Näytä koko versio : Kysymyksiä koskien Firmware 2.50
Ensinnä Olen aivan aloittelija PSP.ni kanssa ja haluisin pientä tukee laitteen käyttöön liittyen, olen kyllä tutustunut ja tutkinut paljon tietoa fw-jutuista yms, mut kyselisin tässä jotain?
Elikkä laitteeni on 2.5 fw, ja se täytyisi saada 1,5 mut tietääkseni ensin pitää saada 2.71 ennen kuin mahdollista alaspäivittää. alaspäivityksestä olen kyllä löytänyt hienosti tietoa mutta tosta miten saan oman 2.5 ---> 2.71 ei tahdo löytyä. kokeilin piruuttain tota psp:n omaan internet updates juttua ja se latas 10 minuuttia ja siitä olisi tullut versio3.11, mut en uskaltanut sitten tallentaa sitä ku ajattelin et ei välttämättä näin. ja kun olen katsonut et monilla on fw. versiot on jotain noita " 3.03oeabc yms " juttuja ja jos olisin tallentanut tuon 3.11 version niin tuskin siinä kuitenkaan mikään "homebrew" jutut toimisi yms. ja juuri se kun saan jossain vaiheessa alaspäivitettyä tohon 1,5 niin mitä " palveluita " saan lisää sit kun päivitän sen tonne 3. jotain juttuihin. Sit olen tehnyt muutamia varmuuskopio pelejä psp.lle niin tarviiko niihin olla juuri tuo 1.5 firmis ja sit jotain lisä ohjelmia millä ne saa toimimaan... Kiitos jos jokuu viitsii jotain kertoa....
Itse päivittäisin 2.71 ja DG siitä, koska olen kuullut, että se olisi turvallisempi, kuin DG tosta 2.5. ÄLÄ mene lataamaan mitään sieltä Network Updatesta, koska sieltä saat vain Sonyn 3.11 firmwaren ja jos asennat sen voit sanoa hyvästi Homebrew:lle. Kun olet DG esim. 2.71->1.5 tai 2.5->1.5, sitten kannattaa päivittää Custom Firmwareen, kuten 3.03 OE-C tai uusimpaan 3.10 OE-A.
Downgreidaukseen tarvittavat tiedostot saat täältä: www.pspupdates.com (http://www.pspupdates.com)
Ohjeet 3.03OE-C ja 3.10OE-A:
http://forums.qj.net/f-psp-firmware-dis ... 84905.html (http://forums.qj.net/f-psp-firmware-discussion-253/t-official-303-oe-c-installation-guide-faq-and-support-thread-84905.html)
tai
http://forums.qj.net/f-psp-firmware-dis ... 93854.html (http://forums.qj.net/f-psp-firmware-discussion-253/t-guide310-oe-a-installation-and-discussion-93854.html)
Terve. Koitan vastailla minkä tiedän, itse olen oppinut kaiken täältä, mutta katsotaan mihin pystyn:
Sinulla on FW 2.5, se on mahdollista alaspäivittää suoraan 1.5 tai 2.71 kautta, joista 2.71 taitaa olla se helpoin tapa, koska sitä varten on oma easy-installer, joka tekee suunnilleen kaiken puolestasi.
Miten päivität 2.5 -> 2.71? Suora lainaus foorumilta: "1. Lataamalla päivitys tiedoston netistä, joka laitetaan PSP:en muistikortille kansioon PSP/GAME/UPDATE. Päivitys tiedosto käynistetään Game-valikon Memory-Stick -valikosta. "
PSP:n FW:n pystyy upgradettaan myös internet-valikosta mitä yritit, mutta se on väärä tapa. Sillä saat aina viimeisimmän FW:n mitä sony on julkaissut, ja sitä ei välttämättä pystytä, tai ehkä vasta pitkän ajan kuluttua, purkamaan niin että voisit taas saada HOMEBREV-ohjelmat käyttöösi.
