PDA

Näytä koko versio : Windows 95 PSP:lle.

Jarpsa
02.01.2007, 04:43
Näin alkuun Big Fat F'N Warning Suomensin suoraan oppaan eli en ole kokeillut (Vielä) eli on oman vastuusi varassa toimiiko tämä vai ei. Tämän oppaan pitäisi toimia mutta en voi luvata.
Asioita joita sinulla on oltava ennenkuin aloitat ohjeen lukemisen!
+256 MB muistitikku tai isompi.
+CD-ROM kopio Windows 95.
+Vapaata aikaa.
+Windows 98 ja Windows 2000 eivät ole varsinaisesti tuettuja, En ole kokeillut sillä minulla on vain 256MB muistitikku.

Ebootit.
1.5: Mene http://mgshl.250free.com/ ja lataa "bochs15eboot.rar"
1.0: http://www.hacker.co.il/psp/bochs/bochspsp.zip
Tuolta mghsl:ästä saa myös kokonaista pakettia jossa on kopiot Win 95 levyistä mutta suoraa linkkiä ei tipu laillisuus syistä (Saa kysyä tiedoston nimeä PM:änä.).

Itse ohje.
1. Pura tiedosto jonka latasit ja mene Bochs kansioon ja avaa bximage.exe. Paina enter:iä kerran Ja sitten laita määrä megatavuja joita sinä haluat virtuaalisen .img muistin olevan. (Minä laitoin omani 192 MB, Sen täytyy olla yli 150 MB minimi asennukseen) Paina enter:iä kerran tallentaaksesi se c.img:nä. (Niin sinä haluat sen tallennettavan) Näet jotain tietoja annettuna sinulle tässä muodossa:
cyl=***
heads=**
sectors per track=**
Kirjoita se ylös tai kirjoita se Notepad:illä, Tarvitset sitä myöhemmin. Kun ohjelma on lopettanut c.img:n tekemisen, sulje ohjelma ja siirrä sinun vasta luomasi c.img tiedosto bochsrc alikansioon.

2. Mene bochsrc alikansioon ja avaa tiedosto nimeltä "bochsrc" notepad:illä, Ota tiedot jotka kirjoitit viimekerralla ja vaihda rivi "diskc: file=c.img, cyl=390, heads=16, spt=63" tiedoilla jotka sain tehdessäsi omaa .img tiedostoa. (sattumalta jos olet saanut:
cyl=333
heads=11
sectors per track=99
Rivi menisi "diskc: file=c.img, cyl=333, heads=11, spt=99")

3. Aseta Windows 95 levy ja avaa w95.bat (bochsrc alikansiossa) ja valitse ensimmäinen vaihtoehto DOS ikkunassa. (Aika menee erittäin nopeasti, Mutta se on ensimmäinen vaihtoehto joten anna ajan mennä loppuun) Odota kunnes näet A:\> sitten kirjoita "fdisk" ja paina enter:iä. Paina enter:iä kolmesti sitten paina Esc:iä kolmesti. Sulje DOS ikkuna ja avaa w95.bat uudestaan. Odota että se lataa ja sitten kirjoita "format c:" sitten paina "y" sitten paina enter. Kun ohjelma kysyy sinulta volume label:ia, Paina enter none:n kohdalla. Nyt kirjoita "setup /is" ja paina enter. (Paina F12, se mahdollistaa hiirellä painaminen asennuksessa).

4.Sinä joudut editoimaan bochsrc.bxrc tiedostoa uudestaan, tälläkertaa vaihda "boot: a", "boot: c":ksi. Käynnistä w95.bat uudestaan. Nyt, mene käynnistä valikkoon ja sammuta Windows 95 ja käynnistä Windows 95 uudestaan. (Mene läpi asetus vaiheet jotta sinun ei tarvitse PSP:lläsi sammuta sitten bochs emulaattori. Sinun c.img on nyt valmis, Kopioi se mihin vain PSP:ssäsi. (Oletan että sinulla on bochs asennettuna oikein PSP:ssäsi .)

5. ÄLÄ TALLENNA CONFIGURATION TIEDOSTON PÄÄLLE JOTA KÄYTIT, SE EI TULE TOIMIMAAN. KÄYTÄ MINUN MIELUMMIN.
Mene http://mgshl.250free.com/ ja lataa "bochsrc.bxrc". Avaa tiedosto jonka juuri latasit notepad:issä ja ja vaihda "ata0-master: type=disk, path="ms0:/VM/c.img", cylinders=390, heads=16, spt=63" siihen jonka sait aikaisemmin. (Laita juuri editoimasi "bochsrc.bxrc" tiedosto VM kansioon PSP:ssäsi, ja editoi se vaihtamaan alueet niihin missä sinun bios ja sinun c.img jos ne ovat eri alueilla.)

