PDA

Näytä koko versio : Ongelmiako Sonyn PSP laitteessa?

Shadown
24.03.2005, 11:01
Sonyn vastaisena henkilönä olen hiukan teille "rakkaat" kävijäni tuonnut esille mitä sontaa ostat, jos ostat Sonyn PSP:n. :twisted:

Joitakin juttuja en sen kummemmin jaksanut lukea, pääasia että linkki on vienyt noille paikasta, jossa laitetta on haukuttu.

http://engadget.com/entry/1234000120023713/
http://www.gamespot.com/news/2005/01/24/news_6116985.html

Ja kaikkein hauskin on tämä, jossa kasetti lentää koneesta sitä hitusen taivutellessa. Ilmiö on nimeltään UMD-ninjatähti.

www.asahi-net.or.jp/~cf6y-oot/umd/fly_004.avi

Jabe
24.03.2005, 14:08
juu, olishan se hyvä tehdä sellasia laitteita mitkä toimii.
ymmärsinköhän tosta ekasta oikein, ilmakuplia ja likaa näytön SISÄLLÄ :shock:

Ultor
25.03.2005, 16:51
Sonyn vastaisena henkilönä olen hiukan teille "rakkaat" kävijäni tuonnut esille mitä sontaa ostat, jos ostat Sonyn PSP:n. :twisted:
En oo ostamassa :)

Ainut syy miksi hommata PS2 on GT:t. Itse ainakin ostin GT4 takia koko koneen. Kai sillä tietysi nyt muutakin voi pelata, kun se kerta jo löytyy, mutta en kyllä muuten konetta ostaisi. Onhan se tietysti mukava pelata GTA: SA:ta puolivuotta ennen PC:tä.

Tosin luultavasti saavat jo korjattua suurimmat lastentaudit ennen eurooppa-julkaisua. Tai mikäs siinä, mukavahan se on nauraa kavereille, kun hajoo käsiin :)

Toisekseen en oikein edes ymmärrä tuollaisia "käsikonsoleita". Itse en ainakaan kehtaisi pelata tuollaisella esim. junassa, kännykänkin räpläys on jo sellaista, ettei sitä viitsi harrastaa. Kotona tuolla ei tee mitään, kun on parempiakin laitteita ja automatkat tulee itse ajeltua, niin silloinkaan ei voi pelata (jaa ei vai :)). Toisekseen tuollaisesta kahden gramman kasasta paskaa pitäisi maksaa uuden XBoxin hinta! No ei ne oo hulluja jotka pyytää, vaan ne jotka maksaa. Tietysti Boxin hinta on tullut alas julkaisusta jo paljon, ja niin tuokin tulee, mutta mielestäni yli 100e menevät "käsipelikoneet" on jo liian arvokkaita. Vaikka noita kehtaisi käyttää julkisilla paikoilla, niin siltikin tulee niin vähän matkusteltua, ettei tuota tulisi käytettyä, kuin kerran pari kuussa maksimissaan. Aika kallista hupia, mutta nykyään vanhemmat tahtoo ostaa lapsilleen vaikka mitä. Ei mulle vaan aikoinaan, kaikki rahat piti ansaita töissä käymällä, viikkorahaakaan maksettu... *jatkaa tilittämistä*

Shadown
25.03.2005, 17:49
Sen verran mainittakoon tuohon lastentautien korjaukseen, ettei Sony kait ainakaan tuohon kasetinlentoon aio panostaa.

Ultor
25.03.2005, 23:48
Sen verran mainittakoon tuohon lastentautien korjaukseen, ettei Sony kait ainakaan tuohon kasetinlentoon aio panostaa.
Se on sitten mukava katsella junassa ihmisiä jotka kirjoilevat, kun kasetit lentelee mäelle :)

Shadown
29.03.2005, 02:31
Nyt Sony on keksinyt jopa päivitykset uuteen PSP-laitteeseensa.
Eli uusin softa on versioltaan 1.5

Hauskinta on, ettei sen vertaa viitsitä, että olisi ääkköset sun muut erikoismerkit edes uusimmassa softassa.

Yleensäkin "käyttiksen" päivitys kuvastaa huonosti tehdystä laitteesta.
Ainakin jos kyseessä on konsoli. Ymmärrän vielä jos päivitys tuo aivan uusia ominaisuuksia, mutta tämä päivitys tuo suoranaisia korjauksia vanhaan.
Myöskin päivityksien tuominen konsoleihin on häpeällistä.
Mielestäni olemme tulossa siihen pisteeseen, mitä pelkäänkin.
Eli pian uuden pelin ostaminen jopa konsoliin vaatii koneen päivitystä.
Tästä ei ole enään pitkämatka suoranaisen rautapuolen pävityksiin.

