PDA

Näytä koko versio : PS2 pitää outoa ääntä eikä pyöritä levyjä

Nikkis
15.11.2006, 18:40
Eli PS2 pitää outoa skriik! kraah! vhuus!- ääntä eikä pyöritä esimerkiksi Swap Magicia tai PS1 levyjä, eikä myöskään kunnolla kaikkia PS2 levyjä. Joten, missä vika? Auttaakohan tuohon sen luku"silmän" púhdistus semmoisella harja levyllä vai pitäsikö käyttää huollossa?

Aki
15.11.2006, 22:01
Minulla on konetta riivannut tuo sama vika. Kaikki osat käyty läpi. Ei vaan lähde pyörittämään. Kait se on sitten ostettava uusi... :?

RecTor
15.11.2006, 23:00
itselläkin silloin joskus pleikkari piti outua ääntä ja ei lukenut cd:illä olevia pelejä, mutta kun puhdistin laaserin, niin se toimi puoli vuotta ihan hyvin kunnes laaseri sanois sitten poks :roll:

Jotenka kannattaa vaikka ekana aukaista kone ja puhdistaa laaseri. Ja jos ei toimi vieläkään, niin silloin on ilmeisesti laaseri mennyt (yleinen vika kaikissa pleikoissa) Ja http://modpiiri.com auttaa tässä asiassa tai http://www.huuto.net

Nikkis
19.11.2006, 23:42
Hehee! Nyt kävikin niin ihanasti että Ps2 ei pyöritä enää mitään levyjä ja pitää vielä oudompia ääniä.... Nooh, huoltoon menee huomisen puolella vaikka saattaakin maksaa aika maltaita tuo "Paksun Pleikan" korjaus.
EDIT: Niin, ja kaiken muun lisäksi puhdistus levykään ei toiminut.
EDIT2: Ja huono onneni sen kuin jatkuu, koska vanhaan pleikkaan ei enää myydä uusia laasereita.

Aki
19.11.2006, 23:51
Voin vain toivottaa onnea... (sitä tarvitaan kokemuksen perusteella) Minä säästän aivan hulluna rahaa uuteen pleikkaan. Harmi vaan kun pitää taas kaikki modit sun muut laitattaa uusiksi. :( Eniten ottaa päähän että mitä tuossa laskeskelin niin sillä hintaa millä olen tuota yrittänyt korjailla olisi jo saanut uuden koneen. :evil: Menee kyllä usko pleikkaria kohtaan. Kumma vaan että tuo vanha psx puksuttaa vielä ihan ongelmitta mummolassa ja oma psonekin on kunnossa.

Nikkis
20.11.2006, 16:22
Taitaa päästä tuo vanha laite viettämään ansaittuja eläkepäiviään kaapin perälle ja uus laite ostoslistalle. Voisittekin kertoa joitain hyviä suomalaisia nettiliikkeitä josta tuon vehkeen halvalla sais.
EDIT: Niinhän se meni, että ei saatu tuosta enää toimivaa vehjettä :(

Aki
10.12.2006, 11:56
Haettiin pari viikkoa sitten gigantista joululahjaksi litteä ps2 119e. (eihän sitä uskaltanut vanhemmille tehtäväksi antaa, kuitenkin olisi tullut gamecube pokemon pelin kera) :D Ostin sitten vielä Need For Speed Carbon Collectors editionin ja Dbz Budokai Tenkaichi 2:sen. Vielä kun pari viikkoa jaksaisi odotella. :)

Nikkis
10.12.2006, 15:31
Ite ostin gameparadisestä uuden vanhan mallin.

Aki
10.12.2006, 16:45
Siis käyttämättömän? Meinaan nääs että se vanha malli on tehty hajoamaan.. Vaikka eihän tästä litteästäkään vielä tiedä mennä sanomaan.

Nikkis
10.12.2006, 18:03
Niin käyttämättömän ja ainakin tuo entinen vanha malli kesti kunnioitettavat 6 vuotta.

