsin. No voiko niitä ostaa valmiina vai pitääkö itse tehdä.
Wilson83_19
04.04.2005, 09:32
No niin nyt oon saanu tuon ristiin kytketyn kaapelin ja kokeilin ftp yhteyttä, ja sain tuolla webdrive ohjelmalla yhteyden boxiin, se ei näytä koko boxin asemia c ja e asemia. Kokeilin netti selaimella mutta en saa yhteyttä ja smart ftp:llä ei yhteyttä. Missä vika
Käytä kunnolista FTP-ohjelma. Esim. Flash FXP.
Mitä muuten tarkoitat Smart FTP:llä?
Wilson83_19
04.04.2005, 10:37
Juu ongelma ratkes sillä ku laitoin boxista, use static IP kohtaan no ja sain yhteyden tuolla smart ftp:llä joka on ftp ohjelma ja minusta erittäin hyvä sellainen
Tarkoitatko Remote-ohjelmaa?
Wilson83_19
04.04.2005, 12:29
Ai mikä remote? se on joku ftp ohjelma mutta hyvä koska jopa minä ymmärrän miten käyttää sitä. Sillä mä saan yhteyde boxiin ja nään mitä siellä on.
Wilson83_19
04.04.2005, 12:34
kyllä mulla on kaikki muu tässä selvää mutta en saa asennettua media centeriä ja media playeriä. Pelejä oon kyllä saanu laitettua. Miten tuo evox asennus ois kannattenu tehdä eli ku vaihdoin kovon niin ne asema jaot yms. musta se on aika sekava.
asemajaot menee automaattisesti biossin mukaan.
Käyetystä biossin "customoinnista" lopputila mene joko kokonaan F:llä taikka osa G:lle. Eli jos käytät yli ~136gigasta kiintaria.
Mediacenterit sun muut asennat kuten pelitkin. Tosin järjestyksen haalimisen takia kansioon apps.
Wilson83_19
04.04.2005, 14:02
kun mulla on ftp yhteys niin ei sillä näy /f asemassa ku games kansio
Teet sen apps kansion hyvä mies/nainen.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.