Hauskinta on, ettei tätä todellisuuttaa tajua niin pelien arvostelijat, kuin myöskään itse pelaajat.

Joku viellä jaksaa jauhaa, ettei teollisuus luo tarpeita ihmisille?
Ja kukahan haluaa Kuningakuluttajan tietojen mukaisia myrkyllisiä pesuaineita? Tuskin kukaan.

Ramirez
29.03.2005, 02:41
njuu itse pidän konsoleista sen takia ettei tartte uutta rautaa niihin ostella, mutta sittenkun joutuu konsoliin ostamaan näytönohjainta yms. että pystyy uutta peliä pelaamaan niin saa sellaset laitteet jäädä kaupanhyllylle..

niin ja itse aiheeseen Sonyn laitteet on mun mielestä täyttä pa**aa :P

Shadown
29.03.2005, 02:45
Aiheeseen ja aiheeseen.
PSP on oma silmätikkuni, jonka varjolla voi arvostella mun mielestäni kaikkee huonoa. :twisted:

varvaz
29.03.2005, 09:12
"Ostajien valitusten mukaan laitteen näytöistä löytyy kuvapisteitä, jotka ovat pysyvästi kirkkaita tai mustia. Sonyn mukaan kyseessä on kuitenkin normaali lcd-näytön ilmiö, eikä varsinainen vika. Eräiden arvioiden mukaan tällaisia näyttöjä on noin joka toisessa laitteessa. Sony suosittelee että pelaaja kokeilee konsolia viikon tai pari, mutta mikäli kuvapisteet häiritsevät liikaa, laite vaihdetaan takuun mukaisesti. "

Shadown
29.03.2005, 11:04
Täytyy muistaa, ettei Sony heti halunnut korjata tilannetta. Myöskin täytyy muistaa, ettei Sony aio tuolle kasettien lentämiselle tehdä kait vielläkään mitään.

Myöskin täytyy muistaa, ettei minun 17" LCD-näytössä ole vastaavia ongelmia, saatika missään muussakaan LCD-näytössä. Mukaanlukien uudenkarhea Nintendo DS.

Joten muistettavaa on.

varvaz
29.03.2005, 11:13
Juu, vähän kyllä ihmetyttää tuo sonyn asenne... Niillä on ollu varmaan jumalaton kiire tota vehjettä suunnitelles, nii ne on vaan päättäny nakata koneen markkinoille menkööt-periaatteella. Mä oon tullu siihen tulokseen et ainoa kunnon portable on N-gage classicci, sillä ainaki voi kikkailla 8)

Shadown
29.03.2005, 11:22
Kovasti tosissaan kehuvat vanhempaa Kakea.
Mutta luulen, että tälle uudelle Nintendon DS:llä myöskin tippuu kaikkea mahista. Ainakin mahdollisuudet ovat melko hyvät.
Tietysti PSP on myöskin kaikkineen hyvä pohja kaikelle. Tosin kaikkien vikojensa kautta saattaa jäädä DS:n varjoon.
Myöskin kosketusnäyttö on aivan mieletön keksintö. Ihmettelen ettei aiemmin ole moista mihinkään tungettu.

varvaz
29.03.2005, 12:53
Juu, ei tuo ds pahemmalta tuntunu, kävin viikonloppuna kikkailemas sellaisella anttilassa. Grafiikka oli siistin näköistä ja äänet oli hyvät, jopa kontrollit oli hyvät. MUTTA, se kahden näytön sydeemi sukkaa pahasti. Ihan sama vaikka se toinen näyttö olisi korvattu esim. touchpadillä, koska ei siitä toista näyttöä tule ikinä katsottua.

Shadown
29.03.2005, 13:01
En tiedä mitä pelejä olet pelannut, mutta metitäänpäs uudestaan.
Ensinnäkin kosketusnäyttö tuo "rajattoman" määrän näppäimiä laitteelle. Pelistä riippuen. Jos näyttöä käytetään esim. ohjaamiseen, niin miksi sitä nyt pitäisikään katsoa? Taasen jos peli perustuu palikoiden siirtoon kynällä, sitä varmasti katsotaan, eikö?

Joten näytön "katsominen" riippuu pelistä.

PC-ToN
29.03.2005, 14:23
Joten näytön "katsominen" riippuu pelistä.Pitää paikkansa. Itse testasin Medroid Primeä ja eipä tuota näyttöä paljoa tullut vilkuiltua. Pelattavuus voitti tosin padin mennen tullen. Jos kyseessä olisi tavanomainen kannettavista tuttu touchpadi niin tuskin fps-pelien pelaus sujuisi noin helposti. Vielä kun olisi ollut jokin peli jossa saa jotain raapustaa/piirtää. NFSU:ssa voi kuulemma tehdä omat maalaukset, joten kynä sopii mainiosti :wink: