PDA

Näytä koko versio : TA-082 downdater 2.71 -> 1.5

Gobirin
29.01.2007, 20:04
No minultä kysyttiin tähän neuvoja useaan otteeseen kun oli itse onnistunut ensin saamaan alaspäivitettyä psp (valitettavasti se oli kaverini:( ) joten päätimpä että autan nyt kaikkia jotka aikovat ostaa uuden psp (nykyäänhän tulee vain TA-082 versioita) tai omistavat ennestään eivätkä ole vielä alaspäivittäneet.
Itse prosessi on aikasta yksinkertainen ja neuvotaan readme tiedostossa mutta kuitenkin on olemassa se riski että psp:stä voi tulla paperipaino (teet kaiken omalla vastuullasi) ja sitä uhkaa pienennetään jos saadaan ohje suomennutta kaikille jotka eivät sitten sitä englantia niin sujuvasti osaa.

Itse asiaan:
Tarvitset:
-TA-082 emolevyisen 2.71 firwareisen PSP:n
-TA-082 Downdaterin by. Dark_Alex (http://www.xhackerbox.com/?page=tiedostot)
- HEN-D(http://www.tdubel.com/psp/HEN)
-Virallisen 1.5 firmiksen jonka tallennat nimella UPDATE.PBP (http://www.psp-hacks.com/file/4)
-USB-piuhan

1.Avaa TA-082 Downdater ja kopioi sieltä kansiot UPDATE ja idstoragechange PSP:si GAME kansioon ja siirrä 1.5 firmis (joka on nimella UPDATE.PBP) UPDATE kansioon.

2.Sitten avaat Hen-D (Homebrew Enabler version D) tiedoston avaat MS_proot kansiosta PSP kansion josta PHOTO kansion ja täältä siirrät HEN-D kansion PSP:si PHOTO kansioon. Sitten siirrät kaiken muun sisällön MS_proot kansiosta lukuunottamatta tietenkin PSP kansiota (jossa hen-D sijaitsee).

3. Kun olet saanut tiedostot PSP:llesi, irrota se Koneesta ja Mene PHOTO valikosta HEND kansion kohdalle ja paina X. Jos psp Jumittuu käynnistä se uudelleen manuaalisesti ja yritä uudelleen, jos taas ohjelma käynnistyy niin ruutu on hetken aikaa sininen, hetken kuluttua se muuttuu:
punaiseksi: Ohjelman Suoritus epäonnistui, kokeile uudestaan
vihreäksi: Ohjelman suoritus onnistui, psp käynnistää itsensä uudestan.
hen-D on käynnissä niin kauan kuin PSP:kin on käynnissä.

4. Lataa akkuasi min. 75% ja pidä laturi kiinni. Tällöin PSP on kytketty verkkovirtaan. Kun akkusi on tarpeeksi täynnä suorita TA082 idstorage change. Logon jälkeen mustalle taustalle ilmestyy valkeaa tekstiä. Hetken kuluttua teksti katoaa ja PSP palaa takaisin päävalikkoon.

5. Suorita PSP? Update ver x.yz. Logon jälkeen mustalle pohjalle ilmestyy ensin pieni valkoinen ja sitten pinkkiä tekstiä. Näet jokaisen kohdan edistymisen prosenteina. Kun ohjelman on suorittanut kaiken loppuun pyytää painamaan X, Tee näin jolloin PSP:si käynnistyy uudelleen. Nyt pitäisi ilmestyä sininen ruutu jossa neuvotaan painamaan O tee se. Sen jälkeen asetat asetuksesi uudelleen. Ja ei muuta kuin, Tervetuloa 1.5 maailmaan! :D

Jos tulee ongelmia kysykää ihmeessä. Ja kannattaa lukea readme kuitenkin ettei tule ymmärrettyä jotain väärin. Onnea vaan yrityksen. Jos huomasitte virheen tai jotan jossa on korjattavaa niin huomattakaa.
toivottavasti tästä oli jollekkin hyötyä

ISO-B
29.01.2007, 22:20
Ihan hyvä opas. Ainut vika että nykyään taitaa suurimman osan ta-082 emollisistakin laittamaan X -> 3.03 -> 1.5 -> 3.0x OE . Muuten hyvä ja luultavasti porukalla kuitenkin on tälläisiä pspeitä joten heille tulee tarpeeseen.

laageri
29.01.2007, 22:56
Ainut vika että nykyään taitaa suurimman osan ta-082 emollisistakin laittamaan X -> 3.03 -> 1.5 -> 3.0x OE .

Noh.. Tuohon 3.03 -> 1.5 tarvitaan se GTA! joten tämä kyl on viel ihan käypä homma! Eli en usko että suurin osa menee ta-082 emollisista päivtittämään tuohon 3.03, ku se o viel Gta:n varassa! mutt sitten ajanmyötä :wink:

Solifergt
01.02.2007, 15:47
tulee aina tuo teksti kun yritän asentaa tuota vaikka minulla on toi 1.5 eboot.pbp muutettu Update.pbp ksi ja laitettu psp/game/update kansioon mitä teen väärin

ISO-B
01.02.2007, 15:52
Mikä teksti?

