PDA

Näytä koko versio : Tekstitykset videoon ja sitten dvdlle.

Nielsen
22.12.2006, 15:24
Eli ostin uuden dvd aseman ja tarvisin apua miten saan tekstitykset suoraan videoon mukaan. Ohjeita tulemaan, koska apu olisi nyt poikaa.

Nikkis
22.12.2006, 17:52
Minä osaan, tuun joku päivä näyttään. Ja muille joilla on sama ongelma, menkää www.nefernetti.com (http://www.nefernetti.com) sieltä löytyy ohje.

Conker
04.02.2007, 20:44
Minulla on japaninkielinen, avi muotoinen elokuva, jossa on valmiiksi poltettuna itse kuvaan englanninkieliset tekstit.
Saisinko tuohon päälle sitten vielä suomenkielisiä tekstejä, jotkta minulta jo erikseen löytyykin.
Ainakin TV2:lla tulee usein dokumenttaje, joissa on valmiiksi esim. Ruosi tekstit, mutta tekstitv:ltä saa sitten siihen päälle suomenkieliset tektitykset, joissa on taustalla reilusti mustaa, jotta ruostalaiset tekstit eivät näy.
Kun en oikein tiedä kuinka saisin tehtyä tämän mustan palkin englanninkielisen tektin päälle, jotta saan sitten suomi tekstit siihen mustan palkin päälle?
Edit: Löysinkin videosta jo version, jossa ei ollut valmiina tekstiystä.

ISO-B
05.02.2007, 07:49
Jos video on valmiiksi oikeassa muodossa ja tekstit erikseen niin DVDSanta:lla on helppo laittaa ne yhteen ja levylle.

tatti
16.05.2007, 23:45
Laita videon nimeksi esim. "Nalle Puh 2" ja tekstityksen nimeksi "Nalle Puh 2(.sub/.srt)"
Näin monet playerit kaynnistävät teksitykset automaattisesti kun ne ovat saman nimisiä ja ovat samassa kansiossa ja jos haluat pitää paikat siistinä voit piilottaa tekstityksen!!

ISO-B
17.05.2007, 07:50
Onko tämä siis tietokoneen DVD-asema vai ihan erillinen DVD soitin?

Tonzar
18.05.2007, 00:06
Tekstitykset on helppo sujauttaa videoon VirtualDubilla. Eli kyseessä on taas se kuuluisa ilmainen videonmuokkausohjelma kaikkeen perus-säätämiseen (mitään varsinaisia efektejä sillä ei saa aikaan). Ei tarvitse muuta kuin avata ohjelmalla video johon haluaa tekstit, ottaa Filters-ikkunasta Subtitles ja hakee siihen haluamansa tekstitykset. Tekstitykset voi ajastaa Subtitle Workshop ohjelmalla jos niissä on jotain mätää. Lopuksi videolle valitaan sopivat koodekit ja se tallennetaan johonkin.

Laita videon nimeksi esim. "Nalle Puh 2" ja tekstityksen nimeksi "Nalle Puh 2(.sub/.srt)"
Näin monet playerit...

Tässä ei haettu takaa sitä miten ne saisi näkymään koneella vaan nimenomaan niiden liittämistä videoon, koska "teos" poltetaan myöhemmin DVD:lle.

atoni
26.05.2007, 10:04
DVDit ProHD:tä ite oon käyttäny, ihan kiitettävä softa, vaikkakin aika kalliinpuoleinen... DVDsanta on kans semmonen softa että aiai, kannattaa kokeilla :wink:

Conker
28.05.2007, 22:14
Eli pitäisi nuohin joihinkin sarjoihin, jotka ovat avi/divx tiedostoja saada kiinteäksi nuo sibut ja niin että video ei huonontuisi oikeastaan lainkaan.
Mikä olisi tähän paras ohjelma, kun VirtualDubilla en onnistunut videoita liittämään?

