Näytä koko versio : PSP DosBoxin käyttö
1. Lataa PSP DosBox http://psp-news.dcemu.co.uk/files/PSP_Dosbox.zip
2. Pura ja laita se GAME150 tai GAME ( jos sinulla on 1.50 ) kansioon
3. Hanki joku dossi peli. Käytetään esimerkkinä Lotus 3:sta. Sen kansiossa on kolme tiedostoa. Ota nämä tiedostot ( pelkät tiedostot, ei kansiota ) ja siirrä
ne psp:n muistikortille kansioon PSP.
4. Nyt avaa DosBox. Ohjelma mounttaa automaattisesti tuon PSP kansion joten sinun ei tarvitse mountata sitä itse.
5. Kirjoita C:/, ja nyt dosbox "on PSP kansion sisällä". Nyt sinun tarvitsee vain kirjoittaa pelin nimi ilman tiedostopäätettä ( .exe eli tässä tapauksessa LOTUS ) ja eikun pelaamaan.
Itse asiassa ohjelmalla ei tee mitään koska se on niin hidas ja laginen mutta kun oli niin paljon innokkaita kokeilijoita ja kyselijöitä niin pitihän tälläinen opas pyöräyttää.
Toimii.
Tehtäisiinkö lista mitä tuolla saa päälle?
Ainakaan Liero v.1.33 ei toimi, kun se lataa ja sitten sanoo ''Error to error: CPU : GRP5 : Illegal Call 7''
Whatta! Jaa että Dosboxikin ollaan jo saatu portattua PSP:lle? Mahtavaa :D Voi että mikä nostalgiapaukku taas... ensin PSX-emulaattori ja nyt tämä.
EDIT: Ai, luin nyt vasta tuon aloitusviestin lopussa olleen tekstin. Mutta toivotaan että tämänkin kehitys jatkuu.
Tuota ei ole kehitetty pitkään aikaan eli tuskin tulee kehittymään.
Mikä ohjelma tämä on/mitä tällä tekee
Ja kaikille tiedoksi että PSPDosboxista on tullut uusi versio, joka pyörittää paljon enemmän pelejä ja ohjelmia ja vieläpä paljon nopeammin! Itse ainakin pystyin ihan ok:sti pelaamaan Lotus3:sta tällä uusimmalla versiolla. (linkkiä ei kyllä oo nyt mutta löytyy pspupdatesista)
Jos näppäimet eivät ole ihan selvät niin tässä olisi kuva josta näkee miten saa kirjoitettua tietyn merkin.
Mm, minusta ajatus lierosta ja PSP:stä on loistava, muttei kovin käytännöllinen ellei nappuloita remappaa..
Liero 1.33 toimi!, mutta Liero Extreme taitaa olla liian raskas psp:lle!
Pientä temppuilua tuo 1.33 tarvii ja tässä siitä ohje.
Aluksi pieni ongelma joka liittyy näppäimiin ja joka aihutta ongelmia mm. Kaivaminen tapahtuu pitämällä vasen pohjassa ja painellaa oikealle. Noh, PSP:n nuoli näppäimillä ei voi tehdä tuota temppua että painetaan yhtä aikaa vasemmalle ja oikealle. Tämän takia on parempi asettaa liikkuminen kuvio näppäimille ja muut nuolille. Lisäksi on huomioitava että ninja köyden ampuminen tapahtuu painamalla aseen vaihtoa ja hyppyä eli ne ei voi olla nuoli näppämissä vastakkaiset napit. Päätä lopuksi itse minkälaiset näppäimet laitat.
Sitten pikaohjeeseen!
Tee lieron kansioon tiedosto start.bat, vaikka muistiolla. (Avaa muisti ja tallenna hakemistoon tolla nimellä.)
Kopioi tämä koodi tiedostoon.
@ECHO OFF
INPUTMAP triangle up
INPUTMAP circle right
INPUTMAP cross down
INPUTMAP sqaure left
INPUTMAP down lctrl
INPUTMAP up lalt
INPUTMAP left lshift
INPUTMAP right space
INPUTMAP ltrigger s
INPUTMAP rtrigger l
INPUTMAP start enter
INPUTMAP select esc
INPUTMAP exec liero /n /S2
Nämä on suuntaa antavat näppäimet ja tarkemmin näppäimet on parempi asettaa lieron omista asetuksista!