Gobirin
01.02.2007, 17:22
tulee aina tuo teksti kun yritän asentaa tuota vaikka minulla on toi 1.5 eboot.pbp muutettu Update.pbp ksi ja laitettu psp/game/update kansioon mitä teen väärin

Siis kopioit ton TA-082 Downdaterin tuolta linkistä. Sitten näet 2 kansiota UPDATE ja idstorachange. Kopioit molemmat GAME kansioon ja lisäät siihen UPDATE kansioon tuon 1.5 firmiksen, joka on siis UPDATE.pbp nimellä.

Rios
07.02.2007, 23:10
Jumittaa aina tossa kohtaa kun pitäisi HEND avata. Onko jottai neuvoa?

Gobirin
08.02.2007, 15:13
Jos ei toimi HEN monenkaan yrityksen jälkeen (niin kuin minulla aluksi) niin ongelmasi on varmaan tämä: Et ole kopioinut MS_proot kansion kaikkia sisältämiä tiedostoja muistikortin JUUREEN eli ihan ensimmäiseen kohtaa kun avaat" siirrettävä levy X" kohdan. Siihen PSP kansion viereen. Minä en tehnyt tuota ja HEND jumitti joka kerta kunnes tein noin ja sen jälkeen toimi :)

Rios
08.02.2007, 15:17
Kiitos, koitan nyt noin.

Nyt toimiii!!! Kiitos paljon.

Kun akkusi on tarpeeksi täynnä suorita TA082 idstorage change.

Mikäs toi sitten on ja miten se "suoritetaan"?

Aki: Valitettavasti emme erityisemmin tue tuplapostailua :D

E: Jaa olikin ihan tripla...

ISO-B
08.02.2007, 15:33
Ohjelma jonka olet muistikortille laittanut, ja siellä missä kaikki ohjelmat. Eli Pelit -> Muistikortti -> ja sitten vaan käynnistät sen id storagen

Rios
08.02.2007, 15:43
Nyt vielä kysymys kun onnistuin oppaan ja muiden avulla alaspäivittämään 1,5:seen, että voiko nuo tiedostot jotka asennusta ennen laitettiin kortille, niin saako ne poistaa?

ISO-B
08.02.2007, 15:44
Voit poistaa...

Jontsu
01.04.2007, 19:38
Jos ei toimi HEN monenkaan yrityksen jälkeen (niin kuin minulla aluksi) niin ongelmasi on varmaan tämä: Et ole kopioinut MS_proot kansion kaikkia sisältämiä tiedostoja muistikortin JUUREEN eli ihan ensimmäiseen kohtaa kun avaat" siirrettävä levy X" kohdan. Siihen PSP kansion viereen. Minä en tehnyt tuota ja HEND jumitti joka kerta kunnes tein noin ja sen jälkeen toimi :)
Minulla ei toimi tuokaan... :(

pasane
07.04.2007, 17:42
hmm.. Mikäs neuvoksi nyt. Sillointällöin pääsen siniseen ruutuun, mutta sen jälkeen kone käynnistuu uudestaan itsestään tai sammuu. Käytössä lexarin 512 kortti.

edit: hen-d siis oli jo päällä. Nyt on 3.10 OE-A 8)

The_SMS
06.05.2007, 14:15
Tämä oli muuten hyvä, mutta peästyin aivan saaaakulisti kun käynnistin PSP:ni tämän jälkeen: äänet kuuluu, näyttö pimeänä.
Lopulta painoin näyttönappia ja PIM ruutuun tuli kuva. PHEW! Niin että vois lisää loppuun: Paina näyttönappia jos ruutu on pimeänä.

Eliass
08.05.2007, 19:01
Olisin nyt niinku tekemäs tätä, kädet vaa hikoo ja tärisen 8)

EDIT: seon tehty suuret kiitokset suomenkielisestä oppaasta !

Diize
13.06.2007, 16:56
Minulla ei toimi tuokaan... :(
Minä en pääse tuosta kohdasta eteenpäin :/ Oisko ketään minua viisaampaa valaisemassa tähän ongelmaan(?)

Paitsi että, mietityttää tämä: "Tarvitset: TA-082 Downdaterin (http://www.xhackerbox.com/?page=tiedostot)".
Onko se nyt downdater vai -grader, kun molempia löytyy ko. sivustolta? Tosin, downgraderista löytyy nuo hakemistot, joista on puhetta ohjeissakin.

Olen kuitenkin kopsaillut downgraderin hakemistot (UPDATE ja idstoragechange) muistikortin PSP/GAME/ hakemistoon, sekä samoiten 1.5 firmwaren (UPDATE.PBP) UPDATE hakemistoon. Tämän jälkeen kopioin HEMD/MS_ROOT/PSP/PHOTO hakemiston muistikortin vastaavalle sijainnille, sekä kaiken tilpehöörin MS_ROOT hakemistosta muistikortin juureen. Silti, PSP jymähtää ja hetken kuluttua sammuttaa itsensä, kun koitan käynnistää HEMD:iä.

---- Auttakaa kurjaa kulkuria

löbö
17.06.2007, 01:09
oliko tässä se merkki siis Ta emoissa siis siel UMD jutun sisällä ni se teksti?

The_SMS
17.06.2007, 09:25
Joo, oikealla puolella. (Ja siis KAIKKI emolevyt on TA levyjä, mutta tämä TA-082 tarvitsee erityiskohtelun.

löbö
17.06.2007, 19:51
No hyvä, mulla ei ole ostin nimittäin toissa päivänä Uuden PSP (ku vanha meni TOHJOKSI)