Nämä Custom-firmwaret ovat yleensä Dark_alex:n käsialaa. Ne mahdollistavat, että pystyt pelaamaan kotitekoisia ja "netistä varmuuskopioituja" pelejä, mutta samalla nauttimaan viimeisimmistä sonyn julkaisemista firmwareista samaan aikaan. (PSP:llesi uskotellaan että se on 1.5fw mutta ominaisuudet ovat esim. 3.03 EA jne).
EABCHVNOOB <- merkintä tarkoittaa mikä custom versio se on. Yleensä ensimmäinen on X.XX OEA, eli Open Edition A, jonka jälkeen X.XX OEB eli Open Edition B, ihan sen mukaan kun niitä päivitellään ja parannellaan bugeja yms. Myös X.XX OE' ja X.XX OE'' merkintöjä saattaa löytyä. Nekin ovat vain päivityksiä, ja mitä enemmän '' merkkejä, sitä uudempi versio.
Saadaksesi varmuuskopiosi toimimaan 1.5FW:ssä tarvitset ohjelman nimeltä DEVHOOK. Saadaksesi varmuuskopiosi toimimaan custom-firmwareissa sinun kuuluu vain asettaa ne oikeaan kansioon ja pelata (:
Wau, loistava opas Lippi. Sinun pitäisi tehdä tuonne psp-oppaat alueelle yleinen opas, vaikka nimellä "Yleinen PSP-Opas", josta kaikki, joilla on esim. 2.71 tai vastaava voisivat saada neuvoa ilman, että joutuisivat lukemaan koko palstaa läpi. Olisi myös hyvä uusille psp:n omistajille saada tietää mitä laiteella pystyy/kannattaa tehdä. No pelkkä ehdotus. :wink:
Jooh : ) Katselin ettei ollut kukaan vielä vastannut kun vastasin. Olit perkule nopeampi!
kiitos paljon hyvistä ohjeista mut jos vielä sen verran saan neuvoa. et mistä saan juuri oikean 2.71 päivitystiedoston. löysin jotain darkalexin special edition juttuja mut olisi kiva jos saisin suoran linkin niin pääsen alkuun psp urallani.
sit vielä tällainen kysymys?
kun tökkään usbin psphen ja laitan koneeseen kiinni ja menen :
omatietokone-->PSP(F:)-->(ja siellä minulla on kansio PSP)--> ja sen takana
GAME/MUSIC/PHOTO/SYSTEM.. onko kaikilla näin kun on sellanen tunne et aluksi minulla oli siinä myös VIDEO-kansio ja jotain muuta mut en ole varma ja sit esim tuo GAME-valikko niin sen takana ei ole mitään UPDATE kansioo mut voinko sen tehdäs sinne ihan normaalisti?
Ja kun tuota video kansioo ei ole mitenkös saan videot laitettua. (minulla on myös PSP media manager ohjelma mut miten se onnistuu jos sitä ei olisi...)
Siellä ei kuulu olla VIDEO kansiota ja se UPDATE kansio kannattaa tehdä sen GAME kansion sisälle.
Täältä saat sen 2.71 Update: http://www.psp-hacks.com/file/525
Tässä opas miten saat videot psp:lle:
http://tonzaraj.arkku.net/viewtopic.php?t=126
Ainakin 2.71 päivitys löytyy tämän linkin kautta: http://dl.qj.net/Firmware-2.71-PSP/pg/12/fid/8046/catid/163
Ja sen update kansion voi ihan hyvin tehä sinne <PSP>:/PSP/GAME-kansion sisään, koska ei se sinne itestään synny.
Videokansioina on pääasiallisesti <PSP>:/MP_ROOT-kansion 101ANV01-kansio AVC-videoille ja 100MNV01-kansio MPEG-4-videoille, mutta silloin pitää sählätä jotain sen videon formaatin ja nimen kanssa. 3.00(?):sta eteenpäin voi myös laittaa MPEG-4 videoita <PSP>:/VIDEO kansioon ilman mitään formaatin tai nimen muutamista.