6. Käynnistä Botchs ja toivo että et mokannut missään kohtaa.

Minä Suomensin ohjeen toisen ohjeen pohjalta jonka näet täältä (http://forums.qj.net/f-psp-homebrew-and-hacks-help-21/t-win95-the-most-simplified-guide-you-can-get-11919.html): ja tuon alkuperäisen kirjoittaja oli kirjoittanut sen tämän (http://www.multi.fi/~sgronroo/bochs/bochstut.htm) pohjalta. Toistan vielä että minä Suomensin tuon suoraan (Muokaten jopa simppelimmäksi) eli en ole itse kokeillut mutta saatan kokeilla toimiiko tuo 3.02 OE-B:ssä Game150 kautta. Suomensin tuon täysin itse siinä meni 1H 30 min joten kunnioitus tai edes pieni kiitos ei olisi pahitteeksi. Tämän saa jakaa muillekkin foorumeille mutta siitä on annettava täysi kunnia minulle. Tässä saattaa olla joitain pieniä virheitä mutta jos joku huomaa virheen PM:ää tai viestiä että minä voin korjata.
Joillain sanoilla on monia tarkoituksia englannissa joten käyttäkää loogista ajattelua sillä tämä on vielä täysin hiomaton ja raaka teksti

Lippi
02.01.2007, 04:49
Mielenkiintoinen yhdistelmä :p psp ja windows. Taitaa mulle riittää aluksi pelkkä windows-taustakuva psp:ssä, saa näyttämään windowsilta mutta on silti pelkkä taustakuva. Tästä olisi mielenkiintoista nähdä kuvia tai videoita.

gt78
02.01.2007, 09:53
Öö, oppaat on aina kannatettavia mutta tässä ei taida olla kysymys oppaasta siinä mielessä, kuin se yleensä käsitetään.

Eli kirjoittaja ei ole itse kokeillut oppaansa antamia ohjeita käytännössä. Tuntuu vähän siltä, että haluat jonkun muun tekevän itselleen tiiliskiven ennen kuin kokeilet?

Toistan vielä että minä Suomensin tuon suoraan (Muokaten jopa simppelimmäksi) eli en ole itse kokeillut mutta saatan kokeilla toimiiko tuo 3.02 OE-B:ssä Game150 kautta. Suomensin tuon täysin itse siinä meni 1H 30 min joten kunnioitus tai edes pieni kiitos ei olisi pahitteeksi. Tämän saa jakaa muillekkin foorumeille mutta siitä on annettava täysi kunnia minulle

Vaatimattomuutesi copy-pasten käytöstä vetää sanattomaksi. Hirmu respektit vaan sinne. Oikeasti näitä "oppaita" ei siis tulisi kääntää hätäisesti netistä ihan vaan sen takia, että pääsee tänne pätemään. On nähty jo kebabit ja nyt tämä. Tarkoitan vain sitä että sinun kirjoittajana tulisi pystyä seisomaan tekstisi takana.

Kertokaa kommentteja toimiiko/eikö, ne jotka uskaltavat kokeilla :)

ISO-B
02.01.2007, 10:28
Olisihan se hauska nähdä windows psp:ssä mutta toisaalta ei sitä Blue screeniä jaksa kaikkialla katsoa. Enkä usko että se edes kovin kätevää, mutta sitten kun joku on testannut niin voisin ehkä itsekin testata. Mielen kiintoinen yhdistelmä. 8)

Conker
02.01.2007, 12:45
En oikein tajunnut, että mistä voi kysyä tuon Windows 95:n CD:tä PM:änä?
Voisinhan pyytää valmiiksi PSP:lle muokattua versiota tuolta joka tuon oppaan on tehnyt englanniksi.

gt78
02.01.2007, 16:41
Voisinhan pyytää valmiiksi PSP:lle muokattua versiota tuolta joka tuon oppaan on tehnyt englanniksi.

Niih, mut sitte joku ei olis saanut tästä valtavasta käännöstyöstään sitä arvostusta, joka nyt hänelle tulee PSP-plazan kautta :D no lol.

Jarpsa
02.01.2007, 19:08
Conker niitä cd:itä voi siis pyytää minulta. Siinä tekstissä oli linkki niihin mutta kyseessä on laiton toimenpide niin päätin poistaa sen linkin.

Voisinhan pyytää valmiiksi PSP:lle muokattua versiota tuolta joka tuon oppaan on tehnyt englanniksi
En usko että antaisi. Miksi muuten hän olisi tehnyt oppaan?