Nielsen
10.12.2006, 19:54
Niin käyttämättömän ja ainakin tuo entinen vanha malli kesti kunnioitettavat 6 vuotta.

Jos nyt aletaan pilkkua viilaamaan, ei ole voinut olla 6 vuotta, ellet sitten ostanut ekaa japanista. Ps2 julkaistiin vuonna 2001 joulun alla.

Nikkis
10.12.2006, 19:55
^^No niinhän se on.

Henkru
10.12.2006, 20:08
Siis käyttämättömän? Meinaan nääs että se vanha malli on tehty hajoamaan.. Vaikka eihän tästä litteästäkään vielä tiedä mennä sanomaan.

Jollain hajuaa jollain ei ite ei ole vioel mut kaverilla on. Eli hyvin semmosseet 4.5 vuotta toiminu.

Aki
10.12.2006, 22:18
Joo mitä tässä olen lueskellut niin ainakin niissä ekoissa litteissä on vissiin laserin kanssa ollu aika paljon ongelmia. Noh, jos se semmoset 3-4 vuotta jaksaa pelittää niin se on riittävästi. Sitten onkin joku uusista koneista hankinnassa. :wink:

Nielsen
11.12.2006, 20:01
Joo mitä tässä olen lueskellut niin ainakin niissä ekoissa litteissä on vissiin laserin kanssa ollu aika paljon ongelmia. Noh, jos se semmoset 3-4 vuotta jaksaa pelittää niin se on riittävästi. Sitten onkin joku uusista koneista hankinnassa. :wink:

Kyllä minunkin kone ostettiin tuona ilon jouluna, jolloin ps2 ilmestyi suomessa. Heti kun vaan ilmestyi, niin sain sen, ja edelleen paksu peliasema jaksaa puksuttaa eteenpäin. Minulla ainakin kestänyt sen 5v ihan hyvin.

Aki
11.12.2006, 23:52
Eihän ne ongelmat tietenkään ihan joka koneessa ole. Varmasti riippuu pitkälti käytöstä, esim. poltettujen dvd levyjen käyttö saattaa nopeuttaa laserin kulumista. :wink: (mikäli oikein muistan joskus lukeneeni) Ja sitten näissä eri malleissahan on omat heikkoutensa ja vahvuutensa...

Conker
12.12.2006, 15:50
Ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta minkälaiset DVD-levyt PS2:ssa toimii?
DVD-R, DVD-RW, DVD+R vai DVD+RW?
Itse en ole saanut toimimaan oikein mitään muuta kuin yhden varmuuskopioiduin CD:n jonka ostin kirpputorilta.
En tosin tiennyt, että se ei ollut aito, kun sihen oltiin poltettu kuvakin.

Aki
12.12.2006, 16:01
DVD-R mulla ainakin toiminut mainiosti. Mutta kait tiesit että koneessa pitää olla modi jotta pyörittää poltettuja levyjä?

Nielsen
12.12.2006, 16:24
DVD-R mulla ainakin toiminut mainiosti. Mutta kait tiesit että koneessa pitää olla modi jotta pyörittää poltettuja levyjä?

Väärin! Swap magic, nimisellä ohjelmalla saat poltetut pelit toimimaan ilman modausta! Mukana tulevalla työkalulla saat levyaseman auki, kun ps2 on päällä, ja vaihdat levyä, ja vóla! Siinä lähtee poltettu peli niinkuin aito.

Aki
12.12.2006, 18:09
Niin no onhan ne buuttilevyt tietysti.. Tosin itse todennut aika huonoiksi kun serkulla on nuo. Pelit pätkii aika paljon ja monien kanssa ei toimi ollenkaan. Ja se levyjen vaihtelu ärsyttää. Itse laitatan modin, paljon helpompi käyttää. (ja niin kuulemma serkkukin meinaa kunhan koneesta takuu loppuu) :wink:

Nikkis
12.12.2006, 20:48
Itellä on Swap Magic ja ei oo vielä yksikään peli lagannu tai ollut toimimaton.