PDA

Näytä koko versio : F-Securen palomuuri hidastaa xFERiä ja Qwixiä

Mash
17.03.2005, 19:57
Mun uudessa F-Securessa on niin tehokas palomuuri, että vaikka mä tein sille uudet säännöt, että Xboxin liikenne on sallittu, niin xFERillä ja Qwixillä ISOn purkaminen hidastuu niin helvetisti - ainakin kuusinkertaistaa ajan. Mitä kannattais tehä? Ei viittis ottaa palomuuriakaan pois päältä.

Shadown
17.03.2005, 21:02
Yleensä palomuurissa on mahdollisuus erikseen jollekkin ohjelmalla antaa täydet "oikeudet".

F-securen ohjelmta tosin voi olla niinkin huonoja ettei pysty.

Ultor
17.03.2005, 22:59
Kokeile kerran vaikka ilman palomuuria, jolloin saat selville onko vika varsinaisesti palomuurissa. Itselläni F-Secure on toiminut moitteetta, kun ekalla kertaa tulleessa "pop upissa" salli liikenteen Qwix:lle.

PC-ToN
18.03.2005, 14:15
Järjestelmätuen piirissä työskentelevien parissa FSecuren tuotteet on todettu "yleisimmäksi ja vaarallisimmaksi virukseksi". Tuotteet tapaavat käyttää suorintintehoa ja muistia runsaasti sekä hidastavat koneen käyttökelvottomaksi. Kukapa arvaisi että virustorjunta estää dokumenttien tallentamisen ja kaataa koneen kerran tunnissa. Tämä siis ei ole ainoastaan minun mielipiteeni.

Ultor
18.03.2005, 16:19
Järjestelmätuen piirissä työskentelevien parissa FSecuren tuotteet on todettu "yleisimmäksi ja vaarallisimmaksi virukseksi". Tuotteet tapaavat käyttää suorintintehoa ja muistia runsaasti sekä hidastavat koneen käyttökelvottomaksi. Kukapa arvaisi että virustorjunta estää dokumenttien tallentamisen ja kaataa koneen kerran tunnissa. Tämä siis ei ole ainoastaan minun mielipiteeni.
Itselläni ei ole ainakaan mitään ihmeellistä haukkumista tuosta. Muistia kuluu ~10Mt suoritin tehoa ehkä 1% normaalisti. Tosin kun listää kansiota, missä on monta .exe-filua, niin silloin F-Secure kyllä hivenen rasittaa mutta ei merkittävästi. Tiedän myös jokusen kaverin, jotka käyttävät tuota, eivätkä ole ainakaan vielä vaihtaneet muuhun. Mitä itse joskus kokeilin mm. Nortonia, niin sillä ei tehnyt juuri mitään. Paljon raskaampi, kuin F-Secure, joten poistinkin sen miltei heti ja palasin tuttuun ja turvalliseen F-Secureen. Tosin makuasioista ei passaa kiistellä sano mäyräköira, kun muniansa nuoli.

Shadown
18.03.2005, 16:22
Pikku vinkki:

Nortonin AntiVirus on ainakin kahtena vuonna peräkkäin arvosteltu useissa lehdissä parhaimmaksi Virustorjunta-ohjelmaksi.
Että sen parhaimmuudesta sitten tiedä, mutta kyllä sillä varmaan edes jotain tekee?

PC-ToN
18.03.2005, 18:50
Pitää ottaa hieman takaisin :wink:

FSecure on toki hyvä kotikäyttöön. Kyseistä ohjelmaa on tullut vain vastaan koneissa joissa pitäisi käyttää VisualStudio.net:iä(muistihirviö) jonka sovellukset ajetaan käyttövalmiiksi myös testaustilanteissa. Tästähän ei FSecure oikein pidä. Tähän kun vielä lisätään debug tila niin sekasorto on valmis. Kaiken kukkuraksi FSecure esti tietokantapalvelimen käytön vaikka palomuuri oli kytkettynä pois.
Toki jotain hyvääkin siis; Fsecure pysäytti yhden troijalaisen(kouluttajan koneelta), mutta ei tietenkään pystynyt poistamaan sitä windows:in käyttöoikeuksien takia. Olisi varmaan onnistunut jos kyseessä olisi ollut WindowsMe tai vanhempi järjestelmä.
Näin siis organisaatioissa. Itse käytän kotioloissa keskitettyä Norton Internet Securityä. Torjunnan käyttöönottoa ennen koneet ovat olleet yhteydessä internetiin 24/7 noin 1½ vuotta. Virussaldo asennuksen ja skannauksen jälkeen oli yksi troijalainen joka katosi sen sileän tien.

Mash
19.03.2005, 23:21
Kokeile kerran vaikka ilman palomuuria, jolloin saat selville onko vika varsinaisesti palomuurissa. Itselläni F-Secure on toiminut moitteetta, kun ekalla kertaa tulleessa "pop upissa" salli liikenteen Qwix:lle.

Olen kokeillut ja kaikki toimii normaalisti kun palomuuri ei ole päällä. Annoin näille ohjelmille kaikki oikeudet ja sitten ne vasta toimivat todella hitaasti, mutta ilman tätä uutta sääntöä ne ei toiminu ollenkaan.

Ultor
20.03.2005, 00:22
Olen kokeillut ja kaikki toimii normaalisti kun palomuuri ei ole päällä. Annoin näille ohjelmille kaikki oikeudet ja sitten ne vasta toimivat todella hitaasti, mutta ilman tätä uutta sääntöä ne ei toiminu ollenkaan.
Itselläni nuo toimivat moitteetta. Oletkos luonut tuon säännön siis ihan tuolta: Lisäasetukset->Internet suojaus->Palomuuri->Lisää ? Jos et, niin kokeile lisätä tuonne uusi sääntö, jossa sallit vaikka kaikki ne kohdat (ei pitäisi olla hirveä tietoturvariski) ja osoitteeksi boxin osoite. Tämä saattaisi auttaa. Tosin itselläni on toiminut ilmankin.