(Vähän sekavaa tekstiä, muttei voi mitään :))
No niin kiitos hyvin paljon ohjeista. olivat aivan 10pojon arvoisia ja nyt on 1.5 firmis ja kaikki toimi kun junan vessa ja eka yrittämällä onnistu. nyt vielä varmistaisin kun minulla on tuo 1,5 niin täytyykö asentaa tohon toi devhook ohjelma vai voinko suoraan päivittää vaikka tuohon uusimaan " 3.10oea vai mikä nyt olikaan ja näin en tarvitsi devhook ohjelmaa lainkaan. vaan voisin suoraan laittaa tiedostot kyseisiin kansioihin ja eikun touhuaan(kun sellaisen käsityksen sain tuolta jostain viestistä et ei tarvi devhookia kun on toi uusin fw.). Kiitän jos joku varmistaa asian
Joo et tarvitse Devhookkia , jos asennat esim. 3.03OE-BC
T-MAN siirsin keskustelun nyt takasin -ongelmasta osiosta tänne niin kuin pyysit.
ja tein niin kuin käskit vaihdoin 1.5 kerneliin. mutta ei mittään tule näkyviin psp:lle vaikka mitä siirrän..tarviiko recovery kansioon tehdä jotain muitakin muunnoksia.tarviiko esim se usb-laittaa siitä päälle vai ei (mikä toggle nyt olikaan siinä ensimmäisenä recovery kansiossa) kuuluko GAME kansion olla pelkkä GAME vai GAME150? kaikki mitä siirrän niin vie kyllä tilan muistikortilta mutta mitään ei vaan tule näkyviin, kansioon ne kyllä jää.ja tarviiko nyt tolla 3.10oe-a fw:llä jotain lisäohjelmia et saa esim pelejä workimaan...joku prokäyttäjä nyt auttaa tyhmää....kiitos
""pitäisi olla ihan simppili juttu päivittää mutta kun teen kaiken niinkuin ohjeessa annetaan---
Päivittäminen A2-versioon
Firmware voidaan päivittää helposti A-versiosta A2-versioon. Päivitys on suositeltava ja nopea toimenpide: se tapahtuu ohjelman käynnistyksen jälkeen muutamassa sekunnissa. Päivitysohjelma kirjoittaa flash-muistiin, mutta on turvallinen. Teet kaiken omalla vastuulla.
* Lataa ja pura 310_a2update.rar-paketti (41 kt).
* Kopioi EBOOT.PBP-tiedosto muistikortille hakemistoon tyyliiin: \PSP\GAME150\310_A2UPDATE\EBOOT.PBP.
* Aloita päivittäminen valitsemalla Game-valikosta vaihtoehto "3.10 OE-A2 Update".
mutta mitään ei tule tonne GAME-kansioon kun menee sinne psp:llä
mistä johtuu? tietääkö kukaan
Tee sinne GAME kansion viereen kansio GAME150 ja laita sinne.
hyvä kiitos..taitaa t-mani jotain vähän asioista tietää....
ps.Eilen laiton jo psp:ni huutonettiin myyntiin ku tuntu kaikki niin vaikeelta mut peruin jo samana päivänä ku pääsin vähän jyvälle kiitos hyvien apujen mitä täältä on saanut!!!
Ota vmos rauhallisesti :) vähän kärsivällisyyttä niin kaikki menee hyvin. Aina ei täälläkään ole ihmisiä vaikka suosittu foorumi onkin. Tietysti jos tästä taisi palkkaa niin.... noh noh. Onnea onnistuneiden FW vaihtojen johdosta! Saat nyt varmasti PSP:stäsi eniten irti.
Tää on kyl järkevää lukee täät valmiiks tietoo ennenkun saan psp:n ihan lähiaikoina :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.