Jesukki
04.06.2007, 17:28
Mikä olisi hyvä soitin soittamaan tietokoneella leffoja ja niihin tekstityksiä.
Viplay ei toimi minulla. Bsplayer on vitun paska viirus ohjelma.

T-Man
04.06.2007, 21:22
Jesukki: Hanki vanhempi versio Bsplayerista, se on virus free, tai sitten VLC Player tai Media Player Classic. Nuilla oon ite pärjännyt hyvin.

drover
04.06.2007, 22:02
Media Player Classic on kyllä pätevä, ääni sille.

Szyo
20.06.2007, 18:32
Lataat FFdshow sieltä subtitles kohtaan raksi.
Laitat esim. elokuva.avi ja elokuva.sub samaan kansioon.
Ja alotat vaan polttaan Nerolla ja tekstitykset tulee mukana.Kuhan vaan katot että ffdshow on auki sielä oikeessa ala-reunassa. On muute ehkä helpon tapa.

Conker
01.07.2007, 13:46
Miten siis käynnistän tämän FFdshowin, kun se tulee tuonne alhaalle vain kun käynnistäm esim. jonkin videon.
Ei sitä erikseen taida saada päälle.

Szyo
02.07.2007, 00:37
Jep se aukeaa automaattisesti kun avaat videon.
Saa sen myös käynnistä valikostaki päälle.. :P

Conker
02.07.2007, 01:13
Mutta ei videoon tekstejä kiinnittynyt, kun DVD-asemaan levyn heitin.
Samat wanhat erittäin pienet irtotekstit sain näkymään, eikä kokoakaan saa muutettua.
Eli laitoin videon päälle ja Pauselle ja Nero Startsmathilla poltin data diskin.

Matii
02.07.2007, 10:58
Tassa teille ohjeet http://www.Freewebs.com/peini/subitdvd.htm

Conker
03.07.2007, 01:37
Minun siis pitäisi saada DivX avi tiedostooni ainoastaan tekstit poltettua kiinteiksi, koska oma DVD-asemani tekee niistä liian pienet, jos ne irrallaan olisivat.
Joten onko mitään mahdollisuutta saada jotain ohjelmaa polttamaan videon levylle mutta samalla kiinteyttämään tekstit.
Tuon Matiin antamat ohjeet olivat vähän sekavat minulle...

Matii
03.07.2007, 11:12
^Tuota parempia ohjeita ei olekkaan :shock:

Jos tarkotat Divx+subit > DVD:lle niin tässä ohje http://www.nefernetti.com/divx-xvid-dvd_lle.htm

Conker
03.07.2007, 18:39
Eikun haluan ainostaan DivX koodattuun avi videooi tekstitykset, mutten halua että ohjelma muuttaa tiedoston muotoa, esim. vobiksi, vaan haluan että video pydyy yhä avina.
Koska katson videon DVD-soittimella joka toistaa kyllä avit, mutta tekstin kokoa ei voi muuttaa.
Eli tarkoitus on saada videot tekstiin valmiiksi kiinteiksi, jotta tekstit olisivat tarpeeksi isot.
Eli Nerolla poltan lopuksi videon DVD levylle.

Conker
05.07.2007, 00:31
DVD-Santa ei polttanut tekstejä videoon.

Matii
05.07.2007, 01:26
Eikun haluan ainostaan DivX koodattuun avi videooi tekstitykset, mutten halua että ohjelma muuttaa tiedoston muotoa, esim. vobiksi, vaan haluan että video pydyy yhä avina.
Koska katson videon DVD-soittimella joka toistaa kyllä avit, mutta tekstin kokoa ei voi muuttaa.
Eli tarkoitus on saada videot tekstiin valmiiksi kiinteiksi, jotta tekstit olisivat tarpeeksi isot.
Eli Nerolla poltan lopuksi videon DVD levylle.

Nefernetissa on tuohon ohjeet.

Conker
06.07.2007, 00:33
En löytänyt.

Matii
06.07.2007, 18:28
http://www.nefernetti.com/divx-kiinteet-tekstit.htm