Tarkoitan vain sitä että sinun kirjoittajana tulisi pystyä seisomaan tekstisi takana
Eli sinä voisit lahjoioittaa PC:n? Olin ajatellut kokeilla mutta tuossa tekstissä vaadittiin bximage.exe:n käyttöä jonka en usko toimivan Mac:issä.

Conker
06.01.2007, 12:56
Jarpsa.
Taisit ymmärtää asian vähän väärin, sillä siinä tekstissä jonka suomensit ei ollut sanaakaa, että ''minulta saatte Windows 95:n CD:n kopion''.

Jarpsa
06.01.2007, 14:56
Hmph sitten käsitin väärin kun siinä mainittiin jotain laillisuudesta.

Jaksary
06.01.2007, 15:19
Hei pojat ja tytöt. Btw tosta mäcistä. emuloi windowssia ja avaa .exe. loistava emulaattori macille on nimeltaan Q. Q :n saa googlella, se emuloi: dos, win3.0, 3.1, NT, -95, -98, 2k, 2kME.

Jarpsa
07.01.2007, 04:18
Juu mutta jos minä joskus haluan Windowsia käyttää käytän Bootcamp:ia.

Conker
07.01.2007, 22:02
2. Mene bochsrc alikansioon ja avaa tiedosto nimeltä "bochsrc" notepad:illä, Ota tiedot jotka kirjoitit viimekerralla ja vaihda rivi "diskc: file=c.img, cyl=390, heads=16, spt=63" tiedoilla jotka sain tehdessäsi omaa .img tiedostoa. (sattumalta jos olet saanut:
cyl=333
heads=11
sectors per track=99
Rivi menisi "diskc: file=c.img, cyl=333, heads=11, spt=99")

Eli mihin tiedostoon nuo arvot pitää vaihtaa?

Jarpsa
08.01.2007, 02:42
Siihen Bochsrc.bxrc.

Conker
08.01.2007, 15:12
Harmi kun en omista Windows 95:ta, vaan XP:een...
Ainut vika tuossa oppaassa on, ettet kerro mistä tämän (http://mgshl.250free.com/Bochs.zip) Bochs.zip tiedoston saa.
Eli sekin tarvitaan, jota voidaan tämä asentaa ja sinä taisit poistaa sen suomennoksesta, koska et tiennyt että se ei sisällä Windpws 95:ta, vaan sillä muunnetaan se PSP:lle.

Eli et suomentanut tätä:
Go to http://mgshl.250free.com/ and download the file "Bochs.zip"
Ja minunmielestäni tuossa lauseessa ei puhuttu mitään laillisuudesta.

Jarpsa
08.01.2007, 15:34
The Package.
Go to http://mgshl.250free.com/ and download the file "Bochs.zip". Or on PSPUpdates
This file contains floppy disk images (Legal mind you) and bochs 1.2.1 (I know, it's not the latest version but it gets the job done with you doing less)
Tuossa sanotaan "This file contains floppy disk images".

Conker
08.01.2007, 17:19
En sitten tiedä mitä se meinaa.

21.04.2007, 22:02
onko siis kukaan saanut tätä toimii?

aaltzi
22.04.2007, 22:56
Meinaan kokeilla tätä. Voi olla että ei toimi 3.03 oe-c:ssä

PESJesse
23.04.2007, 07:34
Haha aaltzi, meikän rinnakkaisluokkalainen. :D Kerro sitten miten toimi.

aaltzi
23.04.2007, 07:40
anteeksi tyhmyytt'ni mutta. miten saan ton "format c:" tehtyä tolla ohjelmallakun ei tuppaa toimimaan kaksoispiste

PESJesse
23.04.2007, 07:43
Lataa shortkeys lite vaikkapa... se on ohjelma, millä pystyy floodata, mutta myös käyttää esim tällaista toimintoa:

Teet sellaisen shortkeyn, että kun kirjoitat vaikkapa qqq niin se tekee kaksoispisteen.

aaltzi
23.04.2007, 07:57
tuo shortkeys lite toimii hyvin mutta silti tulee > vaikka painan : kertokaa nyt mikä on minun ongelmani kun en vaan osaa T:NOOB

Jamboo
11.09.2007, 16:35
Neuvoks vaa et se setup /is saattaa olla myös asenna /is.. ite mietin 2 päivää et miten sen saa toimii sit tajusin. :)

Jamboo
11.09.2007, 16:38
tuo shortkeys lite toimii hyvin mutta silti tulee > vaikka painan : kertokaa nyt mikä on minun ongelmani kun en vaan osaa T:NOOB

jos painat shift + . tulee > vai oliks se <? kokeile painaa shift + ö. :D Mul ainaki toimii iha hyvin

kolommone
13.09.2007, 20:13
yritin kyllä tätä mutta eipä oikein onnistunut jäi siihen winukan muokkaa miseen evotan tai jotain eivaan onnistu joten voisiko joku kiltti tehdä valmiit tiedostot että ne vaan ladattaisiin ja lyötäisiin psp:hen ja sitte pääsis koitettelemaan winukkaa psp:llä :D

enkä myöskään omista floppy disk asemaa jota tässä tarvitsee.