Tämä koodi asettaa näppäimet oikeiksi ja käynnistää pelin ilman ääni ja frameskipin kakkosena (nopeuttaa). Ääniä ei voi pitää päällä, koska DosBox ei tue sitä äänen toistoa mitä liero käyttää. Nyt DosBoxissa käynnistä Start.bat, niin toimii ja aseta.
Peli toimii, mutta ei kauhean sulavasti.
Ihan käyttökelpoinen sovellus. Mun mielestä olis kyl hyvä juttu, jos joku osais tehä tosta Lierosta ihan EBOOT.PBP-version suoraan 1.50:lle / customeille.
pystyisikös tuota joystickiä mappaamaan, ylös,alas,oikea,vasen nappulaksi? Kun MasoHockeyManageriä on hieman vaikea pelata kun tarvitsisi kirjoittaakin.
Tee pelin kansioon bat tiedosto(vaikka start.bat), johon kirjoita tähän tyyliin.
Ensiksi:
@ECHO OFF
Sitten nappien uudelleen asettelu tällä tyyliin:
INPUTMAP [psp:n nappi] [näppäimistön nappi]
Sitten lopuksi pelin käynnistys:
INPUTMAP exec [pelin exe tiedoston nimi (voidaan kirjoitttaa myös ilman exe päätettä)]
Sitten käynnistät pelin tällä bat tiedostolla. Ei ole yhtään vaikeeta! :D
Sain toimimaan, mutta en saanut mhmää toimimaan :( .
Joku listaus voitaisiin tehdä peleistä jotka toimivat.
Itse hankin ohjelman jo aikaa sitten ja yritin windows 3.1:tä ja 5.1:tä asentaa tuohon :D.
Ihan hycin se asennusohjelma lähti käyntiin ja se loi tarvittavat kansiot, mutta kaatui erroriin jossa luki jotain "Wrong PCI code".
Onnistuuko dosboxin laitto ilman sitä psp:n kaapelia. siis pelkällä muistikortilla
No jos sulta sattuu löytymään muistikortin lukija tietokoneeseen niin sillä varmaan.
HarriHaarukka
19.01.2008, 22:05
Muuten kyllä näyttää ihan hyvältä mutta kun ei pääse edes kokeilemaan, koska tuossa on joku ihmeellinen kirjotussysteemi jota ei osaa käyttää. :(
Uusi versio 0.71 tuli pitkän tauon jälkeen . :P psp llä kirjoitan, joten en jaksa linkkiä laittaa
No niin nyt lähti mhm:kin käyntiin. Pystyykös tässä vaihtamaan näppäin layoutteja lennossa, koska tarvisisin kirjaimia ja nuolia. Apua otetaan vastaan.
Laitan tähän tuon näppäin systeemin.
http://img110.imageshack.us/img110/5901/keygroup1qwertyblackhe3.gif
Kun yritän pistää päälle, tulee aloitus (PSP logo) ja sen jälkeen ilmoitus jossa lukee:
The game could not be started.
Kun yritän pistää päälle, tulee aloitus (PSP logo) ja sen jälkeen ilmoitus jossa lukee: The game could not be started.
katso Recovery valikosta että onko sinulla 1.50 kernel päällä.
Elikkä boottaa psp ja kun käynnistät uudelleen niin pidä R-nappulaa pohjassa muutaman sekunnin ajan.
original
24.04.2008, 17:09
Käyttäsitkö giga sitä muokkaa nappulaa. Ei tuplapostauksia.
pitäiskö ton uudemman version asennus olla samanlaine ku tän vanhan? ku mulla ei ainakaa toiminu?
paperbox
02.06.2008, 19:11
Kun yritän käynnistää windows 3.1 dosboxilla niin siihen saakka menee hyvin kun se käskee kirjoittamaan jonkun tiedoston nimen.Eli pitäisikö minun kirjoittaa siihen että win3.1 tai windows 3.1 tai jotain sinne päin?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.