Näytä koko versio : Mitä pitäisi tehdä, kun vaihtoehdot on loppu. Auttakaa
Siru on koneessa, mut en saa asennettua dashboardeja... Levyn löysin mitä boxi lukee, kokeilin audio levyä toimi.olen kokeillut evox ja avalauncia. hyppää xbox logon luo, lataa vähän aikaa ja valittaa levystä.
Olen vaihtanut xbe tiedoston defaultiksi.
Mikä modi? Mitä levyä käytät? Sekä millä asemalla? Miten levy on poltettu?
kamu laitto modin en tiiä mikä se on, yritin kattoo mut ei siinä modissa sitä lukenu, tai en huomannu. thompsonin asema. maxelin rw levyllä sain audiot kuuluu, mut en muuta. levyn poltin nerossa kun olin xisolla tehny imagen. 1.0 versio xbox.
modita en kyllä tiiä kun et se on punainen. pitää kysyä sitä kamulta, mikä modi on. onko se ihan sama yrittääkö sitä levyä asentaa kun käynistää ejektistä(vihree valo) vai power napista (oranssi), kun molemmilla kuuluu audiot kummiskin.
Modi taitaa olla Alladin.
Ilmeisesti kuitenkin poltossa on jotain vikaa, koska jos levy toimii audiona, toimii se kyllä ohjelmapuolellakin.
Mitä tulee siihen modin käyttöön.
Audio-levyt toistuu, oli modi päällä taikka ei. Se on ihan tarkoituksenmukaista.
Vanhemmat Aladdin:in piirit sisälsivät Xecuter2 bios:in. Tämän näkee käynnistyksessä kun Microsoft -teksti on korvattu Xecuter2 -tekstillä. Jos näin ei ole, modi ei ole edes päällä. Muista käynnistää laite n. 2s power-nappulan painalluksella. Muulloin modi ei käynnisty.
...näin siis jos kyseessä on ns. normaali tapaus :wink:
Ei tullu Xecuter2 -tekstiä... Oli modi päällä, huomasin powerin ledin
väristä.
Tiettyhän siihen on voitu vaihtaa M8 tai vanhempi M-sarjan biossi, jolloin Siinä lukee Microsoft. Tai tämä on ollut ns. erikoinentapaus.
Jokatapauksessa se eject-valo ei kait välttämäti anna 100% varmuutta modin tilasta. Esim. jos D0 johto uupuu/on kylmäjuotos tms.
Jokatapauksessa modina tuo on niitä surkeimpia laadullisesti ainakin. Joten en ihmettele, jos modi risa.
Aladdin Advance Plus:ssa mahtoi olla tuo levyasemien latausvalon johto. Etupaneelin valot kertovat modin ollessa päällä, lataako DVD tai kiintolevy. Toki valon voi vaihtaa myös bios:lla.
Modin ollessa päällä, valon vaihtuminen voi siis johtua myös tuosta kaapeloinnista. Tällöin modin bios:ia ei välttämättä ladata vaan käyntiin lähtee alkuperäinen. Se olisi selvä merkki rautapuolen viasta. Kannattaa kokeilla toimiiko normaali DVD-varmuuskopio. Piirin bios:n pitäisi käynnistää DVD-levyltä default.xbe, ellei joku ole kämmäillyt pahasti.
kyllä poltetut dvd näkyy... Ei ois sit semmosta biossia mikä kävis melkein kaikkiin modeihin nii sais toimimaan. Ja lauantaina tulis kovo, tukeekohan modi kovon vaihtoa. Toisaalta jos repis modin irti ja tekis softamodauksen. Hommais 007 nii ei tarviis enää murehtia tästä jutusta.
Eli ongelmasi on ylipäätään CD-levyt.
Voi hyvinkin ola periaatteessa, että RW-levyiltä musiikki toistuu jollain tapaa. Kerroit myöskin, että asemasi on Thomson. Vanhemmissa Thomsoneissa on ongelmia myöskin CD-RW levyilläkin.
Mikään modi eikä biossi vaikuta millään tavoin levyjen toistokykyyn.
Se on asemasta itsestään kiini.
kaveri kuopista sano et en oo varmaan laittanu modia päälle, et sillo pitäs painaa ejektiä pohjassa. no pitää kokeilla
kaveri kuopista sano et en oo varmaan laittanu modia päälle, et sillo pitäs painaa ejektiä pohjassa. no pitää kokeillaAladdin:in modin käynnistys kaapeloidaan ohjeiden mukaan power-nappiin, ei eject:iin. Muista myös että modi ei käynnisty tavanomaisella painalluksella vaan reilulla 2s painalluksella.
pystynkö minä vaihtamaan xboxin kovon suoraan kaverin kanssa, ettei tule ongelmia.
Pystyt, kunhan lukitus avataan kovalevyltä ensin vaihtoa.
Kokeilin tekemääni evox levyä kaverin koneessa hyvin toimi, Mut minulla ei vaikka audiot samalta rw levyltä kuuluu.
Vaihdettiin kaverin kovalevy minun boxiin ja anto virhe numeron 14. 14 Dashboard Virhe ladatessa dashboardia (dashboardin yleisvirhe).
Mistähän tuo voisi johtua. ja se minun mod-piiri oli aladdin xt.
Kaverisi kiintolevyn dashboard saattaa olla nimetty eri nimellä kuin bios:isi haluaisi. Alkuperäistä dashboardia käytettäessä syy voi olla siinä että kaverisi dashboard on vanhimmasta päästä ja oma konsolisi uudehko. Jos kerran olet kaverin kanssa kiintolevyä vaihdellut niin toki voit testata myös kaverisi DVD-asemaa, omaa kiintolevyäsi ja tuota toimivaksi todettua evox-levyä.
Dvd-aseman vaihto ei auttanut. se levy ei minulla toiminut... modi taitaa olla susi.
Dvd-aseman vaihto ei auttanut. se levy ei minulla toiminut... modi taitaa olla susi.Kaverisi kiintolevy olisi antanut todennäköisesti eri virheilmoituksen jos modi ei olisi toiminut (eli valittanut lukituksen puutteesta). Oletko varma että virhekoodi oli 14, ettei 05 tai 06? Yleensä kaikkien modien bios:eiden käynnistämisen havaitsee muokatusta käynnistysanimaatiosta tai -logosta. Tuo paneelin valo ei välttämättä kerro modin tilaa. Boottaava DVD-R levy kertoo modin biosin toimivuuden melko selkeästi. Myös eject-fixin olemassaolo on hyvä merkki (peli sisään ja ejectiä pelatessa, jos kone ei boottaa modin bios tekee ainakin jotain :wink: ) eject-fixin puuttuminen et toki merkitse suoraan modin toimimattomuutta.
Ei toiminut eject fix. Vaihoin se nkovon uudelleen ja antoi vähän aikaa 5 kun paneelin valo oli oranssi. mut sit anto kaikilla käynistyksillä 13,14,16.
Tuli näin mieleen..
Oma vanha Aladdin Advance+ modini sisälsi ainakin Xecuter2 biosin jonka vikailmoitusnäkymää oli muokattu. Tämän huomaa helpoiten siitä että virhenumero on ympyröity ja sitä taisi osoittaa nuolikin. Siinä siis selvä merkki modin toimivuudesta. Olitkos testannut alkuperäisiä pelejä?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.