Jamboo
19.09.2007, 19:12
Mä oon yrittäny 2 kertaa. Aina kun se tarkistaa laitteistoo ni tilettää.

Ja se laitteiston tarkistus on asennuksen viiminen vaihe. :P

J.R
10.02.2008, 11:21
Voisko joku antaa psp:lle valmiiksi muokatun windows 95 sen. En saa millään toimimaan. Ja jos tohon tarvii levyke aseman niin mul ei ole semmosta. Voi laittaa YV:tä tai auttaa mesessä: juho.ranta@hotmail.com kiitos jo etukäteen T.osaamaton

T-Man
10.02.2008, 15:04
J.R tämä win95 toimii psp:ssä niin hitaasti ja huonosti, että sinuna antaisin olla. Ajantuhlausta.

J.R
10.02.2008, 15:06
Ajattelin vain että olis voinu kokeilla.

Poim1n
09.04.2008, 00:39
saiko tuota kukaan ikinä toimimaan??

mulla ei ainakaan vaivaa ollut kun laitoin 3 kansiota kortille ja nyt on windows 95 pespissä :D

paperbox
09.04.2008, 16:54
Toimiiko windows95 tavallisella 1.50 firmwarella?

juigelis
09.04.2008, 18:32
ei kannata edes koittaa, hidas ja epävakaa. :D

paperbox
10.04.2008, 14:29
Toimiiko windows95 tavallisella 1.50 firmwarella?
Niin,toimiiko tavallisella 1.50 firmwarella vai tarviiko 1.50 kernel tai jotain sinne päin?

Vepa
13.04.2008, 20:27
eli ei siis toimi FW 3.95?

paperbox
06.05.2008, 20:00
Toimiiko windows95 3.80M33-5 firmwarella?

Poim1n
09.05.2008, 14:09
no kokeilkaa! -.-

paperbox
11.05.2008, 17:57
Miksi en saa windows 95 toimimaan vaikka games kansioon tulee launcher.Ja kun käynnistän sen niin on vähän aikaa musta ruutu ja sitten se tulee takaisin normaaliin valikkoon.

paperbox
13.05.2008, 16:03
Voisiko joku kertoa miksi en saa sitä toimimaan.Olen tarkistanut että 1.50 kernel on päällä.

smuli
01.06.2008, 18:23
3. Aseta Windows 95 levy ja avaa w95.bat (bochsrc alikansiossa) ja valitse ensimmäinen vaihtoehto DOS ikkunassa. (Aika menee erittäin nopeasti, Mutta se on ensimmäinen vaihtoehto joten anna ajan mennä loppuun) Odota kunnes näet A:\> sitten kirjoita "fdisk" ja paina enter:iä. Paina enter:iä kolmesti sitten paina Esc:iä kolmesti. Sulje DOS ikkuna ja avaa w95.bat uudestaan. Odota että se lataa ja sitten kirjoita "format c:" sitten paina "y" sitten paina enter. Kun ohjelma kysyy sinulta volume label:ia, Paina enter none:n kohdalla. Nyt kirjoita "setup /is" ja paina enter. (Paina F12, se mahdollistaa hiirellä painaminen asennuksessa).
eikös se "format c:" poista kaikki tiedostot c:stä:confused::confused::confused:

DatsuniG
06.08.2008, 19:26
Nostelempa vähän tätä aihetta. Sain ainakin emuloitua Windows 98 omalla tietokoneellani:

http://i237.photobucket.com/albums/ff218/DatsuniG/bochs.png

Heti kun saan näyttöni kuntoon niin kerron kokemuksia Windowsin käytöstä PSP:llä :P

dobe
06.08.2008, 21:46
eikös se "format c:" poista kaikki tiedostot c:stä:confused::confused::confused:

Kyllähän se poistaa, tosin tuossa tapauksessa tuo format C: viittaa fdiskillä tehtyyn bochsrc alla pyörivään osioon, eikä koko kiintolevyyn. Osion luonnin jälkeen levy tulee alustaa jotta sinne kyetään tallentamaan tiedostoja, aivan kuin oikeankin tietokoneen levy pitää osioida ja alustaa jotta tiedostojen tallennus on mahdollista.

DatsuniG
07.08.2008, 20:54
Nonniin tässä se nyt on:

http://i237.photobucket.com/albums/ff218/DatsuniG/CIMG3119.jpg